"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Figujen hinta ja rahan säästäminen

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Silveri

Re: Figujen hinta ja rahan säästäminen

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Tosin... on tuolla jetbike 8.08 €. Puntina se olisi £5.40.

Hämmentävää... persnetollako nuo myyvät?
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
marauder

Viesti Kirjoittaja marauder »

Tuolla funstuffstoressa näyttää lukevan muuto että poistavat GW tuotteet.. hakutulos näytti että muutama battalion sekä battleforce löytyvän hintaan 54,90.. huh huh.. ei taida mistään noin halvalla saada moisia.. omaa kohdetta ei tietenkään löytynyt, muuten olskin kauppa tullu tehtyä samontein.
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

dwarffer kirjoitti:Mutta jos konstaa huomasi niin hinnat olivat puntina elikkäsh :esimm orcs and goblins army maksoi 90puntaa=140€
Siinä vasemmalla on se currency valinta, siitä kun valittee Ööröt, niin hinnat näyttävät kyllä olevan monta euroa halvempia.
Konstaa

Viesti Kirjoittaja Konstaa »

dwarffer kirjoitti:Mutta jos konstaa huomasi niin hinnat olivat puntina elikkäsh :esimm orcs and goblins army maksoi 90puntaa=140€
Nettikauppa on niin loistokas, että sinun tarvitsee vain painaa vas. reunasta nappia euro, ja hinnat näkyvät euroina, + kun tilaa paljon tulee parin prossan alet, tilasin 135 e tavaraa, 1 % tuli alennusta 135 e tilauksessa, yli 150e tilauksissa, tai jtn tulee 2%.
marauder kirjoitti:Tuolla funstuffstoressa näyttää lukevan muuto että poistavat GW tuotteet.. hakutulos näytti että muutama battalion sekä battleforce löytyvän hintaan 54,90.. huh huh.. ei taida mistään noin halvalla saada moisia.. omaa kohdetta ei tietenkään löytynyt, muuten olskin kauppa tullu tehtyä samontein.
Selailin itsekki, valikoima oli huono, läheskään kaikkia lootia ei löytynyt, ja niitäkin joita löytyy on vain vähän, +postit = maelstromista halvempaa ja nopeampaa. Sain käsityksen, että postit tuolta fun stuff storesta ovat järkyttävät.
Protector of nerds.
marauder

Viesti Kirjoittaja marauder »

Johtuiskohan valikoiman huonous tai paljous siitä että tuotteet ovat jo menneet kaupaksi, tuotteiden poistamisestahan oli kyse.. Postikulut on kyl suhteutettu ihan normaalisti.. 3 boksia ja pari blisteriä 6.20 € ja oma toimitukseni tuli kun Nordean Sololla maksoin kolmessa päivässä.. että sillee..
Nazgúl

Viesti Kirjoittaja Nazgúl »

Huuto.netistä voi löytää myös halpaa ja hyvää kamaa. Itse ainakin löysin.
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni

Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa

Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Nazgúl kirjoitti:Huuto.netistä voi löytää myös halpaa ja hyvää kamaa. Itse ainakin löysin.
Halpaa, kyllä. Hyvää, kyllä. Halpaa JA hyvää - harvemmin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Believer

Viesti Kirjoittaja Believer »

No itse konvertoin paljon, ja jos sitä taitaa, niin siinä säästää rahaa kun metalliukkojen sijasta konvertoi muoviukoista vastaavia. Esim. kääpiöille tekee Hammerereita, Ironbreakereita sekä sotakoneita ja niitten miehistöä. Sotakoneita ja kärryjä tekee lähes joka rodulle helposti balsapuusta, plasticardista ja muusta "romusta" halvalla.

Night Goblin fanaticeja voi tehdä itse, samoin sankareita. Metallipeikkojen sijasta halpoja Kallopassin peikkoja ja kädet eri asentoihin ja greenstuffilla erinäköiset naamat ja yksityiskohdat. Itellä löytyy niitä neljä.

Skaveneille olen tekemässä Jezzaileja tavallisista clanrateista. Pitäisi vain vielä löytää 5kpl sopivaa käsiparia kiväärillä (myykö kukaan niin yv:tä tulemaan), ajattelin käyttää uusia empiren handguneja taikka kroottien aseita.

