Mistä olet oppinut lotr pelin säännöt?
Mistä olet oppinut lotr pelin säännöt?
Joo oon huono enkus (ku ei enkku kiinnosta) joten en jaks kääntää sääntökirjan tekstii
eli miten säännöt oppis helpost?
tai mite itte opit ne
eli miten säännöt oppis helpost?
tai mite itte opit ne
Re: Mistä olet oppinut lotr pelin säännöt?
Ei tätä peliä voi pelata ilman sääntökirjan tuntemusta. Toki pelaamallakin oppii, mutta pitää sitä jotain pohjatietoa olla, jotta ekaan peliin pääsee mukaan. Toki joissa suuremmissa figuliikkeissä on henkilökuntaa, jotka voivat sinulle perusteet opettaa pienen esittelypelin kautta, mutta sen sen jälkeen on sääntökirjan avaaminen pakosti edessä.
Phil Kelly says "No!"
Saannot oppii "helposti" pelaamalla ja etsimalla vastauksia "ongelmakohtiin" saantokirjasta. Jollet itse osaa englantia tarpeeksi ja/tai jaksa panostaa saantojen opetteluun, niin etsi peliseuraasi joku joka osaa/jaksaa. Tahan ei ole oikotieta. Saantoja ei ole atm kuin englanniksi GW:lta tarjolla.
minä en osaa vielä ihan kaikkia sääntöjä mutta opin melkein kaikki kun kaveri osti mines of moria setin ja sai säänökirjan mukana niin oon lukenu sitä kaverilla.
olipa kerran mutta ei sitten ollu toista kertaa.
Itse lainasin kirjastosta tuon kovakantisen kirjan ja luin sen ajatuksella läpi. Samalla käytin sijaismodelleja kun opettelin kuinka mikäkin sääntö toimii. Lopulta kävin kokeilemassa "demopeliä" Fantasiapeleissä.
.............Shireh kirjoitti:Itse lainasin kirjastosta tuon kovakantisen kirjan ja luin sen ajatuksella läpi. Samalla käytin sijaismodelleja kun opettelin kuinka mikäkin sääntö toimii. Lopulta kävin kokeilemassa "demopeliä" Fantasiapeleissä.
Onko kirjastoissa miniatyyripelikirjoja/oppaita/sääntiksiä/lisäosia?
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni
Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa
Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
Ainakin roolipelikirjoja on. Kai sitten figukirjojakin on. Riippuu kirjastosta.
Riippuu kirjastosta. Turun pääkirjastossa oli ainoastaan kovakantinen sääntökirja eikä muuta Lotr-aiheista (paitsi KeskimaaRoolipelin kirjat ja parit lisäosat ja näillähän ei ole mitään tekemistä miniatyyripelin kanssaNazgúl kirjoitti: Onko kirjastoissa miniatyyripelikirjoja/oppaita/sääntiksiä/lisäosia?
Kannattaa aluksi ainakin selailla säänttis läpi. Jos(luultavasti) löytyy osaavaa seuraa, näiden kanssa oppii erittäin nopeasti. Sääntiksestä voi sitten katsoa apua pelissä vastaan tuleviin ongelmiin. Lisään myös, että turnauksissa, missä on muita kuin niitä kavereita, joiden kanssa aina pelataan, tulee oikaistua sellaiset "väärät" säännöt, mitkä voi johtua esim. säänttiksen väärästä tulkinnasta. Lotroa en tosin ole pelannut turnauksessa(IMO tylsä peli), mutta luulisi pätevän myös siihen. 
No jos ei säänttistä jaksa lukee läpi niin peliä ooppii loistavasti pelaamalla. Tarvitset vaan jonku kaverin joka sit opettaa samalla ku pelaatte. Varmasti alle puolessa tunnissa oppii tällä taktiikalla kaiken tarvittavan .
En nyt sanoisi puolta tuntia. Perussäännöt kyllä tuossa ajassa oppii, mutta advanced rulesit voivat viedä hieman enemmän aikaa.Strider kirjoitti:No jos ei säänttistä jaksa lukee läpi niin peliä ooppii loistavasti pelaamalla. Tarvitset vaan jonku kaverin joka sit opettaa samalla ku pelaatte. Varmasti alle puolessa tunnissa oppii tällä taktiikalla kaiken tarvittavan .
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni