"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Aloittelemass khadoria, mitkä unitit toimii ja miten?

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
Konstaa

Aloittelemass khadoria, mitkä unitit toimii ja miten?

Viesti Kirjoittaja Konstaa »

Eli olen aloittelemassa khadoria, figut on hyvän näkösiä jne.
Etenkin näistä haluasin tietää:

War casterit, löytyykö mitään joka pistää vastustajalle tipan silmään?

Jaakot, toimivimmat?

Soolot?

Jalkaväki?

Eli oon ajatellu listaa jossa olis paljon jaakkoja ja vaikka yks ryhmä shocktrooppereita, warcasterista en vielä oikein tiedä...
Protector of nerds.
Der Dexter

Re: Aloittelemass khadoria, mitkä unitit toimii ja miten?

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

nyt en ehdi pidempää litaniaa kirjoitella, mutta kannattanee selailla jo käytyjä keskusteluja eri yksiköistä.
oli jonkinmoinen khadorin oma yksikkö/taktiikka-sektio, löytynee muutaman sivun takaa viimeistään.

samat asiat joita niissä on todettu, pätee pitkälti vieläkin
Aliquando Insanire Iucundum Est
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Vastataan nyt lyhyesti:

Sorcha ja Vladi toimivat varmasti, Butcherilla pitää osata pelata, Vanha noita pistää jalkaväkeä nurin urakalla, Karchev kaatuu kovalla rytinällä. Iruskia tai eeppisiä castereita en ole kokeillut.

Jaakoista löytyy moneen junaan. Erityisen huonoa ei siellä taida olla. Berserkerit ovat halpoja, mutta kömpelöitä. Itse tykkään ampuvista Destroyereistä, eikä se Behemottikaan huono taida olla. Devastator on yhden tempun ihme, mutta toimii kiinnittämällä vastustajan huomion. Lähinnä kysymys on, että mitä haluaa pisteillään. Peruskaava on kuitenkin melkein sama kaikilla ja kysymys on lähinnä aseoptioista. Khadorin ehdottomasti paras kevyt jakki on scrabjack.

Sooloista Kovnik on kärsinyt eniten inflaatiota ja nykyään on kova vain jackmarshallina. Miehen metsästäjä on kova lyömään, mutta en ole saanut oikein toimimaan. Jozef on ymmärtääkseni lähinnä winter guardia boostaamaan. Drakhunista ei ole juuri kokemusta, mutta vaikuttaisi aika kovalta.

Yksiköistä Doom Reaverit ovat vaikuttaneet turhan tyyreiltä ansaitsemaan pisteensä, Kossiitit vähän kädettömiltä yllätyksen jälkeen ja winter guard vähän väliinputoajalta.
Der Dexter

jos pelitehoa kaipaa, ovat Draghun, MoW demo corpsit, leskentekijät sekä Graylordit pisteillensä takuuvarmaa palautetta antavia valintoja. Pikemaneja en ole kokeillut, mutta kautta linjan ovat hyvää palautetta saaneet, eivätkä kärsi juurikaan faktion perisynnistä, hitaudesta.

kuitenkaan huonoja valintoja Winter guardia lukuunottamatta et alkuun voi tehdä, mutta en tarkoita että WG huonoa on.
se vain vaatii oikeaa käsittelyä, kun se alkaa toimia, kuulemma (itse en siihen ole koskenut, tuskin osaisin=)
Murhe
Valvoja

Turnauksessa iron fangit kyllä jättivät vähän kylmäksi minut. Yleensä olivat aina ensimmäisiä, jotka saivat siipeensä. Toisaalta se on ihan hyvä, kun se on pois kaikilta muilta joukoilta. Minä kyllä juoksuttelin ja chargailin niillä melko suruttomasti, joten eivät läheskään aina olleet kilpivallissa.

