"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

40K Basing kit ja Warmachine + Maalaus-tyyli kysymys

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
Sipuli2

40K Basing kit ja Warmachine + Maalaus-tyyli kysymys

Viesti Kirjoittaja Sipuli2 »

Eli katsotaanko sitä pahalla jos ottaa paloja 40kn alusta pakkauksesta?
Sillä GeeWeessä ainakin sanottiin että on ok käyttää muiden yhtiöiden osia alustoissa, mutta ei itse miniatyyrissä. En kuitenkaan tiedä mitä PP sanoisi tästä. (Esim: käytän revelin pommia yhden ukon alustassa 40kssa.)
Viimeksi muokannut Sipuli2, Ti 04.12.2007 01:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Aeronautica Imperialis on parasta lääkettä figueläkkeellä ;)
Nilarakh
Peliporukkavalvoja

Re: 40K Basing kit ja Warmachine

Viesti Kirjoittaja Nilarakh »

Onko sillä oikeasti väliä, mitä käyttää alustoissa tai maaleina? Sitä minäkin. Kukaan ei oikeasti katso pahalla, jos maalaat figujasi talomaalilla tai beissaat nappisi monistuspaperilla, jossa lukee GW. Ite maalaan nappejani vallejolla ja citadelilla eikä Teräratas tai kukaan muukaan PP:n jengistä ole tullut aukomaan. (Toisaalta, kerranhan minä vasta turnauksessakin olen näkyillyt. ;) )

Mielikuvitus on vain hyväksi. Itse en kuitenkaan menisi törsäämään basing kittiin, vinkkinä vain. Samalla hinnalla saat askarteluliikkeestä samoja materiaaleja kymmenkertaisesti.

-Nilarakh
"ytimekäs ja hyvä *näyttää vaemman sormen peukaloa*" - Hovinarri

Cynae-aeaelioe
Sipuli2

Okei, no siis ostin bacing kitin osittain koska haluan sitten hahmoille ja muille pienille projekteille kivat bacet, kun en enään osta toistaseksi uutta armeijaa 40kssa. Eli mietin että käyttäisinkö niitä paloja joissa ei oo mitään 40k scrappia. Pää idea kuitenkin baceen olisi tehdä jostain massasta yleisen kivilaatoituksen. Aijon myös kokeilla maassa kosteuden/veden efektiä liman muodossa. Pelaan Magnuksella joten tää ei oo mitenkään paha asia :P)
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Täällä päin ei tosiaan paljon ketään vaivaa minkä valmistajan napeilla pelaa, saati että välittäisimme siitä mistä baset on tehty. Ameriikassa, jossa kaikki on pajon suurempaa ja mustavalkoisempaa kuulemma, saattaa ehkä joutua asiasta vähän vääntämäänkin. Baseissa olevista osista nyt kukaan tuskin sielläkään pahastuu, mutta toisaalta tapahtuu maailmassa paljon muutakin älytöntä.

Dexterin Rackham kieroutumahukkaa, joka riepottelee ympäriinsä basessa olevia cygnarilaisia, varmaan jo pidettäisiin jonkin sortin pyhäinhäväistyksenä Amerikassa... :)
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Juuri tuossa rakentelen Karchevia Dredistä, Vladimirina (Vladimiriana) olen pitänyt Reaperin ritarityttöstä, Eiryss on tullut PP:n Iron Kingdoms sarjasta, ratsuväkenä juoksentelee Knights of Chaokset, legioonan shreddereinä ovat tyranidien gauntit ja blighted swordmeneinä ovat dark elf executionerit.

Siis kukaan ei ole vielä koskaan valittanut alustoilla olevista muutamista warjackien tallomista empiren militiamiehistä vaikka ovatkin GWn figuureja. Kaipa se pommi sinulle sallitaan.

Eipä kukaan ole minun figuistakaan valittanut, paitsi pohjattoman törkeän huonosta maalauksesta...
Sipuli2

Okei kiitos. Nyt kun vaan tulee ne uudet GayWayn tyokalut niin paasen hommiin.
Nilarakh
Peliporukkavalvoja

Murhe kirjoitti:
Eipä kukaan ole minun figuistakaan valittanut, paitsi pohjattoman törkeän huonosta maalauksesta...
Lopeta äijä se valittaminen ja ala vaan maalaamaan kehittyäksesi. Eikö sinulle joskus olekin suositeltu dippaamista, kun irkissä vierailit?

Cynae-aeaelioe
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Nilarakh kirjoitti:
Murhe kirjoitti:
Lopeta äijä se valittaminen ja ala vaan maalaamaan kehittyäksesi. Eikö sinulle joskus olekin suositeltu dippaamista, kun irkissä vierailit?
Oletko joskus oikeasti antanut sitä kuuluisaa "rakentavaa kommenttia", vai kehutko vain aina ihmisten taitoa ottaa vastaan palautetta?
murhe kirjoitti: blighted swordmeneinä ovat dark elf executionerit.
Hassua - minä meinasin tehdä juuri toisin päin. Makuasia, kaiketi.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage »

Murhe kirjoitti:Juuri tuossa rakentelen Karchevia Dredistä, Vladimirina (Vladimiriana) olen pitänyt Reaperin ritarityttöstä, Eiryss on tullut PP:n Iron Kingdoms sarjasta, ratsuväkenä juoksentelee Knights of Chaokset, legioonan shreddereinä ovat tyranidien gauntit ja blighted swordmeneinä ovat dark elf executionerit.

