Cthulhu figut.
Cthulhu figut.
Tuli tälläinen asia mieleen, että onkos Call of cthulhusta julkaistu mitään virallista/ epävirallista sääntökirjaa figuilla pelaamiseen?
En nyt tarkoita mitään Horroclix prepainted shaissea...
En nyt tarkoita mitään Horroclix prepainted shaissea...
ARGAAA!
Re: Cthulhu figut.
Ei ole Cthulhu-figuille mitään virallista figupeliä. Ne RAFM:n miniatyyrit on tarkoitettu roolipelikäyttöön.
Varmaan netistä hakemalla voi jotain itse tehtyjä, epävirallisia kötöstyksiä löytää. Vaihtoehtona Pulp Figures -napeille on tehty omat kevyet figupelisäännöt, joihin voisi CoC-miniatyyrejä käyttää. Pelin taustallahan häärii Bob Murch, jonka kädenjälkeä ovat monet RAFM:n figut.
http://www.pulpfigures.com/main.php
Varmaan netistä hakemalla voi jotain itse tehtyjä, epävirallisia kötöstyksiä löytää. Vaihtoehtona Pulp Figures -napeille on tehty omat kevyet figupelisäännöt, joihin voisi CoC-miniatyyrejä käyttää. Pelin taustallahan häärii Bob Murch, jonka kädenjälkeä ovat monet RAFM:n figut.
http://www.pulpfigures.com/main.php
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
http://www.pulpfigures.com/downloads/rugged.pdf
Tarkoitatkos nyt noita vain jotain muuta jaa tähän vielä OT:na käykös roolipelit.net sivuston verkkokaupassa postiennakko maksutapana?
Edittiä pukkaa...
Nopeahkolla pikaluvulla luetuna säännöt vaikuttavat melko simppeleiltä ja toimivilta... Figut ja peliseura tuottavat taas ongelmia, mutta kyllä tässä jotain keksitään.
Tarkoitatkos nyt noita vain jotain muuta jaa tähän vielä OT:na käykös roolipelit.net sivuston verkkokaupassa postiennakko maksutapana?
Edittiä pukkaa...
Nopeahkolla pikaluvulla luetuna säännöt vaikuttavat melko simppeleiltä ja toimivilta... Figut ja peliseura tuottavat taas ongelmia, mutta kyllä tässä jotain keksitään.
ARGAAA!
Muistaakseni kun näistä pienoismalleista aiemmin keskusteltiin Call of Chtulhu -ropen puitteissa, niin kukaan ei ollut tietävinään erikoisesti figupelaamiseen suunniteltuja sääntöjä aiheen tiimoilta. Koko ajatus on kyllä hieman rienaava. Tosin silti joku on yrittänyt, ainakin ennen lilli netissä "modi" WarEnginelle nimellä "Shots in the Dark" -- siinä oli sitten statitettu kaikki RAFM:n sen aikaiset CoC-figut semmosella perinteisellä hirviönräiskimisperiaatteella.
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi
Eikös se ole kohtuu yksiselitteistä?
Ammut investigatorillasi singolla Great Cthulhua. Teet 200 pts jälkeä. Great Cthulhulla on jäljellä hipareita 1999999999999800 pistettä. Great Cthulhu syö investigaattorisi. Hävisit.
Ammut investigatorillasi singolla Great Cthulhua. Teet 200 pts jälkeä. Great Cthulhulla on jäljellä hipareita 1999999999999800 pistettä. Great Cthulhu syö investigaattorisi. Hävisit.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Juurikin tuosta syystä Cthulhu ei oikein sovellu figupeliksi. Eri olentojen erot ovat aivan liian suuret. Lisäksi mahdollisissa säännöissä pitäisi olla psykologinenkin puoli aika vahvasti mukana. Todella vaikea aihepiiri figupeliksi. Ehdottomasti enemmän ropepuolen heiniä.
"Concrete is heavy ; iron is hard - but the grass will prevail."
-Edward Abbey
-Edward Abbey
Helpoiten varmaan Cthulhu henkistä toimintaa saa sopivan aikakauden skirmish säännöillä, johon vääntää perus kultisteja, rikollisia, hallituksen vakoojia ja syväläisiä. Pitää sitten kunnon cthulhu möröt visusti taustalla.
Periaatteessa riittävän vahvasti skenaariovetoisena homma voisi myös toimia, jolloin mukaan toki saisi kaikkea ikävämpääkin, tilanteen tasoittuessa skenaarion puitteissa. (Esim. henkensä edestä pakenemista, kavereiden uhraamista, useamman asian toteuttamista pelikentällä mörön karkottamiseksi, jne.) Vaatisi kuitenkin aika paljon skenarion tekijältä, ja pelinjohtaja "vastaan" pelaaja(ryhmä) tyylinen lähestyminen voisi olla kuitenkin se parhaiten toimiva muoto.
