:: Hardanth Eldar :: peliarmeija-blogi :: Elokuun päivitys
Re: :: Hardanth Eldar :: peliarmeija-blogi :: Elokuun päivitys
Bongasinkin nämä jo aikaisemmin kotisivuiltasi.
Camo on juuri sellainen kun sen kuuluu ollakkin, eihän tuo nyt mikään täydellinen ole jos keskittyy noihin yksityiskohtiin mutta tuommosessa poppoossa kentällä näyttää varmasti tyylikkäältä. Mutta mahtavia nuo ovat 
Pakko kysyä vielä että onko tähän oikeasti käytetty tätä kuviota mallina vai ihan sattumaa vaan? Ja Nilarakh, kyllä tuonlaisiin oikeasti sotilaita puetaan. Tai siis meinattiin. Jenkit kehitti kahta kuviota samaan aikaan ja se toinen oli sitten kai parempi vaikka omastamielestäni tää multicam on parempi.
-
vompovompatti
On nuo upeita. Jos jotain muuttaisin niin maalaisin jotain kasvomaalien tyylistä noihin paljaisiin ihon kohtiin noilla kahdella yksilöllä, mutta kerrassaan mainioita ovat jo nyt.
Joillain tuo pensseli vain pysyy kourassa (katsoo masentuneena täriseviä käsiään).
Joillain tuo pensseli vain pysyy kourassa (katsoo masentuneena täriseviä käsiään).
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
- Slipoilfan
Nyt on pakko avata sanainen arkku, kun sieltä jotakin jopa tulee. Blogisi pitkä aikaisena fanina täytyy sanoa, että olen hieman pettynyt noihin rangereihin. Itseltäni meni pitkän aikaa keksiä mikä aiheessa mätti, kunnes sen keksin - maastokuvio. Kyseinen maastokuvio on kyllä hieno, mutta se, että sitä on joka paikassa, aiheuttaa kummastusta. Esimerkiksi Eldarien aseet, kypärät ja niin edelleen on maalattu myös maastokuviolla. Tämä saa mielestäni figun näyttämään hieman yksitoikkoiselta ja jopa sekavalta.
Mielestäni figuun tulisi huomattavasti paljon enemmän elävyyttä, jos maalaisit potkupuvun yhtenäisesti jollain vaalealla sävyllä, jota löytyy maastokuviosta ja aseen ja saappaat taas kahdella tummemmalla. Näin värien harmonia ei rikkoontuisi, mutta figuun tulisi hieman enemmän potkua ja - katsottavaa.
Edit. Ja mikäli olen käsittänyt oikein niin fluffillisestihan tuo viitta vaihtaa ainoastaan väriä ja tuo muu asuste on normi eldar torni vaatteita. Mutta tällähän nyt on väliä kuin pierulla sikalassa.
Mielestäni figuun tulisi huomattavasti paljon enemmän elävyyttä, jos maalaisit potkupuvun yhtenäisesti jollain vaalealla sävyllä, jota löytyy maastokuviosta ja aseen ja saappaat taas kahdella tummemmalla. Näin värien harmonia ei rikkoontuisi, mutta figuun tulisi hieman enemmän potkua ja - katsottavaa.
Edit. Ja mikäli olen käsittänyt oikein niin fluffillisestihan tuo viitta vaihtaa ainoastaan väriä ja tuo muu asuste on normi eldar torni vaatteita. Mutta tällähän nyt on väliä kuin pierulla sikalassa.
Skenehuora
Nämä ovat omasta mielestäni loistavasti toteutettuja! Ainoa mikä vähän häiritsee, kuten aikaisemmin mainittiin, on se että kaikki osat paitsi kasvot on maalattu samalla maastokuviolla. Jos maalaisi sekalaisesti muutaman/ tietyn osan eri värillä, (kuten aseen) vaikutelma ei ehkä olisi noin "patsasmainen". Idea on kuitenkin loistava ja maalausjälki uberhyvää. 
Voisitko laittaa ryhma kuvan, jotta nakee kaikki ukot, kun ne on niin hienoi. Toi camo maalaus rangereil on kyl kaunis. (multa puutuu suomen aakkoset koneesta)
Aeronautica Imperialis on parasta lääkettä figueläkkeellä 
Hyvä idea. Nyt on kamera tanskassa, mutta maalauspöydällä 6 Fire Dragonia, elikkä jos ensviikonloppuna sitten ottais ryhmäkuvia Dragoneiden kera, jo vähän "armeijan" näkösestä poppoosta. ...armeijahan ois varmaan valmis jossen ois eksyny tohon TWAR projektiin, mutta erilaisuudessaan nää on ihan mukavaa vaihtelua. Ku vaan nyt sais puskettua, et pääsis pelaa, ja jossain vaiheessa haluan taas maalaa "kisakamaa" tähtäimenä 2008kesän kisat (coni/Gd/...)Sipuli2 kirjoitti:Voisitko laittaa ryhma kuvan, jotta nakee kaikki ukot,
Kiitoksia kansalle kommenteista.
