Bretsujen Knightit
Re: Bretsujen Knightit
Ymmärrän. Pelaan itsekin delffeillä ja myönnän että delffien stupiditysta kärsivä kallis heavy cavalry ei tarjoa samanlaista vaihtoehtoa fast cavalrylle kuin hullunhalpa bretonnian ratsuväki. : P
-
Bloodman92
- Viesti:
mut tarkotin lantsareiden perus ld:tä se on nimittäen 5 ja jos pelaa pelkästään lantsari armeijalla nii sit saattaa tulla massapakoOberon_ kirjoitti:Trebuchet on varsin kovaa iskevä kivilinko. Strena viis lätyn reunoilla on jees. Lantsareilla on LD8 tai 9 yllättävän usein. Jokainen ritari on kenraali puolella kantamalla niille, varsinainen kenraali ihan normikantamalla, ja ritarisankarit saa levittämään LD:tään kenraalin tavoin kanssa.
Ei voi pelata pelkällä lantsari armeijalla, on laiton. Taino voihan tietysti tehdä mitä haluaa mutta house ruleilla ei taida paljoa olla foorumeilla painoarvoa.Bloodman92 kirjoitti:mut tarkotin lantsareiden perus ld:tä se on nimittäen 5 ja jos pelaa pelkästään lantsari armeijalla nii sit saattaa tulla massapakoOberon_ kirjoitti:Trebuchet on varsin kovaa iskevä kivilinko. Strena viis lätyn reunoilla on jees. Lantsareilla on LD8 tai 9 yllättävän usein. Jokainen ritari on kenraali puolella kantamalla niille, varsinainen kenraali ihan normikantamalla, ja ritarisankarit saa levittämään LD:tään kenraalin tavoin kanssa.
-
Bloodman92
- Viesti:
mut jos sul ei oo ku yks nihti rykmentti ja paltsu ja vaik 2 mamsellii nii ne ei riiitä koko kentälle ni ne jotka on liian kaukana nihteist nii niil on ld 5 ja esim. jos joihiki taikoihin tarvitaan liippaa se on niien perus liippa!!Wompatti kirjoitti:Ei voi pelata pelkällä lantsari armeijalla, on laiton. Taino voihan tietysti tehdä mitä haluaa mutta house ruleilla ei taida paljoa olla foorumeilla painoarvoa.
No, neitojen ryhmillä on seiskat, toinen noista jakaa sitä seiskaansa pitkälle, paitsi jos sattuu olemaan profeetta jolloin se liippua jota jaetaan on kasi. Bösbi-paladiinin saa jakamaan sitä kasiaan myös 12":aan, ja ne ritarit jakaa vielä yhtä kasia. Jos se LD:n jakaminen on se tärkein juttu, niin aika heikosti pitää deplottaa ettei noillakin jo saa valtaosaa liiderikuplan sisään.
Asia onki niin että kaikki(?) järkevät peasant horden pelaajat ottaa sinne toiselle palalle (esimerkksi on mahdoton, koska armeijassa on pakosti kaksi paladinia, kun on kenraali ja bsb) Virtue of Emphaty ja koska toinen on kenraali on Ld8 riittävyys leveydessä siinä 48". Ja jos tämänki jälkeen jää aukkoja, ne voi peittää niillä knighteilla (itse ottaisin vielä errantti yksikön, lähellä olevat saa sentään Ld7). Ja koska listassa on varmaan Reliquae jolla on jo Ld8 (vaikka bsb olisi hyvä pitää lähellä). Ja sitten on nämä pegasukset jotka paikkailee aukkoja. Kyllä minun mielestä Ld jakaantuu hyvin omalle deplolle. Ja jos sinä pelkäät liikaa ld5:sta niin osta sitten niille champat!Bloodman92 kirjoitti:mut jos sul ei oo ku yks nihti rykmentti ja paltsu ja vaik 2 mamsellii nii ne ei riiitä koko kentälle ni ne jotka on liian kaukana nihteist nii niil on ld 5 ja esim. jos joihiki taikoihin tarvitaan liippaa se on niien perus liippa!!Wompatti kirjoitti:Ei voi pelata pelkällä lantsari armeijalla, on laiton. Taino voihan tietysti tehdä mitä haluaa mutta house ruleilla ei taida paljoa olla foorumeilla painoarvoa.
Mitä todennäköisemmin nopista pyörii mitä epätodennäköisempiä lukuja.
-
Bloodman92
- Viesti:
ok luovutan niil on ld 7-8
kermaa!!(/&)(/!!
Olen wompatin ja muiden lantsareiden kannattajien kanssa samaa mieltä lantsarien suhteen. Tämä ld ongelma onkin jo selvitetty joten sitä tarvii tuskin enä selvittää. Lisäksi olen huomannut etteivät talonpojat ole ollenkaan huonoja taistelioita vaikka siltä näyttävätkin armeijakirjassa. Kun aloitin bretonnialla oli talonpoika jokin harvinainen keräilyesine jota nähtiin hyvin hyvin harvoin taistelukentällä. Armeijani koostui kokonaan kovaa lyövistä ritari yksiköistä. Pelit menivät usein niin että ritarini jyräsivät vihollisen lähes kokonaan maan tasalle ja tappiona tuli yhden tai kahden yksikön menetys. Tuloksena tasapeli.
Myöhemmin aloin ottamaan m@a:ita mukaan suojaamaan ritareiden flankkejä ja heti tuli tulosta. Lähes jokaisessa pelissä vat talonpojat joko pelastaneet ritareita tai päihittäneet itse varsin kovia vihollisia esim. 600 pisteen demoniprinssin, khornen ritarit ja GNOBLARIT! viimeinen listani jonka loin koostui parista ritariporukasta halvilla paladineilla ja massoittain jousia ja hilpareita! Tosin uuden edikan tultua ei tullut enää oikein pelattua
mutta oon kuullut että jalkaväestä on tullut tehokkaampaa joten kaipa tämän listan pitäisi yhä toimia.
Myöhemmin aloin ottamaan m@a:ita mukaan suojaamaan ritareiden flankkejä ja heti tuli tulosta. Lähes jokaisessa pelissä vat talonpojat joko pelastaneet ritareita tai päihittäneet itse varsin kovia vihollisia esim. 600 pisteen demoniprinssin, khornen ritarit ja GNOBLARIT! viimeinen listani jonka loin koostui parista ritariporukasta halvilla paladineilla ja massoittain jousia ja hilpareita! Tosin uuden edikan tultua ei tullut enää oikein pelattua
Hän on puhunut.