Älyllisen rehellisyyden nimissä...
a) en ole pelannut uusilla säännöillä yhtään peliä
b) en tiedä miten pärjäisin yhtään sen paremmin esim. liskoja vastaan tällä uudella kirjalla (en ole voittanut niitä kertaakaan)
Jara-, en tiedä minkälaisessa ympäristössä pelaat, mitä armeijoita vastaan, millaisia ne listat ja pelaajat ovat, mutta paikallisten pelaajien/armeijoiden&listojen tunteminen on pistänyt minut ajattelemaan millä se oma pelaaminen vois sujua. Tarkoitan nyt ihan tätä paikallista liigaympäristöä, josta ylipäänsä voin sanoa, että suunnilleen tiedän mitä siellä tulee vastaan ja mitä ihmiset omalla armeijallaan yleensä saavat aikaan.
Esim. 3:n tykin Empire, kun sillä osataan pelata oikein, sieltä menee yhdessä vuorossa 2 boltteria ja 1 kärry p*skaksi, seuraavalle vuorolle jää yksi kärry rikottavaksi? Plus Empirellä voi hieman enemmän möhliä mitä helffeillä, eikä peli kaadu siihen. Tuon lisäksi siellä on suunnilleen saman verran ritareita mitä helffilistaan saa (nyt varmaan suhteessa enemmänkin), flagellantteja joita ei pidä aliarvioida, popemobil ja jotain "tauhkaa".
Tai: 2nd slanni liskot, kahdet kroxit, skinkkejä, kahdet terradonit, yhdet salamanterit, scar ja skink priest (se normilista) - niin boltterit sun muut vermeet pysyy ehkä hieman pidempään toimintakuntoisina mitä Empireä vastaan, mutta se tuho tulee sieltä hivuttamalla, etkä pääse kiinni minne mieli tekisi: uhat poistetaan tärkeysjärjestyksessä ja katsotaan ettei slannille käy kuinkaan.
Tai: WE, Spellweaver, Alter Noble, BSB, 2x Treeman, 40x Glade Guard, Wilduja, Dryadeja ja Wardancereita - nämä saattaa olla jopa se helpoin näistä kolmesta, mutta hiki siinäkin tulee, enkä sano etteikö saisi tulla.
Jos olet pelannut näitä (vähintään vastaavia) vastaan ja tiedät, että siellä toisella puolella pöytää osataan, niin miten on pelit menny? Minä en sano olevani hyvä pelaaja, mutta sitä "hyvä lista" -fiilistä ei tahdo syntyä noin vain, kun olen punninnut erilaisia vaihtoehtoja. Minä nyt vähän petyin siihen uuteen kirjaan, enkä oikein tiedä mitä ne siellä GW:llä ajatteli.
Voi tietysti olla, että olet Suomen paras pelaaja (ainakin helffeillä) ja saat niistä enemmän irti, kuin kaltaiseni tavallinen kuolevainen

Be Optimistic! All The People You Hate Will Eventually Die.
Sometimes it doesn't matter how retarded you are!