"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Läjä High Elf-huhuja

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Jara

Re: Läjä High Elf-huhuja

Viesti Kirjoittaja Jara »

Foo bar kirjoitti:
Leoniidi kirjoitti:Siis eihän ne special jalkaväen miehet ihan suoraan kuole kunhan et vaan rynni aavalla aukealla 30 tuumaa arsuja päin. Maagien ward spellillä ja ellyrion bannerilla voi swordmasterit hipsiä lähemmäksi melko hyvin ja sama homma white lioneilla. Phoenix guardien ja lion chariotien feari antaa mukavaa vaihtelua pelityyliin ja eihän armeijassa aina tarvitse pelkkää jalkaväkeä käyttää. Heppojen kanssa yhdistettynä ja arsujen, rtb:n ja maagien taustatuen avulla pitäisi se eliittii jalkaväki saada tappeluun mukavasti. :)
Epäilen ja jos sinne jokunen ukko jää, niin eivät ole voittamassa mitään tai ne ovat voittamassa jotain pientä, joka maksaa paljon vähemmän mitä ko. eliittijalkaväkipoppoo. Vaikka haltioilla onkin se M5 niin silti se on hankalaa, kun kerran on loota ja lootilla pelaaminen ei toimi haltioilla: et saa niitä tarpeeksi tai jos otat pelkkiä lootia (spear) niin et saa sinne mitään kunnon vastapalloyksikköä, koska siihen ei ole pisteitä enää. Ja ainut tapa hankkia useampi järkevän kokoinen jalkaväkiyksikkö on ottaa noita halpoja keihäshaltioita.

Toinen vaihtoehto olisi tietysti se MSU, mutta en vaan usko sen toimivan sen vuoksi, että HE -listassa on ainoastaan yksi skirmishsäännöillä liikkuva yksikkö. Pienten swordmaster yksikköjen tuhoaminen on suunnilleen yhtä helppoa, vaikka sen tietysti voi saada jonkun kiven taakse piiloon - pitäisi suunnitella lista niin, että ne voi screenata jollain. Mitään edullista/tehokasta screeniä ei helffeiltä löydy.
Ai ei ole voittamassa mitään? Noin 12 swordmasteria combatissa kahdella hyökkäyksellä ja str vitosella ei saa mitään aikaan?
Ja pah!

Täällä sotussa tunnutaan vaan olevan niin kovin pessimistisiä. Olkaa nyt edes iloisia, että tekevät niistä parempia.

Pelatkaa cavalryhordella jos teidän mielestä 15 pistettä on liikaa(?!) ws6 str5 a2 i5/6 ukosta tai str6 ukosta joka juoksee metsässä kuin jalopeura ja iskee vielä ekana. Joojoo tiedän, että kuolevat helposti, mutta meillehän on lupailtu jotain wardspellejäkin. Sen kun juokset vaan päin niillä ja aivan sama pääsetkö chargaamaan itse. Jos kaikki jalkaväki yksiköt ovat rivissä pelipöydällä ja vaan juoksevat eteenpäin niin ei niitä mielestäni saa mitenkään väisteltyä?

Lore of shadowista löytyy liikutus spelli joka edistää asiaa.
Foo bar

Viesti Kirjoittaja Foo bar »

Jara- kirjoitti:Ai ei ole voittamassa mitään? Noin 12 swordmasteria combatissa kahdella hyökkäyksellä ja str vitosella ei saa mitään aikaan?
Saatko näin monta perille?
Täällä sotussa tunnutaan vaan olevan niin kovin pessimistisiä. Olkaa nyt edes iloisia, että tekevät niistä parempia.
Ne ovat parempia, jos ne pääsevät lyömään jotain. Jos niillä ei tee muuta kuin laittaa pöydälle ja katsoo miten ne katoavat ennen klosista niin mikä niiden hyöty on?
Joojoo tiedän, että kuolevat helposti, mutta meillehän on lupailtu jotain wardspellejäkin.
Tuo auttaisi tietysti, kunhan sen saa läpi - mutta jos vastapelaajan suunnitelmissa on poistaa ne swordmasterit - koska niille ei tosiaan pärjää lähiksessä - niin ei se ward spelli mene läpi, kuin irkulla. Ne ovat tavallaan jo liiankin hyviä, mutta samalla helpoimpia poistaa ampumalla/taikomalla.
Jep, edelleen kunhan sen saa läpi.

