omien johtajien tekeminen
- kersantti pippuri
omien johtajien tekeminen
voinko keksiä omia johtajia ja tehdä niille itse säännöt?
Re: omien johtajien tekeminen
Tottakai voi, mutta niiden käyttäminen muissa kuin kaveripeleissä on takuuvarmasti kielletty. Kaveriltakin kannattaa ainakin kysyä ennen kuin käyttää ko. tuotoksia peleissä.
Monilla nykykodekseilla voi (ainakin vielä) tehdä kyllä hyvin omaperäisiä johtajia myös ihan sääntöjen puitteissa, joten kannattanee kuitenkin ensi sijassa lähteä sellaisista liikkeelle.
Monilla nykykodekseilla voi (ainakin vielä) tehdä kyllä hyvin omaperäisiä johtajia myös ihan sääntöjen puitteissa, joten kannattanee kuitenkin ensi sijassa lähteä sellaisista liikkeelle.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
- Pyöveli
- Kirjoitti miljoonannen viestin
No mikäänhän ei estä sinua tekemästä vaikka kokonaista armeijaa omasta päästäsi - eri asia on sitten haluaako kuinka moni pelata itse keksittyjä johtajia sisältävää armeijaa vastaan. Monesti kun nuo itse keksityt characterit tuppaavat olemaan erittäin ylitehoisia pisteihintoihin nähden ja niiltä puuttuu kaikenlainen tausta.kersantti pippuri kirjoitti:voinko keksiä omia johtajia ja tehdä niille itse säännöt?
Asia on tietenkin toinen jos otat valmiin codexisista löytyvän HQ valinnan ja keksit sille itse nimet ja taustat tai otat jonkin valmiin special characterin ja muutat taas nimen ja taustat. Jos taas stattiriviin menee kajoamaan tai keksii jotain tyyliin: 2+ invusave joka tappaa vilkaisulla heitettäessä 3+ kaikki1 2" päässä olevat viholliset, niin ollaan aika helposti ja pahasti pusikossa.
Mutta aina silloin tällöin näkee oikeasti loppuunasti mietittyjä ja pistehinnaltaan realistisia itsekeksittyjä charactereita. Kuitenkaan kaveripelejä pidemmälle en näitä hupihahmoja veisi.
Careful what you wish - You just might get it...
Blogia miniatyyrimaastojen ja figujen tuskaisesta valmistumisesta...
- denied one
eikös joku keksinyt joskus emperorille statsit?
http://z7.invisionfree.com/wyrmling_x/i ... p?act=site
the daemonic legion
Blood for the dice god!!!
olen tällä hetkellä tauolla.arvioitu palaamis aika 1.1.08
the daemonic legion
Blood for the dice god!!!
olen tällä hetkellä tauolla.arvioitu palaamis aika 1.1.08
- Pyöveli
- Kirjoitti miljoonannen viestin
No voihan sitä keksiä statsit vaikka Jumalalle, mutta mitä lisäarvoa se peliin tuo että on itse päässä kehitetty characteri jolla on stattirivi pelkkää yhdeksikköä?denied one kirjoitti:eikös joku keksinyt joskus emperorille statsit?
Careful what you wish - You just might get it...
- Half-breed
Keksi. Älä muistuta siitä. Oli nimittäin yksi kaikista surkeimpia ja pörrönvastaisimpia hahmoja ikuuna.denied one kirjoitti:eikös joku keksinyt joskus emperorille statsit?
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- The Captain
- Valvoja
Minä taas en veisi edes kaveripeleihin. Totta kai kaikki itse kehitetty on "opponent's approval", mutta "opponent's approvalia" ei kannata pitää oletusarvoisesti hyväksyvänä. Toistaiseksi olen selvinnyt kuuden 40K-armeijani kanssa täysin sääntöjen puitteissa tehdyillä charactereilla. Tokihan esim. wargearia ja erikoissääntöjäkin voi nimetä uudelleen, esim. "tämän jätkän kaksipäinen valomiekka toimii master-crafted lightning clawien säännöillä" tai "tälle on ostettu Iron halo, mutta oikeasti se 4+ invu tulee siitä, kun tämä hahmo on vain niin ninja, että se väistelee laasersäteitä" - joku saattaa muistaa myös Rough rider -hiihtojoukkueeni "Havuja perkele!" -erikoissäännön...Pyöveli kirjoitti:Mutta aina silloin tällöin näkee oikeasti loppuunasti mietittyjä ja pistehinnaltaan realistisia itsekeksittyjä charactereita. Kuitenkaan kaveripelejä pidemmälle en näitä hupihahmoja veisi.