Voipi kyllä olla niin, että se UA maksaa ironfangeille itsensä melko tehokkaasti. Minä vain tykkäsin pitää yksikön edullisena ja alkuperäinen aikomus niitä hankkiessa oli omistaa joskus kaksi pientä ryhmää.
Chukie

Viesti Kirjoittaja Chukie »

Murhe kirjoitti:Turnauksessa iron fangit kyllä jättivät vähän kylmäksi minut. Yleensä olivat aina ensimmäisiä, jotka saivat siipeensä. Toisaalta se on ihan hyvä, kun se on pois kaikilta muilta joukoilta. Minä kyllä juoksuttelin ja chargailin niillä melko suruttomasti, joten eivät läheskään aina olleet kilpivallissa.

Voipi kyllä olla niin, että se UA maksaa ironfangeille itsensä melko tehokkaasti. Minä vain tykkäsin pitää yksikön edullisena ja alkuperäinen aikomus niitä hankkiessa oli omistaa joskus kaksi pientä ryhmää.
Ua on tosiaan pisteidensä väärti. Mahdollistaa chargen rough terrainin läpi ja kerran pelissä saa porukan shield walliin chargen jälkeen. Bonuksena precision strike, jos haluaa pistää jonkun jaskan rammaksi laakista (tod.näk. siis). Itsellä ollut usein minimi porukka + UA, jolloin hinta ei nouse pilviin, mutta tehoa saa kummasti lisää. Vaatii pientä opettelua, että saa kaiken tehon irti (en siis itsekään osaa vielä mitenkään täydellisesti hyödyntää), mutta onhan noita vaikeammin käsiteltäviä yksiköitäkin. Suosittelen lämpimästi.

Itse figuista: seipäiden varret ovat aika pehmoiset, joten kuljettaessa saa olla joko varovainen tai välinpitämätön. Fiksu (ja joksenkin masokistinen) harrastaja tietenkin pajottaa uudet varret kovemmasta metallista. Voi sitä riemua kun poraa 20. reikää...
Murhe
Valvoja

Olen ajatellut, että hankin uudet varret, kun alkuperäiset alkavat olla loppuuntaivuteltuja. Kuulostaa nimittäin sen verran masokistiselta hommalta. Väliaikaisratkaisuna kulkevat avorasiassa, mutta pitää harkita ihan muotoon leikattua pehmustetta.
Konstaa

Mitänää leskentekijät on?
Olin ihan yllättynyt että näin paljon löytyy porukkaa jotka auttaa, kiitokset kaikille...
Eli varmaan otan ainakin listaan: sorchan, devastorin, ironfangeja ja ehkä berserkkerin.
Kertokaapas muuten miten nää sorcha ja vlad poikkeaa toisistaan?
Ja ps: löysin quickstart rulebookin, löytyykö noista isoista kirjoista tehot kaikille roduille?
Viimeksi muokannut Konstaa, Ti 13.11.2007 20:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Protector of nerds.
Murhe
Valvoja

Konstaa kirjoitti:Mitänää leskentekijät on?
Olin ihan yllättynyt että näin paljon löytyy porukkaa jotka auttaa, kiitokset kaikille...
Eli varmaan otan ainakin listaan: sorchan, devastorin, ironfangeja ja ehkä berserkkerin.
Kertokaapas muuten miten nää sorcha ja vlad poikkeaa toisistaan?
Leskentekijät ovat tarkka-ampujia, jotka osuessaan tappavat yhden haavan jalkaväkeä. Tykkäävät piileksiä maaston suojassa.

Vlad ja Sorcha ovat kuin yö ja päivä. Vlad on selvästi meleeorientoitunut casteri, joka buffii omia stattejaan sekä armeijansa osumista ja vahinkoa kahdella kätevällä loitsulla. Harvinainen yhdistelmä korkeaa defenseä ja panssaria. Lisäksi kolme taisteluloitsua, joista yksi jäädyttää vahingoittaessaan. Osaa potkaista myös modelin komeaan chargeen boundless chargella. Kaiken hyvän lisäksi pystyy vetäytymään taistelusta halutessaan, eikä ota vapaata lyöntiä sisään.

Sorcha on enemmän kikkailija, joka turvautuu viholliset katseella jäädyttävään feattiin. Mättäjänä keskinkertaisempi vaikka kriittisesti jäädyttävä viitake onkin aika näpsäkkä. Ei myöskään kestä osumia, joten turvautuu korkeaan defenseen sekä defenseä buffivaan liikkumisloitsuun. Muita näppäriä kikkoja on sumun nostatus armeijan suojaksi ja viholliset kaatava kohtuullisen kova lätty.
Konstaa

Joo-o Sorcha kuullosta kyllä edelleenkin paremmalta, eli sen otan ainakin ja ryhmän pikemenejä, sitten jaakkoihin destoryer ja jokumuu, spriggan näyttää aika veikeeltä.
Protector of nerds.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Konstaa kirjoitti:Joo-o Sorcha kuullosta kyllä edelleenkin paremmalta, eli sen otan ainakin ja ryhmän pikemenejä, sitten jaakkoihin destoryer ja jokumuu, spriggan näyttää aika veikeeltä.
Sorscha on aika rajoittunut sotajaakkojen käsittelijä. Sen loitsut ovat melko offensiivisesti painottuneita, ja melkoisen suuri osa focusta kuluu joka vuoro loitsimiseen. Warjackeille jää melko vähän jaettavaa, etenkään khadorilaisille focussyöpöille.

Melkein ehdottaisin, että ota Destroyeria kuskaamaan Man-o-War kovnik (jack marshall). Sen avulla saa joka kierros boostattua osumis- tai damage rollin riippuen siitä, kumpaa tarvitsee, ja lähiksessäkin saadaan melko todennäköisesti lisähyökkäys. Tämä vapauttaa Sorschan kädet muuhun touhuiluun, ja voit antaa vaikka sen Sprigganin Sorschan hallintaan. (Spriggan ei itseäni houkuttele 'jackina lainkaan, mutta Der Dexter tuntuu tykkäävän siitä, ja se on parempi pelaaja kuin minä.)

Sorscha on tehokkaimmillaan vauhdikas assassiini, joka syöksyy läpi vihollisen armeijan tappamaan vihollisen warcasterin. Tässä se on melko hyvä, mutta vikana on se, että useimmat pelaajat osaavat jo varoa tätä, ja Sorscha on kyvyiltään melko keskinkertainen tekemään mitään muuta. Yhtenä harvinaisena herkkuna on kyllä Boundless charge, joka on yksi Khador-armeijan tärkeimmistä loitsuista, mutta tämä löytyy myös Vladimirilta, joka on lähes joka suhteessa parempi casteri.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Der Dexter

The Captain kirjoitti:Der Dexter tuntuu tykkäävän siitä, ja se on parempi pelaaja kuin minä
kiitos tästä, olen otettu...
emme kyllä ole muistaakseni tuota vielä pelikentällä todenneet kuitenkaan...
Konstaa

Mitenköhän paljon pisteitä tää kovnik vie?
Ja kun siihen lisätään: Sorcha, ryhmä pikemenejä, destroyer/devastor, spriggan ja joku jaakko jos mahtuu.
Protector of nerds.
Der Dexter

kovnikki kustantaa sen muistaakseni 34, pinna suuntaan tai toiseen.
Suosittelen Armies of immorenin latailua, sieltä saat sumplittua kaikki pisteet esille, helpottaen ostoslistaa.
mitään statteja sieltä ei näe, mutta pisteet ja armeijan rakenteen.

tuo kokoonpanosi nopiasti laksettuna onaikas lähellä 400, riippuen Fangien koosta, mutta kyllä niiden kai kannattaa olla kunnon kokoinen ykssikkö UA:lla.
silloin ei enää jaskalle tilaa jää, mutta jonkun soolon sinne vielä änkee (manhunter esmes) tai mortarin.
Chukie