Olen tykännyt pelata helffeillä (ja pidän edelleen) ja jos vaan suinkin saan sen tyylisen listan kokoon josta pidän (olen käyttänyt arsuja, joten ne ei sinänsä ole ongelma), niin jatkan - onhan minulla paljon oppimista miten HE:n saa toimimaan. Nyt vaan näyttää vähän siltä, ettei se onnistuisi ja High Elves on muuttumassa armeijaksi joka ei enää istu. Pidän aktiivisesta pelistä ja siitä, että toisinaan pärjää vähemmilläkin napeilla - kunhan tietää miten niitä käyttää. Leijonakärry on hieno figu, mutta se on kuin Shaggoth: liian kallis siihen nähden mitä sillä, ehkä mahdollisesti, voi tehdä. Tiranoc on paljon fiksumpi vaihtoehto. Miksi tehdä uusia figuja jos niille ei voi antaa edes pisteisiinsä nähden järkeviä sääntöjä? Vika ei ole siinä, etteikö se löisi tarpeeksi ja lujaa. Minusta se 145p/kärry nyt vaan on ihan liikaa (varsinkin, kun se on T4).

Joitain armeijoita vastaan swordmasterit voivat olla sen sortin juustosankareita, ettei mitään rajaa - mutta WE/DE/Liskot/Empire/Dwarfs/Skaven tekee niistä imupaperitavaraa ennen kuin ne ovat edes puolivälissä pöytää. Olisi ihan toinen juttu, jos noita "mehän teemme sinusta suikaleita"-yksikköjä olis useampi tai sen yhden isomman pystyisi jollain tavalla suojaamaan (se Wardspelli auttaa tietysti ja tuurilla se on jopa parilla maagilla, joten sen pitäis saada läpi jossain vaiheessa - jos nyt ei joka vuoro). Testaa niitä kun uusi kirja tulee ja kerro miten toimii. Itse en meinaa niitä hankkia. Aioin tossa aiemmin, mutta mietin uudestaan asiaa. Ehkä ongelma onkin ampumisen määrässä ja siinä miten paljon etua sillä saa aikaan: fantasy battle menee 40k:n suuntaan ja yksinkertaistuu?

WHFB sisältää monia onnistuneista rotuja (hyvin tehdyt armeijakirjat), joten miksi sitä laatua ei voisi löytyä kaikista tasapuolisesti? Hyvän armeijan käyttökelpoisuus perustuu minusta siihen, että se on monipuolinen/joustava, siitä löytyy ratkaisuja moneen ongelmaan. Liskot ovat tässä suhteessa muita edellä - niistä saa hyvän listan helposti ja näillä yksiköillä on hyvin pelikelpoiset säännöt.

2250p lista on jo jonkun verran pelikelpoisempi!
Be Optimistic! All The People You Hate Will Eventually Die.

Sometimes it doesn't matter how retarded you are!
Jara

Foo bar kirjoitti:
Jara- kirjoitti:Ai ei ole voittamassa mitään? Noin 12 swordmasteria combatissa kahdella hyökkäyksellä ja str vitosella ei saa mitään aikaan?
Saatko näin monta perille?
No kyllä aivan varmasti saan ei niitä jalkaväki yksiköitä olla kahdessa vuorossa ennenkään ammuttu
Ne ovat parempia, jos ne pääsevät lyömään jotain. Jos niillä ei tee muuta kuin laittaa pöydälle ja katsoo miten ne katoavat ennen klosista niin mikä niiden hyöty on?
Yleistät taas asiat samalla tavalla kuin aiemmin. Kyllä minäkin voin tässä ruveta samaan tyylin kertomaan kuinka HoC on aivan täyttä skeidaa. Kyllä M5 vitosella päästään 3 vuorossa iholle ja ollaan aina ennenkin päästy.
Joojoo tiedän, että kuolevat helposti, mutta meillehän on lupailtu jotain wardspellejäkin.
Tuo auttaisi tietysti, kunhan sen saa läpi - mutta jos vastapelaajan suunnitelmissa on poistaa ne swordmasterit - koska niille ei tosiaan pärjää lähiksessä - niin ei se ward spelli mene läpi, kuin irkulla. Ne ovat tavallaan jo liiankin hyviä, mutta samalla helpoimpia poistaa ampumalla/taikomalla.
Vastustajan dispel dicet ovat tunnetusti puolet power nopistasi. Oon kuullu juttua, että magic phasessa on tarkoitus saada ainakin yksi spelli läpi ja eiköhän sen pitäisi onnistua helffeillä kun on taikominen pelin kärkitasoa. Ei niitä rulliakaan loputtomiin ole.
Jep, edelleen kunhan sen saa läpi.