Että näin, ostamalla vähemmän metallia ja tekemällä enemmän omia virityksiä.

Joku teki kans Vampire Countseille esim. grave guardeja yhdistämällä muovisia bretonnian men-at-armseja ja luurankojen osia.

Sanoisinpa vielä että käyttämällä mielikuvitusta. Käyttää ihan eri nappeja, kunhan on jotain mitä pöydälle panna. Mitä väliä jos spirit hosteina käyttää sekalaisista bitseistä koottuja rumiluksia, tai ghouleina. Käytän itse vanhoja metallimuumiota sekä muovisia muumioita grave guardeina VC armeijassani. Omaperiäset ratkaisut ja keksinnöt ovat minun makuuni. Olisi tylsää jos kaikki omistaisivat samanlaiset "kuvastoarmeijat".
-: Keep on believing, don't lose hope
He'll give you His grace enabling you to cope :-
meny

Viesti Kirjoittaja meny »

Tulipahan tähän figujen hintaan tälläinen asia. Eli johonkin ne rahat menee (paitsi Roope Ankalla).

Esim.
Kalastusta on tullut harrastettua serkun, isän ja parin muun sukulaisen/tutun kanssa. Viime kesäksi tuli hankittua vene jolla pääsee "paremille" paikoille vetouistelua harjoittamaan (buster L yamahan 50hp moottori) sen lisäksi kasa uistimia ja vetovapoja ja normaaleja heittovapoja niin kyllä kalan kilohinta nousee sinne muutamaan tuhanteen euroon (tai nykyään muutamaan sataan). Mutta kun kivaa on niin mikäs siinä. Ja koska figuilukin on kivaa/vaihtelevaa harrastelua antavaa niin voi siihenkin laittaa rahaa.
PS. Ette ikinä arvaa paljon Eglantilaisilla kuluu jalkapallolippuihin rahaa vuodessa vain koska se on hieno urheilulaji.

Uskoakseni annoin mainitsimisen arvoista sisältöä, jonka takia ei tarvitse lukottaa ketjua.
venäläinen paita kirjoitti: VODKA: connecting people
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

marauder kirjoitti:Tuolla funstuffstoressa näyttää lukevan muuto että poistavat GW tuotteet.. hakutulos näytti että muutama battalion sekä battleforce löytyvän hintaan 54,90.. huh huh.. ei taida mistään noin halvalla saada moisia.. omaa kohdetta ei tietenkään löytynyt, muuten olskin kauppa tullu tehtyä samontein.
Kyllähän itse liikkeessä on jokunen battleforce. Itse tuli ostettua Space Marine Battleforce silloin kun se oli tarjolla viellä halvalla, 50e tasan...
Muista saakin ainakin liikkeen puolella -20%, tosin liike on lopettamassa toimintaansa.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Domdamdim

Viesti Kirjoittaja Domdamdim »

Tuntuu kummasti, että joltain tuntuu unohtuvan jotkin aivan simppelit seikat. Esim. metalli on kalliimpaa kuin koskaan, muistaakseni koska Kiina ahmii kaiken metallin jonka löytävät. Toiseksi öljykin tuntuu olevan melko hyvissä hinnoissa, täytyy myös muistaa muottien teko sekä valamiskustannukset, sekä tavaran tänne Suomeen asti raahaaminen. Nämä huomioon ottaen ymmärrän hyvin tuon 10 € blisteri, taikka 30 € paketti muovimiehiä. GW imperiumi kasvaa kirjoittaessani, ja he tarvitsevat uusia työntekijöitä, jos rahat eivät meinaa riittää - nostetaan hintoja.

