"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

"pakkotyöläisiä" örkeille.

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
T3ro

"pakkotyöläisiä" örkeille.

Viesti Kirjoittaja T3ro »

Eli olen ajatellut jonkunnäköisiä "pakkotyöläisiä" örkeilleni (IG:n solttuja yms.) joita tulisi vartiomaan Guardian boy, miltä teistä kuulostaa?

Statseja ajattelin alentaa hieman ja johtaja konvattaisiin nobista. (ajattelin nimeksi "Gath The Slayer"). Tämä tulisi "tyylipohjalla" apo armeijaani jossa on vielä runsaasti tilaa. Ajattelin ryhmään myäs slaveria "tahdinpitäjäksi".

Guardsmanin statseja ajattelin ihan kohtuulliseksi näin.

WS BS S T W I A Ld.
3 3 2 2 1 4 1 4

Guardsman unitin nimeksi keksin Compulsion Soldiers eli Pakko sotilaat. (luulisin ;))
Viimeksi muokannut T3ro, Ti 20.11.2007 21:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oberon kirjoitti:
banzgo kirjoitti: Puhutko ittestäs, vai pystyitkö väistämään velvollisuuden kutsun?
Mää oon ninja.
Anaheim

Re: "pakkotyöläisiä" örkeille.

Viesti Kirjoittaja Anaheim »

...pakkotyöläiset ovat pitkälti siviilejä, huonosti ruokittuja ja vielä huonommin varustettuja.

WS:2
BS:2
S: 3
T: 3
I: 3
A: 1
Ld:6
Sv: -

Sotilaat eivtä selviä hengissä yleensäkkään, orjiksi päätyvät vain siivilit, vankeja sotatilanteessa harvemmin otetaan. Johtajaksi nobi grabbasrtikilla, ja aseeksi kaikille CC weapon, tuskin mitään sen parempaa edes harkitaan annettavaksi. Koko yksikkö käyttää nobin Ld:tä, ja savea ei orjilla tietenkään ole.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Mikset vaan käytä niitä suoraan grottien stateilla? Nehän ne oikeastikin ovat örkkiarmeijan pakkotyöläisiä.

Ihmetyttää kyllä, miten noilla on ihmisiksi hyvin alhainen S ja T, mutta keskivertoa parempi I.

"Compulsion soldiers" ei tarkoita oikeastaan mitään. Sanakirjaa ei kannata käyttää kuin onnenpyörää.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
T3ro

The Captain kirjoitti:
Ihmetyttää kyllä, miten noilla on ihmisiksi hyvin alhainen S ja T, mutta keskivertoa parempi I.
Juu, perustelen tuon S ja T kakkosta sillä, että jaksaisitko itse raataa 24/7 ja täysikuntoisena ;)
The Captain kirjoitti:"Compulsion soldiers" ei tarkoita oikeastaan mitään. Sanakirjaa ei kannata käyttää kuin onnenpyörää.

Ilmainen sanakirja kertoo noin. Älä minulle valita (Sori jos kommentti raastoi imagoasi :D)
Oberon kirjoitti:
banzgo kirjoitti: Puhutko ittestäs, vai pystyitkö väistämään velvollisuuden kutsun?
Mää oon ninja.
DrPullasorsa

Viesti Kirjoittaja DrPullasorsa »

Space Wolf kirjoitti:
The Captain kirjoitti:
Juu, perustelen tuon S ja T kakkosta sillä, että jaksaisitko itse raataa 24/7 ja täysikuntoisena ;)
Juu, mutta entäs reaktiokyky yms. jota I kuvaa? Eikö sekin kärsi silloin, mutta nyt se on yli-ihmisen tasolla.
Näitä sattuu...
T3ro

ruoska pitää huomiokyvyn kyllä yllä! (perustuu siihen ;))
Oberon kirjoitti:
Mää oon ninja.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Space Wolf kirjoitti:
The Captain kirjoitti:
Jos ne ovat siitä ylipäätään hengissä selvinneet, niin todennäköisesti ovat vahvempia ja kestävämpiä kuin keskivertotallaaja. Todennäköisesti pakkotyöstä ensiksi kärsivät tarkkuus ja koordinaatiokyky (BS ja I) kuin fyysiset ominaisuudet.
The Captain kirjoitti:"Compulsion soldiers" ei tarkoita oikeastaan mitään. Sanakirjaa ei kannata käyttää kuin onnenpyörää.

