Van Horstmann's Speculum vs. Wollopa's One Hit Wunda
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Van Horstmann's Speculum vs. Wollopa's One Hit Wunda
Kun käytetään Peiliä, saako sillä pöllittyä tuon One Hit Wundan kymmenen strenghtin vai ei? Käsittääkseni One hit wunda sanoo että lyöjän strepa on "count as 10", eli se ei siis anna +6 strenghtiä.
Näin ollen sanoisin itse että kyllä varastaa.
Mitä mieltä olette?
Mitä mieltä olette?
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Re: Van Horstmann's Speculum vs. Wollopa's One Hit Wunda
No jos se kerran tekee str 10, kyllä...Oikolukuhirvi kirjoitti:Kun käytetään Peiliä, saako sillä pöllittyä tuon One Hit Wundan kymmenen strenghtin vai ei? Käsittääkseni One hit wunda sanoo että lyöjän strepa on "count as 10", eli se ei siis anna +6 strenghtiä.
Mitä mieltä olette?
"I Speak Spanish to God, Italian to Women, French to Men, and German to My Horse"
- Charles V
http://fi4.gloryoffellowland.com/?ref_a=asdius
- Charles V
http://fi4.gloryoffellowland.com/?ref_a=asdius
- Viiksivallu
Eikös one hit wounda ole taika-ase ja sitä saa käyttää vain kerran, joten empireläinen ei voi varastaa sitä, mutta goblin voi käyttää sitä ihan normaalisti. Jos sinä siis tätä tarkoitit.Oikolukuhirvi kirjoitti:Kun käytetään Peiliä, saako sillä pöllittyä tuon One Hit Wundan kymmenen strenghtin vai ei? Käsittääkseni One hit wunda sanoo että lyöjän strepa on "count as 10", eli se ei siis anna +6 strenghtiä.
Mitä mieltä olette?
Munkki on upporasvassa paistettu pullataikinasta valmistettu makea leivonnainen. Munkkileivonnaisten yleisin muoto on pallo, jonka sisällä on hilloa tai muuta makeaa täytettä.
Juttuhan on siinä, että oletettavasti tässä tilanteessa Speculumin käyttäjä ja One Hit Woundan käyttäjä ovat haasteessa ja jälkimmäinen haluaa käyttää aseensa maagista ominaisuutta ensimmäistä vastaan.Viiksivallu kirjoitti:Eikös one hit wounda ole taika-ase ja sitä saa käyttää vain kerran, joten empireläinen ei voi varastaa sitä, mutta goblin voi käyttää sitä ihan normaalisti. Jos sinä siis tätä tarkoitit.Oikolukuhirvi kirjoitti:Kun käytetään Peiliä, saako sillä pöllittyä tuon One Hit Wundan kymmenen strenghtin vai ei? Käsittääkseni One hit wunda sanoo että lyöjän strepa on "count as 10", eli se ei siis anna +6 strenghtiä.
Mitä mieltä olette?
Itse joudun nyt tämän tarkennuksen tapaisen vuoksi valitettavasti toteamaan, koska minulla ei ole kummankaan esineen sanamuotoa saatavilla, etten pysty tähän varmasti vastaamaan. Ainahan tässä voi toki olettaa toisaalta: mikäli OHW sanoo että käyttäjällään on S10 sillä vuorolla kun sen päättää käyttää, ja VHS sanoo että ottaa vastustajan tämänhetkisen S-arvon, niin tällöin se myös ottaa.
" Plop."
" Plop?"
" Plop."
" Plop..."
" Plop?"
" Plop."
" Plop..."
- The Captain
- Valvoja
Speculum vaihtaa statit päittäin challengen aluksi. Wollopan lekan käyttö pitää julistaa vasta ennen kuin gobbon hyökkäysnoppia heitetään. Nähdäkseni siis gobbosankari saa itselleen Empire-sankarin strenan, jonka leka sitten kohottaa kympiksi. Satavarma ei kuitenkaan voi olla, koska esineiden kuvauksissa ei ole otettu huomioon toistensa olemassaoloa, eikä niitä siten ole kirjoitettu tyhjentävästi.