Tällä periaatteella tehdyt hahmot ovat varsin oivallisesti käytettävissä niin kaveripeleissä kuin turnauksissakin. Väitän, että persoonallisen hahmon tekeminen ei vaadi virallisista säännöistä poikkeamista. Onhan minulla mm. yksi Eldar Guardian, jolla oli melko merkittävä sivurooli kahdessa novellissani, mutta sääntöteknisesti se on silti aivan tavallinen Guardian.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Kunhan muistaa pyytää ne luvat, mutta turha odottaa että kovin moni niihin suostuu, mutta tuovathan ne toki lisää väriä peliin, ja vaikken itse olekkaan niin super johtajien perään, niin itse tehdyt ajoneuvot ja yksiköt maistuvat itselleni aina, ja oma taiteenlajinsahan on tehdä tasapainoisia ja toimivia yksiköitäkersantti pippuri kirjoitti:voinko keksiä omia johtajia ja tehdä niille itse säännöt?
<Nikki sensuroitu, vaikkette uskoisikaan minun olevan humanisti> ne keksi kauan sitten, ja olen kahdetkin nähnyt. Jälkimmäiset olivat jees, muistaakseni johonkin mega kamppaniaan joka sijoittui Heresyn liekkimyrskyn silmään, ja toiset joissa keisari hölmöili megadreadnoughtissa joka olisi yksin pyyhkäissyt koko galaksin yli ja valloittanut kauhun silmänkin, niin epätasapainoinen ja mielikuvitukseton viritelmä kun olla voi.Half-breed kirjoitti:Keksi. Älä muistuta siitä. Oli nimittäin yksi kaikista surkeimpia ja pörrönvastaisimpia hahmoja ikuuna.denied one kirjoitti:eikös joku keksinyt joskus emperorille statsit?
Kukapa ei antidoping toimikuntaa pakenevia hiihtojääkäreitä muistaisiThe Captain kirjoitti: joku saattaa muistaa myös Rough rider -hiihtojoukkueeni "Havuja perkele!" -erikoissäännön...
- Guardsniper
Yksi kysymys. Miksi? Kuten jo mainittiin löytyy kyllä keinoja tehdä sääntöjen mukainen, mutta mielekäs johtaja.kersantti pippuri kirjoitti:voinko keksiä omia johtajia ja tehdä niille itse säännöt?
Ostan necromundaa, mordheimia, epicciä ja BFG:tä.
YV tavoittaa.
YV tavoittaa.
..koska haluaa vaihtoehtoista pelimallia, fluffikkaamman tai muuten vain säännöiltään omannäköisen johtajan tai muutenkin vain vaihtelua peliin joka on menossa siihen että pelaajille annetaan boltterikin valmiiksi ladattuna ettei tarvitse nähdä vaivaa lippaan lataamiseksi.Guardsniper kirjoitti:Yksi kysymys. Miksi? Kuten jo mainittiin löytyy kyllä keinoja tehdä sääntöjen mukainen, mutta mielekäs johtaja.kersantti pippuri kirjoitti:voinko keksiä omia johtajia ja tehdä niille itse säännöt?
- Guardsniper
No ainakin kaarti pelaajat tykkää tästä "annetaan boltterikin valmiiksi ladattuna" suuntauksesta mikä GW:llä on XD (pääsee tuikuista eroon). No joo.Anaheim kirjoitti:..koska haluaa vaihtoehtoista pelimallia, fluffikkaamman tai muuten vain säännöiltään omannäköisen johtajan tai muutenkin vain vaihtelua peliin joka on menossa siihen että pelaajille annetaan boltterikin valmiiksi ladattuna ettei tarvitse nähdä vaivaa lippaan lataamiseksi.Guardsniper kirjoitti:Yksi kysymys. Miksi? Kuten jo mainittiin löytyy kyllä keinoja tehdä sääntöjen mukainen, mutta mielekäs johtaja.kersantti pippuri kirjoitti:voinko keksiä omia johtajia ja tehdä niille itse säännöt?
Otetaas esimerkki, tuntuu et saan mielipiteeni parhaiten perillä näillä. Jos pelaa vaikka kaamoksella niin ei ihan hirveän suurta vaivaa tarvii nähdä, että saa omannäköisensä komentajan, joka erottuu joukosta... teke slaanesh komentajan, jolla EI ole lashia.
Myönnetään, et kaaveripelissä nyt voi olla ihan kivaa käyttää jotain omatekemää karakteria, mutta en vain näe syytä tälläiseen. Voihan sitä tehä millasen napin haluu ja sitten kehitää kounts äs säännöt (eli esim. tää yli suuri lascannon esittää combi-meltaa ja power fistiä).
Huom. En siis yritäkään kieltää keneltään sitä hupia, että tekee omia karaktereja, mutta mielestäni toi vaan tuntuu siltä, että joku koittaa keksiä pyörän uudestaan (ei sillä, että siinä olis mitään pahaa).
YV tavoittaa.
YV tavoittaa.
GeeWee ei vain ole keksinyt pyörää uudestaan, vaan varasti piirrustukset muilta ja kasasi ne yhteen komedialliseksi farssiksi, joka jossain vaiheessa sitten kääntyikin goottisen "kauheaan" scifiin.Guardsniper kirjoitti: Myönnetään, et kaaveripelissä nyt voi olla ihan kivaa käyttää jotain omatekemää karakteria, mutta en vain näe syytä tälläiseen. Voihan sitä tehä millasen napin haluu ja sitten kehitää kounts äs säännöt (eli esim. tää yli suuri lascannon esittää combi-meltaa ja power fistiä).
Huom. En siis yritäkään kieltää keneltään sitä hupia, että tekee omia karaktereja, mutta mielestäni toi vaan tuntuu siltä, että joku koittaa keksiä pyörän uudestaan (ei sillä, että siinä olis mitään pahaa).
En tiedä mitä topicin kirjoittaja hakee, mutta itse en ikinä ole perustanut tuosta mega count-assaamisesta, mieluummin puhtaasti omaa kehiin ,suopea peliporukka kun on taustalla ja vekottimet on pidetty puolelta toiselle tasapainoisina ja idearikkaina. Jotain uutta tähänkin peliin.
- Guardsniper
Joo no pahoittelen jos oon hyppinyt oiken tasajalkaa jonkun (Anaheimin) silmille, mutta mun mielestä (enkä siis muuta mielipidettäni) 40k:ssa on tarpeeksi valinnan varaa.
Voisin kyllä normi peleissä (ja turnauksissa jos olis minusta kiinni) sallia omien spessujen yms. käytön. Tietenkin pitäis olla hyvät säännöt.
Niin ja toi power fist + combi mikälie oli vähän (tai no erittäin) huono esimerkki, mutten keksinyt tähän hätään parempaakaan.
ps. Onhan ne omat säännöt ihan kivoja, mutta kun tuntuu menevän melkein aina överiksi.
Voisin kyllä normi peleissä (ja turnauksissa jos olis minusta kiinni) sallia omien spessujen yms. käytön. Tietenkin pitäis olla hyvät säännöt.
Niin ja toi power fist + combi mikälie oli vähän (tai no erittäin) huono esimerkki, mutten keksinyt tähän hätään parempaakaan.
ps. Onhan ne omat säännöt ihan kivoja, mutta kun tuntuu menevän melkein aina överiksi.
YV tavoittaa.
YV tavoittaa.
- Henkinen Johtaja
Jonkun pitäisi kehittää Sankarien luonti säännöt (HGG, mistäs inglish-kielen sanoistaGuardsniper kirjoitti:Joo no pahoittelen jos oon hyppinyt oiken tasajalkaa jonkun (Anaheimin) silmille, mutta mun mielestä (enkä siis muuta mielipidettäni) 40k:ssa on tarpeeksi valinnan varaa.
Tuosta...
VDR goes organic, eiköhän tajuttu.Henkinen Johtaja kirjoitti: Jonkun pitäisi kehittää Sankarien luonti säännöt (HGG, mistäs inglish-kielen sanoista) niin kuin niiden ajoneuvojen luonti sääntöjen perusteella. Tajuatte kai mitä tarkoitan?
Olenko väärässä vai onko tällainen "automaatti" joskus ollutkin..? 0.o Siis RT:ssä tämä löytyi, mutta pääosin vain statsien avulla, tarkoitan sen jälkeistä aikaa ja myöhempiä edikoita.