Eli tarokitushan tässä oli tehfä erittäin liikunnallinen armeija eldaareille! Ja kyllähän se mielestäni myös onnistui. Nyt vaan odottelemaan apocalypsi boxeja niin saahan "halvalla" mopotkin kehiin. Kaikki muu on siis jo.
The Álavaár Of the Kind riders (farseer)
Fortune
Eldar jetbike
115
6xHarlequins
All have kisses
Shdowseer
Troupemaster with Power weapon
Fusion pistol
188
6xHarlequins
All have kisses
Shdowseer
Troupemaster with Power weapon
Fusion pistol
188
3xJetbike Riders
Shuriken cannon
76
3xJetbike Riders
Shuriken cannon
76
3xJetbike Riders
Shuriken cannon
76
3xShining spears
105
3xShining spears
105
3xVypers
2xShuriken cannons
180
Falcon
Holofields
Vectored engines
Spirit stones
2xshuriken cannon
195
Falcon
Holofields
Vectored engines
Spirit stones
2xshuriken cannon
195
Falconit kuljettavat harlequinit turvallisesti lähäriin!
Se oli siinä! kommentteja? Risuja? Ruusuja?
Kind riders of the forests(eldar 1500)
Re: Kind riders of the forests(eldar 1500)
Ihan hyvältä liikkuvalta listalta vaikuttaa ja kaikki yksiköt mitä se sisältää on taidettukin todeta ihan käyttökelpoisiksi. Kuitenkin muutamasta kohdasta löysin hieman kommentoitavaa.
Ensimmäiseksi huomion kiinnitti tuo farseer. Ei hirveän usein tule yksi powerisia nähtyä(tai sitten löytyy singing spear), itse ymmärtäisin että kyseessä on budjetti HQ joka antaa kivaa buffia. Siltikin suosittelisin mind waria lisäksi kun ollaan pyörällä liikenteessä, se kun toimii varsin hyvin pyörän selästä.
Toinen asia mikä enemmänkin ihan sattui silmään oli tuo shining spearien exarchien puuttuminen mikä johtaa hit&runin puuttumiseen. Kuten varmasti tiedät, näiden tyyppien hyödyllisyys riippuu siitä pääsevätkö he rynnäköimään vai eivät ja kun kyseessä ovat vieläpä varsin pienet ryhmät on todennäköistä että ne jäävät lähitaisteluun jumiin jos niille ei tuota sääntöä osta. Jumiin jääneellä ryhmällä ei voi kuin toivoa että ne kestävät mahdollisimman pitkään tai voittavat lähiksen ilman assaultistaan saamaansa bonusta(mikä ei ole kovin todennäköistä esim. mariineja vastaan).
Muuta mainitsemisen arvoista en tällä hetkellä keksi/huomaa mutta se voidaan varmaankin minulle antaa anteeksi.
Ensimmäiseksi huomion kiinnitti tuo farseer. Ei hirveän usein tule yksi powerisia nähtyä(tai sitten löytyy singing spear), itse ymmärtäisin että kyseessä on budjetti HQ joka antaa kivaa buffia. Siltikin suosittelisin mind waria lisäksi kun ollaan pyörällä liikenteessä, se kun toimii varsin hyvin pyörän selästä.
Toinen asia mikä enemmänkin ihan sattui silmään oli tuo shining spearien exarchien puuttuminen mikä johtaa hit&runin puuttumiseen. Kuten varmasti tiedät, näiden tyyppien hyödyllisyys riippuu siitä pääsevätkö he rynnäköimään vai eivät ja kun kyseessä ovat vieläpä varsin pienet ryhmät on todennäköistä että ne jäävät lähitaisteluun jumiin jos niille ei tuota sääntöä osta. Jumiin jääneellä ryhmällä ei voi kuin toivoa että ne kestävät mahdollisimman pitkään tai voittavat lähiksen ilman assaultistaan saamaansa bonusta(mikä ei ole kovin todennäköistä esim. mariineja vastaan).
Muuta mainitsemisen arvoista en tällä hetkellä keksi/huomaa mutta se voidaan varmaankin minulle antaa anteeksi.
Oon itsekki aatellu laittaa nuo Shining spearit yhteen ryhmään ja sinne exarch! Mutta tuohon Farseerin Uppimiseen mistä Pisteet?
Itse tekisin luultavasti niin tylysti että lähtisin minimi troopeilla eli kahdella 3*jetbike+shuriken cannon porukalla taistoon, tosin pisteitä jäisi hieman yli sen jälkeen kun olisi tuo farseer upitettu... En tosin näe tätä mitenkään pakollisena vaihtoehtona, kuten sanoin: en vain ole tuollaisia bosseja usein nähnyt mutta ties vaikka toimisi paremmin kuin oma HQ:ni.
Shining spearien suhteen tuo yksi ryhmä &exarch kuullostaa mielestäni paljon paremmalta. Parempi on että yksi ryhmä hoitaa homman kotiin kuin että kaksi epäonnistuu yrittäessään.
Shining spearien suhteen tuo yksi ryhmä &exarch kuullostaa mielestäni paljon paremmalta. Parempi on että yksi ryhmä hoitaa homman kotiin kuin että kaksi epäonnistuu yrittäessään.
Kyllä tuo Farseer pärjää noilla kamoilla! Mutta yhistän nuo Spearit sitten kun aika ei ole näin kortilla. On kummiskin tärkeämpää nuo scoring unitit kuin HQ:n varustus. Samaa mieltä?
Noh, tilannekohtaista... Tosin taitaa scoring uniteille olla useammin käyttöä kuin mahtailevalle johtajalle josta heruu pisteitä jo ensimmäisen naarmun jälkeen ^^'.