"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Viitosedikan huhuja

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Xenon
Peliporukkavalvoja

Re: Viitosedikan huhuja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

LoLWuT kirjoitti:No ei kai se GW ole ennenkään sääntöjen toimivuudesta niin välittänyt, tällä uudella edikalla vaan saadaan taas muutama punta lisää rahaa kun kaikkien on kuitenkin "pakko" ostaa se. ;)
Guardsniper kirjoitti:No jes. Niin GW mäistä. Kun ei kodeksit toimi, eikä kaikkia jakseta vääntää nykyiseen edikkaan niin tekaistaanpa uusi edikka. Ihan turhaa!
Voi itQ witQQ WonqQQ parQ RonqQQ!! Eihän ne gw:n tyypit ikinä varmastikkaan ole mitään niitten sääntöjen eteen tehneet!! Nopalla ovat heittäneet kaikki sääntiksen säännöt ja armeijan statit!! Älkää oikeesti ängstätkö, jos ette tiedä mistä puhutte. Ihan turhaa väittää etteikö gw olisi nähnyt vaivaa näihin sääntöihin. Sääntöjen tekeminen peliin, jossa on reilu 10 erilaista armeijaa on yksinkertaisesti melko hankalaa, voitte vaikka itse kokeilla jos ette usko. Tehkää siis itse parempi jos kerran osaatte! Aina löytyy se rikkinäinen armeija, jolla voi juustottaa, mutta se ei ole ainoastaan gw:n pelejen ongelma. Jos ei gw:n säännöt kelpaa niin ruetkaa pelaamaan shakkia, niin ei tarvii valittaa rahanmenosta, sääntöjen epätasapainoisuudesta ja edikoiden vaihtumisesta! Tai toisena vaihtehtonahan on tietenkin tämä kaikkien rakastama "sotakone" tai vaikkapa Ritiläkinkun valmistamat pelit: "Yhteenotto", "Ragnarock", sekä "AT-43" nimiset miniatyyripelit.

Tässä vaiheessahan te tietenkin toteatte, että "Hei älkää ottako tätä niin vakavasti, sehän oli vain sarkasmia" Mutta itse olen korviani myöten täynnä tätä gw ängstiä. On idioottimaista ensiksi valittaa että "Säännöt on huonot ja epätasapainoiset", sitten kun luvataan uudistus niin sanotaan että "Taas tätä GW:n rahastusta!!!!". Jos haluatte kerran paremmat säännöt, miksi ette sitten halua että niille säännöille tehdään jotain? Koittakaa jo oikeasti päättää mitä mieltä olette.
Nólimon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nólimon »

Edikan vaihdos alkaisi muutenkin noin vuoden sisään olemaan jo aivan ajankohtainen asia joten huhut eivät juuri yllätä. Se mikä on yllättävää on että sääntöihin ei tehdä kunnon muutosta jota peli kenties kaipaisi vaan tyydytään maltillisiin viilauksiin ja säätöihin. Alkaa olemaan aika läpi puhki pelatut nuo nykyiset säännöt joten tervetulleelta kuulostaa uuden edikan saapuminen jo melko pian.

Älkää jaksako valittaa jostain GW:n rahastuspolitiikasta... Sääntökirjan hinnaksi ei alotus boxissa tule paria kymppiä enempää ja luultavasti seuraava 40k:n coresetti tulee olemaan Skull passin tyylinen bargainbox jossa sääntökirjasta ei makseta mitään.

Hienoa että peli kehittyy...
Sopor Aeternus
Mer'siles

Viesti Kirjoittaja Mer'siles »

Tom_Gore kirjoitti:
Luepa uudelleen. Örkkien waaagh antaa poitsuille fleet of footin, joka tarkoittaa sitä, että ne saavat shooting phasessa juosta samaan tapaan kuin forced marchissa ja vielä assaultoida päälle. Forced marchin jälkeen ei voi assaultoida.
Niinpäs onkin... No kuitenkin, vähän vaisulta tunuu tuo potwi sitten. Saat forced marchata 12 sisällä ja saat assaultoida perään. Mieluummin haluaisin sen tupla inin tai jotain muuta hyödyllisempää. Vaikka kyllähän tuo forced march juttu footsloggaavia örkkejä auttaisikin, tekisi niistä vielä ehkä jopa tehokkaitakin. Muutenkin kehittäisi peliä vähän liikkuvampaan suuntaan, että ei mulla varsinaisesti ole mitään tollaista sääntöä vastaan.

Eikä mulla kyllä ole mitään uutta edikkaakaan vastaan, päivastoin, oikein odotan että skimmereitä ja rendingiä nerffataan. Saisimme taas nähdä laumoittain itkeviä tehopelaajia kun heidän juustonsa vietiin, ja sitten taas massiivisen ryntäyksen seuraavan rikkinäisen jutun perään.
Truupperi

Viesti Kirjoittaja Truupperi »

Xenon kirjoitti:
LoLWuT kirjoitti:No ei kai se GW ole ennenkään sääntöjen toimivuudesta niin välittänyt, tällä uudella edikalla vaan saadaan taas muutama punta lisää rahaa kun kaikkien on kuitenkin "pakko" ostaa se. ;)
Guardsniper kirjoitti:No jes. Niin GW mäistä. Kun ei kodeksit toimi, eikä kaikkia jakseta vääntää nykyiseen edikkaan niin tekaistaanpa uusi edikka. Ihan turhaa!
Voi itQ witQQ WonqQQ parQ RonqQQ!! Eihän ne gw:n tyypit ikinä varmastikkaan ole mitään niitten sääntöjen eteen tehneet!! Nopalla ovat heittäneet kaikki sääntiksen säännöt ja armeijan statit!! Älkää oikeesti ängstätkö, jos ette tiedä mistä puhutte. Ihan turhaa väittää etteikö gw olisi nähnyt vaivaa näihin sääntöihin. Sääntöjen tekeminen peliin, jossa on reilu 10 erilaista armeijaa on yksinkertaisesti melko hankalaa, voitte vaikka itse kokeilla jos ette usko. Tehkää siis itse parempi jos kerran osaatte! Aina löytyy se rikkinäinen armeija, jolla voi juustottaa, mutta se ei ole ainoastaan gw:n pelejen ongelma. Jos ei gw:n säännöt kelpaa niin ruetkaa pelaamaan shakkia, niin ei tarvii valittaa rahanmenosta, sääntöjen epätasapainoisuudesta ja edikoiden vaihtumisesta! Tai toisena vaihtehtonahan on tietenkin tämä kaikkien rakastama "sotakone" tai vaikkapa Ritiläkinkun valmistamat pelit: "Yhteenotto", "Ragnarock", sekä "AT-43" nimiset miniatyyripelit.

Tässä vaiheessahan te tietenkin toteatte, että "Hei älkää ottako tätä niin vakavasti, sehän oli vain sarkasmia" Mutta itse olen korviani myöten täynnä tätä gw ängstiä. On idioottimaista ensiksi valittaa että "Säännöt on huonot ja epätasapainoiset", sitten kun luvataan uudistus niin sanotaan että "Taas tätä GW:n rahastusta!!!!". Jos haluatte kerran paremmat säännöt, miksi ette sitten halua että niille säännöille tehdään jotain? Koittakaa jo oikeasti päättää mitä mieltä olette.
Jos minulla olisi valtuuksia, julistaisin tämän vuoden postaukseksi. Olen ehdottomasti samaa mieltä.

Itse huhut vaikuttavat kivoilta, Inffiä buffitaan, tankkeja nerffataan. Ainut on vain se, että jo uudet codexit (Tau Empirestä eteenpäin) saatettaisiin nopeasti yhteensopiviksi 5.edikan kanssa.
Olet mitä syöt, minä olen ihminen
Azured kirjoitti:Hammerhead ilman Multi-Trackeria on kuin perunat ilman lihaa
Guardsniper

Viesti Kirjoittaja Guardsniper »

Xenon kirjoitti:

Mitä mieltä olen... no sanoisin, että jos vitos edikka toimii niin joo ihan kiva, mutta pelkään, että homma menee siihen, että taas jää kaamee läjä keskeneräisiä/bugisia codexeja ja kaikkia ei edes varmaan jakseta kääntään vitos edikkaan, ennen kuin tekevät kutos edikan. En siis halua vähätellä GW:n työ määrää, mutta syynä tuohon työmäärään on (osittain) se, ettei kaikkea jakseta( tai ehkä pystytä) tehdä kunnolla.

Ps. Anteeksi, että ilmaisin mielipiteeni GW:stä. Ihan pääs unohtumaan, että GW:tä ei saa kritisoida kun sillä on niin vaikeeta ja kun se on melkein Jumalasta seuraava.
Viimeksi muokannut Guardsniper, La 17.11.2007 15:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ostan necromundaa, mordheimia, epicciä ja BFG:tä.
YV tavoittaa.
Abaddon71

Viesti Kirjoittaja Abaddon71 »

Abaddon71 kirjoitti:1.Onko muka se uusi orc ´dex jo tullu?

2.Miten tuo Dark Eldar,kannattaako minun nyt sitten ostaa vielä sitä vanhaa coddua,vai tuleeko uusi lupaavan pian?
vastaisiko joku?
Crying out loud for the love of lard
Latex greased by sweat
Protein smoothies,
SHAKEN NOT STIRRED!
Chaos legion

Viesti Kirjoittaja Chaos legion »

Tietaako kukaan tuleeko nideille uutta edikkaa?? Jos tulee niin millon?

Kiitos jo etu kateen
 /l、
(゚、 。 7  
 l、 ~ヽ
 じしf_, )ノ wtf, how did i get here o.o
Anaheim

Viesti Kirjoittaja Anaheim »

tyranid fleet kirjoitti:Tietaako kukaan tuleeko nideille uutta edikkaa?? Jos tulee niin millon?

Kiitos jo etu kateen
..vaihtui pari vuotta sitten, eli ei todellakaan ole prioriteettisen uusinnan kärkipäässä. oletettavasti vaihtuu kun sääntökirja vaihtuu, eli ei vähään aikaan.
Rakath
Maalajakisälli 2007

Viesti Kirjoittaja Rakath »

No, jos sääntökirja vaihtuu ensi kesällä/syksyllä, niin ei sitä kauaa tarvi odotella..
Toisaalta seuraavat codexit tulevat olemaan niille armeijoille, joille ei ole vielä 4. laitoksen vihkoa tullut (DE, Necronit, IG, ym).
Todennäköisesti kumminkin Marinet saavat päivitetyn vihkonsa hyvinkin nopeassa tahdissa, onhan se sentään GW:n lempilapsi ja myydyin armeija. Pikkumuutoksin tehtävä codex tuskin edes veisi "julkaisuslottia" GW:n aikataulusta.
Periaatteessa 4. laitoksen codexit tarvivat vain pdf:n, jos sitäkään, että olisivat vitosen kanssa yhteensopivia. Mitään radikaalia remonttiahan laitosten välillä ei tule.

Itse koen tulevan 5. laitoksen suurelta osin positiivisena tapauksena. Jos GW on päättänyt tarttua nykyisiin epäkohtiin, haluaa selkeyttää kirjaa ja tuoda jotain hyväksi koettuja elementtejä mukaan, niin miksipä odottaa että saataisiin kaikki nelosedikan kirjat valmiiksi? Tehdään 5. laitos heti, ja päivitellään jo ilmestyneitä 4. laitoksen codexeja sen kun on tarpeen.
Jotenkin on sellainen tuntuma, että Apocalypsellä olisi jotain tekemistä tämän kanssa. Parhaassa tapauksessa pelintekijät ovat taas muistaneet, miksi ovat alalle lähteneet ja löytäneet taas pelaamisen ilon. Ja se toivottavasti heijastuu uudessa sääntökirjassa ja codexeissa. Toivottavasti.

Yleisesti tämän huhun luotettavuudesta - Warseer-foorumin Brimstone kun on huhun jo melkeimpä varmistanut todeksi, niin minulla ei ole mitään syytä epäillä sen luotettavuutta. Niin syvällä hemmo tuntuu olevan GW:n rakenteissa. Niin kuin jo aiemmin sanoin, tyyppi kertoi mm. uuden Tau-codexin sisällön yksityiskohtaisen tarkasti kuukausia ennen sen julkaisua. Muutenkin luotettavimmat huhut ja varmistukset tuntuvat tulevan Brimstonelta.