☠️
Tuo on ehkä ensimmäisiä onnistuneita camoja joita olen nähnyt figuissa toteutettuna. Kuvissa camo ei mielestäni toimi yhtä hyvin kuin livenä.
Mun mielestä camo on tosi hankalaa toteuttaa figussa, kun se tavallaan sotii figun perusideaa vastaan, jossa on tarkoitus korostaa yksityiskohtia ja värieroja jotta figu erottuu pöydällä. Näissä on mielestäni menty kivasti toiseen ääripäähän ja maalattu vain hyvää camoa, mutta ihmettelen miten hyvin yksityiskohdat erottuvat siitä huolimatta. Nättiä matskua.
Mun mielestä camo on tosi hankalaa toteuttaa figussa, kun se tavallaan sotii figun perusideaa vastaan, jossa on tarkoitus korostaa yksityiskohtia ja värieroja jotta figu erottuu pöydällä. Näissä on mielestäni menty kivasti toiseen ääripäähän ja maalattu vain hyvää camoa, mutta ihmettelen miten hyvin yksityiskohdat erottuvat siitä huolimatta. Nättiä matskua.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Aijai, taitaapi olla siisteimmät Rangerit mitä oon toistaseksi nähnytl. Värit ovat todella kauniit, ja maanläheiset. /thumbs up
Liityn joukkokuvaa haluavien kuoroon, kunhan endit saada kamerasi takaisin.
Moi
Liityn joukkokuvaa haluavien kuoroon, kunhan endit saada kamerasi takaisin.
Moi
Hope is a serum that never heals
Kiva kuulla ett tulee joukkokuva
Maalaatko noi fire dragonit perus oranssil, vai omal taval jos saan kysyy?
Maalaatko noi fire dragonit perus oranssil, vai omal taval jos saan kysyy?
Aeronautica Imperialis on parasta lääkettä figueläkkeellä 
- The Captain
- Valvoja
Olen jo pitkään elätennyt samaa ideaa omille harlekiineilleni (itse asiassa siitä asti, kun ne taas tulivat codexiin, mutta vanhojen maalien poisto on niin rasittavaa). Täytyykin pitää tämä blogi seurannassa, josko vaikka kerkeät omasi toteuttaa ennen minua, niin voin sitten katsella malliksi, että kuinka hyvin idea toimii.migsula kirjoitti: Värikkäitä yksiköitä tulossa paljon, tosin aattelin tehä Harlekiinit, GASP, mustavalkosiksi, mutta toki kunnon freehandein.
Shakkiruudut kunniaan.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Aika rontteja olette koko sakki. Pitää varmaan vaihtaa ideaa etteivät ihmiset suorastaan kyllästy mustavalkoisiin harlekiineihin. Ovat muuten minusta hienoimpia uusia eldar figuja.The Captain kirjoitti:Olen jo pitkään elätennyt samaa ideaa omille harlekiineilleni (itse asiassa siitä asti, kun ne taas tulivat codexiin, mutta vanhojen maalien poisto on niin rasittavaa). Täytyykin pitää tämä blogi seurannassa, josko vaikka kerkeät omasi toteuttaa ennen minua, niin voin sitten katsella malliksi, että kuinka hyvin idea toimii.migsula kirjoitti: Värikkäitä yksiköitä tulossa paljon, tosin aattelin tehä Harlekiinit, GASP, mustavalkosiksi, mutta toki kunnon freehandein.
Shakkiruudut kunniaan.
Eipä noista Rangereista sen enempää kuin että hienolta näyttävät. Day ehtikin jo sanoa tuosta figujen naamioväreistä sen mitä itsekin pohdin. Se on varmaan vähän hankala toteuttaa juuri edellä mainituista syistä, mutta ainakin nämä ovat kunnon maastoasuissa.
Modern cars - they all look like electric shavers.
