"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Eldar 1500

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Rascal91

Eldar 1500

Viesti Kirjoittaja Rascal91 »

HQ:

Farseer
Fortune
Jetbike
115
______________________________________________________________________________________________________________________________________
Troops:

3xJetbike
Shuriken cannon
76

3xJetbike
Shuriken cannon
76
______________________________________________________________________________________________________________________________________
Elites:

6xHarlequins
5xkiss, Shadowseer, Troupemaster with kiss
178

6xHarlequins
5xkiss, Shadowseer, Troupemaster with kiss
178
Fast attack:

2xVyper
2xShuriken cannon both
120

2xVyper
2xShuriken cannon both
120

Vyper
Shuriken cannon
60
Heavy support:

Falcon
Holofields, vectored engines, spirit stones, 2x shuriken cannon and pulse laser
195

Fire prism:
Holofields, vectored engines, spirit stones and shuriken cannon
190

Fire prism:
Holofields, vectored engines, spirit stones and shuriken cannon
190

Total:1498
Risut ja Ruusut
The Warmaster

Re: Eldar 1500

Viesti Kirjoittaja The Warmaster »

Vai että shuriken cannon... mielestäni scatter laser on parempi, mutta eiköhän tuokin toimi. AT-tuli on aika vähäistä.
Rascal91

vai että AT tuli vähäistä ja scatter laser. Ei, onhan tuossa AT tulta aikas paljon. s10 ap1 twinlinkattu laukaus on melko tuhoisaa kenelle vaan! Ja ei pidä unohtaa vypereitä, joilla olen tottunut kiertämään vihollisen taakse ja ampua takapeltiin. Niin sitä saadaan ne Russikin alas, ja vielä tärkeämmin liikkumaan. liikkumisen jälkeen kun eivät enää isolla aseella osu mihinkään! Tuo toimi hyvin ainakin tyrkkyjä vastaan! 825 pisteellä vietiin! **** kun se tuhos vyperini viimesellä vuorolla oisin saanu 750 pojoo lisää. No semmosta sattuu :)
Faendil

Viesti Kirjoittaja Faendil »

Noh, itse en sanoisi yhtä str 10 laukausta isoksi määräksi tankintorjuntaa(vaikka miten twin-linkattu olisi). Täytyy tosin myöntää että kyllähän sitä vypereillä ihan hyvin takapellin useimmiten avaa mutta ovatpahan armoreiltaan kuin IG:n perusjannut saveiltaan.

Itseäni tuon farseerin merkitys ainakin hieman mietityttää. Vaikuttaa siltä että sen on tarkoitus lennellä ja näyttää kivalta samalla kun pitää joko 76:n pisteen joukkoja hengissä tai antaa toiselle harlekiini ryhmälle rerollin 5+ saveen(kai tuo voi toimia, tosin itse saattaisin lisätä voimiin vaikkapa doomin tai mindwarin[suuri yllätys], pisteet voisi napsia esim. troupe mastereista) kuitenkin singing spear saattaisi paremman puutteessa olla hyvä lisäys.

Itsekin suosin falconissa scatter laseria pidemmän kantaman vuoksi, tosin itselläni vekottimen tulivoima matkustaa sen sisällä. Fire prismien shuriken cannoneiden kanssa taas olen kahdenvaiheilla, sillä jos haluaa käyttää niitä niin silloin jää eldareiden pisimmän kantomatkan omaavan aseen 60'' pois hyötykäytöstä.
Rascal91

Faendil kirjoitti:Noh, itse en sanoisi yhtä str 10 laukausta isoksi määräksi tankintorjuntaa(vaikka miten twin-linkattu olisi). Täytyy tosin myöntää että kyllähän sitä vypereillä ihan hyvin takapellin useimmiten avaa mutta ovatpahan armoreiltaan kuin IG:n perusjannut saveiltaan.

Itseäni tuon farseerin merkitys ainakin hieman mietityttää. Vaikuttaa siltä että sen on tarkoitus lennellä ja näyttää kivalta samalla kun pitää joko 76:n pisteen joukkoja hengissä tai antaa toiselle harlekiini ryhmälle rerollin 5+ saveen(kai tuo voi toimia, tosin itse saattaisin lisätä voimiin vaikkapa doomin tai mindwarin[suuri yllätys], pisteet voisi napsia esim. troupe mastereista) kuitenkin singing spear saattaisi paremman puutteessa olla hyvä lisäys.

Itsekin suosin falconissa scatter laseria pidemmän kantaman vuoksi, tosin itselläni vekottimen tulivoima matkustaa sen sisällä. Fire prismien shuriken cannoneiden kanssa taas olen kahdenvaiheilla, sillä jos haluaa käyttää niitä niin silloin jää eldareiden pisimmän kantomatkan omaavan aseen 60'' pois hyötykäytöstä.
Miksi jää pois hyötykäytöstä? Ja siis on tuossa ihan tarpeeksi AT tulta. Armoured company on varmaan sitten se epä toivotuin vihollinen. Mutta hei, ei kaikkea voi saada!
Faendil

Viesti Kirjoittaja Faendil »

Jos käytät pitkää kantomatkaa hyödyksesi et käytä shuriken cannonia koska sen kantama ei riitä. Jos taas käytät shuriken cannonia niin silloin olet niin lähellä että prism cannonin pitkä kantama on turha. Tietysti jos pisteille ei parempaa käyttöä ole niin pystyisihän ne johonkin turhempaankin tuhlata.

Jaa-a, tosin kun 13-14 panssaristen kohteiden vahingoitus lepää yhden s10+d6 heiton harteilla ei se minusta ole kovinkaan vakuuttavaa(minä kun itse satun tiukoissa tilanteissa heittämään vain ykkösiä). Tosin voihan siinä olla tarpeeksi ellei vastassa ole esim. armored company tosiaan, mutta minähän vain sanoinkin ettei mielestäni listassasi ole paljon tankintorjuntaa.
Rascal91

Ei ole paljon. Mutta on riittävästi :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”