(Niin ja Abaddon71:n kysymyksiin - örkkicodex uudistuu joulun alla. Uutta dexiä ei siis ole myynnissä vielä, mutta sen sisältö on suhteellisen tarkasti jo nettifoorumeilta ongittavissa.
Dark Eldareiden uuden vihkon arvioidaan tulevan vuoden-kahden sisällä, mutta varmaa aikataulua ei voi sanoa. Eli kyllä sillä vanhallakin codexilla ehtii pelata monta monta peliä.)
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
nakki ukko

Viesti Kirjoittaja nakki ukko »

Voisiko joku kertoa mitä tuo forced march meinaa kun en jaksa liittyä warseerin foorumeille (jos se nyt siellä seöitetään).
Every Nakki ukko has a story.
nakki ukko

Viesti Kirjoittaja nakki ukko »

Tuplaposti vahingossa. Voi poistaa.
Viimeksi muokannut nakki ukko, Su 18.11.2007 11:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Every Nakki ukko has a story.
Harryboy

Viesti Kirjoittaja Harryboy »

no kyllähän se tuolla bellsoflostsoulsin sivuillakin lukee...
Forced March: All infantry units may make a D6” move in the shooting phase instead of shooting as long as there are no enemy models within 12”. However they may not move in the assault phase unless they have the Fleet of Foot special rule. Models with Fleet may make this move even if enemy models are within 12” and may make a 6” assault move as normal.
-I think this would open up the game a little more as it would allow
units to sprint for cover/objectives in lieu of shooting. It would make the game
a bit more dynamic and allow for playing games on larger tables like you might
see in Apocalypse. This would also greatly benefit reserves allowing them to get
in the game much quicker than before.
47.3% tilastoista on lonkalta heitettyjä
Remington

Viesti Kirjoittaja Remington »

Eiköhän kaikilla ole oikeus mielipiteeseensä. Jos luettu ei miellytä niin vastaa omalla mielipiteellään mutta tunnetusti perustelujen kanssa olevaa mielipidettä jaksaa lukea. "Mää oon oikeassa enkä selittelyjä tarvi"-mielipiteet joutaa jorpakkoon. Odotella nyt ja kahtella mitä tuleman pitää tästä uudesta edikasta. Tankkien nerffaus? En nyt itse näe syytä nerffata näitä. Helpollahan nytkin lähtevät. Tosin jos Glancing/Pene-taulukot yhdistyvät se yksinkertaistaa kyllä peliä mutta tiä sit siitä nerffauksesta.
Onhan pojilla (GW) varmasti työnsarkaa sääntöjen, armeijakirjojen ja päivitysten kanssa mutta kyllä sellaisella firmalla lääkkeet siihen tulisi löytyä. Palkkaisivat lisää sitä porukkaa, eiköhän silti ihan lihavat tilipussit saa. Uskonpa, että moni harrastaja jopa maksaisi jos voisi auttaa omalta osaltaan. Ja ainakin talkoovoimin jos ei muutoin. Toki GWn pojjaat haluavat niin pitää omista näkemyksistään kiinni ettei järkeä. Ja miksi hitossa kehitellä jotain uutta kun wanhat luurangot kaapissa kummittelevat vuosien takaa.
"You're right. The Devil has come. Look
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Rakath kirjoitti: Itse koen tulevan 5. laitoksen suurelta osin positiivisena tapauksena. Jos GW on päättänyt tarttua nykyisiin epäkohtiin, haluaa selkeyttää kirjaa ja tuoda jotain hyväksi koettuja elementtejä mukaan, niin miksipä odottaa että saataisiin kaikki nelosedikan kirjat valmiiksi?
Pahin epäkohtahan on jo pitkään ollut se, että armeijakirjat ja codexit julkaistaan yksitellen, jolloin ne vain eivät pysy keskenään samalla viivalla. Pitkään vaivasi se tauti, että uudesta armeijasta tuli aina kovempi kuin edellisistä, ja nyt kun siitä taudista on päästy suurelta osin eroon, ongelmana on se, että ne päivittämättömät codexit (esim. juurikin marinet ja 'nidit) ovat ylikovia verrattuna uusiin codexeihin.

