"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Rag'Narokin aloittaminen

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Karhumies
Viesti:

Rag'Narokin aloittaminen

Viesti Kirjoittaja Karhumies »

Harkitsen Rag'Narokin sääntiksen ostoa. En tiedä ennakkoon Ragin säännöistä yhtään mitään. Olisi kokeneemmile muutama kysymys:

1) Montako army pointtia armeijassa tulisi suunnilleen olla, että homma on mielekästä?
2) Saako Ragissa ottaa Confron tapaan 30% allyja muista listoista? Mites on mercenaryjen (Dogs of War + Cadwallon) laita?
3) Auttaako Confro-kokemus Ragin omaksumisessa vai onko se vain haitaksi? Confron kakkosedikkaa pelasin aikanaan paljon, kolmosta hyvin vähän.
4) Mikä on keskivertopelin kesto AP-määrällä X?

Saisin kasaan Acheronia ~1000p + Druneja allynä ~350p -> 1300 AP + magiat ja sälät (max. 1500 AP asti). Kaverilta löytyisi vastaava määrä Goblineita + Orc allyja + Mercenaryjä. Kuulostaako siltä, että mittelöstä saadaan mielekästä?
Lassek

Re: Rag'Narokin aloittaminen

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Kerran olen lukenut kirjan läpi ja nollasti pelannut, mutta.

1) 1500 kuullakseni on ihan jees koko, mutta melko lailla alaraja.

2) En muista tarkkoja lukuja, mutta kyllä siinäkin on liittolaiset. (Enkä usko että kukaan kuolee, jos osuuksissa menee vähän yli.)

3) Ragi on itse asiassa lähempänä kakkoskonfaa kuin kolmosta, joten siun kohdalla ei liene tämän suhteen komplikaatioita.

4) Ainakin ekaan peliin kannattaa varata koko päivä, säännöt on nimittäin uskomattoman leväperäisesti koostettu. Muuta tietoa en pysty antamaan...

Lukuina nuo armeijakoot on ihan jees, mutta jos laskitte ne confrontation-yksikkökoilla, epäilen, että matseista voi tulla vähän hassuja. Mene tiedä. Voihan sitä proksyttaa vähän.
Karhumies
Viesti:

Kuulostaa hyvältä! Laitanpa siis kirjan tilaukseen.

Proxytystä tullaan varmasti tarpeen mukaan tekemään. Esim. luurankoja (1x jokainen Morbid Puppet blisu) ja zombeja (Zomppaboksi + armored zombies-blisu) miulta löytyy ~12kpl kumpiakin, helppo niille on alkuperäistä kalliimmat statit hommata. Kaverin perusgobboilla (ashigaru boksi + 5kpl erilaisia irtoblisuja + tarvittaessa läjä GW-gobboja) sama juttu. Peli voi tosiaan olla hassua, koska samaa blisua ei kumpikaan ole tupannut ostamaan useampaan kertaan, mutta pääasia on että pelaamaan pääsee.

Satutko sinä tai joku muu tietämään minimi yksikkökoon Ragissa? Esim. riittääkö 2x Heavy Centaur, 2x Black Wolf tai 2x Formor Fiend omaksi yksiköksi vai pitääkö/voiko niitä vahvistaa "tusinayksiköillä" (lurkit, zompat, ghoulit, wraithit tai ira tenebraet)? Entä ovatko tehomaagit (esim. Gorgon) ja tehotappelijat (esim. trollit, mercenary minotauri, Balkron) irrallaan, laumassa vai kummin vain?
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Ei kaksi äijää oikein yksiköltä näytä. Kuvissahan esim. black paladiinit on kuuden laumoissa, mutta en kyllä tosiaan tiedä asiasta...

Cry-Havocissa (13kö?) muuten liikkuu ragi kakkosen beettasäännöt, just muistin.
Karhumies
Viesti:

Googlettamalla löytyi epävarmaa tietoa varhaisesta ranska->englantitulkkauksesta ennen Rag ykkösen julkaisua:
InfinityAnalog kirjoitti:How many points are there to an army on average in Rag' Narok? How many figurines will I need to play?

Just like in Confrontation it is you who will decide, in agreement with your opponent, the value in points of the army each player will have. However, for reasons of balance in game play, the minimum value of a Unit with Ragnarok is fixed at 50 P.A. The Characters are not concerned with this limitation. They can thus be used whatever their value. They are not entered in the calculation of value of the Unit which they possibly accompany. The size of a Unit is not limited to a number of combatants, thus a Troll of 69 P.A. can be used regarded as a Unit with him all alone. (i.e..For skeletons you would need 5 and Alahan Paladins only 2 for a "regiment")
Ilmeisesti saamme helposti aikaan regimenttejä (joskin ehkä semitehottomia sellaisia) - mutta edelleen pääasia on, että saadaan peli aikaan. ^^

Onko kakkosen (enkkuversion) julkaisuajankohdasta esitetty virallisia veikkauksia? Entä käyttääkö Rag kakkonen Confro kakkosen vai konfro: age of ragnan kortteja?
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Rag 2 on julkaistu CH 13:ssa, käyttävät pohjanaan C3:sta.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Karhumies
Viesti:

Tarvitseeko Rag kakkoseen
a) myös rag ykkösen kitin 146s. sääntiksen
b) Confrontation 3:n sääntiksen
c) vai riittääkö pelkkä Cry havoc 13:n 29s. Rag 2 -osio (+ erillinen setti markereita)?
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Silveri kirjoitti:Rag 2 on julkaistu CH 13:ssa, käyttävät pohjanaan C3:sta.
Muistaakseni tuo ei kuitenkaan ollut erityisen valmis peli, vaan pikemminkin betatestaukseen soveltuva vempele.

Mitä tuohon Ragin peliaikaan muuten tulee, niin kokeneemmat väittävät, että kun peli rupeaa sujumaan, niin 2000 pinnaa menee parissa tunnissa. Mutta tosiaan tuo oppimiskynnys on alkuun aikasta korkea. Sen jälkeen jotkut vannovat pelin nimeen parhaimpana figupelinä ikinä.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”