Pakkasessa sprayaus
-
StrigoiVampire
Pakkasessa sprayaus
Sitä vaan kysyisin että onko järkevää pakkasessa spraypohjat figuihin pistään?
Re: Pakkasessa sprayaus
No eihän se nyt kovin järkevää ole, mutta kyllä se on ihan mahdollista. Pikku pakkanen ei ainakaan haittaa mitään. En nyt kuitenkaan 30 asteen pakkasella sprayaamaan menisi. Itselläni on ainakin ihan hyvää jälkeä tullut kun äkkiä käynyt ulkona suihkuttamassa ja sitten vienyt sisälle kuivumaan.StrigoiVampire kirjoitti:Sitä vaan kysyisin että onko järkevää pakkasessa spraypohjat figuihin pistään?
Juu, ei kannata tosiaankaan jättää niitä sinne ulos kuivumaan, sillä jälki on silloin aika kamalaa.
Oma-aloitteisuutta.
Mitäköhän ? Ite jätän aina miinuutiks pariks figut ulos sprayaksen jälkeen, eikä näytä mitenkään huonolta, sprayaan kyllä +25cm päästä...
Protector of nerds.
Ai 30 asteen pakkasessa?!Konstaa kirjoitti:Mitäköhän ? Ite jätän aina miinuutiks pariks figut ulos sprayaksen jälkeen, eikä näytä mitenkään huonolta, sprayaan kyllä +25cm päästä...
Hmm, olen yleensä leudompina talvipäivinä koettanut hoitaa sprayauksen ja vien sitten figut heti ulkovarastoon kuivumaan (jos kyseessä on isompi satsi, haju on hirveä) tai sisälle (yksittäisten jätkien tapauksessa).
Kiinnostaisi kyllä itsekin tietää että onko paukkupakkasilla suihkuttelu vahingollista purkille/figuille.
Kiinnostaisi kyllä itsekin tietää että onko paukkupakkasilla suihkuttelu vahingollista purkille/figuille.
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
-
StrigoiVampire
Haju on IHANA !!! 
Itse joskus suihkuttelin puolikkaan squadin figuja keskitalvella ja jätin ulos kuivumaan. Tuloksena oli maalipinta, joka näytti aivan kuin olisi hiekkaa siroteltu maalin sekaan. Ehkä maali ehti kuivua osittain jo ilmassa, pakkasessa kuivaminen oli tehnyt jotain maalille tai sitten syynä maalin huonous. Paha mennä sanomaan kun tapahtumasta on jo aikaa (eikä silloin ainakaan maalaustaidoilla päässyt kehuskelamaan, taidottomuus voisi siis olla myös yksi syy).
Ei vaan maali todennäköisesti kiteytyi ilmassa/figun pinnalla...
Protector of nerds.
- Hammerheart
Voi kiesus mitä ohjeita. Älä missään tapauksessa tuo niitä figuja sisälle kuivumaan! Oli millainen paukkupakkanen vain, niin spreijaaminen onnistuu kyllä, mutta jos tuot ne figut sisälle, niin ne rupeavat hikoilemaan, jolloin maalipinta vaurioituu. Eli anna niiden kuivua pari tuntia siellä ulkona pakkasessa, niin ongelmia ei tule. Toki kannattaa huomata, että kovinkaan kostealla ilmalla ei kannata sprayata ja lisäksi itse spraypurkkia ei saa pakkasessa pitää pitkään (muuten tapahtuu juuri tuo kiteytyminen).
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Hikoilemaan? =DD Tuo on kyllä ihan uutta minulle.Hammerheart kirjoitti:Voi kiesus mitä ohjeita. Älä missään tapauksessa tuo niitä figuja sisälle kuivumaan! Oli millainen paukkupakkanen vain, niin spreijaaminen onnistuu kyllä, mutta jos tuot ne figut sisälle, niin ne rupeavat hikoilemaan, jolloin maalipinta vaurioituu. Eli anna niiden kuivua pari tuntia siellä ulkona pakkasessa, niin ongelmia ei tule. Toki kannattaa huomata, että kovinkaan kostealla ilmalla ei kannata sprayata ja lisäksi itse spraypurkkia ei saa pakkasessa pitää pitkään (muuten tapahtuu juuri tuo kiteytyminen).
