"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Vallejo color

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Eerie

Vallejo color

Viesti Kirjoittaja Eerie »

käyttääkö kukaan noita vallejon maaleja kun on kuulemma ihan mahtavia?
minä olen swamphead
bonesripper

Viesti Kirjoittaja bonesripper »

Ite ostin pari purkkia kokeiltavaks. En ainakaan ole vielä huomannut niiden ihmeellisyyttä. Keltanen ei peitä, eikä valkonenkaan juuri. Niissä on kumminkin joku kikka miten niitä pitäis käyttää ja en oo sitä vielä älynny.

Sanoisin, että niistä kannattaa valita ne parhaat sävyt mitä käyttää ja sitten käyttää muita maaleja mitä haluaa. Jos kerää vallejoista, citadelin ja mp:n maaleista parhaat nii pitäis olla ihan mittava värivalikoima :)
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

bonesripper kirjoitti: Keltanen ei peitä, eikä valkonenkaan juuri.
Keltainen on ainakin minulla hyvin peittävä. Valkoinen on laadultaan todella heikko, mutta se on poikkeus tapaus. Vallejon maaleja on vain sekoitettava todella voimakkaasti, jotta ne sekoittuvat hyvin.
bonesripper

VonCarstein kirjoitti:Vallejon maaleja on vain sekoitettava todella voimakkaasti, jotta ne sekoittuvat hyvin.
Sitä minäkin ajattelin, mutta eilen ravistelin sitä aika reilusti. Eipä vaikuttanu mitään siihen peittävyyten. Se vaikuttaa olevan sellasta litkua vähän. Tietysti voi olla, että miulle osu huono purkki tai valitsin väärän sävyn. Iski nimittäin epäusko siihen purkkiin. En halua uskoa, että täällä olis liian monta valehtelijaa :)

Nii se on sellanen peruskeltanen... yellow nimeltään.
Argon

Viesti Kirjoittaja Argon »

mistäs noita vallejon maaleja saa kun kaikki kerta puhuu niistä ni haluaisin tietää.....
no niin no...
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Argon kirjoitti:mistäs noita vallejon maaleja saa kun kaikki kerta puhuu niistä ni haluaisin tietää.....
Hobby Pointista saa ostaa tällähetkellä aloitus paketteja, mutta kesään mennessä pitäisi myyntiin tulla myös yksittäisiä maaleja.
bonesripper

VonCarstein kirjoitti:Hobby Pointista saa ostaa tällähetkellä aloitus paketteja, mutta kesään mennessä pitäisi myyntiin tulla myös yksittäisiä maaleja.
Ahaa... ostin hobby pointista kaksi pulloa maalia yksittäin, joissa lukee vallejo. Ajattelin, että ne olisivat olleet sitä itteensä ku kerta akryylimaaleja olivat. Taisin siis ostaa jotain väärää maalia :)
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

bonesripper kirjoitti: Ahaa... ostin hobby pointista kaksi pulloa maalia yksittäin, joissa lukee vallejo. Ajattelin, että ne olisivat olleet sitä itteensä ku kerta akryylimaaleja olivat. Taisin siis ostaa jotain väärää maalia :)
Taisit ostaa niitä Vallejon ruiskumaaleja, joita siellä on yksittäisenäkin myynnissä. Ne taitavat olla aika laimeita ja siitä peittämättömyys taitaa johtua.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Onko ne vallejo maalit siellä hobbypointissa model vai game coloureja? Entä mitä värejä ne paketit sisältää? Onko siellä muita vallejo tuotteita kuten mediumeita?
And they wonder how he dealt with stress so well..
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

VJ kirjoitti:Onko ne vallejo maalit siellä hobbypointissa model vai game coloureja? Entä mitä värejä ne paketit sisältää? Onko siellä muita vallejo tuotteita kuten mediumeita?
Ainakin tähänastiset värit ovat olleet model color sarjaa. Muista tuotteista ei ole hajuakaan. Mitä on mediumit?
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

VonCarstein kirjoitti:Mitä on mediumit?
Semmoist ainetta jolla voi muuttaa maalin tai inkin ominaisuuksia. Esimerkiksi matasta maalista kiiltävää. Lähinnä havittelemani tavara on nimeltään glaze medium, joka on ihan mielettömän kätevää washeissa. Mediumit toimii myös maalin sidosaineena, joten niitä käyttäen voi kätevästi laimentaa maalia enemmän kuin normaalisti vois. Tavallisia mediumeita kyllä saa taidetarvikeliikkeistä, mutta tota glaze mediumia ei (tai samalla nimellä olevaa tavaraa saa, mutta samankaltaisuus vallejon glaze mediumin kanssa loppuu nimeen).
Eerie

niin mikä noista Vallejon maali lajeista sopi juuri tällästen miniatyyri figujen maalaukseen?
minä olen swamphead
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Model colourit on ne aidot ja alkuperäiset. Soveltuvat juuri figuihin käytettäviksi.
Game colourit on kopioita citadelin maaleista. Citadelin sävyt vallejon maalina siis.
Model air on setti airbrush värejä.
bonesripper

Minä omistan nyt sitten niitä ruiskumaaleja keltasen ja valkosen :) Etiketissä kyllä väitettään, että se olisi hyvin peittävää. Ehkä sitten sen ruiskun kanssa... No pitää harkita jos joskus sellasen ostais tai lainas jamolta sen omaa...
Eerie

joten kumpaa kannattaisi ostaa Gothic horror: Vampire wars-figujen maalaamiseen?
model coloria koska se sopii hyvin figujen maalaamiseen vaiko game coloria jotka ovat kopioita citadelin maaleista jotka myös soveltuvat figujen maalaamiseen?
minä olen swamphead
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Otat molemmista laaduista ne tarvitsemasi värit, etkä anna nimikkeiden harhauttaa sua. Käsittääkseni kuitenkin model ja game colour maalit ovat rakenteeltaan aika samankaltaisia.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

bonesripper kirjoitti:Minä omistan nyt sitten niitä ruiskumaaleja keltasen ja valkosen :) Etiketissä kyllä väitettään, että se olisi hyvin peittävää. Ehkä sitten sen ruiskun kanssa... No pitää harkita jos joskus sellasen ostais tai lainas jamolta sen omaa...
Niin niissä etiketeissä luki tosiaan Air....
Eerie

en kyl mä kuitenkin luulen et otan vaan toista et ei mee sekasin.
Löytyykö niitä vallejon model coloria sieltä hobby pointista?
minä olen swamphead
Kalakukko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kalakukko »

Kuinka paljon se valleon maalipaketti maksaa? Ja kuinka monta maalia siinä sitten tulee? Tiedän että tästä on puhuttu ennenkin, mutta tuskin tämä viesti ketään haittaa?
::Ei ole hyviä ihmisiä, on vain pahoja ihmisiä, joila on kaksi vastakkaista puolta::
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

::PXI:: kirjoitti:Kuinka paljon se valleon maalipaketti maksaa? Ja kuinka monta maalia siinä sitten tulee? Tiedän että tästä on puhuttu ennenkin, mutta tuskin tämä viesti ketään haittaa?
En jaksa kirjoittaa uudestaan, sorry. :oops:

Lukeepi täällä.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”