Olen tykännyt pelata helffeillä (ja pidän edelleen) ja jos vaan suinkin saan sen tyylisen listan kokoon josta pidän (olen käyttänyt arsuja, joten ne ei sinänsä ole ongelma), niin jatkan - onhan minulla paljon oppimista miten HE:n saa toimimaan. Nyt vaan näyttää vähän siltä, ettei se onnistuisi ja High Elves on muuttumassa armeijaksi joka ei enää istu. Pidän aktiivisesta pelistä ja siitä, että toisinaan pärjää vähemmilläkin napeilla - kunhan tietää miten niitä käyttää. Leijonakärry on hieno figu, mutta se on kuin Shaggoth: liian kallis siihen nähden mitä sillä, ehkä mahdollisesti, voi tehdä. Tiranoc on paljon fiksumpi vaihtoehto. Miksi tehdä uusia figuja jos niille ei voi antaa edes pisteisiinsä nähden järkeviä sääntöjä? Vika ei ole siinä, etteikö se löisi tarpeeksi ja lujaa. Minusta se 145p/kärry nyt vaan on ihan liikaa (varsinkin, kun se on T4).
Ei ole muuttumassa armeijaksi joka ei istu. Siitähän ollaan nimenomaan tekemässä monipuolisempaa voit edelleenkin pelata cavalry hordea tai all-inf. listaa joka tulee -ja aivan varmasti tulee kautta kiven ja kannon- toimimaan.

Joitain armeijoita vastaan swordmasterit voivat olla sen sortin juustosankareita, ettei mitään rajaa - mutta WE/DE/Liskot/Empire/Dwarfs/Skaven tekee niistä imupaperitavaraa ennen kuin ne ovat edes puolivälissä pöytää. Olisi ihan toinen juttu, jos noita "mehän teemme sinusta suikaleita"-yksikköjä olis useampi tai sen yhden isomman pystyisi jollain tavalla suojaamaan (se Wardspelli auttaa tietysti ja tuurilla se on jopa parilla maagilla, joten sen pitäis saada läpi jossain vaiheessa - jos nyt ei joka vuoro). Testaa niitä kun uusi kirja tulee ja kerro miten toimii. Itse en meinaa niitä hankkia. Aioin tossa aiemmin, mutta mietin uudestaan asiaa. Ehkä ongelma onkin ampumisen määrässä ja siinä miten paljon etua sillä saa aikaan: fantasy battle menee 40k:n suuntaan ja yksinkertaistuu?
No siitä armeijastahan on suurin piirtein puolet"mehän teemme suikaleita" yksiköitä. Jos yleistämäsi asiat pitäisivät paikkansa niin silloinhan empire pitäisi olla jokaisen turnauksen voittaja. Nehän ampuu kaiken kahdessa vuorossa?

WHFB sisältää monia onnistuneista rotuja (hyvin tehdyt armeijakirjat), joten miksi sitä laatua ei voisi löytyä kaikista tasapuolisesti? Hyvän armeijan käyttökelpoisuus perustuu minusta siihen, että se on monipuolinen/joustava, siitä löytyy ratkaisuja moneen ongelmaan. Liskot ovat tässä suhteessa muita edellä - niistä saa hyvän listan helposti ja näillä yksiköillä on hyvin pelikelpoiset säännöt.
Mielestäni liskot ovat yksi helpoimmin voitettavista armeijoista (siis MINUN mielestäni) aivan varmasti saa suht helposti toimivan armeijan tulevalla HE armybookilla. GW on tämän pelin keksinyt ja luulisi niiden myös tietävän miten sitä pelataan.