Viesti Kirjoittaja Chukie »

Konstaa kirjoitti:Mitenköhän paljon pisteitä tää kovnik vie?
Ja kun siihen lisätään: Sorcha, ryhmä pikemenejä, destroyer/devastor, spriggan ja joku jaakko jos mahtuu.
Yksi jaska on mielestäni Sorsalle on ihan riittävä määrä, kahden kanssa loppuu focukset aika ripeästi. Misu tykkää käyttää focusta loitsuihin (Fog of War ja Wind Rush), jolloin kahdelle jaakolle ei jäisi paljoa focusta ja niitä ei pystyisi käyttämään tehokkaasti.

Destroyer on Sorsan kanssa aika no-brainer. Destron tykki on sen mainio ase ja tuskin tulee tuottamaan pettymystä, kunhan ei odota ihan liikoja. Pitkän kantaman aseita tulee melkein aina ikävä pelatessa, sillä suosin itse lähitaistelu painotteisempaa listaa. Spriggan on loistava vaihtoehto. Lähitaistelussa tehokas ja Reachin ansiosta sillä pääsee helpommin vihollisen kimppuun, kuin monilla muilla Khadorin jaskoilla ja lyö aika lujaa, sekä kestää iskua ihan kiitettävästi. Lisäksi kyseinen vekotin on ainakin omasta mielestäni helpompi pelata kuin Devastator. Deva on pirullisen tehokas vehje oikein käytettynä ja väärinkin pelattuna se imee itseensä vihollisen huomion ainakin yhdeksi vuoroksi, jolloin loppu armeija säästyy vahingolta. Itselläni Deva säilyy harvoin ehjänä, mutta pääsääntöisesti se aiheuttaa viholliselle suuret tappiot ennen kaatumistaan. Melkeinpä väittäisin, että Devan suurin hyöty on sen iskun uhka ja erittäin kova kestävyys. Sillä voi pakottaa vastustajaa levittämään joukkojaan ja/tai siirtämän niitä haluamaansa suuntaan. Kunnon isku on hanakla toteuttaa, sillä iskun jälkeen Devan on todella haavoittuvainen. Pelin kestävin jaska muuttuu hetkessä haavoittumaisimmaksi. Vlad+Deva on myöskin toiminut aika tehokkaana assassinaatio combona, Khadorilainen käsitys viekkaasta täsmäiskusta on 20+ tonnin metallijärkäle rymistelemässä 13" vihollisen linjojen läpi tiputtaen niskaan pommilastin. :)

Kovnik ei maksa kuin n. 35 pojoa, joten sitä ei ole hankalaa mahduttaa. Pikemenitkin sopivat kyytiin vallan mainiosti. Lisäksi mukaan pitäisi helpostikin mahtua jokin muukin yksikkö ja toinenkin soolo.
Konstaa

Hmm, eli sprigganin mukaan mahtuu vielä ainakin 1 jaakko?
Devastor kuulostaa kyllä paremmalta kuin destroyer...
Protector of nerds.
Der Dexter

itse olen Devastatorista sen oppinut, että sen pommin uhka on melkein toimivampi kuin itse pommi.
2 edellisessä pelissäni en Rain of Deathiä käyttänyt kertaakaan, 2 käden heittoa kylläkin.
Se on yllättävän kiva asia, kun armeijasta löytyy optio 2h kikkoihin, avaa monia ovia.

ja lisäksi figu on varsin söpö.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Der Dexter kirjoitti:itse olen Devastatorista sen oppinut, että sen pommin uhka on melkein toimivampi kuin itse pommi.
2 edellisessä pelissäni en Rain of Deathiä käyttänyt kertaakaan, 2 käden heittoa kylläkin.
Se on yllättävän kiva asia, kun armeijasta löytyy optio 2h kikkoihin, avaa monia ovia.

