Space Marines 1500pts
-
Dark Servant
Space Marines 1500pts
Tällaisen tein eilen kun ei muka ollut parempaakaan tekemistä. Listasin kaiken, mitä kyseisillä ukoilla on varusteina, jotta saan pidettyä asiat itselleni loogisesti ja järkevästi samassa paikassa eikä tarvitse jatkuvasti selailla Codexia (eikä tule unohdettua, että "tällä olisi näköjään voinut tehdä näinkin, mutta kas kun en sitä silloin huomannut").
HQ
Chaplain (Master of Sanctity) 100pts
-Crozius Arcanum (power weapon) 0pts
-Rosarius 0pts
-Plasma pistol 15pts
-Terminator Honours 15pts
130pts
TROOPS
Tactical squad (x9) 135pts
-Bolter (x8) 0pts
-Lascannon 15pts
-Plasma gun 10pts
160pts
-Bolter (x8) 0pts
-Lascannon 15pts
-Plasma gun 10pts
160pts
Scout squad (x5) 65pts
-Sniper rifle (x5) 25pts
90pts
HEAVY
Predator Annihilator 120pts
-Twin-linked lascannon 0pts
-Side lascannons 25pts
-Extra armour 5pts
150pts
ELITES
Terminator squad (x5) 200pts
-Assault cannon (x2) 40pts
-Chainfist (x2) 10pts
-Storm bolter (x3) 0pts
-Power fist (x2) 0pts
-Power weapon (sergeant) 0pts
250pts
-Chainfist (x2) 10pts
-Storm bolter (x3) 0pts
-Power fist (x2) 0pts
250pts
Veteran squad (x10) 180pts
-Terminator Honours (sergeant) 15pts
-Power weapon (sergeant) 10pts
-Plasma pistol (sergeant) 10pts
-Power weapon 15pts
-Pair of lightning claws 30pts
-Bolt pistol (x8) 0pts
-Close combat weapon (x7) 0pts
-Furious charge (x10) 0pts
260pts
+Rhino 50pts
Yhteensä 1500 pistettä (ellen ole laskenut väärin).
Ideana on se, että termikset pitävät huolen luotimyrskystä (chainfistit on assault cannon termiksillä), preda hätistelee vihollisen panssareita, tacticalit toimivat jokapaikanhöylinä (ja pelottelevat panssareita lascannoneillaan) ja kappalainen yhdistyy veteraaniryhmään, jolloin kyseinen ryhmä assaultoi ja lujaa! Mitä minä laskin, niin kaikkine lisineen veteraanit lyövät rynnäköidessään lähitaisteluun 40 kertaa! (Edit: ei pidä enää paikkaansa) ja jos kappalainen on vielä mukana, niin se tekee vielä kuusi lisää. Oletusarvoisesti kappalainen kannattaa liittää veteraaniryhmään, sillä Litanies of Haten ansiosta osumia pitäisi sataa aika reippaasti ja Furious chargen ansiosta Initiative nousee yhdellä, jolloin on suuri todennäköisyys (mutuilua, kun en ole pahemmin vielä pelaillut kuin naapurin kaaosta vastaan pari peliä) että minä lyön ensin ja pelkästään ensi-iskulla saan aikaan järkyttävää vahinkoa vastustajan joukkoihin.
Puutteena näen omassa listassani kuljetusajoneuvon puutteen, jolla veteraaniryhmän saisi lähitaisteluetäisyydelle (Edit: Rhino lisätty). Tietenkin siellä varmasti on myös paljon muitakin puutteita ja aivopieruja (kuten veteraaniryhmän älytön hinta, jos kaveri pommittaakin epäsuoralla tulella kaiken tomuksi), mutta tämän ei ole tarkoitus ollakaan joustamaton lista, vaan vastustajan mukaan muuntelen koostumusta.
Niin, eli kai sitä saa kommenttia sitten laittaa tästä listasta.
Edit: Aivan järkyttävää, minä olin lukenut yhden kohdan väärin Codexista! Tämä muuttaa kaiken!
