Kysyisin yhtä pikku juttua mitä olen ihmetellyt tässä jo aika kauan.
yleensä kaikilla hevos yksiköillä on 2+ save mutta, kun niitä ammutaan niin sillonhan niillä pitäisi olla 3+ save kun sitä hand weaponii ei saa siihen ammuntaa vastaan oletan.
Joten miksi kaikki laskevat aina siitä 2+ savesta miinuksen kun ampuu hevosia vaihka se pitäisi laskea siitä 3+?
Vai olenko itse väärässä ja hand weapon combon saa hevosilla ammuntaakin vastaan?
Hevosten armour save
Re: Hevosten armour save
Mitähän sä taas lasket? 2+ save tuleepi:Crystania kirjoitti:Kysyisin yhtä pikku juttua mitä olen ihmetellyt tässä jo aika kauan.
yleensä kaikilla hevos yksiköillä on 2+ save mutta, kun niitä ammutaan niin sillonhan niillä pitäisi olla 3+ save kun sitä hand weaponii ei saa siihen ammuntaa vastaan oletan.
Joten miksi kaikki laskevat aina siitä 2+ savesta miinuksen kun ampuu hevosia vaihka se pitäisi laskea siitä 3+?
Vai olenko itse väärässä ja hand weapon combon saa hevosilla ammuntaakin vastaan?
mounted +1 (6+)
barded +1 (5+)
heavy armour +2 (3+)
shield +1 (ei parry-bonusta eli sitä hwpn+shield lisäriä, sen saa vain jalan ollessa ja lähiksessä) (2+)
=2+
Empirellä onkin sitten jo 1+, kun full plate on jo 4+ pohjilla :/
ei vaan kun näkee tälläisiä muodostelmia
Heavy armour
shield
barding
ja sitten on se hand weapon lähis combo niin he käyttävät ammuntaa vastaan sitä 2+ savee
Heavy armour
shield
barding
ja sitten on se hand weapon lähis combo niin he käyttävät ammuntaa vastaan sitä 2+ savee
Johan se 2+ noistakin tulee? Jos on barding, niin on pakosti se hevonen alla kanssa. Hevosesta yks, ja bardingista toinen, hevarista kaks ja kilvestä yks lisää. 2+ yhteensä.Crystania kirjoitti:ei vaan kun näkee tälläisiä muodostelmia
Heavy armour
shield
barding
Eli noilla on se 2+ save amuntaa vastaan?
eli jos tuohon lisää hand combat boonuksen viel eteen päin taistellessa niin niillä pitäisi olla +1 save?
eli jos tuohon lisää hand combat boonuksen viel eteen päin taistellessa niin niillä pitäisi olla +1 save?
Kannattaa lukea Hand weaponin kuvauksesta millä ehdoilla armour save bonuksen saa. Kohdan otsikko "Fighting with hand weapon and shield ( infantry )" antaa jo riittävän vihjeen.Crystania kirjoitti:Eli noilla on se 2+ save amuntaa vastaan?
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
Niin, elikkäs siis selvennetään tuota Icemanin kantaa vielä vähäsen. Joukot jotka ovat ratsailla eivät saa koskaan sitä hand weapon + shield comboa vaan se 2+ save tulee yhdistelmästä: mounted 6+, barding 5+, heavy armour 3+, shield 2+.
Blood Bowl Amateur League: Lowland Raiders (Orcs)
W - D - L
4 - 3 - 2
WHFB: Dark Elves (7ed.)
W - D - L
24 - 8 - 8
W - D - L
4 - 3 - 2
WHFB: Dark Elves (7ed.)
W - D - L
24 - 8 - 8