"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Uusi basing kit

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Galeios

Uusi basing kit

Viesti Kirjoittaja Galeios »

Tulipas tuollainen uusi basing kit hankittua kokeilumielessä, jotta vähän saisi eloa 40K-alustoihin (haukkukaa vain laiskaksi). Siinä tuli ihan mukava kasa niitä valmiiksi koristeltuja alustanpaloja, joita saa mukavasti tökittyä peruskokoiseen baseen. Sitten tuli pari sellaista isompaakin, joiden luulin mahtuvan isommalle monster baselle. Mutta kuinkas kävikään, ne isot ovat hieman liian isoja monsterbaselle, onko niitä muka tarkoitus käyttää itsekseen alustoina? Vai onko GW:llä vielä joku isompi ympyräbase jolle ne on tarkoitettu?
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
Mörde
Viesti:

Re: Uusi basing kit

Viesti Kirjoittaja Mörde »

jos sä meinaat nyt tätä 40mm basea niin kyllä sitä isompiakin löytyy. mä ite törmäsin samaan ongelmaan, mut ku hioo tarpeeks varovasti ettei niitä yksityiskohtia paljon mee pilalle niin ihan hyvää tulee.
Agamemnon2

Viesti Kirjoittaja Agamemnon2 »

Missä kunnossa muuten porukalla oli ne resiinipalikat? Toisessa satsissa mulla on ainakin aika paljon ilmakuplia, jotkut detaljit ovat kärsineet aika pahasti. Ja alapintojen kupruisuus ottaa jonkin verran päähän, käytetty resiini kun on todella kovaa ja haurasta verrattuna Forgeworldin vastaavaan. Yhden olen noita vasta alustaan laittanut, hiomista joutui suorittamaan aika paljon.
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Itse huomasin vanhasta basing kitistä saman ongelman ja päädyinkin laittamaan basen pohjalle green stuffia möhkäleen, jolloin sain kuprulla olevan pohjan liimaantumaan kunnolla kiinni.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Finlandiaperkele

Viesti Kirjoittaja Finlandiaperkele »

Itse ostin myös kyseisen basing kitin. Itseäni kupruus ei haitannut; laitoin kunnolla erikeepperiä pohjaan!
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Näin avauduin aiheesta toisaalla:
Jullevi kirjoitti: The resin bits don't seem even near as useful as the bits from original Urban Basing Kit. If I could choose between a pot of these (23 items) or a pot of Urban Basing Kit rubble (was it 8 items?), I would pick the latter any day of the week and twice on sunday.

The amount of resin details is nice, but the bits themselves don't appear very interesting (it could be the pics, though). And they seem to share the same problem as the previous kits (especially UBK), the bits have too much excess resin on the bottom, or in other words, they are too thick. I'm going to purchase one set to try it out, but this time I don't see the need to get more than one set unless I fall in love with the brass details (which seems unlikely at this moment).
Ylläoleva arvio on tehty näiden kuvien pohjalta, ennen kuin poimin itse kitin. Boksin poimittuani olen hyvin pitkälti samoilla linjoilla kuin etukäteen aavistelin. Osa bitseistä on hienoja ja käyttökelpoisia, jos jaksaa hioa pohjat tasaiseksi. Suurin osa etenkin pienistä paloista on kuitenkin niin mitäänsanomattomia, että en jaksa vaivautua niitä hiomaan ja sellaisenaan ne ovat aivan liian paksuja omaan beissaustyyliini sopivaksi.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Galeios

Itselläni niissä palikoiden pinnassa oli jotain lastuntapaista härpäkettä, mutta joka kylläkin lähti pois ihan kevyellä väkivallalla. Pohjat ovat tosiaan aivan älyttömän paksut, kuka niin paljon hiekkaa laittaa baseensa? Kyllähän sen jollain saa hiottua pois, mutta kivaa se ei ole.

Harmi kun näitä resiinipaloja sisältäviä rasioita ei saa hankittua erikseen, sillä nuo flokit tuntuvat olevan hieman käyttökelvottomia, koska täydellistä basetushiekkaa löytää kun vain astelee ulos ja kouraisee maata.
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
armored walker
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja armored walker »

Jullevin kanssa olen pitkälti samaa mieltä.

Pienten palojen kanssa helpointa saattaisi olla kaivaa reikä baseen ja liimata pala sopivalle korkeudelle.
Galeios

Jeesh, kuulostaa kyllä aika vaikealta tuollainen kaivelu. Itse todennäköisesti turmelisin hyvän basen tai sormeni...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”