Melko vahva veikkaus on kumminkin, että SM-codexi on ensimmäinen, joka viitoslaitokseen julkaistaan. Toivottavasti tyranidit tulevat rivakkaa vauhtia perässä tai Monstrous creature -säännöt saavat sopivasti nenilleen, niin aletaan olla tilanteessa, jossa pelkällä codexin valinnalla ei voita automaattisesti.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

The Captain kirjoitti:Melko vahva veikkaus on kumminkin, että SM-codexi on ensimmäinen
Plääh, i can see this happening. Juuri kun sain nykyisen Codexin käteeni, pitäisikin ostaa taas uusi codex ja uusi kirja. Taitaapa jäädä se 40k "vähän" vähemmälle taas, kun ei rahat riitä. Onneksi en ole vielä figuja ostanut...
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Xenon
Peliporukkavalvoja

I Ride in a Dragon kirjoitti:
The Captain kirjoitti:Melko vahva veikkaus on kumminkin, että SM-codexi on ensimmäinen
Plääh, i can see this happening. Juuri kun sain nykyisen Codexin käteeni, pitäisikin ostaa taas uusi codex ja uusi kirja. Taitaapa jäädä se 40k "vähän" vähemmälle taas, kun ei rahat riitä. Onneksi en ole vielä figuja ostanut...
Hei cmon?? Nää on vasta huhuja, ei ole mitään varmoja aikoja annettu, joten tuskin tulee ainakaan alle vuoden sisällä uusiutumaan. Ihan rauhassa voi kerätä ja pelata.
JakeZuku

Viesti Kirjoittaja JakeZuku »

Guardsniper kirjoitti: Ps. Anteeksi, että ilmaisin mielipiteeni GW:stä. Ihan pääs unohtumaan, että GW:tä ei saa kritisoida kun sillä on niin vaikeeta ja kun se on melkein Jumalasta seuraava.
No totta kai mielipiteensä saa ilmaista, mutta kun joka hiton topicissa ängstätään samasta asiasta. Kritiikkiä sua aina laittaa, mutta alkaa ketuttaa tämä papukaija-effekti.
What's going on here? Back from the grave and crap.
Xenon
Peliporukkavalvoja

Guardsniper kirjoitti:Mitä mieltä olen... no sanoisin, että jos vitos edikka toimii niin joo ihan kiva, mutta pelkään, että homma menee siihen, että taas jää kaamee läjä keskeneräisiä/bugisia codexeja ja kaikkia ei edes varmaan jakseta kääntään vitos edikkaan, ennen kuin tekevät kutos edikan. En siis halua vähätellä GW:n työ määrää, mutta syynä tuohon työmäärään on (osittain) se, ettei kaikkea jakseta( tai ehkä pystytä) tehdä kunnolla.

Ps. Anteeksi, että ilmaisin mielipiteeni GW:stä. Ihan pääs unohtumaan, että GW:tä ei saa kritisoida kun sillä on niin vaikeeta ja kun se on melkein Jumalasta seuraava.
Codexitkin toimivat yllättävän hyvin kun opettelee ensin säännöt ja sitten alkaa pelaamaan, kannattaa sinunkin kokeilla. Kyllä saa sanoa oman mielipiteen, mutta on tyhmää haukkua sääntöjä, jos et itse edes osaa niitä.

Varsinkin juuri tämä papukaijaefekti, oletko sinä oikeasti edes nähnyt vanhemman editionin sääntöjä tai codexeja? Kyllä niitä bugeja ja juustoja löytyy sieltä rogue traderinkin ajoilta. Tällä hetkellä Dark eldarit ovat selvästi huonoin codexi, aina on olemassa se huonoin ja paras codexi, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Se että kuinka suuri ero sen rikkinäisen ja juuston codexin välillä niin siitä on kyse. Ja 5 edikassa se on varmasti pienimmillään. Varsinkin kun IW sai vähän satinkutia uuden codexin myötä, ei tässä minusta ainakaan ole mitään valittamisen aiheita.
Saunis

Viesti Kirjoittaja Saunis »

Hyvä juttuhan tuo vitosedikka näyttäisi olevan. Peliin saataisiin näköjään lisää tasapainoa, eikä tarvitse enää kärsiä puolituhoutumattomista Falconeistakaan.

Propsit Xenonille. Pistit kunnolla ranttaliksi ;)
"Viimeisin vierailu: To 25.12.2012 16:47"
klassikko

Viesti Kirjoittaja klassikko »

Abaddon71 kirjoitti:
Abaddon71 kirjoitti:1.Onko muka se uusi orc ´dex jo tullu?

2.Miten tuo Dark Eldar,kannattaako minun nyt sitten ostaa vielä sitä vanhaa coddua,vai tuleeko uusi lupaavan pian?
vastaisiko joku?

1.Ei ole vielä tullut tulee joskus tammikuussa tietääkseni
.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”