Yksikkökoot WARMACHINESSA
Yksikkökoot WARMACHINESSA
Terve!
Olen tässä kaikessa hiljaisuudessa ostellut näitä "Vaarmachineita" ja nyt alkais olla jaskapuoli kasassa ja aika siirtyä yksiköiden pariin.
Jouduin kuitenkin sellaiseen pulmaan, että minkäs kokoisia yksiköitä nyt kannattaisi panna? Vai onko koolla väliä? Pitääkö yksikkökoko valikoida sen toiminnan mukaan, kuten Warhammereissa (eli ampujat minimiin, normijalkaväelle rankit, sataset, jne.)
Olen tässä kaikessa hiljaisuudessa ostellut näitä "Vaarmachineita" ja nyt alkais olla jaskapuoli kasassa ja aika siirtyä yksiköiden pariin.
Jouduin kuitenkin sellaiseen pulmaan, että minkäs kokoisia yksiköitä nyt kannattaisi panna? Vai onko koolla väliä? Pitääkö yksikkökoko valikoida sen toiminnan mukaan, kuten Warhammereissa (eli ampujat minimiin, normijalkaväelle rankit, sataset, jne.)
"Beibi, sulla on focusta, tekis mieli slammata sua. Haluisitsä marshalloida mun 'jackia?"
Re: Yksikkökoot WARMACHINESSA
Jos sääntökirja on luettuna niin tiedät että pelissä ei käytetä rankkeja joten niillä ei ole pätkän vertaa väliä (ja mitkä ihmeen sataset?). Itse olen käyttänyt periaatteena että yksiköt pyritään saamaan maksimikokoon mutta voidaan karsia hieman jos pitää rukata niin että saadaan pisteisiin mahtumaan (tämä sen takia että vain kokonaan tuhotuista yksiköistä saa pisteet, ei muuten).Janson kirjoitti:Terve!
Tässä näin aluksi, joku pätevämpi voikin jatkaa tästä.
Ja niin, tervetuloa joukkoomme veli (tai sisko [tai toveri, jos pelaat Khadorilla]).
Useimmat yksiköt paranevat aika tasaisesti lisämiesten avulla, mutta erityisesti combined ranged attack kyvyn omaavia yleensä suositaan maksimivahvuisina, joskin tähänkin on poikkeuksia. Mitenkään itsensä jalkaan ampumisesta ei kuitenkaan ole kyse, vaikka yksikkökokoa ei olisi mitenkään erityisesti optimoitu, eli perus 6 miehiset ryhmät toimivat poikkeuksetta ihan mukavasti, mutta joissain tapauksissa lisäukot ovat ehdottoman käytännöllisiä kuitenkin.
Menee kuitenkin niin yksikkökohtaiseksi, että jos optimointia kaipaat, niin melkein on ensin kerrottava, mistä yksiköitä olisi sitten kyse.
Menee kuitenkin niin yksikkökohtaiseksi, että jos optimointia kaipaat, niin melkein on ensin kerrottava, mistä yksiköitä olisi sitten kyse.
No vois kait tänne listaakin laittaa.
ARMY:Menothin todistajat.
High Exemplar Mikael Kreoss 64
Redeemer 81
Revenger 76
Crusader 93
Paladin of the Order of the Wall 19
6 Choir of Menoth 22
10 Temple Flameguard 85
8 Deliverers 60
Total: 500
ARMY:Menothin todistajat.
High Exemplar Mikael Kreoss 64
Redeemer 81
Revenger 76
Crusader 93
Paladin of the Order of the Wall 19
6 Choir of Menoth 22
10 Temple Flameguard 85
8 Deliverers 60
Total: 500
Ainut mikä pistää silmään on, että juuri muuta oikeasti kovaa lyövää kuin crusader ei ole, mutta muuten näyttää hyvältä. Jos odotat paljon kovaa panssaria esim. exemplarien ujuttaminen listaan voisi olla hyvä veto, mutta ilmankin pärjää. Kreossin fiittivuorolla varsinkin pitäisi tulla varsin ilkeää jälkeä. Muita harkitsemisen arvoisia muutoksia voisi olla flameguardin vaihtaminen täysiin zealotteihin monolith bearerilla, paladinin vaihto reclaimeriin tai paladinin ja yhden flameguard hepun vaihto flameguard unit attachmenttiin, mutta kyllä tuollakin hyvin pelaa. Kokeile ihmeessä listaa ja muuta sitä sitten jos siltä tuntuu.
moi
Ihan ok listalta näyttää. Tuntuu vain, että lista luottaa liikaa voittokeinona Kreossin feattiin. Redeemer ja Deliverers on ehkä turha samassa listassa, mutta jos kevyttä jalkaväkeä ja sooloja kohtaa paljon niin molemmat ovat todella hyviä. Redeemer ja Crusader ovat usein varsin focus syöppöjä ja vie Kreossilta suurimman osan focusesta, Kreoss kuitenkin haluaa useimmiten ylläpitää kahta upkeep loitsua mikä vie focusta. Revenger ei taas vaadi niin paljon focusta toimien tehokkaasti.