Edit2: Listaa päivitelty
HQ
Chaplain (Master of Sanctity) 100pts
-Crozius Arcanum (power weapon) 0pts
-Rosarius 0pts
-Plasma pistol 15pts
-Terminator Honours 15pts
130pts
TROOPS
-Bolter (x8) 0pts
-Lascannon 15pts
-Plasma gun 10pts
160pts
-Bolter (x8) 0pts
-Lascannon 15pts
-Plasma gun 10pts
160pts
Scout squad (x5) 65pts
-Sniper rifle (x5) 25pts
90pts
HEAVY
Predator Annihilator 120pts
-Twin-linked lascannon 0pts
-Side lascannons 25pts
-Extra armour 5pts
150pts
ELITES
-Chainfist (x2) 10pts
-Storm bolter (x3) 0pts
-Power fist (x2) 0pts
250pts
-Chainfist (x2) 10pts
-Storm bolter (x3) 0pts
-Power fist (x2) 0pts
250pts
Veteran squad (x10) 180pts
-Terminator Honours (sergeant) 15pts
-Power weapon (sergeant) 10pts
-Plasma pistol (sergeant) 10pts
-Power weapon 15pts
-Pair of lightning claws 30pts
-Bolt pistol (x8) 0pts
-Close combat weapon (x7) 0pts
-Furious charge (x10) 0pts
260pts
+Rhino 50pts
Yhteensä 1500 pistettä (ellen ole laskenut väärin).
Ideana on se, että termikset pitävät huolen luotimyrskystä (chainfistit on assault cannon termiksillä), preda hätistelee vihollisen panssareita, tacticalit toimivat jokapaikanhöylinä (ja pelottelevat panssareita lascannoneillaan) ja kappalainen yhdistyy veteraaniryhmään, jolloin kyseinen ryhmä assaultoi ja lujaa! Mitä minä laskin, niin kaikkine lisineen veteraanit lyövät rynnäköidessään lähitaisteluun 40 kertaa! (Edit: ei pidä enää paikkaansa) ja jos kappalainen on vielä mukana, niin se tekee vielä kuusi lisää. Oletusarvoisesti kappalainen kannattaa liittää veteraaniryhmään, sillä Litanies of Haten ansiosta osumia pitäisi sataa aika reippaasti ja Furious chargen ansiosta Initiative nousee yhdellä, jolloin on suuri todennäköisyys (mutuilua, kun en ole pahemmin vielä pelaillut kuin naapurin kaaosta vastaan pari peliä) että minä lyön ensin ja pelkästään ensi-iskulla saan aikaan järkyttävää vahinkoa vastustajan joukkoihin.
Puutteena näen omassa listassani kuljetusajoneuvon puutteen, jolla veteraaniryhmän saisi lähitaisteluetäisyydelle (Edit: Rhino lisätty). Tietenkin siellä varmasti on myös paljon muitakin puutteita ja aivopieruja (kuten veteraaniryhmän älytön hinta, jos kaveri pommittaakin epäsuoralla tulella kaiken tomuksi), mutta tämän ei ole tarkoitus ollakaan joustamaton lista, vaan vastustajan mukaan muuntelen koostumusta.
Niin, eli kai sitä saa kommenttia sitten laittaa tästä listasta.
Edit: Aivan järkyttävää, minä olin lukenut yhden kohdan väärin Codexista! Tämä muuttaa kaiken!
Edit2: Listaa päivitelty
Viimeksi muokannut Dark Servant, Ke 21.11.2007 10:05. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
"Victory or Death! Or if we're lucky, both."
Re: Space Marines 1500pts
Veteraanit ja kappalainen kaipaavat kipeästi transporttia. Ilman sitä ja jopa sen kanssa lähikseen pääseminen on tuskaisen vaikeaa. Suosittelenkin assault maroja fistikessulla ja kappalaiselle jump pack. Toki veteraaneissa on sitä tyyliä.
venäläinen paita kirjoitti: VODKA: connecting people
Jos veteraanit haluat pitää, niin ehkä tiputtaisin noi Honourit pois. Vaikka boostaavatkin silmiinnähden kivasti, nostaa tuo paketti ryhmän hintaa ihan äärettömästi. Kersantille kannattaisi ehkä antaa power fist (muistelisin että saa).
Chaplanilta plasma pois. Et oikeastaan tee sillä mitään. Boltpislaa pakettiin.
Taktikaaleista voisi tiputtaa äijän-kaks ja antaa plasman heviaseen seuraksi.
Jostain olisi hyvä koittaa nipistää pisteitä vaikka rhinoon tuolle veteraaniryhmälle, vaikkei sekään kovin tehokas vaihtoehto ole.
Kuten tuossa jo sanottiin, Chaplain + Assault mariinit fistikessulla = ihan kiva häröpallo
Chaplanilta plasma pois. Et oikeastaan tee sillä mitään. Boltpislaa pakettiin.
Taktikaaleista voisi tiputtaa äijän-kaks ja antaa plasman heviaseen seuraksi.
Jostain olisi hyvä koittaa nipistää pisteitä vaikka rhinoon tuolle veteraaniryhmälle, vaikkei sekään kovin tehokas vaihtoehto ole.
Kuten tuossa jo sanottiin, Chaplain + Assault mariinit fistikessulla = ihan kiva häröpallo
...
