"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mitä maaleja käytätte? (oli: Maalit)

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
saimon

Mitä maaleja käytätte? (oli: Maalit)

Viesti Kirjoittaja saimon »

Käytättekste citadel maaleja vai joitain muita kun maalatte figuja? :?

[MODEIT] Ennen kun postaat, niin mieti hetken, että mitä viestisi käsittelee ja laita sitten se otskoksi. Jooko. -VC
Ninnu
Viesti:

Re: Maalit

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

luv_fist kirjoitti:Käytättekste citadel maaleja vai joitain muita kun maalatte figuja? :?
Hmmm... No ei kait tätäkään topiccia ole hetkeen ollut.

Vallejo Model Colours, Citadel Colour, Miniature Paints. Tietoa eroista näiden maalien välillä ja saatavuustietoja runsaasti muualla tällä alueella.
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Citadel, vain ja ainoastaan citadel. Ei täällä mun vaikutus alueella muita myydäkkään... Toisaalta en koe tarpeelliseks alkaa vaihtamaankaan merkkiä, vaikka olishan se ihan kiva vallejoa ja muita kokeilla.
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Vallejo model colour suurimman osan ajasta, mutta myös citadelia semmoiset viitisenkymmentä purkkia (erityisesti inkkejä ja metalleja tulee näistä käytettyä). Miniature paints maaleja mulla on muutama purkki harrastuksen alkuajoilta jäljellä, mutta suunnitelmissa olisi ostaa taas pieni setti noita ja kokeilla. Lisäksi olisi halu hankkia coat d'armsia, mutta budjetti ei kestä ulkomailta tilaamista (varsinkin kun maaleja jo alkaa olla ihan tarpeeksi).
And they wonder how he dealt with stress so well..
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Yks kaveri väittää että revellin maalit on hyviä eikä se pidä päätään kiinni jos sitä ei hauku ruskeaksi. Onko mitään perää? Minusta ne olivat ihan onnettomia vesivärejä.

Minä itse käytän MP:n ja Citadelin maaleja. Muita ei oikeastaan ole edes saatavilla. Mutta eipä mulla näistä valittamisen aihettakaan ole.
Viimeksi muokannut Henri Ketonen, Pe 14.02.2003 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
zqmfgb
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Citadelii ja erillaisii pienoismalli värei (esim. Humbrol yms...)
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

On mulla yks Miniatyre paint muut ihan Citadeleja.
Tenki

Viesti Kirjoittaja Tenki »

Nintendomies kirjoitti: Minusta ne olivat ihan onnettomia vesivärejä.
Aika hyvin sanottu revellin maaleista mutta asiassa ei oo mitään perää. :D Ne on enamel maaleja elikkä tärpätti/lakkabensiini ohenteisia.
On olemassa kaksi sääntöä. Ensimmäinen on se, että ei ole mitään sääntöä ja toinen on se, että jos tulee kysyttävää katso sääntöä numero yksi.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Kyl mä sen tiedän, mutta niillä maalaminen tuntui suunnilleen samalta kuin lapsuuden vesivärien kanssa sählääminen. Haisevatkin vielä ihan karsealta.
zqmfgb
Corian

Viesti Kirjoittaja Corian »

No Citadelilta ovat käytössä kaikki ihon värit ja metalli värit. Loput maalit ovatkin sitten melkein kokonaan miniature paintsin maaleja.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
http://www.nopat.fi
TranssiApina

Viesti Kirjoittaja TranssiApina »

Multa ei löydy ku citadelia...
"If it bleeds, we can kill it."
Herra juusto

Viesti Kirjoittaja Herra juusto »

Multa löytyy citadelia ja muutama revellin maali.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi kansantanhuja ja pikkusiskoa.
(entinen nimimerkki oli Thanguol)
Kuuker

Viesti Kirjoittaja Kuuker »

muutamia citadelin maaleja on ja miniature paintsin turkoosi mikä on iha hitsin hyvä väri! :) enkä huomannu edes mitään kökkööntymistä vaikka kaveri niin sano..
pitää ostaa lisää mp:n maaleja ja joskus vois kokeilla noita vallejoit
Myytävänä Necron Armeija... yv jos kiinnostaa..
Tenki

Viesti Kirjoittaja Tenki »

Täällä porukka käyttä aika paljon Revellin maaleja ja muita pienoismalli maaleja niin kysynpä: Onko ne hyviä figumaaleja?
On olemassa kaksi sääntöä. Ensimmäinen on se, että ei ole mitään sääntöä ja toinen on se, että jos tulee kysyttävää katso sääntöä numero yksi.
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Citadelia käytän
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Kalakukko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kalakukko »

Citadelia olen käyttänyt, mutta nyt alan olla korvia myöten täynnä ylinopeaa kuivumisaikaa. Joten valleota olen alkanut miettimään, mutta kun maaleja ei saa vielä kuin isoissa paketeissa, ei ole tullut sitten hommattua... Kun ei viitsisi pelkästään kokeilua varten niin paljon maksaa.
::Ei ole hyviä ihmisiä, on vain pahoja ihmisiä, joila on kaksi vastakkaista puolta::
adu

Viesti Kirjoittaja adu »

Citadel (ainakin toistaiseksi)
:)
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

::PXI:: kirjoitti:Citadelia olen käyttänyt, mutta nyt alan olla korvia myöten täynnä ylinopeaa kuivumisaikaa. Joten valleota olen alkanut miettimään - -
Jos maalit kuivuvat liian nopeasti, hanki retarderia. Täälläkin on topicci siitä: http://forums.sotavasara.net/viewtopic.php?t=3511

Suosittelen retarderin käyttöä, jos haluaa blendata vähänkin kauemmin tai joutuu käyttämään samaa väriä vähänkin pidempään. Vallejon maalit muuten kuivuvat aivan yhtä nopeasti, ainakin omasta mielestäni.

Niin, itselläni on kaikkea sekaisin: MP, Citadel, Vallejo sekä peitevärejä.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”