Poistaisin melkein Crusaderin listasta ja lisäisin examplereita, seneschaleja tai Vilmonin hoitamaan warjackkeja (Senechal solo varsinkin toimii todella hyvin pienen defencen warjackkeja vastaan chain attackilla). Zealotit monolithin kanssa ovat myös aika selvä valinta melkein mihin tahansa Menothin armeijaan ja toimii varsinkin Kreossin featin kanssa tehokkaasti. Tärkeintä on kuitenkin löytää omanlainen pelityylinsä kuten Samuli.H jo sanoikin ja kokeilla erilaisia vaihtoehtoja.
Poistaisin melkein Crusaderin listasta ja lisäisin examplereita, seneschaleja tai Vilmonin hoitamaan warjackkeja (Senechal solo varsinkin toimii todella hyvin pienen defencen warjackkeja vastaan chain attackilla). Zealotit monolithin kanssa ovat myös aika selvä valinta melkein mihin tahansa Menothin armeijaan ja toimii varsinkin Kreossin featin kanssa tehokkaasti. Tärkeintä on kuitenkin löytää omanlainen pelityylinsä kuten Samuli.H jo sanoikin ja kokeilla erilaisia vaihtoehtoja.
Kannattaa nyt ehkä sekin muistaa, että Crusader (kuten muutkin puhtaat meleejaskat) syövät focusta vain kun ne ovat meleessä. Yleensä ne ovat siellä ehkä 1-2 kierrosta koko pelin aikana, jos vastustaja ei ole se perinteinen kuollut ameeba. Suurimman osan pelistä melee jaakko siis lähinnä toimii kauhun tasapainon ylläpitäjänä sekä kävelevänä muurina, taitavampien pelaajien matseissa ne pääsevät varsin harvoin toteuttamaan itseään ihan tosissaan.
ampuvat, ja varsinkin isommalla ROF:lla varustetut jaakot sitten tosiaan polttavat ilolla focusta koko rahan edestä, eli niitä listaa laittaessa kannattaa ihan oikeasti miettikin miten focusta riittää.
Hyvinhän tuolla se perus Kreoss taktiikka toimii, että fiitillä nurin ja täyslaidallinen niskaan. Melko perus Caster Kill lista siis on kysessä noin yksiköitä katsellen. Kyllä tuolla ihan sujuvasti pelaa ja kaikille yksiköille on käyttöä myöheminkin, eli ihan hyvä aloituskokoonpano on kyseessä. Ja tarjoaa varmsti mielenkiintoista pelattavaa pidemmäksikin aikaa.
ampuvat, ja varsinkin isommalla ROF:lla varustetut jaakot sitten tosiaan polttavat ilolla focusta koko rahan edestä, eli niitä listaa laittaessa kannattaa ihan oikeasti miettikin miten focusta riittää.
Hyvinhän tuolla se perus Kreoss taktiikka toimii, että fiitillä nurin ja täyslaidallinen niskaan. Melko perus Caster Kill lista siis on kysessä noin yksiköitä katsellen. Kyllä tuolla ihan sujuvasti pelaa ja kaikille yksiköille on käyttöä myöheminkin, eli ihan hyvä aloituskokoonpano on kyseessä. Ja tarjoaa varmsti mielenkiintoista pelattavaa pidemmäksikin aikaa.
-
Der Dexter
ja pohjanahan tuossa taitaa olla ihan mättöboxi, joten kannattaahan tiettyyn rajaan asti niitä täysillä hyödyntääkin.
äkäisiä pikkujaskojahan menothilla sitten on vaikka muille jakaa, mutta tuokin on sitten osaltaan budjettikysymys...
äkäisiä pikkujaskojahan menothilla sitten on vaikka muille jakaa, mutta tuokin on sitten osaltaan budjettikysymys...
Aliquando Insanire Iucundum Est
Minä tässä taas terve! 