2250p lista on jo jonkun verran pelikelpoisempi!
Nyt pelataan cacalry hordella ja tulevaisuudessa ehkä jalkaväelläkin. WH:ssa on vain hyväksyttävä se tosiasia, että porukkaa kaatuu ampumiseen ja magiaan. Jalkaväki armeijoissa figuja poistetaan hieman enemmän laudalta.

On myös hyväksyttävä se tosiasia, että koko armeija EI kaadu ampumiseen vuorolla 2!
Mikke

Viesti Kirjoittaja Mikke »

Jalkaväkipainotteisella listalla olen pelannut jo tässäkin edikassa, vaikka moinen ei ehkä fiksua olisikaan. Pelejen perusteella voin sanoa, että melkein kaikki joukot on kuollut lähitaistelussa, ampuminen on ollut toissijainen ongelma. Tietenkin empiren ja dwarfien kaltaisia armeijoita vastaan on iso osa joukoista sulanut ennemmin tai myöhemmin tulen määrään. Valtaosassa pelejä ongelma on ollut kuitenkin pärjätä lähiksessä. Jos uusi kirja tekee lähitaistelussa pärjäämisen jalkaväellä mahdolliseksi, niin olen onnellinen. Positiivisella mielellä siis itse ainakin odotan, mutta ymmärrän myös sen, että pelit vasta näyttää oliko kirja oikeasti onnistunut vai susi.
"Concrete is heavy ; iron is hard - but the grass will prevail."
-Edward Abbey
Foo bar

Siis eihän kevyehkö ampuminen haittaa, mutta nimenomaan Swordmastereista tehtiin sellaisia, että ne halutaan poistaa ennen klosista ja se luo painetta tehdä listasta vielä enemmän ampuva mitä se nyt on. Toki, joku kääpiögunline on jo nyt tarpeeksi härski, samoin Skaven tai miltä kuulostaa Lizardmenit 6:lla salamanterilla? T3 ja 5+ save (kai niillä heavy armor sentään oli?) nyt ei ole kovin hyvä lähtökohta, kun ajattelee mitä niiden pitäisi kestää useamman vuoron ennen kuin niillä pääsee näyttämään miten se miekka heiluu.

Yleensäkin kaikki autohit vehkeet, mitä ne sitten ovatkin, hiertävät swordmastereita. Jos Sacred Incense vielä on uudessa kirjassa, niin melkeinpä kannattaa ottaa hero kyytiin, sitä kanniskelemaan. Sekin jo vähentää vahinkoa (jalkaväen ampumiselta) niin, että tuntuu + ukkojen vähentyessä hero vähän paikkaa. Toisekseen niillä voisi lähteä liikkeelle pienellä viiveellä ja poistaa sitä ilkeintä ampumista omalla ampumisella/magialla - ei heti kannata mennä tulta päin.

Kovasti jo vakuuteltiin, että sen toimivan listan saa tehdyksi - no, minä suorastaan toivon olevani väärässä, niin voin naatiskella suippokorvilla pelaamisesta jatkossakin.

Jara

Siis eihän niitä salamantereita päästetä missään tapauksessa lähellekkään miekkailijoita. Spearmaneja saavat puolestani ampua minkä kerkeävät. Ja unohdat myös sen, että haltiatkin osaavat ampua ja taikoa. Esim. 2k pelissä jos omistat noin 6-8 lv magiaa niin saat sieltä jo helposti aika monta taikaa läpi ja älkäähän unohtako book of hoethia jonka kovasti toivon myös löytyvän uudesta kirjasta. No en minä itse ainakaa laittaisi liskopelaajana salamantereita tarjottimelle kun sen swordmaster blokin takana on kasa velhoja.+ 6 salamanteria misfirettää todella helposti.

Toihan vois jopa toimia...

Ja itse kyllä odotan pääsyä pyörittämään kahta lohikärmestä :D
Lighthammer
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Lighthammer »

T3:lla kevyehkökin ampuminen nimenomaan sattuu ja h*lvetisti. Lisäksi 15 pts/modeli ja julmat tehot lähiksessä kannustaa harrastamaan sitä ampumista aika tehokkaasti.

