Mistä siis saisi ostettua mustaa gessoa? Eli haen nettikauppaa Euroopasta, jossa saisi maksettua Visa Electronilla. Ja saako sitä mustaa gessoa Suomesta?
EDIT: löysin tällaista gessoa. Onko kellään käyttökokemuksia siitä, eli onko se sopivaa figujen pohjamaalaukseen?
Mistä mustaa gessoa?
-
Cactuscheff
Re: Mistä mustaa gessoa?
Itse löysin mustaa gessoa Lahden Aleksanterinkadulla (karjalankadun puoleisessa päädyssä en muista liikkeen nimeä)sijaitsevasta taidetarvikekaupasta. Eihän tuo nettikauppa ole mutta, jos Nastolassa asut ei kuvittelisi olevan liian kaukaa haettua. En ole kyllä itse täysin vakuuttunut tuon pohjamaalukseen käyttämisestä mutta toisaalta montaa figua en ole sillä vielä sutinut, joten ehkä homma on kiinni oikeasta laimennussuhteesta, ongelmana on ollut nimeen omaan aineen heikohko tarttuminen figuun. Viisaammat voisivat valaista mikä tähän auttaisi.
Mikään ei motivoi niin kuin vittuilu.
Itse kävin juu tuossa Lahden taideliikkeessä (mikä sitten nimeltään onkaan) eikä sieltä silloin löytynyt kuin valkoista gessoa 1 litra, jonka tietysti ostin. Ei siis sinne jäänyt enää mitään gessoa. Milloinkohan sitä mustaa gessoa sinne tulisi lisää...Cactuscheff kirjoitti:Itse löysin mustaa gessoa Lahden Aleksanterinkadulla (karjalankadun puoleisessa päädyssä en muista liikkeen nimeä)sijaitsevasta taidetarvikekaupasta. Eihän tuo nettikauppa ole mutta, jos Nastolassa asut ei kuvittelisi olevan liian kaukaa haettua. En ole kyllä itse täysin vakuuttunut tuon pohjamaalukseen käyttämisestä mutta toisaalta montaa figua en ole sillä vielä sutinut, joten ehkä homma on kiinni oikeasta laimennussuhteesta, ongelmana on ollut nimeen omaan aineen heikohko tarttuminen figuun. Viisaammat voisivat valaista mikä tähän auttaisi.
Ja sitä gessoa ei pidä laimentaa liikaa, kyllä se hyvin minulla on figuihin tarttunut (olet kai pessyt figut?). Minkä verran se gesso mitä ostit maksoi, ja paljonko sitä tuli?
- Hands_of_blue
Yleensä kannattaa aina kysyä voiko kauppa tilata haluamaasi tuotetta. Aika loogista olisi, että jos pitävät valikoimissaan valkoista qessoa niin mustaakin saisi seuraavan tilauksen mukana.janat kirjoitti: Itse kävin juu tuossa Lahden taideliikkeessä (mikä sitten nimeltään onkaan) eikä sieltä silloin löytynyt kuin valkoista gessoa 1 litra, jonka tietysti ostin. Ei siis sinne jäänyt enää mitään gessoa. Milloinkohan sitä mustaa gessoa sinne tulisi lisää...
-
Cactuscheff
Litran purkki mustaa gessoa taisi olla vajaa kaksi kymppiä, en nyt ihan varma ole kun siitä on aikaa, kalliimpaa se oli kumminkin kuin vastaavan kokoinen valkoinen pönikkä.
Mikään ei motivoi niin kuin vittuilu.