Oujee, thänks kommauksista!
Exalted sorcerer of Slaanesh @ 385pts
Level 4 upgrade
Sword of Might, Crimson Armour of Dargan, Warrior Familiar & Pendant of Slaanesh
Tämä on näköjään nostanut kaikkein eniten keskustelua (aivan kuten oletinkin). Tosiaan, tahdoin tällä kertaa kokeilla vähän munakkaampaa sorsaa ja aika pitkään funtsinkin tuota varustusta. Halusin sorsan, jota voisi hyvällä omatunnolla pitää warrublokissa lähistä ajatellen, ja tuollainen strength 5 varustus tuntui lopulta aika hyvältä. Olen kokemuksesta huomannut että tuollainen warrublokki pärjää aika hyvin ritareita ja muita lujaa lyöviä yksiköitä vastaan, mutta ongelmia tulee kun vastaan asettuu isoja jalkaväkiblokkeja, joita vastaan pitäisi saada niitä tappoja että voittaa lähiksen. Niitä halpoja 4+ armour save -jäppisiä, tiedättehän? Tai mikä vielä pahempaa, kääpiöwarruja. Näitä blokkeja vastaan WS 5 strength 5 hyökkäykset ja strength 5 autohitit on aika makoisia. Flagun ehdottamaa
Whip of Pleasurea harkitsin kyllä, mutta päädyin lopputulokseen että se on liian kallis ottaen huomioon että iskut lähtevät yhä sillä puntti nelosella. Demonimiekkaa olenkin kokeillut (jopa turnauksessa asti) ja huippuhauska pelihän se oli.

Tällä kertaa halusin kuitenkin kokeilla vähän jotain erilaista. Darganin panssari ja
Pendant of Slaanesh olivat vain mielestäni teemaan sopivia kamoja, en varsinaisesti pelitehoa niiden kohdalla ajatellut. Flagun ehdottama
Armour of Tortured Souls kyllä alkoi kuulostaa aika hyvältä, sekin sopisi kuvaan kuin nyrkki silmään. Mitä mieltä olette, vaihtaisinko Darganin ja Pendantin AoTS:ään?
Veripallo kirjoitti:No sen sanon että toi näyttää viettelevän kauniilta/komealta/hienolta pelipöydällä niin kuin "Zlaaneshin" kuuluu

. Ja täytyypä sekin sanoa että on... kiehtovaa nähdä mortal kaamokset ilman yhtäkään ritaria, kärryä ja lohikäärmettä, siitä heti muutama + piste.
----
Warrut ovat varmaan kenraalin koti? no sinne haluaisin vähän lisää miesvoimaa, jos vaikka saatais jostai pisteit revittyy, itse jättäisin koirat kotiin mutta taitaa olla makukysymys.
----
Marauderit muuttaisin kokonaan yhteen 25 porukkaan, saisivat vähän staattista resoa ja mahdollisesti vähän tuhoakin aikaan. Varustukseksi gw:t niin saa ne warrut sitten hoitaa sen armous saveamisen.
----
Furiosot vaikkuttais turhilta minun mielestä, kun on jo tissimato, demoni ja mounted daemonetet (ja horsemanit vaikka pikkusen hitaammin) nopeudella leikkimässä, näiden pisteillä saisit ehkä vähän lisää väkeä muihin yksikköihin.
Jep, kiitos kehuista ja ehdotuksista. Warrut ovat tosiaan isosorsan koti, ja olet oikeassa siinä että lisää mosureitahan siihen yksikköön pitäisi saada. Olen kuitenkin yrittänyt noita tärkeimpiä markattuja yksiköitäni pitää kuudella jaollisina (vaikka nyt kolme daemonettea puuttuukin), vaikka se välillä ongelmia tuottaakin. Mie tykkään asettaa warhammerissa itelleni tiettyjä rajoituksia...

Koirista, fureista ja pienistä marauderyksiköistä sen verran että omaan pelityyliini sopii juuri tuollaiset pienet kikkailuyksiköt, joista voi itse muokata mitä haluaa Slaaneshin ihanan loren avulla. Frenzy-loitsulla kamikazettavia lähistelijöitä, unbreakablella lihamuureja, vihollisen liikutus -loitsulla flankkereita jne jne. Listalle tekisi kyllä hyvää yksi tuollainen 25 (tai ehkä 24) marauderin "kunnonblokki", mutta tähän se ei nyt mahtunut, eikä miulla kyllä ole figujakaan. Teoreettisesti ajateltuna jätin tiputtaminen saattaisi olla se kätevin kikka, jolla listaan saisi lisää sitä massaa. Jätti on kuitenkin melkoisen fifti-sixti-mörkö.
Isompi Arska kirjoitti:...isolle demonille olis hyvä muuten vielä ottaa joku tappeluu auttava gifti, vaikka 'hunger.
kasvattaisin warruja lisää CR:n takia ja potkisin kävelevät demonittaret pois kun ne on niin per****** heikkoja ja ei oo muutenkaan pisteittensä arvosii. niiden pojoista tekisin yhen ison bloki maroja kilvillä ja sitten pitäisin noi kaks muuta pieninä flankin puolutajina ja flankkijöina, geeweet molemmille ja ei mitään champpaa.
warruille muuten hilparit mukaan!
Iso demoni oli itseasiassa 'hungerin saamassakin, kunnes pisteet loppuivat kesken. Se on melkeinpä ensimmäisenä hankintalistalla mikäli jostain pisteitä irtoaa. Hyvä ehdotus siis, kiitos.

Käveleviin demonittariin olen kyllä itse tykästynyt aika kovasti tässä vuosien varrella. Aika heikko blokkihan se on jos sitä blokkina peluuttaa, ja toisaalta aika kallis kokonaisuus kaikkeen muuhun kikkailuun, mutta on se kaikesta huolimatta löytänyt tiensä melkeinpä kaikkiin miun listoihin viimeisen kahden-kolmen vuoden aikana. Ja hianon näköinen yksikkö se ainakin on. Maraudereista kirjoitinkin jo.
Jepjep, kiitos vielä kerran kommenteista, ne olivat miellyttävän positiivissävytteisiä ja hyvinkin hyödyllisiä. Johtopäätöksenä niistä esitän kaksi mahdollista muutosta listaan:
1) Sorsan
Pendant of Slaanesh ja
Crimson Armour of Dargan vaihtuu
Armour of Tortured Soulsiin. Plusmiinus nolla. Ei vai juu?
2) Jättiläinen vaihtuu 25 marauderiin (kilvet & light armour sekä full command) ja
Soul Hungeriin exalted daemonille. Plusmiinus nolla. Ei vai juu?