Tau vs Space marine (terminators)

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
diabolo

Tau vs Space marine (terminators)

Viesti Kirjoittaja diabolo »

Haluasin neuvoja miten tapan turminaattorit kun ne tulee deep straikilla niskaan kun olen räiskinyt siltää melkein kaiken pois. Minun armeeja koostuu 3x12fire warriorii 2x10 kroottii 10 gundronee hammer head 3 elite battle suittii (mitkä aseet laittais näille) 2 broad sidee hq battle suitti ja tällekkin niitä ase neuvoja. Kaverilla on 3 tacktikal squadii ja tähän kuullu se grandmasteri ja jokaisessa on plasma cannonit, 5 sniperii,rhino ja NE PIRUN :x :x TERMINAATTORIT JA SIIHEN KUULUU GRAND MAS´TERI JA VETERAN SERGANT. Eli noi tacticalit mä tapan helposti mutta krootit kuolee aina ennen kun ne terminaattorit tulloo ja ne päässe leipoo noita tau firewarrioireita samallain kun suomi nigeriiaa vastaan lätkässä. NEUVOJA KIITOS
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

Ota devilfish ja lennä pois. Iske crisis suitteihin plasmat ja broadsideihin kanssa.
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Baldur

Viesti Kirjoittaja Baldur »

Muista että Deep Strikellä saapuvat joukot ei saa tulovuorollaan liikkua tai assaultata, pelkästään ampua.
Eli kun termikset tulee, niin kaikki omat joukot tarpeeksi kauas (min 13") ja kaikilla aseilla tulta, varsinkin plasma gun, fusion blaster ja railgunit tekee kipeää, kun termikset saa niitä vastaan vaan sen 5+ invasaven.
Oikolukuhirvi
Viesti:

Minulla on broadsideillä plasmat ja railgunit, yhdellä target lockers, yhdellä multi-tracker ja sitten on pomo jolla hard-wired target lock ja multi-tracker.

Sitten on HQ joka koostuu shas'o ja 3 normaalia suittia, eli yhteensä 7 plasmaa+2railgunia. Jos 12" päässä crisis suiteista niin 13 kutia joista ne ei saa savea.
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Baldur

Lord Eleandelus kirjoitti:Sitten on HQ joka koostuu shas'o ja 3 normaalia suittia, eli yhteensä 7 plasmaa+2railgunia. Jos 12" päässä crisis suiteista niin 13 kutia joista ne ei saa savea.
Saavat sen 5+ invasavensa.
Oikolukuhirvi
Viesti:

HUI! :roll: :wink:
diabolo

OK laitan plasmat ja fusinon blasterit ja railgunit 13 tuuman päähän omalla vuorolla, mutta sitten mä saan paukutettuu sieltä muutaman ja sitten ne assaultaa mun fire warriorien kimppuun tappaa ne ja swiippaa seuraavaan ja tappaa kaikki. ajattelin ite jättää 10 kroottii taakse niiden varalle vaikka ne ei saa tapetuks varmaan kun 1-3 turminaattorii...
Baldur

diabolo kirjoitti:OK laitan plasmat ja fusinon blasterit ja railgunit 13 tuuman päähän omalla vuorolla, mutta sitten mä saan paukutettuu sieltä muutaman ja sitten ne assaultaa mun fire warriorien kimppuun tappaa ne ja swiippaa seuraavaan ja tappaa kaikki. ajattelin ite jättää 10 kroottii taakse niiden varalle vaikka ne ei saa tapetuks varmaan kun 1-3 turminaattorii...
Ensinnäkin: Terminaattorit eivät voi tehdä sweeping advancea, ne voivat vain consolidatettaa closiksen päätteeksi. Lukee terminator armorin kohdalla wargear-säännöissä.
Toiseksi: Firewarrioritkin osaavat liikkua, eli terminaattorien pitäisi osua deep strikellä alle 6:n tuuman päähän unitista, että ne pääsis omalla vuorollaan closikseen, jos sä liikutat sitä squadia 6" poispäin omalla vuorollasi.
Kolmanneksi: Älä deployaa niitä joukkoja kiinni toisiinsa.

Ja ei niiden suittien tarvitse olla min 13" tuuman päässä vasta kuin oman vuorosi lopussa, eli voit hypätä movessa alle 12" päähän ja ampua plasman rapid firenä ja hypätä assault-phasessa takaisin pois termisten yhden vuoron liikekantamalta.
diabolo

MUA ON PISSITETTY!!!! :x :x :x
Fake

Viesti Kirjoittaja Fake »

.
Viimeksi muokannut Fake, Ke 22.12.2010 16:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oikolukuhirvi
Viesti:

Kannattaa lukea kaikki codexit sekä sääntökirja muutaman kerran tarkasti läpi :wink:
diabolo

kyllä mä ohjekirjan käyny monesti läpi mutta en oo kaikkiin codexeihin tutustunut, mutta siihen tulee muutos... :? :D
chrome

Viesti Kirjoittaja chrome »

lol

eli hätä olikin "kuin vihun termikset kipittää lähislahtauksen jälkeen lujempaa kun mun ukot pakenee"

kuvitellaan et ne oli scout termiksii joilla ei ollut jalkapanssarit mukana :D
Daroc

Viesti Kirjoittaja Daroc »

Lord Eleandelus kirjoitti:HUI! :roll: :wink:
Crux Terminatus on pilannut monta päivää :D .
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Hmm... ainakin Banen (siis sen postaajan) Taukit ovat ottanut lukua Terminaattoreiltani useampaan otteeseen kuin kukaan on jaksanut laskea.
Eivät ne Termikset ihan täysin liikuntakyvyttömiä ole vaikkeivat sweepingiä pystykkään tekemään ja se tulivoima jotain perus palomiehiä (saatika krootteja...) vastaan on oikeasti aika vakuuttava, tarvetta ryhtyä naamaanlyöntikilpailuun ei yhden ampumasalvon jälkeen ole välttämättä lainkaan.

Pakko myöntää, ne [censored]himputin[/censored] crisis suitit pelkuruuspakkiensa ansiosta antavat kyllä harmaita hiuksia plasma- ja fuusion aseineen. Toisaalta jos se yksi Termisryhmä kaiken muun lisäksi vielä sitoo niitten tulivoimaa itseensä roundin tai pari se tarkoittaa lisää elinaikaa koko muulle armeijalle.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”