Lakan päälle maalaaminen?
Lakan päälle maalaaminen?
Että näin, tuli ostettua käytettyjä iron breakereita. Nähtävästi ovat sitten lakattuja, ja ovat väärän klaanin väreissä mrrr.... Eli kysymys on siis voiko lakan päälle maalata, kun en kokonaan näitä viittisi maalata kun vain kilpien sisäosan? (ompas taas selkeä kysymys...)
Re: Lakan päälle maalaaminen?
Taitaa olla aika hankalaa maalata päälle. Kyllä se onnistuu, mutta maali ei juuri tartu figuun. Voi olla helpompaa maalata kokonaan uudelleen.
-
Spongebob-Väyrynen
Jos niitä ei millään paksulla kiiltolakalla ole lakattu, niin luulisi sen päällemaalauksen olevan mahdollista. Kannattaa vaan sitten lakata se figu uudestaan jollain ohuella mattalakalla tai millä nyt ikinä lakkaatkin.
Half-bread kirjoitti:Nyt sitten suosittelen sinua pysymään hiljaa kun aikuiset puhuvat.
- Guardsniper
Jos mahdollista, niin voisit koittaa karhentaa sitä maalattavaa pintaa hiekkapaperilla tai jollain vastaavalla (siis vähän, tarkoituksena ei ole hioa koko osaa pois). Maalauksen jälkeen heität jonkun ohuen lakan siihen päälle.
Ostan necromundaa, mordheimia, epicciä ja BFG:tä.
YV tavoittaa.
YV tavoittaa.
En todellakaan usko että mikään hiekkapaperi on hyvä idea.
"Onhan tälläkin harrastuksella puolensa. Rahat eivät riitä yhtäaikaa figuihin, viinaan eikä tupakkaan, joten niistä joutuu tinkimään."
-Teräratas
-Teräratas
kyllä lakatun päälle voi maalata eikä se ihan heti irtoo.. kunhan et laita mitää hirmu paksuu kerrosta nii kyl se siin pysyy..
Mikäli lakka on esim. täyttänyt yksityiskohtia ( mm. rengashaarniskan reiät yms). on päälle maalaaminen vaikeaa ainakin silloin, jos haetaan hyvää lopputulosta. Hiekkapaperi saattaisi toimia tasaisille pinnoille, koska näin se ei ainakaan hioisi yksityiskohtia pois mutta saattaisi kylläkin naarmuttaa pintaa.
En välttämättä itse käyttäisi mitään mekaanista keinoa, lähtisikö lakka ihan perinteisillä maalinpoistomenetelmillä, en tiedä -joku joka tietää asiasta paremmin voisi siitä sinulle kertoa. Luulisi joka tapauksessa kyllä lakankin liukenevan, kun sitä jonkun aikaa liuottaa vaikkapa kodin putkimiehessä tms..
En välttämättä itse käyttäisi mitään mekaanista keinoa, lähtisikö lakka ihan perinteisillä maalinpoistomenetelmillä, en tiedä -joku joka tietää asiasta paremmin voisi siitä sinulle kertoa. Luulisi joka tapauksessa kyllä lakankin liukenevan, kun sitä jonkun aikaa liuottaa vaikkapa kodin putkimiehessä tms..
Kyllä lakka minulla on lähtenyt, kun liotin sitä mäntysuovassa muutaman päivän (lue melkein viikon).kasvi kirjoitti:Mikäli lakka on esim. täyttänyt yksityiskohtia ( mm. rengashaarniskan reiät yms). on päälle maalaaminen vaikeaa ainakin silloin, jos haetaan hyvää lopputulosta. Hiekkapaperi saattaisi toimia tasaisille pinnoille, koska näin se ei ainakaan hioisi yksityiskohtia pois mutta saattaisi kylläkin naarmuttaa pintaa.
Sama täällä. Tosin kiiltolakan GS:stä irtoamisen kanssa oli hieman ongelmia.janat kirjoitti:Kyllä lakka minulla on lähtenyt, kun liotin sitä mäntysuovassa muutaman päivän (lue melkein viikon).kasvi kirjoitti:Mikäli lakka on esim. täyttänyt yksityiskohtia ( mm. rengashaarniskan reiät yms). on päälle maalaaminen vaikeaa ainakin silloin, jos haetaan hyvää lopputulosta. Hiekkapaperi saattaisi toimia tasaisille pinnoille, koska näin se ei ainakaan hioisi yksityiskohtia pois mutta saattaisi kylläkin naarmuttaa pintaa.