Ilmainen sanakirja kertoo noin. Älä minulle valita (Sori jos kommentti raastoi imagoasi :D)
Ilmaisessa sanakirjassa on sanoja. Niitä pitää osata käyttää oikein. Kyllähän laulun sanat "Jää mun luo" voi kääntää sanasta sanaan "Ice to me", mutta onko idea sama? Valitettavasti sanakirjoissa on yleensä varsin huonot käyttöohjeet (kerroin tästä mm. seminaariesitelmässäni v. 2002), eikä käyttäjienkään laadussa yleensä ole hurraamista...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Space Wolf kirjoitti:ruoska pitää huomiokyvyn kyllä yllä! (perustuu siihen)
No pitäähän se huomiokyvyn yllä, mutta ei se voi sitä niin hyvin pitää yllä, että jantterit alkavat riehua nopeammin, kuin ne levänneenä alkavat, joten I alemmas, I2 olisi hyvä, jos huomiokyky pidetään yllä ruoskalla.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
T3ro

Kokeillaas uudestaan:

Grotin statsit (kiitos vinkistä kapu), nimeksi Soldiers of Pain ja Johtajaksi warbossista konvattu ylikasvanut nobi (Powerclaw, 'eavy armor ja Combi shoota/sorcha yms.). Eli kuulostaako paremmalta?
Oberon kirjoitti:
Mää oon ninja.
Agamemnon2

Viesti Kirjoittaja Agamemnon2 »

Minun korvaani "Soldiers of Pain" kuullostaa kyllä teennäisen norjalaisen blackmetalbändin nimelta, tai vaihtoehtoisesti masokistiselta kaaosheimolta. Kun kyse kerran on orjista, miksei niistä voi sitten tehdä vaikka "Roskasakkia" eli Rabblea?
Anaheim

Memnon kirjoitti:Minun korvaani "Soldiers of Pain" kuullostaa kyllä teennäisen norjalaisen blackmetalbändin nimelta,
Jos en ihan väärässä ole, niin tällainen yhtye on olemassa, en nyt norjalaisesta statuksesta tiedä.. ;)

Ja ihan kysymyksenä; Miten saat tällaiset taistelemaan vaikkapa omiaan vastaan? Kuolevat taistelussa ja vievät omia mukanaan, tai sitten kuolevat kun eivät suostu taistelemaan omiaan vastaan. Loppu häämöttää.

Ja ihan tiedoksi: Jos jotain rääkätään fyysisesti, vahvuus nousee, ei laske. Sen isjaan näkisin Iniativen, Ld:n ja BS:n laskevan. Itse en lähtisi suoraansanoen näin epämääräiseltä pohjalta uutta yksikköä rakentamaan, vaan käyttäisin kylmästi grottien sääntöjä.
Varjonkutoja

Viesti Kirjoittaja Varjonkutoja »

Memnon kirjoitti:"Roskasakkia" eli Rabblea?
Mob = "roskasakki" tms. :P joten eiköhän sitä roskasakkki nimeä ole jo tarpeeksi örkeillä :P
''Quar'valsharess del veldrinn lueth bwael''.
0_0_0

Viesti Kirjoittaja 0_0_0 »

Kuules Nyt Kaarttilainen Ampuu Itsensä miellummin kun tulee pakko Soltuksi
Grotit ON JO!!!!! niin käyttämään aseita Jotka räjähtää Käsiin???
Kun imperiumin sotilas näkee Miten Gretshineitä Kohdellaan Se ottaa Lähimmän aseen ampuu mihin
suntaa tahansa ja se räjähtää käteen Eli tekee lyhyesti sannotuna Itse-murha.
Anaheim