Mitä taas näihin loitsuihin tulee, niin tiedoksi, että seer nerffattiin itemiksi, joten min. 180 pistettä kamoilla (tod. näkösesti enemmänkin kiitos ASF:n) siitä että saa 1/3 todennäköisyyden saaha oikea spelli, ja sitten on vielä se pieni ongelma että se pitäisi saada läpikin. Kyllä kyllä. Aivan varmasti. Iso maagi kirjalla taas on sen 355+ pistettä, liikuttelemaan 300+ pisteen blokkia? MSU:t taas räjähtävät staattiseen resoon, eikä niitäkään loputtomasti oteta, kun slotit loppuu kesken ja tunkua speciaaliin olisi muutenkin.

Todennäköisemmin listat tulee jatkossa olemaan minimiblokit arsuja, 2 lohikäärmettä, näitä kun ei tarvitse laskea minkään loitsuhassuttelun varaan ja suorittavat vähintään siinä missä marsublokkikin, ja lopuilla Dprincejä, kärryjä ja/tai bolttiksia oman mieltymyksen mukaan.
Set fire to the family tree.
Leoniidi

Viesti Kirjoittaja Leoniidi »

Tai sitten vaan kaveriporukan kesken otetaan kaikkea mahdollista, kokeillaan taktiikoita ja pidetään hauskaa. Se on pelin pääpointtina ainakin minulla. :D
Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Rizky kirjoitti:Itse olen aatellut että ottaisi ne arsut coreen ja pari boltteria ja DoW-cannonia
Tätä minä vähän pelkäsinkin.. Helffeille oma tykkijuna, "jee".

Onkos nää uudet slotti jutut nyt sit confirmed, eli min. core vaan 2, special slotteja 8, ja rareja 4?
Jara

Special slotteja "vaan" 6.

Itsellä tuli mieleen 2k lista joka voisi toimia "huhujen" perusteella.

Suurin piirtein tällasta...

Prince
Bow of the seafarer

Noble
Reaver bow

Mage
2x scrolls

Core:

20x LSG about 240 p?

20x LSG

Special:

14x White lions comennolla

2x tiranoc

5x DP

Rare:

4xRBT

Tossahan on ampumista kerrakseen 24 s4+ armour piercing shots, 20-30 s3 shots(kukkulalle LSG:t), 3 s5 shots ja sitten seafarer bow.

White lionit kirmaa metsässä, lsg blokit marssii eteenpäin keskeltä kärryjen kanssa ja boltterit ampuu kuin viimeistä päivää. Ne valkojellonat eivät kyllä kuole ihan heti ampumiseen kun ovat metsässä leijonataljoineen ne odottaa siellä tilaisuutta cahrgata tai tulla chargatuksi (<-- tilaisuus sekin)

LSG onkin ihan toimiva yksikkö jos ne huhut nyt on varmistettu. Vaihtoehtoisesti ne voi laittaa kolmeen 7 riviin jolloin yksikkökoko nousisi yhdellä.
Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Ainii eihä niitä special slotteja tullutkaa ku vain 6 :D. Tuommonen erilainen force organisation chart on kyllä aika perseilyä. Ennemmin niitä 1-2 yhteen slottiin. Miksi yhdelle armeijalle erilainen force organisation chart? I wonder.. Noh, tuskinpa tuo pelillisesti tulee vaikuttamaan paljoa, mutta on se silti aika ihmeellistä.
Foo bar

Lighthammer kirjoitti:T3:lla kevyehkökin ampuminen nimenomaan sattuu ja h*lvetisti. Lisäksi 15 pts/modeli ja julmat tehot lähiksessä kannustaa harrastamaan sitä ampumista aika tehokkaasti.
Niin, eihän 40+ Rape Guard ole enää mitään kevyttä - sitä S4:sta tulee sen verran niskaan, et tukka lähtee x)

Jara

Palaan vielä jalkaväen ampumis väittelyyn.

