"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Örkkien säännöistä

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Hammarist

Örkkien säännöistä

Viesti Kirjoittaja Hammarist »

Noniin siis, olen uusi Warhammer 40k harrastaja, ja minulla olisi eräs kysymys Örkkien säännöistä liittyen hahmojen rakentamiseen. En omista nyk. Codexia, koska joulukuussa siitä tulee uusi painos, joten odottelen siihen asti. Ostin kuitenkin Ork Boyz- paketin, ja kysyisin nyt, että voiko örkille laittaa Choppa&Choppa- aseyhdistelmän (tai Slugga&Slugga), siis puukko puukko&puukko, pistooli&pistooli.
Samoin myös kannattaako Ork boysseille laittaa Shootaa ollenkaan? sain foorumilla käsityksen, että örkit ovat aika lähitaistelupainotteisia.
Hartman kirjoitti: Yhdestoista käsky:
"Sinun ei ole nöyhtää & pelimecanicaa toisiinsa sotceman. "
Half-breed

Re: Örkkien säännöistä

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Pisla et pisla ja lähisase et lähisase yhdistelmät eivät ole säännönmukaisia, eli et voi aseistaa niitä sillälailla. Sääntöjen mukaan niillä on pisla ja lähisase, mutta yleisen cooliuden takia osa örkeistä voi tuolla tavalla aseistaa, mutta sääntöteknisesti niillä on silti pisla ja lähisase.
Shootta tulee taas ensi codexissa olemaan nykyistä parempi, joten kyllä silläkin aseistettuja poikia voi rakentaa. Ongelma on tietysti, että uusia tarkkoja pistehintoja ei vielä täysin tiedetä, joten voi olla, että shootapojat olisivat täysin susia seuraavassa codexissa. Tosin itse epäilen, että pysyvät hyvänä vaihtoehtona uudessa codexissa. Kuitenkin se on täysin sinun päätöksessäsi minkälaisia poikia haluat listaasi, joten jos et ole varma, niin proxaa niitä pari peliä ja mieti pidätkö niistä, ennen kuin rakennat niitä.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Guardsniper

Viesti Kirjoittaja Guardsniper »

Senkun laitat kaks sluggaa/choppaa. Jos joku alkaa nipottamaan niin vaihda peliporukkaa.

Shootista ja örkeistä en sano mitään...
Ostan necromundaa, mordheimia, epicciä ja BFG:tä.
YV tavoittaa.
'Neljäviitonen

Viesti Kirjoittaja 'Neljäviitonen »

Örkeille ei voi voi laittaa tupla choppaa tai sluggaa ja ainakin itse olen ymmärtänyt että shootaboy on uudessa codexissa paljon parempi kuin sluggaboy
After Aeons of slumber my necrons have awoken to harvest the galaxy anew... but realizing they will never be Ultramarines, my necrons will descend into stasis once more
LaGas

Viesti Kirjoittaja LaGas »

Half-breed kirjoitti:Shootta tulee taas ensi codexissa olemaan nykyistä parempi, joten kyllä silläkin aseistettuja poikia voi rakentaa. Ongelma on tietysti, että uusia tarkkoja pistehintoja ei vielä täysin tiedetä, joten voi olla, että shootapojat olisivat täysin susia seuraavassa codexissa.
--Off-topic--

Mistä te aina tiedätte, mitä tulee olemaan seuraavissa codexeissa ja niin edelleen?
O'Snobba kirjoitti:Älkää liittykö avatarvastarintaan!Se aiheuttaa vain kaaosta ja sekasortoa: Olemme oppineet tuntemaan toisemme vain kuvien perusteella.Kun ne vaihdetaan, emme tiedä kuka helkkari on Drakojan tai DBB!
Kurimus

Viesti Kirjoittaja Kurimus »

LaGas kirjoitti:
Half-breed kirjoitti:Shootta tulee taas ensi codexissa olemaan nykyistä parempi, joten kyllä silläkin aseistettuja poikia voi rakentaa. Ongelma on tietysti, että uusia tarkkoja pistehintoja ei vielä täysin tiedetä, joten voi olla, että shootapojat olisivat täysin susia seuraavassa codexissa.
--Off-topic--

Mistä te aina tiedätte, mitä tulee olemaan seuraavissa codexeissa ja niin edelleen?
Vaivaudumme lukemaan noita huhuketjuja.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
Anaheim

Viesti Kirjoittaja Anaheim »

LaGas kirjoitti:
--Off-topic--

...seuraamalla sotun keskusteluja ja siellä esiintyviä lainauksia mm.warseeristä jonne on kerätty GeeWeen työntekijöiden luikautuksia? "Huhuja" nämä siis vain ovat, mutta yleensä suht hyvin pitävät paikkansa. Ja käsittääkseni örkki dexiä on ollut jo ihan julkisesti jossain vitriini esittelyssä, vai..? AInakin codexin datasheetti on vuotanut kuvattuna julkisuuteen, shootaboyzien shoota paranee huomattavasti.

Tukehdu pullaasi kurimus; Ensi kerralla minä vedän ensin!

Ja itse kysymykseen:
Jos peluutat niitä sluggaboyzeina, en näe mitään ongelmaa jos satunnaisesti osalla porukalla on kaksi pistoolia tai miekkaa, ne nyt ovat örkkejä herranjestas. Niin kauan kun hommassa on järki mukana, täyttää WYSIWYGin edes jotenkin ja näyttää hyvältä, en usko kenelläkään olevan valittamista. Mutta vaikka isllä olisi kaksi pistoolia, säännöissä ja pelimekaniikassa sillä on vain choppa&slugga.

Ja itse suosittelisin shoota boyzeja tulevien sääntöjen valossa.
Viimeksi muokannut Anaheim, To 25.10.2007 17:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hammarist

Viesti Kirjoittaja Hammarist »

Kiitoksia kaikille vastaajille.
Hartman kirjoitti: Yhdestoista käsky:
"Sinun ei ole nöyhtää & pelimecanicaa toisiinsa sotceman. "
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”