Allekirjoittanut ei ole koskenut kepilläkään GW:n, Rackhamin tai muiden miniatyyrijättien figuureihin pitkään, pitkään aikaan.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Mvatson kirjoitti:metalli on kalliimpaa kuin koskaan
Vaikka heinäkuun pahin hintapiikki osoittautui väliaikaiseksi, tinan yleinen hinta on kieltämättä korkeammalla kuin aiemmin. Tinaa tosin menee normaaliin jalkamieheen noin 20-30 sentin edestä. Se on joko vähän tai paljon, riippuen siitä miten tuotteen ylipäätään hinnoittelee.
Toiseksi öljykin tuntuu olevan melko hyvissä hinnoissa, täytyy myös muistaa muottien teko sekä valamiskustannukset, sekä tavaran tänne Suomeen asti raahaaminen. Nämä huomioon ottaen ymmärrän hyvin tuon 10 € blisteri, taikka 30 € paketti muovimiehiä.
Teräsratas kirjoitti:Ja tosiaan Perryn veljesten jalkamiehet, jotka nyt eivät häviä paria milliä enempää pituudessa GW:n ukoille, ovat hinnaltaan siinä 1,5e kappale. Sisältäen postituksen suoraan kotiin, tietenkin. Hauskuutta toki lisää se, että skulptaajatkin tosiaan ovat GW:ltä tuttuja.
Tuskin Perryn tuotteetkaan taivaasta putoavat. Varsin samanlaisten tuotantovaiheiden läpi nekin menevät. Jokin muu syy pitänee olla sille, miksi se samankokoinen hyypiö maksaa toisaalla vitosen, kympin tai vieläkin enemmän.
GW imperiumi kasvaa kirjoittaessani, ja he tarvitsevat uusia työntekijöitä, jos rahat eivät meinaa riittää - nostetaan hintoja.
Viimeeksi GW julkaisi tappiollisen katsauksen ja samalla ilmoitti karsivansa myymälöitä. Yleisen logiikan mukaan tämä tarkoittaa, että duunareille ollaan tällä hetkellä antamassa ennemmin kenkää kuin palkkaamassa lisää. Imperiumi ei kasva. Työntekijöitä ei tarvita. Hintoja kyllä nostetaan, mutta niin tekevät kaikki muutkin. Eri firmat tietysti käyttävät erilaisia "inflaatioprosentteja" ja tässä lajissa GW on perinteisesti harrastanut jyrkimmän käyrän politiikkaa.

Taitaa mennä taas aiemmin mainittujen asioiden toistamiseksi.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Rizky

Viesti Kirjoittaja Rizky »

se on kyllä outoa että hinnat nousevat vaikka kokoajan tulee enemmän muovisia figuja
Domdamdim

Re:

Dolmot kirjoitti: Vaikka heinäkuun pahin hintapiikki osoittautui väliaikaiseksi, tinan yleinen hinta on kieltämättä korkeammalla kuin aiemmin. Tinaa tosin menee normaaliin jalkamieheen noin 20-30 sentin edestä. Se on joko vähän tai paljon, riippuen siitä miten tuotteen ylipäätään hinnoittelee.
Metallin hinta nousi melko paljon, monet hyvinkin pienet yritykset ovat joutuneet nostaneet hintojaan semmoiset 50-75 senttiä per figuuri.

Dolmot kirjoitti: Tuskin Perryn tuotteetkaan taivaasta putoavat. Varsin samanlaisten tuotantovaiheiden läpi nekin menevät. Jokin muu syy pitänee olla sille, miksi se samankokoinen hyypiö maksaa toisaalla vitosen, kympin tai vieläkin enemmän.
Huoh, eikös tämä johdu GW:n monopoliasemasta? Muistaakseni täällä puhuttiin hintojen NOUSUSTA, ei hintojen eroista.
Viimeeksi GW julkaisi tappiollisen katsauksen ja samalla ilmoitti karsivansa myymälöitä. Yleisen logiikan mukaan tämä tarkoittaa, että duunareille ollaan tällä hetkellä antamassa ennemmin kenkää kuin palkkaamassa lisää. Imperiumi ei kasva. Työntekijöitä ei tarvita. Hintoja kyllä nostetaan, mutta niin tekevät kaikki muutkin. Eri firmat tietysti käyttävät erilaisia "inflaatioprosentteja" ja tässä lajissa GW on perinteisesti harrastanut jyrkimmän käyrän politiikkaa.
Tuossa taisi sitten minulla olla väärää infoa, muistin jostain lukeneeni noususta, noh tarkistin asian ja mainitsemallasi tavalla asiathan olivatkin.
Oberon

