"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Harrastukseen halvasti

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Silveri

Re: Harrastukseen halvasti

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Confrontationin suhteen konfrontaatio.net -foorumin aktiivit antavat paljonkin apua tarvittaessa armeijan valintaan. 40k/faba on toki varma valinta, mutta se myös imee valuuttaa järjettömiä määriä (ei sinänsä, etteikö confrokin imisi, mutta alkuinvestoinnit ovat pienemmät). Tiedän muutamia, jotka menestyksekkäästi ovat figuharrastuksensa confrolla aloittaneet, eikä sääntöjen ja pelaamisen opettelu ole mitenkään erityisen hankalaa. Figut ovat astetta GW:n tuotoksia yksityiskohtaisempia, muttei se varsinaisesti mikään este ole maalausharrastuksen aloittamiselle.

Confron tulevaisuus puolestaan on harmaa, koska ainakin tällä hetkellä valmistaja on kovasti siirtymässä esimaalattujen figujen piiriin ja samalla pelisysteemikin on muuttumassa radikaalisti toisenlaiseksi. "Vanhoja" metallifiguja toki tehdään vielä jonkin aikaa ja niiden saatavuus on tällä hetkellä hyvä. Suomessa kovaäänisimmät Confroharrastajat (jos nyt itseni rajaan tästä ulkopuolelle, vaikka eniten varmaan meteliä pidänkin) vastustavat muutosta henkeen ja vereen ja kertovat, ettei Confrontation: Age of Rag'narokkia tulla pelaamaan täälläpäin. Osa pelaajista, allekirjoittanut mukaan lukien, suhtautuu tilanteeseen maltillisemmin, ja muutama (joihin itse en lukeudu) fanittaa kovastikin muutosta.

Peli- ja kaveriporukka tosin määrää, joten jos kaveripiirissäsi on vain GW-harrastajia eikä heillä ole intoa kokeilla jotain muuta (kuten esim. HH:n mainitsemaa Hell Doradoa), paras pitäytyä GW:n parissa. Jos taas haluat pelata jotain peliä, mikä ei ratkea ensimmäisellä vuorolla kärjistetysti sanottuna siihen kumpi heittää aloitusheiton paremmin, valitse jokin muu kuin 40k (ja faba tietyin rajoituksin, joskin fabassa ratkaisee ennen kaikkea yksiköiden sijoittelu). Jos ei peliporukkaa ole entuudestaan, valinnanvapaus on periaatteessa suurempi - PK-seudulta kun löytyy mukavia aktiiviharrastajia pelistä kuin pelistäkin.

LotR:in säännöistä tykkään, Epic: Armageddonin säännöt ovat vähintäänkin erinomaiset (pelaajiakin löytyy aika hyvin, ikäjakauma tosin enemmän siellä 20-40 ikävuoden puolella tosin kuin GW:n peleissä, jossa se alkaa 12+ kieppeiltä). Warmachine/Hordes jätän suosiolla kommentoimatta, mutta kovasti tätäkin on kehuttu. Hell Doradossa puolestaan figut lienevät laadukkaimpia mihin olen törmännyt. Confroa jo kommentoinkin. AT-43 on myös harkittava vaihtoehto, jos pelaaminen kiinnostaa enemmän kuin maalaaminen - ongelmana on kuitenkin harrastajakunnan pienuus toistaiseksi.

Itse suosittelisin Epic: Armageddonia sen saatavuuden, suhteellisen edullisuuden ja pelisysteemin toimivuuden vuoksi, mutta onhan se toki eri asia pelata 6 mm figuilla vs. 28 mm figuilla (joskin Epicissä on toki niitä titaanejakin).
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

PinaattiParoni kirjoitti: Laitoin itseasiassa aiemmin tuossa päivällä tilauksen fantasiapeleihin, mielestäni tilasin kaiken olennaisen. Tilasin Vallejon maaleja, koska ne ovat halvempia kuin GW:n omat, eivätkä tietääkseni mitenkään huonoja.
Kyllä Vallejot ovat vähintäänkin yhtä hyviä ominaisuuksiltaan kuin Gw:t ja purkki on isompi ja parempi eli hyvän valinnan teit. Vallejojen kanssa kannattaa kuitenkin käyttää märkäpalettia etteivät maalit kuivu kesken maalaussession. Eli laitat laakealle lautaselle niputettua vessapaperia (n.8 palaa) kastelet sen kunnolla ja laitat päälle palan leivinpaperia. Siihen kun pursotat maalia niin se kestää maalauskelpoisena helposti pari tuntia ja maalien sekottaminen helpottuu.
PinaattiParoni

Viesti Kirjoittaja PinaattiParoni »

Dodi, nyt se paketti saapui, mukanaan uuden tauarmeijani vaatimaton alku, laatikko fire warrioreita. Ja siitä se ajatus sitten lähti...
abcdefg

Viesti Kirjoittaja abcdefg »

Onnittelen harrastuksen aloittamisen johdosta!

Seuraavaksi varmaan kannattaisi ostaa sankari (voisit pelata combat patrollia sitten jo), crisis suit tai devilfish troop carrier.

Oletkos suunnitellut kuinka suuren armeijan tekemistä?
2
Grimaldus

Viesti Kirjoittaja Grimaldus »

50 euroa kuussa riittää hyvin, koska warhammereita ei ostetakkaan kerralla, vaan niitä keräillään, ja loppujen lopuksi sinulla on niin iso kasa figuja maalaamattomina ja kokoamattomina ettet edes jaksa ostaa uusia. :D
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 42&t=74215
Miksi sä viestiä luet? Kaiken tarpeellisen saat tuolta^
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Grimaldus kirjoitti:loppujen lopuksi sinulla on niin iso kasa figuja maalaamattomina ja kokoamattomina ettet edes jaksa ostaa uusia. :D
Näkisinpä tämän päivän. Minulla pursuaa joka paikka kasaamattomia figuja, ja silti tulee harva se viikko ostettua jotain uutta, joka jää jonnekin lojumaan tai ajelehtimaan.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
JakeZuku

Viesti Kirjoittaja JakeZuku »

The Captain kirjoitti: Näkisinpä tämän päivän. Minulla pursuaa joka paikka kasaamattomia figuja, ja silti tulee harva se viikko ostettua jotain uutta, joka jää jonnekin lojumaan tai ajelehtimaan.
Sama täällä. On se kumma, kun jos jää ylimääräistä rahaa, ne jotenkin päätyy aina loppujen lopuksi jonkilaisen tinafiguurin tai mallin ostoon.
(By the way, paljon lienee olla tuollaisen avaamattoman Bretonnian jalkahero blisterin jälleenmyynti hinta? Olisi yksi täällä nurkassa lojumassa..)
What's going on here? Back from the grave and crap.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”