"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Figuurit Baptism of fireen

"Peli perustuu tositapahtumiin." Kaikki ns. oikeasta elämästä aiheensa ammentavat pelit maailmamme historiasta.
Weedeeo

Figuurit Baptism of fireen

Viesti Kirjoittaja Weedeeo »

Olen ajatellut aloittaa Baptism of firen pelaamisen, ja haluaisin kuulla muiden mielipiteitä pelistä ja muutenki pelistä yleensä.
Ja onko Baptism of fire peliin saatavilla jotain juuri siihen peliin tarkoitettuja figuja? Jos ei ole, niin mitä figuja suosittelette?

kiitos jo etukäteen!
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
Mikke

Re: Figuurit Baptism of fireen

Viesti Kirjoittaja Mikke »

Ei ole mitään itse peliin suunniteltuja figuureja. Itse pelaan kavereiden kanssa 1/72 mittakaavan figuilla ja mittakaava tuntuu juuri sopivalta. Muistaakseni sääntökirjakin suosittelee tätä kokoluokkaa.

Peli itse on mielestäni loistava. Parhaat toisen maailmansodan säännöt, jotka tiedän. Nykyistä editionia (2. edikka) ei vielä hyllyssä ole, mutta hankintalistalla kyllä. Peli on mukavan erilainen GW:n peleihin verrattuna, eikä figujakaan tarvitse hirveitä läjiä. Pelaamisen voi hyvin aloittaa jo vaikka esim. yhdellä ryhmällä ja konekiväärillä. Ollaan pelattu samoilla säännöillä myös taistelu, missä oli komppania puolellaan ja paljon tankkeja. Säännöt venyvät siis aika hyvin monen kokoiseen toimintaan.
"Concrete is heavy ; iron is hard - but the grass will prevail."
-Edward Abbey
Weedeeo

Minkä valmistajan figuja olette käyttäneet tai mitä suosittelet?
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
Mikke

Itselläni on ihan perinteistä Reveliä ja Italeria. Näiden lisäksi ainakin tietääkseni Pegasus ja HaT ovat varteenotettavia vaihtoehtoja. HaTista täytyy tosin sanoa, että niillä vaihtelee figujen taso aika paljon. Pegasukselta pitäisi saada aina ensiluokkaista kamaa. Metallisten puolelta olen tilannut Sotataidosta SHQ:n suomalaisia, mutta ne eivät mielestäni olleet hinta/laatusuhteessa kummoisia. Figut olivat muovisia huomattavasti kalliimpia ja edellä mainitut firmat tekevät yhtä hienoja, jopa parempia figuja muovista.
-Edward Abbey
Weedeeo

Tilasitko Revellin tai Italerin figutja netistä?
Mitä on rakkaus?
Mikke

Ostin paikallisesta askartelukaupasta ja tilasin t:mi Kuivalaiselta. Kuivalaisen figut oli huomattavasti halvempia, joten suosittelen tilaamaan sieltä.
-Edward Abbey
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Historialliset miniatyyripelit”