AT-43 ja uudet käännynnäiset RopeConin jälkeen

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Silveri

AT-43 ja uudet käännynnäiset RopeConin jälkeen

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Conissa olleed demotukseni jälkeen huomasin erittäin positiivisesti, että Sotataito oli myynyt yllättävänkin hyvin noita AT-43:n aloituslaatikoita ja Juhan mukaan etenkin armeijakirjat menivät kuin kuumille kiville. Paras yllätys oli, kun pari Ahvenanmaalaista joille peliä demotin kävivät samana päivänä kumpikin ostamassa aloitusboksin ja ottivat sitten demopöydällä oman Damocles-boksini tehostamana oikein kunnon kokoista AT-43 -taistelua.

Kiinnostus muutenkin oli suurempaa kuin odotin ja kritiikkiä esimaalausta kohtaan tuli huomattavasti vähemmän kuin mihin olin varautunut. Pikemminkin suurin osa oli yllättynyt tasosta, eikä hintakaan ilmeisesti tuntunut liian korkealta. "Kiireisen perheenisän figupeli" -myyntipuheeni taisi myös muutamaan vedota.

Kiitokset teille, jotka olitte aktiivisesti kiinnostuneita ja tulitte pelistä juttelemaan. Jos harrastajia alkaa nyt hyvin löytyä, niin ehkä jotain voisi tämänkin pelin saralta alkaa organisoimaan, jos kiinnostusta löytyy. Aiheesta voidaan virittää enemmän keskustelua täällä, tai sitten konfrontaatio.net:in puolella.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Peace

Re: AT-43 ja uudet käännynnäiset RopeConin jälkeen

Viesti Kirjoittaja Peace »

Jotenkin musta tuntuu että suurin ongelma R:n pelien suhteen suomessa on saatavuus. Sotataito toki palvelee erinomaisesti asian saralla mutta pienetkin postikulut käyvät risomaan. AT-43:n kanssa ei ole myöskään saatu kunnollista porukkatilaushärdelliä pyörimään kuten kävi confron kanssa loppujen lopuksi. Ja tilaaminen on kuitenkin aina eri juttu kuin kaupan hyllyssä näpelöidyn paketin hankkiminen.

Sinänsä AT-43 pelimekaniikka vaikuttaa erinomaisen toimivalta mutta ei niitä nappeja yksin huvita tilailla.

Itse kuitenkin henk.koht. tilaisin lähes siltä istumalta jos joku niistä alotusboksin Therianeista kiinnostunut löytyisi. Eiköhän tuolle pelillekin kuitenkin ajan kanssa ole jonkinlainen pelaajakanta muodostumassa.
Eternity's a scary thought.
I mean - where it's going to end?
yrska
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja yrska »

Pelihän on sinällänsä aika toimivakin, vaan figuista vain kovamuoviset ja metalliset ovat sellaisia, että niitä saattaisi ajatellakkaan. Jos oikeasti haluan valmiiksi maalattua lutteromuovia, niin homaan samalla rahalla jatkoa DDM setteihini. Jokin on todellakin vialla, jos 6 pehmytmuovista nappia maksaa enemmän, kuin sama määrä metallia.
Jahka löydän jostain sopivalla hinta/laatu-suhteella varustetut kopiot, en ole mokomaa ajatellutkaan aloittavani pelaamaan...

Eipä siinä muuta, jatkakaa...
Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
tnjrp
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tnjrp »

Ihan vaan varmistan, että olethan sitä Rackhamin "lutteromuovia" päässyt hipelöimään?

Mutta jos siltä tuntuu, että peli kiinnostaa, mutta figut ei, niin White Starien kanssa aika pitkälle, ellei ihan perille asti, pääsee kyllä käyttämällä GW:n figujakin. Ja kyllä Therianien kanssakin ainakin alkuun pääsisi Necroneilla. AT-43:n omat ajoneuvot ovatkin sitten jo aivan asiallista sekä hinnaltaan kilpailukykyistä settiä (GW:hen verrattuna, vaihtoehtoiset valmistajat tuskin teitä kiinnostavat). Kirjat ovat suht halpoja armeijallisen nappuloita rinnalla (ostaapa ne nyt melkein keneltä hyvänsä) ja osastojen stattikortit saa netistä pientä vaivannäköä vastaan.
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi
Haddock

Viesti Kirjoittaja Haddock »

tnjrp kirjoitti:Ihan vaan varmistan, että olethan sitä Rackhamin "lutteromuovia" päässyt hipelöimään?
Onhan se, olen silminnäkijä. ;) Itsekin kauhistelin varsinkin niiden avaruusdirzien kynsiä. Semmoisia kumisia vempuloita. Maalaustasokin oli aika surkeaa, vaikka aloitusboksin jälkeiset figut ovat kuulemma parantuneet.

Niistä vaan tuli semmoinen lelufiilis. Jos pitää pikku-ukoilla leikkiä, niin leikitään sitten itsemaalattavilla metallifiguilla joilla voi edes vähän elitisteillä. :P
yrska
Peliporukkavalvoja

tnjrp kirjoitti:vaihtoehtoiset valmistajat tuskin teitä kiinnostavat
Jos totta puhutaan, niin soon tuo GW:n nappien käyttö korvikkeina, joka ei oikeasti nosta vaihtoehdoista iske yhtään... Eli jos siulla on Therianeille oikeasti semmoinen laadukas (mieluusti metallinen) korvikesetti jossain piilossa, niin anna palaa.

Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
tnjrp
Viesti:

Jees, kippurallehan ne pakkaavat välillä kuulema menemään ne Therianien pikku sormet. Ikäväähän se on, joskaan ei nyt mielestäni ihan fataalia kuitenkaan, koska ne kuitenkin saa suoraksi. Isommilla hemmoilla ongelmat ovat vissiin pienemmät kun ei ole samalla lailla taipuvia ohuita osia.

Mutta joo, että laadukaskin vaihtoehdon vielä pitäisi olla. Arvaanpa jo, ettei raadin vaativaa makua noin vain tyydytetäkään ;)

Jos nyt itse olisin kasaamassa valloittajarobottien sankkaa laumaa, enkä saisi koskea Rackhamin "barbeihin" taikka GW:n tavaraan, niin jonkun ihan kivan setin luulisin saavani joko Amazon miniaturesin kauppaaman, Damoclesin perusideaa somasti edeskäynneen Legions of Steelin konefiguista (koodit 1700-1820A) tai ehkä vielä helpommin Urban Mammothilta, jolta löytyy koneita monia, Urban War/Metropolisiin sekä VOIDiin veistettyjä, ja löytyy myös jonkinmoista ei-ihan-konetta Overseerin hommia tekemään.

Höysteeksi muutama sattuma (muitakin löytyy, mutta näillä lienee paras saatavuus): Joka tapauksessa pientä laittamista vaatii, jos haluaa kaikki mahdolliset joukkotyypit käyttöön, mutta sehän ei ollut yllätys varmaankaan.
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi
yrska
Peliporukkavalvoja

Eittämättä tuossa listassasi on aika paljon hyviä ideoitakin ja noista muutamien pohjalle voisi oikeasti ajatella lähtevänsä perus therianeja jopa rakentamaan. Kiitoksia.

Yrska
Kain

Viesti Kirjoittaja Kain »

No nyt nostelen hiukan vanhaa ketjua, mut ei voi mitään...

Minkäslaisia kokemuksia nyt ihmisillä on AT-43:a kun aikaa on kulunut enemmän? Itseäni alkoi hirmuisesti kiinnostamaan kyseinen peli ja nyt kun kuitenkin näyttää että tähän peliin panostetaan valmistajankin puolelta niin olisin jo ehkä valmis uhraamaan vähiä ropojani näihin nappeihin...

Eli toimiiko pelisysteemi ja pysyvätkö pelien kestot lyhyinä vai venyvätkö? Ja onko nappien muovi parantunut tai onko se yleisesti tarpeeksi hyvää että niitä voisi myös itse hiukan maalaamalla parannella?
Lisää rakentelusta/pelailusta, Mun blogi
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

No itselläni pelaaminen jäi tuohon RopeCon -07 demotukseen pelikavereiden puutteen vuoksi. Kyllä säännöt kuitenkin luettuani ja pelejä vedettyäni tuli kuitenkin vaikutelma siitä, että pelit sujuvat nopealla tahdilla. Eipä nuo armeijakirjatkaan mitään erityistä lisäsäätöä tuo muuten kuin armeijalistojen rakenteisiin ja varusteiden myötä, eli ihmeemmin ei poikkeuksia ja niiden poikkeuksia tule peliä sotkemaan.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
tnjrp
Viesti:

Kyllä pelit aika sutjakasti sujuu. Pelisysteemissä on omat hassutuksensa niinkuin jokaisessa pelissä, mutta kyllä se nyt omalla tavallansa toimii. Vähän on ehkä liikaakin yritetty tehdä simppeliä peliä, ja jotkut hommat on sitten selitetty hiukan yliolkaisesti kun ei ole haluttu tehdä mutkallisen oloisia toisaalta-toisaalta -viidakoita. Armeijakirjoista en osaa sanoa mitään, paitsi että pörrö vaikuttaisi kuulemani tiivistelmän perusteella olevan ihan jees.

Nappuloiden muovi ei käsittääkseni ole muuttunut mihinkään, mutta maalauksen laatu on paranemaan päin jopa jalkaväkimalleissa. Näkemissäni ajoneuvoissa ei ollut minulla juuri huomauttamista alussakaan. Noita näkee ihan kivasti netissä paranneltuna ja kokonaan uudelleen maalattuna, että eiköhän niihin joku maali tartu.
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Johan tuota tuli initiation setin skenaarioiden verran kokeiltua. Ei säväyttänyt. Tosin mainittakoon että PP:n pelien jälkeen on jotenkin mennyt maku kaikista muistakin kilpailevista systeemeistä. Tuntuvat vaan niin yliyksinkertaistetuilta ja kömpelöiltä. Ja kun on kerran päässyt todennäköisyyslaskennan makuun 2-3 nopan heittelyssä, tuntuvat yhdellä 3+ heitolla ratkeavat pelit seisovan liikaa tuuripilarin päällä.

Varmaankin kaikkine sääntöineen syvyyttä ja taktisuutta tulee reippaasti lisää, mutta en silti näe itseäni tähän enempää rahaa (ja sitähän tähän peliin kyllä uppoaa) syytämässä. Prepaintediksi figut ovat ok-tasoa, mutta eivätpä sen enempää.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”