Itse olen turnauksissa joutuessani esim. juuri dwarf gunlineä vastaan laittanut pulttikset/maagit vastustajan sotakoneiden näkyville, jotta saan ammuttua crewit niistä (siis vastustajalta). Kerrankin pelasin käpsiä vastaan ja kaikilla maageilla oli pit of shades ja channeler. Ekalla vuorolla upposi kaksi sotakonetta + poltikoiden kuolettavat volley firet. Jos vastustaja saa ekan vuoron niin sitten vaan kestetään se eka vuoro ampumista ja siihen ei maailma kaadu edes T3 p*ska haltioilla(?)

Korkeilta löytyy muutakin kivaa sotakoneiden poistamiseen kuten dragon (joita on tulossa roppakaupalla lisää) ja ennen kaikkea kotkat. Kyllä vastustajalta saadaan tykit pois kunhan tulitetaan niihin kuin viimeistä päivää.
Rizky

Viesti Kirjoittaja Rizky »

Jara- kirjoitti:Palaan vielä jalkaväen ampumis väittelyyn.

Itse olen turnauksissa joutuessani esim. juuri dwarf gunlineä vastaan laittanut pulttikset/maagit vastustajan sotakoneiden näkyville, jotta saan ammuttua crewit niistä (siis vastustajalta). Kerrankin pelasin käpsiä vastaan ja kaikilla maageilla oli pit of shades ja channeler. Ekalla vuorolla upposi kaksi sotakonetta + poltikoiden kuolettavat volley firet. Jos vastustaja saa ekan vuoron niin sitten vaan kestetään se eka vuoro ampumista ja siihen ei maailma kaadu edes T3 p*ska haltioilla(?)

Korkeilta löytyy muutakin kivaa sotakoneiden poistamiseen kuten dragon (joita on tulossa roppakaupalla lisää) ja ennen kaikkea kotkat. Kyllä vastustajalta saadaan tykit pois kunhan tulitetaan niihin kuin viimeistä päivää.
No en kyllä loharilla lähtisi tykkejä hakemaan :o ennemminkin kalliiden blokkien rearia ja flankkeja. Tai causemaan terroria+ hönkimään paniikkia
Jara

Lohareilla tarkoitin juuri terroria. Sijoittaa sen jotenkin mistä kauhistuu muutkin kuin tykkien miehistöt.
Mikke

Viesti Kirjoittaja Mikke »

Ja dwarfien ollessa kyseessä ei kannata ihmetellä, jos terror ei toimikaan.
"Concrete is heavy ; iron is hard - but the grass will prevail."
-Edward Abbey
Jara

Mikke kirjoitti:Ja dwarfien ollessa kyseessä ei kannata ihmetellä, jos terror ei toimikaan.
Siitä olen täysin tietoinen. Terroriin ei koskaan luoteta liikaa (paitsi hiisiä vastaan) se on vain extraa.
Raaka-Arska

Viesti Kirjoittaja Raaka-Arska »

Onko kukaan muuten näistä Asur.orgissa ja muualla kirjoittaneissa tyypeistä jotka ovat väittäneet kirjan nähneensä sanonut mitään Everqueenistä ja Maiden Guardista? Ainakin noissa previkkakuvissa neidot näyttävät loistavan poissaolollaan vaikka esim. vanha kunnon Eltharion on palannut Stormwingin kera. Toivottavasti GW ei ole mokannut ja tosiaan jättänyt Maidenguardia kokonaan pois uudesta kirjasta.
We're so loud you wanna die
Go forth and amplify
Here come the Noise Marines

(From 'Noise Marines' by D-Rok)
HE-man

Viesti Kirjoittaja HE-man »

Onko vielä se Swordmaster Eltharion (se sokea) vielä skenessä? Itse pidin siitä...
"Katso sääntiksestä, lol. Oot muuten myös ruma."
Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Morhgoz »

HE-man kirjoitti:Onko vielä se Swordmaster Eltharion (se sokea) vielä skenessä? Itse pidin siitä...
Ei. Uudessa kirjassa on käsittääkseni Eltharion Grim, eli griffonilla lentävä kaveri. Toisaalta en tiedä onko siinä lisäksi toinenkin versio Eltharionsta, kun tulevassa VC-kirjassa on kuulema kaksi versio Manfred:istä...
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Lukittu

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”