Horstmannin killuttimen säännössä sanotaan myös, että esine swappaa "base WS, S, T, I and A values", eli oletettavasti juuri ne, jotka profiilissa lukevat ennen mitään muutoksia. Hämärimmäksi tapaukseksi muodostunevat Bloodline powerit ja taikaesineet, jotka antavat bonuksia profiiliin.
Horstmannin killuttimen säännössä sanotaan myös, että esine swappaa "base WS, S, T, I and A values", eli oletettavasti juuri ne, jotka profiilissa lukevat ennen mitään muutoksia. Hämärimmäksi tapaukseksi muodostunevat Bloodline powerit ja taikaesineet, jotka antavat bonuksia profiiliin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-
Mithrandir
Hmm, totta, kyllä minä olettaisin ainakin base -profiiliksi sen mitä lukeepi siellä normaalin armeijalistan sivuilla. Eihän se Speculum sentään vastustajan magic itemeiden antamia tehostuksia itselleen kaappaa...
Eli periaatteessa hommanhan pitäisi mennä niin että Speculumin uhriksi joutunut tyyppi käyttää sitä empiren hepun profiilia niillä kohdin kuin käyttää, ja sitten plussaa niihin statteihinsa itemeiden/Bloodlinejen antamat modifierit?
Minä taas kokisin ongelmallisimmaksi Kaaoksen "Chaos Demon Swordin".... kun se ei anna numeerisia boonuksia statteihin, vaan töksäyttää vaan jotta "Tämä miekka antaa käyttäjän markkia vastaavan Greater Daemonin Weaponskillin, Strenghtin, Iniativen ja Attackit."
Meillä täälläpäin on vissiin aina pelattu niin että tottakai se maagi tai mikä ruppana lieneekään, ottaa sitten sieltä ne Kaaosdemonin statit. Mutta koska Speculum ei mitätöi vastustajan magic weaponeita, niin sittenhän tuon peilin vaikutus jääpi kaaosduden kohdalla siihen, että Toughness vähenee. Eikös se näin mene?
Eli periaatteessa hommanhan pitäisi mennä niin että Speculumin uhriksi joutunut tyyppi käyttää sitä empiren hepun profiilia niillä kohdin kuin käyttää, ja sitten plussaa niihin statteihinsa itemeiden/Bloodlinejen antamat modifierit?
Minä taas kokisin ongelmallisimmaksi Kaaoksen "Chaos Demon Swordin".... kun se ei anna numeerisia boonuksia statteihin, vaan töksäyttää vaan jotta "Tämä miekka antaa käyttäjän markkia vastaavan Greater Daemonin Weaponskillin, Strenghtin, Iniativen ja Attackit."
Meillä täälläpäin on vissiin aina pelattu niin että tottakai se maagi tai mikä ruppana lieneekään, ottaa sitten sieltä ne Kaaosdemonin statit. Mutta koska Speculum ei mitätöi vastustajan magic weaponeita, niin sittenhän tuon peilin vaikutus jääpi kaaosduden kohdalla siihen, että Toughness vähenee. Eikös se näin mene?
- Isompi Arska
sanoisin että maagi saaa kaamoslordin statit ja kaamoslordi maagin, MUTTA speculum ei pölli taikakamojen vaikutuksia, joten kaamoslordi buustaa juuri vaihetut stattinsa greater demonin stateiks. kaamoslordi joutuu kuitenkin tappeleen maagin toughness arvolla.
-
Mithrandir
Eli, sillä Kaaoslordilla olisi kuitenkin se perusstattilinja siellä alla, ja maagi ei hyötyisi tuon Demon Swordin vaikutuksista?
- The Captain
- Valvoja
Niin, siis speculum-maagi käyttäisi lordilta pöllittyä WS8, S5, T5, I8, A5 -rivistöä, ja kaaoslordi jumalaansa vastaavan GD:n WS:ää, S:ää, A:ta ja I:tä, mutta speculum-velhon T:tä, johon miekka ei vaikuta.Mithrandir kirjoitti:Eli, sillä Kaaoslordilla olisi kuitenkin se perusstattilinja siellä alla, ja maagi ei hyötyisi tuon Demon Swordin vaikutuksista?
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-
Mithrandir
Kiitoksia, kyllä nyt upposi jo minunkin päähäni.