Oon tossa vaihtelun merkeissä maalaillu Fire Dragoneita - ja taitaa taas tulla aika kontroversiaalinen yksikkö. Saapas nähä viittiikö ees postittaa kuvia valmiista 
Pitäs kasaa kaks falconia ja sitte armeija on kasattu ja maalaillaan pikkuhiljaa TWARien välissä.
Pitäs kasaa kaks falconia ja sitte armeija on kasattu ja maalaillaan pikkuhiljaa TWARien välissä.
☠️
- Society Dweller
Tottakai postaat ne tännemigsula kirjoitti:Oon tossa vaihtelun merkeissä maalaillu Fire Dragoneita - ja taitaa taas tulla aika kontroversiaalinen yksikkö. Saapas nähä viittiikö ees postittaa kuvia valmiista
- The Captain
- Valvoja
Ai uusia... Eihän minulla nyt semmoisia ole. Kun noita wanhoja on reilu 30 tuolla kaapin perukoilla makoilemassa, niin johan niistä minulle riittää. Ja oman maalaustahtini (ja jonossa olevien figujen määrän) tuntien ei liene pelkoa, että noita omia häijyjä klovnejani kovin äkkiä valmiina nähdään.Gorkiporki kirjoitti: Aika rontteja olette koko sakki. Pitää varmaan vaihtaa ideaa etteivät ihmiset suorastaan kyllästy mustavalkoisiin harlekiineihin. Ovat muuten minusta hienoimpia uusia eldar figuja.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
Kivan näköisiä nappeja, ei nyt ihan sitä mitä migsulalta on normaalisti näkynyt, mutta kivoja kuitenkin. Pathfinderit on kyllä 10+ osastoa, mutta Autarchin siivistä en kyllä pidä yhtään.
Eiks tää nyt niinku oo positiivista elämässä? Vaihtelu? Ihan vaan uteliaisuuttani kysyn.shaman42 kirjoitti:ei nyt ihan sitä mitä migsulalta on normaalisti näkynyt, mutta kivoja kuitenkin.
Onhan meillä maalareita jotka maalaa jokaisen armeijansa täsmälleen samaan tyylin, samoin efektein ja beissauksin. Ja näyttävää kamaakin tulee, mutta kyllä vaihtelu ja jonkun lainen kehitys ja erilaisten kokonaisuuksien tulkitseminen on ihan positiivinene asia.
☠️
Juu vaihtelu raikastaa ja onhan nuo nyt 1-10 asteikolla kaikki yli 9 tavaraa, mutta ei niitä normaaleita tuotoksiasi joista masentuu ja lopettaa maalamisenmigsula kirjoitti:Eiks tää nyt niinku oo positiivista elämässä? Vaihtelu? Ihan vaan uteliaisuuttani kysyn.shaman42 kirjoitti:ei nyt ihan sitä mitä migsulalta on normaalisti näkynyt, mutta kivoja kuitenkin.
Onhan meillä maalareita jotka maalaa jokaisen armeijansa täsmälleen samaan tyylin, samoin efektein ja beissauksin. Ja näyttävää kamaakin tulee, mutta kyllä vaihtelu ja jonkun lainen kehitys ja erilaisten kokonaisuuksien tulkitseminen on ihan positiivinene asia.
Howdy Migsula!
Star striderit / pathfinderit toimii. Näyttää just siltä että ne
pääsee niistämään jonkun nenän sen huomaamatta.
On hyvä juttu että aseet & kamat on samaa kuviota, sellaista teknologiaa eldareilta
olettaa. Ihosta: Enkä ehkä ostais sitä että haltiat vetäis camoa naamaansa, mutta
symbolinen "varjon" riimu tjms. iholla ois voinu olla cool. Jokatapauksessa hyvä että ihoa
näkyy kontrastiksi.
Taas hieno esimerkki siitä miten suht yksinkertasesti ja nopeesti maalatut figut,
muutama taitava yksityiskohta ja avot, priimayksikkö valmis!
Star striderit / pathfinderit toimii. Näyttää just siltä että ne
pääsee niistämään jonkun nenän sen huomaamatta.
On hyvä juttu että aseet & kamat on samaa kuviota, sellaista teknologiaa eldareilta
olettaa. Ihosta: Enkä ehkä ostais sitä että haltiat vetäis camoa naamaansa, mutta
symbolinen "varjon" riimu tjms. iholla ois voinu olla cool. Jokatapauksessa hyvä että ihoa
näkyy kontrastiksi.
Taas hieno esimerkki siitä miten suht yksinkertasesti ja nopeesti maalatut figut,
muutama taitava yksityiskohta ja avot, priimayksikkö valmis!