-
Dark Servant
No minä nyt tein pieniä muutoksia listaan. Tiputin yhden unitin molemmista tactical ryhmistä ja lisäsin plasma gunit ja täten sain tarpeeksi pisteitä Rhinon ostamiseen veteraaneille.
Muita muutoksia en vielä tee, sillä ensin testaan kokemuksen kautta tuota veteraaniryhmää (torstaina testipeli naapurin kaaosta vastaan, hieman kyllä pelottaa kun naapuri lainaa minun Land Raideria omille joukoilleen), jotta voin sitten itse todeta, että oli väärä valinta ja että parempaa ja halvempaa löytyy. Kokemuksen kautta oppii (ja murskaavan tappion jälkeen nöyrtyy).
Kieltämättä nuo assault marinerit olisivat kyllä kova sana... No, ehkä seuraavassa pelissä voisi kokeilla Chaplain+assault marine -komboa.
Muita muutoksia en vielä tee, sillä ensin testaan kokemuksen kautta tuota veteraaniryhmää (torstaina testipeli naapurin kaaosta vastaan, hieman kyllä pelottaa kun naapuri lainaa minun Land Raideria omille joukoilleen), jotta voin sitten itse todeta, että oli väärä valinta ja että parempaa ja halvempaa löytyy. Kokemuksen kautta oppii (ja murskaavan tappion jälkeen nöyrtyy).
Kieltämättä nuo assault marinerit olisivat kyllä kova sana... No, ehkä seuraavassa pelissä voisi kokeilla Chaplain+assault marine -komboa.
No, testailu kertoo parhaiten miten yksiköt toimivat. Itse en ole kaikkia edes päässy testaamaan, mutta aikoinaan, kun Ba vielä käytti rinnallaan tuota mariinideksiä, tuota assault mara possea ja "köyhänmiehen kappalaista" eli sanquiniary high priestiä (samanoloiset buustit ku kappalaisella) käyttelin ahkerasti, ja toimi ihan kivasti.
Mutta nyt tuolla veturyhmällä voi olla pieni tsäännsi nähdä lähis, mutta maasto! Käytä sitä!
Mutta nyt tuolla veturyhmällä voi olla pieni tsäännsi nähdä lähis, mutta maasto! Käytä sitä!
...
- Half-breed
Kommenttia siihen mikä mättää.
Kummatkin ovat turhan isoja rooliinsa. 5-6 on hyvä koko ampujaryhmälle.Dark Servant kirjoitti:Taktiset
Sponsonilassot on hiukan riskaabelit, sillä saadaksesi maksimitulituksen joudut pysymään paikoilla, joten sinun on oltava hyvissä asemissa heti pelin alusta lähtien ja tämä tarkoittaa sitä, että vastustaja voi ampua Predan pois ilman, että se ampuu laukaustakaan.Dark Servant kirjoitti:Predator Annihilator
Yksi chainfist kummastakin pois. Yhdellä pärjää hyvin jos kenties ajoneuvoa vastaan pääsee joskus tappeleen.Dark Servant kirjoitti:Terminator squadit
Hirvittävän kallis yksikkö ja lisäksi Kappalainen ei näiltä saa kyytiä, sillä Rhino on täynnä. Yksiköstä ylimääräiset Honourit pois, niin yksikön hinta tippuu edes suht siedettävälle tasolle. Lisäksi Rhino tarvii extrat ja savut, että se pääsisi jopa perille asti.Dark Servant kirjoitti:Veteran squad
+Rhino
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
-
Dark Servant
Totta kai! Enhän minä nyt oleta, että ne juoksisivat päätä pahkaa vihollisen luoteja päin, vaikka 3+ armor savet vaikuttavat paperilla ihan kohtuullisilta. On sitä halvempiakin lihamuureja kuin täyteen buustatut veteraanit eikä tarvitse sitä noppaonnea koetella liikaa...Jamo kirjoitti:Mutta nyt tuolla veturyhmällä voi olla pieni tsäännsi nähdä lähis, mutta maasto! Käytä sitä!
Toinen kentälletulotapa, joka kävi mielessä, oli Drop pod assault, mutta siinä on omat riskinsä.
-
Dark Servant
Otin nuo veteraanien ylimääräiset Honourit pois ja ostin siitä irronneilla pisteillä viiden hengen snipu-scout-ryhmän. Rupesi jo itseänikin pelottamaan tuon veteraaniryhmän puolesta, varsinkin kun vastapuolella on tiedossa mahdollisesti kaksi Defileriä niillä pirun isoilla mörssäreillä. Ja olihan se aika moinen overkill änkeä niitä Honoureja kaikille.