0_0_0 kirjoitti:Kuules Nyt Kaarttilainen Ampuu Itsensä miellummin kun tulee pakko Soltuksi
..kuten todettu, nämä ovat imperiumin kansalalsia, eivät kaartia.
0_0_0 kirjoitti:Grotit ON JO!!!!! niin käyttämään aseita Jotka räjähtää Käsiin???
..mistä lähtien nek äteen räjähtävät?
0_0_0 kirjoitti:Kun imperiumin sotilas näkee Miten Gretshineitä Kohdellaan Se ottaa Lähimmän aseen ampuu mihin
suntaa tahansa ja se räjähtää käteen Eli tekee lyhyesti sannotuna Itse-murha.
...ei jestas, parhaat hajoilut kieliopin suunnasta.

Sir modet, olisikos aika flamettaa trolli ulos kolostaan, ja vaikka tsekata tämän henkilön IP ja verrata sitä johonkin aiemmista?

Ilmoitin.
T3ro

Memnon kirjoitti:Minun korvaani "Soldiers of Pain" kuullostaa kyllä teennäisen norjalaisen blackmetalbändin nimelta, tai vaihtoehtoisesti masokistiselta kaaosheimolta. Kun kyse kerran on orjista, miksei niistä voi sitten tehdä vaikka "Roskasakkia" eli Rabblea?
Kuulostaa mahtavalta! (rabble siis :))

Tai Rabble mob?
Oberon kirjoitti:
Mää oon ninja.
Kenialain

Viesti Kirjoittaja Kenialain »

Orjien aseistaminen on lähtökohtaisesti aika huono idea. Tau ja Chaos voivat käännyttää kaartilaisia ja imperiumin vihollisia helposti puolelleen, mutta että örkit?
Mitä he tarjoavat vastalahjaksi, mikä motivoi (Gorkin kultti)? Ja toisinpäin, miksi käyttää ihmisiä kun on grotteja?

Voisi kuvitella, että "omille" linjoille päässeet kääntyvät heti orjuuttajaansa vastaan ja loikkaavat taisteluhautoihin (jossa sitten saavat rangaistuksensa vangiksi jäämisestä, kuten ennen vanhaan neuvostoliitossa).

Ehkäpä varustaa ihmiset räjähteillä, ja juoksuttaa vihollista päin, orjilla toive että saavat räjähteet irti / purettua ennen kuin on liian myöhäistä. Hur hur.
Joink!
Broodlord

Viesti Kirjoittaja Broodlord »

Miten olisi: pommimiehiä pudotetaan helkoptereista? Mekit pitäisivät:D
Huru-Ukko kirjoitti:Genestealerit eivät ole tyranideja :) Eivät ole koskaan olleet, eivätkä tule olemaan.
Genestealerit ovat tyranideja :) Ovat aina olleet ja tulevat aina olemaan.l
Anaheim

Broodlord kirjoitti:Miten olisi: pommimiehiä pudotetaan helkoptereista? Mekit pitäisivät:D
..helikopterit kun tuppaavat olemaan harvinaisuus, deffkoptatkin ovat kaikista kyvykkäimpien klaanien harvaa herkkua.
Broodlord

Viesti Kirjoittaja Broodlord »

Anaheim kirjoitti:
Broodlord kirjoitti:Miten olisi: pommimiehiä pudotetaan helkoptereista? Mekit pitäisivät:D
..helikopterit kun tuppaavat olemaan harvinaisuus, deffkoptatkin ovat kaikista kyvykkäimpien klaanien harvaa herkkua.
Juu en ole kovin perehtynyt örkkeihin.
Huru-Ukko kirjoitti:Genestealerit eivät ole tyranideja :) Eivät ole koskaan olleet, eivätkä tule olemaan.
Genestealerit ovat tyranideja :) Ovat aina olleet ja tulevat aina olemaan.l
Anaheim

Broodlord kirjoitti:
Anaheim kirjoitti:
Juu en ole kovin perehtynyt örkkeihin.
sen sijaan lentokoneesta laskuvarjolla. Ne jotka kuolisivat räjähtävät.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”