Ajattelin nyt kysäistä sellaista asiaa, kun tilasin Iron Lichin ja saatuani sen, siinä oli aika vakava valuvirhe.
Noh, kirjoitin myyjälle että tällaista on päässyt tapahtumaan ja haluaisin ehjän figun tilalle ja hän kehotti minua ottamaan yhteyttä suoraan privateer pressiin.
Eli meneekö se nyt tosiaan näin, että minun pitää käyttää surkeita englannin kielen taitojani ja pyytää privateerilta uusi Iron Lich? Eikö se ole vähän sama, jos mun pitäis opetella japania, että voin valittaa konsolista?
Vai voinko vaatia kyseistä figua suomen jälleenmyyjältä?
Ajattelin nyt kysäistä sellaista asiaa, kun tilasin Iron Lichin ja saatuani sen, siinä oli aika vakava valuvirhe.
Noh, kirjoitin myyjälle että tällaista on päässyt tapahtumaan ja haluaisin ehjän figun tilalle ja hän kehotti minua ottamaan yhteyttä suoraan privateer pressiin.
Eli meneekö se nyt tosiaan näin, että minun pitää käyttää surkeita englannin kielen taitojani ja pyytää privateerilta uusi Iron Lich? Eikö se ole vähän sama, jos mun pitäis opetella japania, että voin valittaa konsolista?
"Beibi, sulla on focusta, tekis mieli slammata sua. Haluisitsä marshalloida mun 'jackia?"
Kyllä suomessa myyjällä on vastuu hoitaa sinulle ehjä tuote tilalle. PP:ltä suoraan saat sen kyllä varmaan nopeammin, mutta jos ei kiinnosta alkaa heidän kanssaan neuvottelemaan, niin myyjä on velvollinen hoitamaan asian.
Helpoimmalla pääset kun pistät viestin sähköpostilla privateerille suoraan, saat figun luultavasti viikon sisällä.Jos suomalaisella myyjällä ei varastossa ole toista kappaletta tilalle vaihtaa, niin odotus on sitten luultavimmin useita viikkoja.Janson kirjoitti:Minä tässä taas terve!
Kumminkin voit toki vaatia kaupan perumista tai tuotteen vaihtoa, eikä moisesta pitäisi edes voida lisäkuluja sinulta veloittaa, jos ei kiinnosta ulkomaille postailla, tässä tapauksessa joudut kumminkin luultavimmin palauttamaan viallisen tuotteen.
Tuosta viikosta en kyllä menisi sanomaan, lähiaikoina omat kokemukset ovat olleet lähempänä kahta kuukautta, kuin viikkoa.
Ah, no sitten sillä ei taida enää olla paljon väliä kumpaa kautta asian hoitaa. Ikävää että noissakin sitten nykyään kestää noin kauan, tulivat vielä vuosi-puolitoista takaperin melko sukkelaan, mutta eipä ole tarvinnut moisia vähään aikaan hoitaakaan, eli näemmä asiaan on tullut muutosta huonoon suuntaan sitten.Osku kirjoitti:Tuosta viikosta en kyllä menisi sanomaan, lähiaikoina omat kokemukset ovat olleet lähempänä kahta kuukautta, kuin viikkoa.
Teräratas kirjoitti:Ah, no sitten sillä ei taida enää olla paljon väliä kumpaa kautta asianOsku kirjoitti:Tuosta viikosta en kyllä menisi sanomaan,
lähiaikoina omat kokemukset ovat olleet lähempänä kahta kuukautta, kuin
viikkoa.
hoitaa. Ikävää että noissakin sitten nykyään kestää noin kauan, tulivat
vielä vuosi-puolitoista takaperin melko sukkelaan, mutta eipä ole
tarvinnut moisia vähään aikaan hoitaakaan, eli näemmä asiaan on tullut
muutosta huonoon suuntaan sitten.
Hassua, itse sain puutuvat Warmogelrin kädet alle 2 viikossa(ihan tämän
vuoden puolella), tosin ehkä kannataa otaa yhteytää Keviniin tuolla lontoo
foorumilla jos Spostiin ei vastata samalla viikolla.
Jos Spostiin ei vasta niin (uskoisin) Spämmi filtterin iskeväa, tai joku
muu syy itse olen aina saanut vastauksen puutuvista osista seuraavana
arkipäivänä.
Pseudok kirjoitti:Dogmaattiset raamatullisenkuuloiset kärjistetyt mielipiteet ovat aika lol.
