"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mitä maaleja BFSP:n maalaukseen?

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
Nizo

Mitä maaleja BFSP:n maalaukseen?

Viesti Kirjoittaja Nizo »

Eli jouluksi olisi tulossa Battle for Skull Pass http://www.puolenkuunpelit.com/kauppa/p ... s_id=20790 (jossa siis maaleja mukana), ja aloin miettimään että ostaisinko vielä lisäksi tuon http://www.puolenkuunpelit.com/kauppa/p ... s_id=22263, kun haluaisin maalata figuihin joitain korostuksiakin, ja tuossa tulisi liimat ja beissausvälineet mukana. Että jos noilla foundationeilla maalaisi päävärit ja siihen päälle pikkupurkkien maaleilla korostukset, ja vielä kullan, oranssin ja ihonvärin jos ostaisi (ja sunburst yellow ja ultramarines blue löytyvät lisäksi jo valmiiksi). Laskeskelin että noissa olisi sitten suurinpiirtein jokaista väriä yksi tummempi alle (foundationit) ja vaaleampi päälle (pikkupurkit, vaikka kyllähän noissa saattaa melko samojakin värejä olla, mutta jos ei muuten niin sekoittelemalla).

Eli maalaisiko noilla kasan gobboja ja kääpiöitä? Antakaa neuvoja ja muitakin värejä voi ehdotella.
Sticced

Re: Mitä maaleja BFSP:n maalaukseen?

Viesti Kirjoittaja Sticced »

Jos itselläsi ei ole vielä sivuleikkureita/liimaa/flokkia/ yms, on tuo kohtuu kannattava ostos. Jos taas omistat nuo, kannattaa ostaa ne foundation maalit erikseen.
Oma-aloitteisuutta.
Nizo

Ei ole noista mitään paitsi tietysti jonkunlaiset leikkurit nyt aina löytyy. Osaisiko joku sanoa että kuinka riittoisaa nuo hiekka ja ruoho ovat, jos niitä joku pussi tulee molempia? Että riittääkö hyvin 100 figun beissaukseen?
Eorl Nuori

Viesti Kirjoittaja Eorl Nuori »

880 kirjoitti:Osaisiko joku sanoa että kuinka riittoisaa nuo hiekka ja ruoho ovat, jos niitä joku pussi tulee molempia? Että riittääkö hyvin 100 figun beissaukseen?
Itse olen tuolla ruohopurkilla (Static Grass) beissannut nyt n. 70 figua, eikä purkista juuri edes huomaa, että sitä on käytetty. Hiekkaa kannattaa siivilöidä pihalta, niin säästyy rahaa.
Nizo

Niin tietysti hiekkaahan myös nyt saa melkein mistä vain, että siitä ei ainakaan tule olemaan pulaa. Mutta tarkoitin ehkä enemmän tuota ruohoa. Ja jos kerran on riittoisaa niin hyvä, mutta jos jostain syystä loppuukin kesken niin sitten kaupasta lisää (tai itse tekemällä).
GreenIsTheBest

Viesti Kirjoittaja GreenIsTheBest »

En suosittele Hobby Starter Settiä. Kyllähän siitä ne perusmaalit löytyy mutta sitten jotkut maalit puuttuvat, ja se ei ole mukavaa.

Goblinien maalaukseen olisi ainenkin:

Chaos black
Snakebite Leather
Goblin green / ja snot green
Blood red
Chainmail
(kirkkain) Yellow

Eiköhän noilla saisi ihan mukavan perus goblinin aikaan. Sitten vielä napsit hyviä sävyjä mitä tiedät tarvitsevasi.

Mutta ei se 10 e ole kovin paha kun ottaa sen paketin missä maalit mukana.

Oma valinta.
Nazgúl

Viesti Kirjoittaja Nazgúl »

GreenIsTheBest kirjoitti:En suosittele Hobby Starter Settiä. Kyllähän siitä ne perusmaalit löytyy mutta sitten jotkut maalit puuttuvat, ja se ei ole mukavaa.

Goblinien maalaukseen olisi ainenkin:

Chaos black
Snakebite Leather
Goblin green / ja snot green
Blood red
Chainmail
(kirkkain) Yellow
Oiskohan Badmoon yellow se kirkkain. Itse suosittelen kyseistä maalia gobboihin. Ja sen Starter setin hinnalla saisi Foundation paint setin, missä olisi samat maalit ja vähän lisää, kuin Starter setissä. Tätä suosittelisin itse.
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni

Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa

Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
Nizo

Tuon BFSP Hobby Starter setin saan lähinnä sen takia kun äitini on ottanut noita Warhammereita jouluksi myyntiin kirjakauppaansa, eikä siellä ole muita kuin noita missä on maalit mukana. Ja kun siellä myös on yksi Starter setti niin sen saisi varmaan vähän tavallista halvemmallakin, tai voisinhan pyytää sitä myös joululahjaksikin. Aluksi kyllä tosiaan ajattelinkin myös tuota missä tulee kaikki 18 foundationia, mutta sitten huomasin tuon Starter setin siellä kaupassa.

Ja nuo maalit mitä GreenIsTheBest mainitsi taitaa löytyä jokainen noista pikkupurkkien maaleista (jos ovat samoja maaleja kuin tuossa http://www.puolenkuunpelit.com/kauppa/p ... s_id=15289 , kun yhden tuollaisen paketin gobbot olen maalaillut, paitsi ainoa on tuo keltainen joka vaikutti minusta aika tummalta mutta niinkuin sanoin jo niin sunburst yellow löytyy jo valmiiksi).

Ja jos oikein haluaisi hienostella niin äidilläni olisi myös myytävänä sellainen Citadelin 25 euron maalisetti missä on yhdeksän maalia, jonka varmaan ostankin jossain vaiheessa, mutta tuota Skull Passia ajatellen siinä ei oikein minun mielestä ollut tarpeellisia maaleja (verrattuna noihin foundationeihin).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”