"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Figujen peseminen astianpesukoneessa?

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
Tom_Gore

Figujen peseminen astianpesukoneessa?

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Onko kukaan kokeillut figujen pesemistä (siis uusien, en tarkoita nyt maalinpoistoa) astianpesukoneessa? Toimiiko? Mitä kannattaa ottaa huomioon ja onko muita vinkkejä?
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Sticced

Re: Figujen peseminen astianpesukoneessa?

Viesti Kirjoittaja Sticced »

Kestääköhän figut sitä painetta mikä sieltä tulee narmuuntumatta? Ja tukkiintuukohan se vedenpoisto tms. aukko niillä figuilla?

En ole kokeillut, mutta nuo nyt tulivat ensiksi mieleen.
Oma-aloitteisuutta.
Örvä

Viesti Kirjoittaja Örvä »

Ainakin meikäläisen pesukone pesee kovin kuumalla vedellä (tai niin ainakin voisi kuvitella siitä polttavasta höyrystä mitä aukastaessa punkee kovasti..) --> paineella suihkutettava kuuma vesi ei kyllä lupaa hyvää. Vähintään voisi luulla liimauksien pettävän, jopa figujen osittainen sulaminen ei vaikuttaisi kovin kaukaahaetulta.
Tom_Gore

Kuten jo aloitusviestissänikin mainitsin, nyt oli kyseessä uusien figujen peseminen, eli muottirasvan poistaminen. Muovifiguja en tosiaan koneessa pesisikään, se unohtui mainita.

Kokeilin siis tänään metallifigujen konepesua. Laitoin figut siivilään ja siivilän "oikein" päin koneeseen. Puhdasta jälkeä tuli ja yksikään osista ei edes lentänyt siivilästä ulos. Kokemukseni mukaan siis muottirasvan voi pestä figuista myös tiskikoneessa.

Seuraava koe onkin, että jättääkö nykyaikaisten pesutablettien huuhtelukirkaste jotain ainejämiä figun pintaan joka estää spraymaalin tarttumisen tmv.

Palaan asiaan.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Mielenkiintoinen ajatus kieltämättä ja itseäni kiinnostaa lopputulokset. Ei tosin taida soveltua muihin kuin metallifiguihin.

Itse tosin nuo muottirasvatkin poistan Fairy Power Sprayllä... (en aikanaan olisi uskonut että tähänkin kulttiin liittyisin)
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Nostellaampa nyt tätäkin kun tuli kokeiltua. Minulla on ollut tapana pestä maalinpoiston jälkeen power sprayn ja maalien jämät pois tiskiaineella ja hammasharjalla ja tämän vaiheen yritän korvata tiskikoneella. Koekaniiniksi joutui vuoden -89 metallinen terminaattori, jossa oli jo valmiiksi valumateriaalin epäpuhtaudesta tms. johtuva suurehko halkeama. Ajattelin, että jos tämä kestää kuumuuden niin kestää kyllä mikä tahansa muukin metallifigu.

Tulos on, että figu on täysin vahingoittumaton joskin hieman menettänyt kiiltoaan. Pinta tuntuu lievästi liukkaalta, mutta niinhän metallinapeissa aina. Kokeilen tänään spraymaalin pitoa kun sattui sopivasti plussakelit.

Palataan asiaan.
Tom_Gore

Jees onpahan unohtunut tätäkin nostaa. Eli nuo pesemäni pretoriaanit käyttäytyivät konepesun jälkeen ihan samalla tavalla kuin käsinkin pestyt. Spraymaali tarttui kiinni ihan normaalisti eikä ainakaan vielä ole osoittanut irtoamisen merkkejä. Aika näyttää todellisen kestävyyden, mutta ainakin tämän kokeman perusteella voin ihan suositella.
- Lord Assassin Morghoul
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

No en minä sitten viitsikään sprayata kun olet jo kokeillut. Minigrip pussiin ja kaapinperukoille se figu päätyy kuitenkin. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”