Itse olen ollut toisen koulukunnan edustaja ja tykännyt juuri minimikokoisista yksiköistä. Meillä päin pelit pelataan yleensä joko jaakkojen ja joukkojen tuhoon tai kenraalin tappoon, eikä niitä pisteitä juuri laskeskella.Janson kirjoitti:Jouduin kuitenkin sellaiseen pulmaan, että minkäs kokoisia yksiköitä nyt kannattaisi panna? Vai onko koolla väliä? Pitääkö yksikkökoko valikoida sen toiminnan mukaan, kuten Warhammereissa (eli ampujat minimiin, normijalkaväelle rankit, sataset, jne.)
Jos voittopisteitä ei laskeskella niin kaksi pientä yksikköä tekee aivan saman kuin yksi iso, mutta pöydälle saa kaksi komentajaa ja miehet voi juoksuttaa eripuolille pöytää. Isoon yksikköön piilottaa sen komentajan tietty helpommin.
Suurin ilo tuntuu olevan se, että monipäinen yksikkö kestää tappioita ja siihen rynnäköimistä joutuu puntaroimaan toiseenkin kertaan, kun miehiä jää iskemään takaisin. Sellaisen ylitse tramplaaminenkin on vaikeampaa. Toisaalta kahta yksikköä voi juoksuttaa jopa sekaisin. Eniten minua risoo isossa yksikössä, että sen päivän voi pilata liian helposti jollain knock down loitsulla tms. Kuten tavataan sanoa, munat samassa korissa menevät helpoiten rikki.
CRA ja CMA ovat yleisiä syitä maksimointiin, eli aika monesti ampuvat yksiköt maksimoidain ihan vain siitä ilosta, että niillä voi vedellä POW20+ laukauksia/iskuja sitten. Mutta tämä toki on tapauskohtaista, minä pidän tätä kuitenkin suurimpana hyötynä, jonka menettää jos jakaa yksikön kahtia.Murhe kirjoitti: Suurin ilo tuntuu olevan se, että monipäinen yksikkö kestää tappioita ja siihen rynnäköimistä joutuu puntaroimaan toiseenkin kertaan, kun miehiä jää iskemään takaisin.
Toinen hyvä maksaamisen syy lienee jotkut unit attachmentit, jotka antavat tukensa vain sille ryhmälle mihin ne on liitetty. Esim. Monolith Bearer.
Se on kyllä totta, että jakautettuna useampaan palaan tuppaa taktiset optiot paranemaan. Mitään 40k:sta tuttua raskasase hyötyä moisesta ei kuitenkaan yleensä saa.
CMA menetti mielestäni rankasti tehoa iron fangeilla sen jälkeen, kun hyökkäykset kiellettiin rivin ylitse. Yhdistelmä hyökkäyksiä muutenkin kovin vähän on tullut käytettyä tai tullut vastaan, joten eipä noita tullut noteerattua. Totta on, että noissa tarvitaan sitä miesmäärää sekä reserviä.
UA:t ovat toki luonnollinen syy maksimoida yksikkö. Muuten se menee vähän hukkaan, kun kerää kuitenkin ylimääräistä huomiota. Toisaalta ne syövät sitten samalla sen toisen yksikön pisteet.
UA:t ovat toki luonnollinen syy maksimoida yksikkö. Muuten se menee vähän hukkaan, kun kerää kuitenkin ylimääräistä huomiota. Toisaalta ne syövät sitten samalla sen toisen yksikön pisteet.
Varmaan kausiluontoista tuo missing partsin toiminta, tai jotain.
Upkeepit ovat myös syy suuriin yksikköihin. Se on kiva että protection of menothista pääsee hyötymään 10 tyyppiä, eikä vain 6. Ylipäätään kaikki mikä buffaa yhtä yksikköä tukee yksiköiden maksimointia. Itse pidän niistä siksikin, että reilumman kokoiset yksiköt näyttävät pöydällä kivalta
.
moi
Mitenkäs muuten, jos omistaa Prime remix-kirjasen, niin onko noi lisäosakirjat sitten kauhean pakko-ostos jos haluaa käyttää muutakin kuin primen yksiköitä? Riittääkö pelkän korttipakan osto?
Mitenkäs noiden korttien luotettavuus noin yleisesti, esim. itse ostin cryx-warbandin ja siinä ollut deneghran kortti unohtaa kertoa noin puolet deneghran featin vaikutuksesta.
Mitenkäs noiden korttien luotettavuus noin yleisesti, esim. itse ostin cryx-warbandin ja siinä ollut deneghran kortti unohtaa kertoa noin puolet deneghran featin vaikutuksesta.