Maalit pois, mutta miten/millä ?
-
NightCrusader
Ksyleeni (metalliin) vaikuttaa muutamassa minuutissa ja mielestäni paremmin kuin asetoni (mikäli ei ole tehdas-sellaista). Nitromorssi myös irrottaa hyvin mutta putsaus erittäin limaista hommaa (selkeesti nurgle/unclean/mutantti kavereille:) Muovisiin koitin kerran Ilves -merkkistä maalarin pesuainetta, enkä muuta enää käytä. Irrottaa myös nahan sormista , joten hanskat (hapon kestävät) suositeltavat.
Kyllä ne tenu-ukot siihen tottuvat:Synkedam kirjoitti:Nykyään ainakin jossakin denaturoinnissa on siis kyse siitä, että alkoholiin on lisätty jotain ainetta joka pakottaa ihmisen yrjöämään, jotta neste tulee ulos eikä jää elimistöön. Eikä siihen käsittääkseni voi tottua.Lok'har kirjoitti:nimen omaan ennen, ei enää, kun huomattiin että puliukot juovat niitä joka tapauksessa niin päätettiin että mielummin yrjöviä(tosin taitavat tottua suht nopeaan) kuin kuolleitamaxxon kirjoitti:Ainakin ennen wanhaan etanolituotteet denaturoitiin lisäämällä metanoliaCmrdHo kirjoitti: Denaturoinnin tarkoitus on tehdä puhdistus tms. käyttöön tarkoitetyusta alkoholipohjaisista aineista juomiskelvottomia. Se ei ole tappava ainesosa; sen tarkoitus on vain oksettaa.
"Käyttäjien haastatteluissa eniten mainintoja parhaimmasta maustaan sai Marinol. Lasolista ei pidetty niin paljoa sen pesuainepitoisuuden vuoksi, vaahtoaa käytettäessä liikaa. Lasol, Sinol, Masinol ja Aerol olivat myös usean haastatellun mielestä kitkerämmän makuisia kuin Marinol. Vaikka huoltoasemilla myytävien tuotteiden denaturoinnissa eli nautintakelvottomaksi tekemisessä käytettävät laktantit ja katkeroaineet tuottavat sivuvaikutuksina oksetusta, suolen toiminnan lisääntymistä sekä haju- ja makuhaittoja, ei niillä tunnu olevan vaikutusta kyseisten aineiden käyttöön. (Kaukonen 1993, 366.)"
Lähteenä "Sosiaali- ja terveysministeriön selvityksiä 2003:3, Kartoitus alkoholikorvikkeiden käytöstä Suomessa 2002", jossa enemmänkin asiasta.
Minulla olisi isokasa 40k Ork mopoja yms. maalinpoistossa. Muistaakseni maalasin seuraavasti: black ink pohjalle, päälle tin bitziä tai bolt gun metallia ja noiden päälle vielä brown ink. Nuo metallivärit tuntuvat olevan aika hemmetin lujassa ja en oikein jaksaisi alkaa veitsellä rapsuttamaan. Olen liuottanut noita mäntysuovassa jo kuukauden päivät ja harjannut muutamaan kertaan mutta vain ei-metallimaalit irtosivat. Millä kemikaalilla lähtisivät loputkin (metalli)maalit? Ja kyllä, figut ovat muovia.
GW:tä jo vuodesta '94
Itse varmaan kaivaisin jarrunesteen komerosta. On tullut todettua, että se tekee tunnissa saman minkä mäntysuopa parissa viikossa. Varovaisuutta kannattaa kyllä jo harjoittaa. Muoviosat pehmenevät hienoisesti liotuksessa, joten harjauksessa pitää olla varovaisempi. Pari basea olen saanut liukenemaan kokonaan kun unohtuivat viikoiksi likoamaan. Ne tosin ovatkin selvästi pehmeämpää muovia. Kannattaa siis tehdä ensin pari testiä ja välttää mielettömän pitkiä uittoja.sippa kirjoitti:Millä kemikaalilla lähtisivät loputkin (metalli)maalit? Ja kyllä, figut ovat muovia.
Jarruneste on myös aika järeää myrkkyä niin ihmisille kuin ympäristölle. Kumihanskat + ongelmajätekeräys niin kaikilla on hauskempaa.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Eikös maalinpoistosta voisi tehdä jonkun sticky-ketjun tms. kun sitä niin usein tiedustellaan? Kuitenkin pysyviä on jo dippauksesta ja muista maalaustekniikoista niin eikös tämäkin olisi yhtä yleishyödyllinen? Kun tuntuu olevan niin etteivät varsinkaan tuoreemmat foorumilaiset yksinkertaisesta tajua käyttää hakua ja kukaan tuskin jaksaa katsella sitäkään kun joka toinen viesti foorumilla käsittelee maalinpoistoa, että josko sitten sticky huomattaisiin helpommin.
Jos joku vielä siinä vaiheessa luo uutta ketjua aiheesta niin sitten jo minunkin puolestani kyselijän saa kyselemättä ja varoittamatta ampua silkasta puusilmäisyydestä.
Jos joku vielä siinä vaiheessa luo uutta ketjua aiheesta niin sitten jo minunkin puolestani kyselijän saa kyselemättä ja varoittamatta ampua silkasta puusilmäisyydestä.
Siitähän oli, pahamaineinen 20 sivun hirvitys nimeltä "kaikki keskustelu maalinpoistosta tänne" tai jotain sen suuntaista. Kymmenennen sivun kohdalla kävi jo aika hyvin ilmi, että keskustelu ja tiivis, informatiivinen sisältö eivät sovi yhteen. Ketjun läpi kahlaaminen oli melkoista tuskaa pituuden sekä väliin huudeltujen "mehukatti vois toimii" -neuvontynkien vuoksi.raven kirjoitti:Eikös maalinpoistosta voisi tehdä jonkun sticky-ketjun tms. kun sitä niin usein tiedustellaan?