- Hammerheart
Et ole sitten koskaan tuonut esimerkiksi virvoitusjuomapulloa kylmästä lämpöiseen?Xenon kirjoitti:Hikoilemaan? =DD Tuo on kyllä ihan uutta minulle.Hammerheart kirjoitti:Voi kiesus mitä ohjeita. Älä missään tapauksessa tuo niitä figuja sisälle kuivumaan! Oli millainen paukkupakkanen vain, niin spreijaaminen onnistuu kyllä, mutta jos tuot ne figut sisälle, niin ne rupeavat hikoilemaan, jolloin maalipinta vaurioituu. Eli anna niiden kuivua pari tuntia siellä ulkona pakkasessa, niin ongelmia ei tule. Toki kannattaa huomata, että kovinkaan kostealla ilmalla ei kannata sprayata ja lisäksi itse spraypurkkia ei saa pakkasessa pitää pitkään (muuten tapahtuu juuri tuo kiteytyminen).
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
No ei niitä figuja siellä pakkasessa ole pakko ennen sitä säilyttää. Pointti on siinä että se tehdään nopeastiHammerheart kirjoitti:Et ole sitten koskaan tuonut esimerkiksi virvoitusjuomapulloa kylmästä lämpöiseen?Xenon kirjoitti:Hikoilemaan? =DD Tuo on kyllä ihan uutta minulle.Hammerheart kirjoitti:Voi kiesus mitä ohjeita. Älä missään tapauksessa tuo niitä figuja sisälle kuivumaan! Oli millainen paukkupakkanen vain, niin spreijaaminen onnistuu kyllä, mutta jos tuot ne figut sisälle, niin ne rupeavat hikoilemaan, jolloin maalipinta vaurioituu. Eli anna niiden kuivua pari tuntia siellä ulkona pakkasessa, niin ongelmia ei tule. Toki kannattaa huomata, että kovinkaan kostealla ilmalla ei kannata sprayata ja lisäksi itse spraypurkkia ei saa pakkasessa pitää pitkään (muuten tapahtuu juuri tuo kiteytyminen).
-
StrigoiVampire
Luulis kyl et spraymaalin jäätymispiste olis alempi mutta...
Kyllähän pakkassessakin voi sprayata, kunhan ei jätä figuja liian pitkäksi aikaa ulos kuivumaan.
"Yrittäminen on ensimmäinen askel epäonnistumiseen"
-Homer Simpson
I eatz yor brainz! -MN
-Homer Simpson
I eatz yor brainz! -MN
- Hands_of_blue
Hammerheart on oikeassa, figut todellakin kannattaa jättää ulos kuivumaan pakkasella. En tiedä mistä tuo kyseinen "hikoilu" johtuu, mutta se on täysin todellinen ongelma. Jos pakkasessa on pakko sprayata niin kannattaa viedä figut ja maali ulos juuri ennen kuin sprayaa ja jättää figut sitten ulos kuivumaan. Yli 10 asteen pakkasessa käytän kyllä suosiolla sudittavaa pohjamaalia.
Yksi kikka, jota olen testaillut viimeaikoina on laittaa spraypullo lämpimään veteen ennen maalaamista. Se lisää painetta ja hienontaa maalia, mutta tuskin siitä pakkasessa sprayaamisessa paljoa hyötyä on.
Yksi kikka, jota olen testaillut viimeaikoina on laittaa spraypullo lämpimään veteen ennen maalaamista. Se lisää painetta ja hienontaa maalia, mutta tuskin siitä pakkasessa sprayaamisessa paljoa hyötyä on.
Kävin eilen suihkuttamassa pari figua, lämpö oli kait vähän nollan alapuolella, lunta ja jäätä on melko kivasti. Nopeat suihkuttelut ja kylppäriin kuivumaan joksikin aikaa, ei mitään ongelmia. Pinta on tasainen kuin enkelin poski, joten näillä keleillä sprayaus tuntuu onnistuvan.
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
ainakin kun itse ulkona (n. -15-20celciusta)spreyasin aseeni runkoa niin se alkoi ihmeesti vaalenemaan se musta (maali oli justiinsa napattu mukaan huoneesta)
kuin se olisi ollut jotain harmaan ja mustan sekoitusta. olisiko mitään hyvää selitystä tälle kellään?
(ja ase oli ulkona kuivumassa ja lunta ei satanut koska olin liiterissä spreyaamassa)
Jester
kuin se olisi ollut jotain harmaan ja mustan sekoitusta. olisiko mitään hyvää selitystä tälle kellään?
(ja ase oli ulkona kuivumassa ja lunta ei satanut koska olin liiterissä spreyaamassa)
Jester
OMGZoneHands_of_blue kirjoitti: Varoituksen mukaan kyseinen työkalu nimittäin saattaa aiheuttaa syöpää ja lapsettomuutta Californian osavaltiossa