"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Viisi vai 10 jäsentä sm squadiin? yms.

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
bella

Viisi vai 10 jäsentä sm squadiin? yms.

Viesti Kirjoittaja bella »

Niin teen blood angel armeijaa ja siihen on hankinnassa kaksi tactical squad pakkausta eli yhteensä 20 marinea. Kannattaako ne jakaa 5 vai kymmenen hengen ryhmiin? Codexin mukaan ainoastaan kymmenen hengen ryhmiin saa heavy weaponin ja spelial weaponin, vaikka olen kyllä nähnyt viiden hengen ryhmissäkin...? :S Kumpi on oikea? Sitten vielä jos minulla olisi ne 20 marinea viiden hengen ryhmissä niistä saisi neljä tyyppiä death companyyn, kun kymmenen hengen ryhmistä saisi vain kaksi? Miten death company sitten käytännössä toimii, meneekö sinne aina se veteran sergeant? Entä jos on vaikka fisti kessu tai vastaava silloinhan se menee hukkaan...
Abaddon71

Re: Viisi vai 10 jäsentä sm squadiin? yms.

Viesti Kirjoittaja Abaddon71 »

10 olisi oma valintani.
Crying out loud for the love of lard
Latex greased by sweat
Protein smoothies,
SHAKEN NOT STIRRED!
janat

Viesti Kirjoittaja janat »

Kymmenen ryhmiin ne laittaisin. Sitten siitä DC:stä. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niistä squadeista, joista saa lisää porukkaa death companyyn, ei sinne mene ketään. Sinne vaan saa laittaa ilmaisia tyyppejä, mutta ne eivät ole muista yksiköistä pois (tästä syystä joidenkin yksiköiden hinnat ovat normaalia korkeammat).
Guardsniper

Viesti Kirjoittaja Guardsniper »

No minä laittaisin ne neljään viiden miehen rymään kaikkiin joku special weapon (varmaan plasma). Tankin torjunnan jättäisin suosiolla esim. attack bikeille ja predoille.

Juu blood ja dark angelit saa laittaa heavy aseen tac ryhmään vaan jos siin on se 10 miestä. Pienemmissä ryhmissä näitä heavy aseita näkeekin sitten vanhemmissa BA DA armeijoissa ja muilla chaptereilla, jotka eivät vielä kärsi combat squads erikoissäännöstä.

Death companyyn ei mene mistään ryhmästä ketään (enää). Sen sijaan saat ilmaisen death companyn jäsenen honour guardista, terminaattoreista, VASsista, assault squadista, tactical squadista ja devoista. Eli jos otat 4 viiden hengen ryhmää tacticaleja saat kaikkiaan 20 tactical marsua ja neljän hengen death companyn. Lisäksi death companyyn voit ostaa lisä jäseniä. DC:n maksimi koko on kuitenkin se 10.

Toivottavasti auttoi. :D
Ostan necromundaa, mordheimia, epicciä ja BFG:tä.
YV tavoittaa.
LoLWuT

Viesti Kirjoittaja LoLWuT »

Guardsniper kirjoitti:DC:n maksimi koko on kuitenkin se 10.
Ei olee, jos vaan saat yli 10 ukkoa squadeista. Lisä ukkoja ei tosin saa ostaa jos meinaa yli 10 saada, omassa armeijassa noita olisi 17. ;)

Ja juu kannatan 5man ryhmiä, jos haluat sitten sitä hevi asetta sinne niin osta se Razorback sille ryhmälle(toimii aika hyvin myös coverina assault marsuille).
WuT?
bella

Joo mulle pitää vääntää nyt rautalangasta mutta kahdesta 10 jäsenen tactical sguadista saa vain sen kaksi death company jäsentä ja niistä ei tarvi ottaa niitä pois, ne saa sitten heavy aseita? Ja neljästä viiden hengen squadista saa neljä death company ukkoa mutta ne saa vain yhden special weaponin per squad? Joo kyllä noi kaksi DC ukkoa taitaa olla hyödyllisempi kuin kaksi heavy weaponia. Ottaa sitten vaikka deva squadin. Ja kyllä mulla on molemmat codexit.
janat

bella kirjoitti:Joo mulle pitää vääntää nyt rautalangasta mutta kahdesta 10 jäsenen tactical sguadista saa vain sen kaksi death company jäsentä ja niistä ei tarvi ottaa niitä pois, ne saa sitten heavy aseita? Ja neljästä viiden hengen squadista saa neljä death company ukkoa mutta ne saa vain yhden special weaponin per squad? Joo kyllä noi kaksi DC ukkoa taitaa olla hyödyllisempi kuin kaksi heavy weaponia. Ottaa sitten vaikka deva squadin. Ja kyllä mulla on molemmat codexit.
Juuri näin, ja tarkemmin ajatellen laittaisin nuo itsekin 5 mariinin yksiköihin.
Guardsniper

Viesti Kirjoittaja Guardsniper »

LoLWuT kirjoitti:
Guardsniper kirjoitti:DC:n maksimi koko on kuitenkin se 10.
Ei olee, jos vaan saat yli 10 ukkoa squadeista. Lisä ukkoja ei tosin saa ostaa jos meinaa yli 10 saada...
No niinhän se taisikin olla, mutta ostamalla ei saa ylittää kymmentä ja neljällä tactical squadilla ei mennä kyllä sen 10 yli mitenkään.
Ostan necromundaa, mordheimia, epicciä ja BFG:tä.
YV tavoittaa.
bella

Joo kiitos kaikille selvensi paljon :)
Goblin 2

Viesti Kirjoittaja Goblin 2 »

Minusta se on niin, että jos 5:den joukko mariineja niin heavy weaponi saa olla jos ei oo
kersanttia (sergeant). Kerään itse Space Marine: Ultramarineja niinpä säännöt voivat olla erilaiset
kuin blood angeleilla. Laittaisin kyllä ne 5:den joukkoihin.
janat

Goblin 2 kirjoitti:Minusta se on niin, että jos 5:den joukko mariineja niin heavy weaponi saa olla jos ei oo
kersanttia (sergeant). Kerään itse Space Marine: Ultramarineja niinpä säännöt voivat olla erilaiset
kuin blood angeleilla. Laittaisin kyllä ne 5:den joukkoihin.
Sergeant on pakollinen kaikilla marineilla, sen voi uppia veteran sergeantiksi. Heavy weaponeihin tämä ei mitenkään vaikuta. Ellei tuo ollut jostain BfM-aloitussetistä tuo sääntö repäisty. Ja kyllä, Blood Angeleilla on erilaiset säännöt, eivät saa heavy weaponeita viiden yksiköihin. Jos joku ei vielä tiedä, että tuon kodeksin saa ladattua netistä, tässä linkki siihen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”