Lictor
- Chaos legion
Lictor
onko se pisteittensa arvoinen?
Mita silla kannattaa tehda?
Mita silla kannattaa tehda?
/l、
(゚、 。 7
l、 ~ヽ
じしf_, )ノ wtf, how did i get here o.o
(゚、 。 7
l、 ~ヽ
- 'Neljäviitonen
Re: Lictor
MINÄ olen sitä mieltä, että se ei ole läheskään pisteittensä arvoinen. Kaksi raveneria esimerkiksi on paljon parempi vaihtoehto, mutta joku saattaa olla siitä eri mieltä.
After Aeons of slumber my necrons have awoken to harvest the galaxy anew... but realizing they will never be Ultramarines, my necrons will descend into stasis once more
- Guardsniper
Voisin kuvitella, että sillä saisi kivasti häirittyä vihun linjoja, mutta eipä se varmaan tapa pisteidensä edestä vihuja (muuta voi kyllä tehdä oikeuttaakseen olemassaolonsa esim. näyttää hienolta).
Huom. tämä oli vain meikäläisen mutuilua.
Ostan necromundaa, mordheimia, epicciä ja BFG:tä.
YV tavoittaa.
YV tavoittaa.
Kuten monen muunkin hienon kapistuksen kohdalla: Maksaa pisteensä jos maksaa. Jos pääsee ylipumpatun ja hyvin syötetyn kaartin command HQ:n kimppuun maksaa varmasti itsensä takaisin. Sillä oletuksella ettei häviä lähiksessä kaartilleGuardsniper kirjoitti:Voisin kuvitella, että sillä saisi kivasti häirittyä vihun linjoja, mutta eipä se varmaan tapa pisteidensä edestä vihuja (muuta voi kyllä tehdä oikeuttaakseen olemassaolonsa esim. näyttää hienolta).
Muuten kieltämättä on tullut sellainen olo ettei se niin hyvä ole mitä pelejä on katsellut. On muistaakseni kahdessa pelissä oikeasti ollut hyödyllinen(eli vain murto-osassa). Toisessa lukitsi ja tuhosi lähitaistelussa kolmen sentinelin diippaavaan heavy flamer gauntin tappo yksikön ja toisessa veti tuurilla turhan upattua mariinien librariania lättyyn. Otetaan kuitenkin huomioon että kirjastontätiä oli aiemmin jo haavoitettu, ja hänellä oli törkeän huono noppatuuri?
pakko kertoa tämä
)))
pelasin tänään hyvää ystävääni Cr0wia vastaan nidit vs kaaos
ajattelin että nyt se lictor pitkästä aikaa mukaan, jos siitä vaikka hupia saisi
tuli peliin kakkos vuorolla ja pääsi sammassa Havoc yksikön kanssa lähikseen... siinä tapoin kuutta miestä sellaiset 2-4 vuoroa (jep pitkään meni). noh sain tuhottua ne (lictor on 80 pts ja havocit oli 150pts), sitten ajattelin että tuossa on defiler sopivasti vieressä. (oli tehtävä jossa vallata table quartereita ja olin jo häviöllä defilerinkin takia). Chargesin kaksi rendasi, yki Glänä ja yksi pene.
BOOM tuhosin sen siis vuorolla 5
ja sain siksi aikaan tasarin, eli lictor (80p) tuhosi sellaiset 300pts, eli kyllä se tappaa jos vain osaat 
mutta
jos otat lictorin ota suoraan kaksi, se yksi ei saa välttämättä YHÄÄN mitään aikaan.
pelasin tänään hyvää ystävääni Cr0wia vastaan nidit vs kaaos
ajattelin että nyt se lictor pitkästä aikaa mukaan, jos siitä vaikka hupia saisi
tuli peliin kakkos vuorolla ja pääsi sammassa Havoc yksikön kanssa lähikseen... siinä tapoin kuutta miestä sellaiset 2-4 vuoroa (jep pitkään meni). noh sain tuhottua ne (lictor on 80 pts ja havocit oli 150pts), sitten ajattelin että tuossa on defiler sopivasti vieressä. (oli tehtävä jossa vallata table quartereita ja olin jo häviöllä defilerinkin takia). Chargesin kaksi rendasi, yki Glänä ja yksi pene.
BOOM tuhosin sen siis vuorolla 5
mutta
jos otat lictorin ota suoraan kaksi, se yksi ei saa välttämättä YHÄÄN mitään aikaan.
-
Sami Jumppanen
Selittäkää Lictorista yksi juttu. Lictor tulee kentälle deeppaamalla maastoon, jos scatteri vie sitä yli sen reunan, niin se asetetaan maastoon siten että se on mahdollisimman lähellä sitä tarkoitettua kohtaa, mutta kuitenkin kokonaan maaston päällä. Kysymys kuuluu: tuhoutuuko kyseinen otus jos se scatteroituu 1" päähän vihollisesta?
Kyllä tuhoutuu, koska kodeksin sallimia poikkeuksia lukuunottamatta se seuraa tasan normaaleja DS-sääntöjä.
Itse olen aina pitänyt Lictojen fluffista ja figuista, mutta se on omasta mielestäni varsin kallis kykyihinsä nähden... Ja nyt 4thEdissä en mielelläni maksa noin paljoa figusta joka tulee pöydälle satunnaisesti ja on suhteellisen helppo liiskata lähiksessä.
Itse olen aina pitänyt Lictojen fluffista ja figuista, mutta se on omasta mielestäni varsin kallis kykyihinsä nähden... Ja nyt 4thEdissä en mielelläni maksa noin paljoa figusta joka tulee pöydälle satunnaisesti ja on suhteellisen helppo liiskata lähiksessä.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
-
vompovompatti
Olen enimmäkseen kaartilla kohdannut lictoreita ja koskaan ne eivät ole onnistuneet voittamaan edes yhtä infantry squadia saapuessaan peliin. Varmaankin olen kerran joutunut skippaamaan ampumisen yhdellä ryhmällä, mutta kaikissa muissa tapauksissa on lictor laitettu lihoiksi samalla vuorolla kun se on peliin ilmaantunut.
Yhteenveto: Ei todellakaan tehopelaajan valinta, mutta tuo aivan omaa jännitystä ja hauskuutta peliin. Sopii siis hyvin tyylilistoihin.
Yhteenveto: Ei todellakaan tehopelaajan valinta, mutta tuo aivan omaa jännitystä ja hauskuutta peliin. Sopii siis hyvin tyylilistoihin.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Itselläni on huonoja kokemuksia lictoreista vastustajina... 500pts peleissä näitä on vain nähty tosin.
Orkeilla pelatessa on käynyt usein niin, että lictor jää halimaan monen boyn kanssa ja tappaakin korkean ininsa takia niitä jonkun verran. Ei kestä kauaa kun gaunttihorde ja warrut pääsee sitten charge-etäisyydelle ja se on menoa sitten... =/
Jos sattuu tietämään, että vastustajalla on lictor niin kannattaa miettiä hyvin tarkkaan minne sijoittaa esim heikomman tulitukiyksikön (Havocit, devastaattorit, heavy weapon teamit etc..) Olishan ne kiva coveriin saada, mutta täytyy pitää huoli että on se 1" joka suuntaan coverissa, ettei se lictor ilmesty persiiseen.
Orkeilla pelatessa on käynyt usein niin, että lictor jää halimaan monen boyn kanssa ja tappaakin korkean ininsa takia niitä jonkun verran. Ei kestä kauaa kun gaunttihorde ja warrut pääsee sitten charge-etäisyydelle ja se on menoa sitten... =/
Jos sattuu tietämään, että vastustajalla on lictor niin kannattaa miettiä hyvin tarkkaan minne sijoittaa esim heikomman tulitukiyksikön (Havocit, devastaattorit, heavy weapon teamit etc..) Olishan ne kiva coveriin saada, mutta täytyy pitää huoli että on se 1" joka suuntaan coverissa, ettei se lictor ilmesty persiiseen.
Tuossapa se Lictorin arvo piileekin. Sillä saa joko häirittyä vihollista pysymään poissa Coverista, tai mahdollisesti napattua tulitukiryhmiä lähikseen mikä edesauttaa muiden selviämistä. Harmi että kyseisen otuksen hinta on aivan liian korkea siihen nähden mitä se varmasti pystyisi tekemään. Jos Rendingiä pyörähtelee, potentiaalia on vaikka mihin, mutta siihen ei vain voi luottaa niin pienellä hyökkäysten määrällä. Myöskään 5+ save ja vain 2 woundia (vanhassa codexissa oli 3) ei edestauta selviämistä.Drakken kirjoitti: Jos sattuu tietämään, että vastustajalla on lictor niin kannattaa miettiä hyvin tarkkaan minne sijoittaa esim heikomman tulitukiyksikön (Havocit, devastaattorit, heavy weapon teamit etc..) Olishan ne kiva coveriin saada, mutta täytyy pitää huoli että on se 1" joka suuntaan coverissa, ettei se lictor ilmesty persiiseen.
Yhteenvetona: Potentiaalia on vaikka mihin jäynään, ja joskus pelkkä lictorin olemassaolo häiritsee vastustajaa todella mukavasti. Usein päätyy kuitenkin olemaan vain 80p edestä kuollutta painoa.
Tosin: jos olisin menossa Nidzilla-listalla turnaukseen, mahduttaisin ehdottomasti mukaan yhden Lictorin. Eskalaatiotehtävissä re-rollittava reserviheitto voi pelastaa päivän, muut ominaisuudet ovat sitten plussaa.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-
- Chaos legion
Eli yhteen veto... Lictor in joskus hyva joskus ei? Nain mina oinakin ymmarsin ^^
taidampa kumminkin kayttaa sita tossa turnauksessa johon meen. Tuleepa ainakin kokeiltua.
taidampa kumminkin kayttaa sita tossa turnauksessa johon meen. Tuleepa ainakin kokeiltua.
/l、
(゚、 。 7
l、 ~ヽ
(゚、 。 7
l、 ~ヽ
Yksi ikuisuusprojekteistani on tehdä scuttler-genestealer horde, jota tukevat lictorit ja spore minet. Codeksi tai sääntökirja ei ole nyt käsillä, mutta sikäli kun olen oikein ymmärtänyt, seuraavat sikailut ovat sallittuja:tyranid fleet kirjoitti:Mita silla kannattaa tehda?
1. Lictorin "area terrain deep strike" efekti triggaa ennemmin kuin "kuolee, kun deep strikettää nappuloiden päälle" efekti.
2. Edellistä sääntöä abusetetaan laittamalla lictori sellaisiin paikkoihin, joista on helppo lentää ulos. Esimerkiksi 90-asteen kulmaukseen deep striketetty lictori osuu kohdalleen 84% todennäköisyydellä.
3. Nidipelaaja saa päättää missä järjestyksessä reserviheitot heitetään. Esim. jos yksikään lictori ei tule pelikentälle vuorolla 2, niin voi olla järkevää re-rollia myös spore minet reserviin.
4. Spore minet on yksi niistä harvoista yksiköistä, jolla voi aiheuttaa tappoita "deep strike" vaiheessa. Tällaisen hämärän säännön luomia erikoistilanteita kannattaa hyödyntää mahdollisimman paljon (esim. pudottamalla rypäs lähitaistelussa olevan lictorin päälle).
5. Reserviheittojärjestys ei millään tavalla vaikuta siihen, missä järjestyksessä em. yksiköt tulevat pelikentälle. Eli jos kolme lictoria ja kolme spore mine rypästä tulevat ulos reservistä, lictorin "area terrain deep strike" on paljon helpompaa, jos em. area terrainia on ensin puhdistettu spore mineillä.
6. Lictorit eivät kestä paljon mitään lähitaistelussa, mutta lyövät suhteellisen lujaa ja nopeasti. 3 lictorin yhteischarge on jotain, minkä vain aniharva yksikkö kestää. Ihanteellisessa tilanteessa Lictorit tyhjentävät mahdollisimman pienen killzonen kaikesta vaarallisesta (fistikessut, IC:t etc).
7. Kukin lictori on oma yksikkönsä ja mikään yksittäinen nappi ei voi lyödä lähitaistellussa yli yhtä yksikköä. Tästä syystä lictorit toimivat parhaiten, kun pääsevät porukalla gangyttämään jotain fistikessua tai IC:tä.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
Eihän lictoreita voi ottaa kuin yhden/FOC. Eli tuota kolmea lictoria ei normaalisti voi ottaa.Tanan kirjoitti:3 lictorin yhteischarge
Lictroreita voi ottaa yhdeksi Eliitti valinnaksi 1-3, joista jokainen toimii kuitenkin omana ryhmänä.janat kirjoitti:Eihän lictoreita voi ottaa kuin yhden/FOC. Eli tuota kolmea lictoria ei normaalisti voi ottaa.Tanan kirjoitti:3 lictorin yhteischarge
--- En nyt ymmärrä mitä haet takaa? Lictor kuolee Diipatessaan vihollisen yksiköiden päälle kuten normaalistikin, ei siinä ole osaa eikä arpaa sillä että sen täytyy iskeä area terrainiin ja pysyä siellä.Tanan kirjoitti:1. Lictorin "area terrain deep strike" efekti triggaa ennemmin kuin "kuolee, kun deep strikettää nappuloiden päälle" efekti.
Paitsi jos tarkoitat sitä että diippaat maastoon joka on hiukan yli tuuman päässä vihuyksiköstä?
--- Nyt vasta huomasin että tuohan onnistuu... Kunhan muistaa tarkistaa ettei Lictor itse ota myös haavaa!4. Spore minet on yksi niistä harvoista yksiköistä, jolla voi aiheuttaa tappoita "deep strike" vaiheessa. Tällaisen hämärän säännön luomia erikoistilanteita kannattaa hyödyntää mahdollisimman paljon (esim. pudottamalla rypäs lähitaistelussa olevan lictorin päälle).
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.