En tykkää yhtään "keskustelu tänne" -tyylisistä stickyistä. Parempi idea olisi, että joku aineita ahkerasti käyttänyt rustaa aiheesta faktaa sisältävän artikkelin ja lyö sen etusivulle nyt kun sellainenkin on. Yksityiskohdista voitaisiin sitten keskustella erillisissä ketjuissa ja pistää uudet havainnot artikkelin jatkeeksi. Stickyksi sitten korkeintaan linkki ja erittäin lyhyt tiivistelmä.
Enää tarvitaan se "joku".
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Itseasiassa olihan tällainen artikkeli joskus...Dolmot kirjoitti: Enää tarvitaan se "joku".
Eipä vaan ole enää.
Osaisikohan Matti kaivella sitä jostain, vai täytyykö tosiaan ottaa kynä ja kamera kätöseen? Myöhemmin varsinkin "yleisimmät kysymykset - yleisimmät vastaukset" -sticky olisi varmaan paikallaan.
Aivan, niinpäs taisi olla... Eipä siinä, jos olisi aiheesta kokemusta laajemmaltikin niin voisin sen kirjoittaa. Tähän asti läträilyt ovat jääneet lähinnä jarrunesteen ja asetonin kanssa läträämiseen, joten paha kirjoitella esimerkiksi näistä hyytelöstrippaajista tai edes coca-colasta. Noo, kyselköön sitten, parempia aikoja odotellessa.Dolmot kirjoitti:Siitähän oli, pahamaineinen 20 sivun hirvitys nimeltä "kaikki keskustelu maalinpoistosta tänne" tai jotain sen suuntaista. Kymmenennen sivun kohdalla kävi jo aika hyvin ilmi, että keskustelu ja tiivis, informatiivinen sisältö eivät sovi yhteen. Ketjun läpi kahlaaminen oli melkoista tuskaa pituuden sekä väliin huudeltujen "mehukatti vois toimii" -neuvontynkien vuoksi.raven kirjoitti:Eikös maalinpoistosta voisi tehdä jonkun sticky-ketjun tms. kun sitä niin usein tiedustellaan?
En tykkää yhtään "keskustelu tänne" -tyylisistä stickyistä. Parempi idea olisi, että joku aineita ahkerasti käyttänyt rustaa aiheesta faktaa sisältävän artikkelin ja lyö sen etusivulle nyt kun sellainenkin on. Yksityiskohdista voitaisiin sitten keskustella erillisissä ketjuissa ja pistää uudet havainnot artikkelin jatkeeksi. Stickyksi sitten korkeintaan linkki ja erittäin lyhyt tiivistelmä.
Enää tarvitaan se "joku".
Re: Maalit pois, mutta miten/millä ?
Anteeksi vaan jos ette pidä siitä että teidän vanhoja threadeja nostellaan suuremmitta suruitta liialti, mutta onhan se parempi kuin uuden aloittaminen (kai?).
Eli kun mäntysuopaa on tässä monasti ehdotettu, pitääkö sen olla veteen laimennettua, vai sitä vähintäänkin tahmeaa löllöä suoraan purkista?
Eipä muuta.
Eli kun mäntysuopaa on tässä monasti ehdotettu, pitääkö sen olla veteen laimennettua, vai sitä vähintäänkin tahmeaa löllöä suoraan purkista?
Eipä muuta.
- Rullakuski
Kyllä minä ainakin olen sitä suurestikin laimentanut, ja ihan tarpeeksi hyvin on toiminut. Laimentamattomana en ole edes kokeillut, niin en sano siitä mitään.
Itse ainakin poistan maalit auton tuulilasinpesunesteellä(Lasol), se käy sekä metallisiin että muovisiin ja irrottaa maalin ~4 tunnissa. Ainoana sivuvaikutuksena on osittainen osien irtoaminen jos olet liimannut muovisia ukkoja metalliliimalla(tai super attakilla).
-YTY
Kyllä niitä viestejä saa nostella, mutta järjen kanssa. Tässä siis minusta ihan hyvä esimerkki milloin saa nostaa.
Mutta muistakaa toki käyttää hakua.
Tässä esimerkki siis huonosta:
:D:DD
Mutta muistakaa toki käyttää hakua.
Tässä esimerkki siis huonosta:
Veli-Kalle vuonna 2007 kirjoitti: joo oon samaa mieltäKäyttäjä vuonna 2002 kirjoitti:Oon sitä mieltä että merkki X on parasta, sillä olen saanut parhaiten maalit pois. Kantsii kokeilla.
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
Kaikki kynsilakanpoistoaineet, ksyleenit, tärpätit ja dot-4 jarrunesteet kokeilleena täytyy todeta, että Fairy Power spraytä käytän nykyään yksinomaan maalinpoistoon (toimii myös erinomaisesti ns. metallifigujen pesussa). Tehoaa nopeasti (n. 30 min) ja tehokkaasti, ei haise erityisen pahalle, ei tuhoa ympäristöä jarrunesteiden tavalla, voi käyttää yhtä lailla muoviin ja metalliin. Ainoa mitä kannattaa muistaa on, että tämäkin on myrkkyä, joten kädet kannattaa pestä ja mielellään rasvata. FPS nimittäin poistaa hieman ihon normaalia suojaakin ja herkistää yliherkkyysreaktioille (koin tämän henk. koht. lateksihanskojen kanssa).
... niin ja sillä saa poistettua keittiössäkin kätevästi pinttynyttä rasvaa...
... niin ja sillä saa poistettua keittiössäkin kätevästi pinttynyttä rasvaa...
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!