Eli jossain roolipelaamisen ja taktisen skirmish figuttelun välimaastossa voisi homma onnistuakin. Tällöinkin voi melkein paras tulos löytyä ihan jonkun ropesysteemin taistelumallista, joskin esim. Inquisitor taipuisi varmasti ihan mainiosti moiseen pelailuun.
Mitään Cthulhu & homies vs. Sherlock's Smartasses tyylistä voimainkoitosta on aika turha hakea, kuten edellisissä posteissakin on jo mainittu.
Periaatteessa riittävän vahvasti skenaariovetoisena homma voisi myös toimia, jolloin mukaan toki saisi kaikkea ikävämpääkin, tilanteen tasoittuessa skenaarion puitteissa. (Esim. henkensä edestä pakenemista, kavereiden uhraamista, useamman asian toteuttamista pelikentällä mörön karkottamiseksi, jne.) Vaatisi kuitenkin aika paljon skenarion tekijältä, ja pelinjohtaja "vastaan" pelaaja(ryhmä) tyylinen lähestyminen voisi olla kuitenkin se parhaiten toimiva muoto.
Eli jossain roolipelaamisen ja taktisen skirmish figuttelun välimaastossa voisi homma onnistuakin. Tällöinkin voi melkein paras tulos löytyä ihan jonkun ropesysteemin taistelumallista, joskin esim. Inquisitor taipuisi varmasti ihan mainiosti moiseen pelailuun.
Mitään Cthulhu & homies vs. Sherlock's Smartasses tyylistä voimainkoitosta on aika turha hakea, kuten edellisissä posteissakin on jo mainittu.
Siinä menisi vähän niinkuin idea koko maailmasta, jos alettaisiin vääntämään systeemiä, jossa ihmiset voi voittaa. Koko homman ideahan on se, että lopulta tajutaan, ettei ihminen ole räkälimppiä kummempi ja muinaiset ovat se todellinen voima, joka tätä palloa hallitsee. Ellei sitten... olisikin systeemi, jossa ei hyvis ihmisiä olisikaan, vaan eri ryhmittymät muinaisia ottaisivat keskenään yhteen. Innsmouthin sakki vs. käärmeihmiset tai jotain sellaista. Tosin fantasiamättöjähän on jo vaikka kuinka. Taisi olla huono idea. Oikeastaan jos olisikin eri kultteja, jotka tappelisivat Necromunda tyylisesti tienaten rahaa ja valtaa omalle kultilleen. Pienissä mätöissä olisi pelkkiä kultisteja ja isommissa voisi olla niitä syväläisiäkin mukana. Ghastia isompaa mörköä ei usein nähtäisi. Ehkä sitten kampanjan finaaliottelussa voisi olla Dark young of Shub Niggurath riehumassa.
Luumumehu on soturien juomaa
Figut sinänsä ovat kyllä hienoja, ja suunnitelmissa olisi näitä hankkia kasa jossain vaiheessa, jos ryhdyn joskus CoC/CoCd20:sta vetämään. Sopivat kuitenkin ennen kaikkea vain ropen yksittäisten taistelutilanteiden hahmottamiseen.
Sinänsä, jos oikein lähdetään nillittämään, niin yhdistelemällä DDM:n ja CoC D20:n säännöt voitaisiin jonkinlainen figupeli saadakin aikaiseksi. DDM:n sääntöihin tosin itse en ole tutustunut, niin tarkempaa kantaa aiheen toteutettavuuteen en ota. Järkevyydestä otinkin jo aiemmin selkeähkön kannanoton.
Sinänsä, jos oikein lähdetään nillittämään, niin yhdistelemällä DDM:n ja CoC D20:n säännöt voitaisiin jonkinlainen figupeli saadakin aikaiseksi. DDM:n sääntöihin tosin itse en ole tutustunut, niin tarkempaa kantaa aiheen toteutettavuuteen en ota. Järkevyydestä otinkin jo aiemmin selkeähkön kannanoton.
Toisaalta joku Hellboysta ammentava supersankarit vs. Cthulhu -homma voisi pelata. Eikä Cthulhutech miniatyyrimäiskyttelynä välttämättä olisi hassumpi sekään. Ei sellaisella pelillä kyllä enää mitään tekemistä Lovecraftin kanssa olisi, paitsi tietysti lonkerolimanuljaskat, joilla on kieltävääntävät nimet ja mieltävääntävä ilmiasu.
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi
Figupeli jossa olisi lonkeroita ja animetyttöjä? Olettaisin, että Amazing Slug olisi niin koukussa, ettei muuta pelaisikaan.