Bound spelleistä juttua
Bound spelleistä juttua
Onko bound spelleissä mitään järkee, kun niissä on yleensä power level 3 tai 4. Vastustajahan saa aina dispellattua ne (paitsi jos joku nyt heittäis tupla ykköset tai ykkösen ja kakkosen). Boundithan yleensä maksaa vielä vähintään 20p. ja eivät mene läpi
Olenko ymmärtänyt tämän bound spellien dispellauksen aivan väärin, eli vastustaja heittää saman tai yli kuin bound spellin power level on
Olenko ymmärtänyt tämän bound spellien dispellauksen aivan väärin, eli vastustaja heittää saman tai yli kuin bound spellin power level on
"Miniatyyripelejä pelatessa pitää kuunnella speed metallia."
Sanoi Santeri Kinnunen levyraadissa.
Re: Bound spelleistä juttua
Ihan oikein ymmärretty, eikä niissä boundeissa ainoana magiana mitään järkeä olekkaan. Paitsi tomb kingien boundeissa, mutta ne onkin ihan eri asia. Boundien pointti on se, ettei vastustaja tiedä niitä ennen ekaa käyttökertaa, ja ne onnistuu aina. Jos sulla on muutakin magiaa, jolla kuluttaa vihun kääröjä ja noppia, boundit voi hyvinkin tulla läpi. Toinen lähestymistapa onkin sitten käyttää boundit ekana, ja kuluttaa sillä vastustajan noppia. Sitten jatkossa kun vihu tietää että sulla on se boundi, se saattaa säästellä noppiaan sitä varten jolloin muu magiasi pääsee helpommin läpi. Esim VC:n book of arkhan, ite säästelen aina yhtä noppaa VC:t vastaan ihan sen kirjan takia.
Voiko muuten aina käyttää kahta noppaa kun dispellaa(jos ei niin kaverille tulee sanomista), jos ei ole taikojaa vai kuluuko ne 2 basic noppaa nolliin ettei voi enään dispellata(näin mä ymmärsin, kun ensimmäisen kerran oikeen ajatuksen kanssa taikomis sääntöjä luin).
Saat käyttää ne kaksi perusnoppaa oli maagia tahi ei.St. Jimmy kirjoitti:Voiko muuten aina käyttää kahta noppaa kun dispellaa(jos ei niin kaverille tulee sanomista), jos ei ole taikojaa vai kuluuko ne 2 basic noppaa nolliin ettei voi enään dispellata(näin mä ymmärsin, kun ensimmäisen kerran oikeen ajatuksen kanssa taikomis sääntöjä luin).
Nopat kuluvat sitä mukaa kun niitä käyttää. Jos sinulla on vuoron alussa 4 dispelnoppaa (esim 2 basic ja kaksi 1-2 level velhoa), voit käyttää taikavuorolla yhteensä 4 noppaa dispellaukseen. Jos käytät kaikki ensimmäiseen taikaan, vastustajalla on sen jälkeen aika vapaat kädet viskoa muita taikoja tai boundeja! Kuten yllä todettiin, joka taikavuorolle saat sen kaksi perusnoppaa, oli maageja tai ei.
Vähäisellä määrällä dispelnopilla pelatessa on erityisen tärkeää osata arvioida, mitkä taiat kannattaa dispellata ja mitkä päästää läpi, koska nopat eivät riitä kaikkeen.
Vähäisellä määrällä dispelnopilla pelatessa on erityisen tärkeää osata arvioida, mitkä taiat kannattaa dispellata ja mitkä päästää läpi, koska nopat eivät riitä kaikkeen.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
On ne bound spellit ihan törkeän ärsyttäviä vastustaja kannalta. Joka vuoro warlock engineerillä warp-lightning läpi automaattisesti( vaikkakin heikompi versio) saa vastustajan aina päästämään sen läpi tai käyttämään kaksi dispel-noppaa. Ja sitten se tulee vielä normaalina spellinä. Hahaaa!!!
Tätähän mä hain- Lord Kroak ei pelkää enää Zombeja!
Voi niitä taikoja yhdelläkin nopalla dispellata...
...mutta yleensä jostain kummasta syystä 4+ dispellaus halutaan heittää kahdella nopalla. Minä ainakin.Oberon_ kirjoitti:Voi niitä taikoja yhdelläkin nopalla dispellata...
Tätähän mä hain- Lord Kroak ei pelkää enää Zombeja!
Kiitos vastauksista! Nyt ymmärrän nämä asiat.
Tuosta dispellauksesta vielä sen verran, että minä olen ainakin tähän mennessä säästänyt aina vain sen yhden nopan yhtä boundia kohti, ja yleensä on kyllä dispel onnistunut (varmaan siinä tuurillakin on asiansa), mutta se on kyllä aina se yksi tai kaksi noppaa pois siitä kokonaissaldosta ja kyllähän se sitten näkyy kyn kaveri viskoo hirveitä lukuja ja sinä saat toivoa ihmeitä, jotta saat pelastettua 300p. arvoisen yksikkösi ( ei kyllä kukaan nuin isoa yksikköä käytä
).
Blood Bowl Amateur League: Lowland Raiders (Orcs)
W - D - L
4 - 3 - 2
WHFB: Dark Elves (7ed.)
W - D - L
24 - 8 - 8
W - D - L
4 - 3 - 2
WHFB: Dark Elves (7ed.)
W - D - L
24 - 8 - 8