ja lisäksi figu on varsin söpö.
Tämän voin allekirjoittaa. Devastator on vakiovaruste listassani lähinnä juuri siksi, että se pystyy melko varmasti pitämään molemmat kätensä toimintakykyisinä siihen saakka, kunnes jotain pitää heittää. ("Jotain" on tähän asti ollut yleensä joko Superioritylla varustettu kolmen focuksen Berserker-pommi kohti vastustajan 'casteria tai lähimmän kuusen latvaan osoitettu kuolematon Dartan, mutta kuulemma Drakhunkin on aika mukava viskottava). Rain of Deathia tulee käytettyä hyvin harvoin, koska se jättää Devan kovin haavoittuvaiseksi. Jättäähän se heittäminenkin, mutta heiton tulos on yleensä taktisesti merkittävämpi kuin pari satunnaista vainajaa, jos kohta POW18 auto-hiteillekin on paikkansa maailmassa.

Sorschan mukaan kannattaa aina koittaa saada mortari tai parikin. Feattivuorolla saadaan kuula osumaan lähes varmasti juuri sinne, mihin se halutaankin, ja Destroyerin lisäksi on kivaa olla vaihtoehtoisia pitsanheittimiä.

Jaakkoja miettiessä kannattaa ajatella sitäkin, mihin rooliin sitä aikoo käyttää. Moni Khadorin jaskoista on melko erikoisia toiminnaltaan, ja etenkin Devastatoria on vaikea käyttää tehokkaasti. Spriggankin näyttää vähän vaikealta, jos kohta "Charge!" vaikuttaisi aina validilta vaihtoehdolta. Destroyer on sikäli varma ratkaisu, että se ei ole koskaan väärässä paikassa. Jos jotain pitää ampua rikki, Destroyer hoitaa. Jos jotain pitää lyödä rikki, Destroyer hoitaa. Focustakaan vempele ei ihan hirveästi normaalikäytössä ime. Open fistin puute on ainoa heikkous, mutta se kyllä kompensoidaan hyvällä tuhovoimalla niin lähelle kuin kauaskin. Miksei minulla ole näitä useampia? Kuulostaisi juuri tällaisen yksinkertaisen pelaajan valinnalta.

Figun ulkonäkö (=söpöys) on kumminkin minusta aina tärkeä tekijä sen suhteen, pääseekö se kentälle vai ei. Siksi minulla niitä kossiittejakin on...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Samuli.H

Viesti Kirjoittaja Samuli.H »

The Captain kirjoitti:Devastator on vakiovaruste listassani lähinnä juuri siksi, että se pystyy melko varmasti pitämään molemmat kätensä toimintakykyisinä siihen saakka, kunnes jotain pitää heittää. ("Jotain" on tähän asti ollut yleensä joko Superioritylla varustettu kolmen focuksen Berserker-pommi kohti vastustajan 'casteria tai lähimmän kuusen latvaan osoitettu kuolematon Dartan, mutta kuulemma Drakhunkin on aika mukava viskottava)
Vilmonia ei voi heittää sen ollessa kuolematon. Olisishan se liian huono jos voisi ;).
moi
Aasimar

Viesti Kirjoittaja Aasimar »

Samuli.H kirjoitti:
The Captain kirjoitti:Devastator on vakiovaruste listassani lähinnä juuri siksi, että se pystyy melko varmasti pitämään molemmat kätensä toimintakykyisinä siihen saakka, kunnes jotain pitää heittää. ("Jotain" on tähän asti ollut yleensä joko Superioritylla varustettu kolmen focuksen Berserker-pommi kohti vastustajan 'casteria tai lähimmän kuusen latvaan osoitettu kuolematon Dartan, mutta kuulemma Drakhunkin on aika mukava viskottava)
Vilmonia ei voi heittää sen ollessa kuolematon. Olisishan se liian huono jos voisi ;).
Voi toki hänet heittää, siitä vaan ei saa mitään runtua silloin, lentää vaan ja knock downiin menee. Cheers mate.
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”