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Mvatson kirjoitti:
Dolmot kirjoitti: Tuskin Perryn tuotteetkaan taivaasta putoavat. Varsin samanlaisten tuotantovaiheiden läpi nekin menevät. Jokin muu syy pitänee olla sille, miksi se samankokoinen hyypiö maksaa toisaalla vitosen, kympin tai vieläkin enemmän.
Huoh, eikös tämä johdu GW:n monopoliasemasta? Muistaakseni täällä puhuttiin hintojen NOUSUSTA, ei hintojen eroista.
Huoh, tai ehkä sittenkin erilaisesta kustannusrakenteesta? GW:llä on varsinkin Perry miniatureseihin nähden törkeän iso ja laaja (Sekä kallis) myymäläverkosto, paljon henkilökuntaa, toimitiloja, tehdasmaisemmat tuotantotilat (pitäisi ainakin olla, enpä ole itse nähnyt) sekä kustannus- ja muuta oheistoimintaa jotka sisältyvät kiinteisiin ja muuttuviin kustannuksiin, jotka taas on otettava huomioon tuotteita hinnoitellessa. 2 miehen nyrkkipajan tekemillä tuotteilla olisi huomattavasti kovempi kate, mikäli niitä myytäisiin samalla hinnalla kuin globaalin suuryrityksen tuotteita. Toki vahva/määräävä markkina-asemakin vaikuttaa, mutta GW (Kirby) on itsekin todennut kiinteiden kulujen olevan (liian) iso menoerä. Pakkohan sen on näkyä myöskin hinnoissa, miksipä ei sitten vaikka erona pienenpien firmojen tuotteisiin.
Toisaalta pienen firman tuotteille ei voi odottaa vastaavaa myynnin määrää, mutta samalla niiden valmistamiseen menevän pääoman määrä on pienempi ja toiminnan pyörittämiseen kuluvien varojen määrä samoin. Näin tuotteilla ei ole vastaavia kate-vaateita kuin isommilla firmoilla joilla on enempi kuluja.
Montakohan kertaa pyöritin samaa asiaa noidenkin kappaleiden aikana, ohhoh kun tulee väsynyttä tekstiä...
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Domdamdim

Aivan noin, mutta eikös tuo nyt ole melko selvää, jotain tuollaista sisällytinkin "monopoliasemaan". Noh, huonosti taas ilmaisin itseni.
The Captain
Valvoja

Rizky kirjoitti:se on kyllä outoa että hinnat nousevat vaikka kokoajan tulee enemmän muovisia figuja
Muovimuotin (joka siis on metallinen) tuottaminen on kallista, ja kaipa se skulptaajakin pitää ruokkia (vaikken tämän uskokaan olevan se suurin menoerä). Muovifigujen tuottaminen on iso investointi, joka maksaa itsensä takaisin vasta kohtalaisen pitkällä aikavälillä.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Eikös GW kehittänyt teräksiset muotit, jolla muovifigujen muottikustannukset saataisiin laskettua (Mumakil jne)? Tietystihän kehityskustannuksetkin pitää ottaa jonkun selkänahasta.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
The Captain
Valvoja

Silveri kirjoitti:Eikös GW kehittänyt teräksiset muotit, jolla muovifigujen muottikustannukset saataisiin laskettua (Mumakil jne)? Tietystihän kehityskustannuksetkin pitää ottaa jonkun selkänahasta.
Voi olla, minun tietoni muottien teosta on kumminkin taas jostain 80-luvulta... Voisin silti uskoa, että muotin teko teräkseen on jonkinmoinen operaatio, mutta parempi, kun en mene sanomaan mitään varmaksi, ennen kuin tiedän faktoja.
Ratovaari

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Mvatson kirjoitti:
Dolmot kirjoitti: Vaikka heinäkuun pahin hintapiikki osoittautui väliaikaiseksi, tinan yleinen hinta on kieltämättä korkeammalla kuin aiemmin. Tinaa tosin menee normaaliin jalkamieheen noin 20-30 sentin edestä. Se on joko vähän tai paljon, riippuen siitä miten tuotteen ylipäätään hinnoittelee.
Metallin hinta nousi melko paljon, monet hyvinkin pienet yritykset ovat joutuneet nostaneet hintojaan semmoiset 50-75 senttiä per figuuri.
Itse huomasin tuon jutun esimerkiksi Reaper Miniaturesin kanssa. Yksittäisten figujen hinta oli noussut 50:llä sentillä.
Se oli suorastaan järkyttävä havainto Ropeconissa käydessäni.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”