Siis kukaan ei ole vielä koskaan valittanut alustoilla olevista muutamista warjackien tallomista empiren militiamiehistä vaikka ovatkin GWn figuureja. Kaipa se pommi sinulle sallitaan.
Miksi et tee armeijaasi PPn figuista? Näillä et pääse pelaamaan Privateerin turnauksiin (jos niitä nyt joskus täällä lähellä järjestetään). Nuo GW:n knihtit eivät ole lähellekään sitä tasoa mitä Khadorin alkuperäiset, joten en tajua miksi käytät niitä? Lisäksi täytyy sanoa, että reaperin ritarityttösen, Faba knihtien ja 40K Dreadnoughtin sovittaminen tyylikkäästi yhteen tuntuu hankalalta ajatukselta. Saako näitä nähdä jossakin?

Murhe kirjoitti:Eipä kukaan ole minun figuistakaan valittanut, paitsi pohjattoman törkeän huonosta maalauksesta...
No nyt on ;)

Finmirage
Tas

Viesti Kirjoittaja Tas »

Mielestäni se on aivan sama minkä valmistajan figuilla pelaat, kunhan edes etäisesti muistuttaa pelattavaa hahmoa. Itsekin ostin juuri oman Scarlockini, figuna käytän reaperin Railor, forgotten soulia. Itseasiassa tyylikkäämpi figukin kuin pp:n scarlockki.

Kannattaa muistaa että nämä ovat kuitenkin vain metallisia pikku-ukkoja. :D
Nilarakh
Peliporukkavalvoja

The Captain kirjoitti: Oletko joskus oikeasti antanut sitä kuuluisaa "rakentavaa kommenttia", vai kehutko vain aina ihmisten taitoa ottaa vastaan palautetta?
Hetken taas mietin, että mistä nyt tuulee.

Viesti oli lähinnä tarkoitettu Murheelle, joka varmasti tajusi, mistä oli kyse. Muistaakseni itse et tainnut olla paikalla kyseisen keskustelun ollessa ajankohtainen masiinan kannulla joskus viime keväänä, jolloin Runic mm. antoi neuvoja dippaamisesta herralle. Nyt vaan yritin potkia häntä eteenpäin, eikä siihen ainaiseen surkutteluun siitä, että ei ole niin kehittynyt maalaaja, mitä vaikkapa Ironman on.

En ihan odottanut sinun rupeavan vainoamaan minua jonkun puhtaasti omaan mielipiteeseeni vetoavan kommentin takia, josta ei nyt ihan normaali ihmisen luonne pitäisi horjua. Jos harmittaa, että joku ei tykännyt sinun tyylistäsi maalata nappeja, tai juurikin kyseisiä nappeja, niin ei voi mitään. Itse en kuitenkaan alkaisi kantamaan pitkäävihaa mokomasta.

Cynae-aeaelioe
Murhe
Valvoja

finmirage kirjoitti:
Murhe kirjoitti:Juuri tuossa rakentelen Karchevia Dredistä, Vladimirina (Vladimiriana) olen pitänyt Reaperin ritarityttöstä, Eiryss on tullut PP:n Iron Kingdoms sarjasta, ratsuväkenä juoksentelee Knights of Chaokset, legioonan shreddereinä ovat tyranidien gauntit ja blighted swordmeneinä ovat dark elf executionerit.
Miksi et tee armeijaasi PPn figuista? Näillä et pääse pelaamaan Privateerin turnauksiin (jos niitä nyt joskus täällä lähellä järjestetään). Nuo GW:n knihtit eivät ole lähellekään sitä tasoa mitä Khadorin alkuperäiset, joten en tajua miksi käytät niitä? Lisäksi täytyy sanoa, että reaperin ritarityttösen, Faba knihtien ja 40K Dreadnoughtin sovittaminen tyylikkäästi yhteen tuntuu hankalalta ajatukselta. Saako näitä nähdä jossakin?
Käytän muita figuureja pääsääntöisesti seuraavista syistä:
1. En tykkää PP:n figusta (The Forsaken)
2. Minulla on eroava näkemys miltä figun tulee näyttää (Karchev the Terrible)
3. Figu on vain törkeän kallis ja on olemassa/saatavissa halvempi vastaava (Iron Fang Uhlans, Blighted Swordmen)
4. PP:n figuuri kelpaisi, mutta sitä ei ole saatavilla Suomesta, kun sen haluan/tarvitsen. (Kell Bailoch)

PP ei ole vielä toistaiseksi järjestänyt yksiäkään turnauksia Suomessa ja ainakin toistaiseksi järjestäjät ovat olleet riittävän avomielisiä hyväksymään vaihtoehtoiset figuni. Hätätilanteessa minulta varmasti löytyisi aivan riittävästi PP:n omia figuureja kokoamaan täysi 500 pts armeija turnaukseen.

Figut ovat loppujen lopuksi symboleja, jotka esittävät pelin tapahtumia pöydällä. Käytetyllä symboolilla ei ole absoluuttista merkitystä vaan tilaa on erilaiselle tyylittelylle (vertaa tikkukirjaimet, kaunokirjoitus ja tekstaus). Destroyerin figu esittää höyrykäyttöistä robottia, jolla on iso kirves ja tykki. Destroyeriä kuvaamaan riittää mittakaavaltaan oikea figu höyrykäyttöisestä robotista, jolla on iso lähitaisteluase ja iso pyssy tai tykki. Merkitsevää on vain, että symbolit - figuurit - ovat riittävän tunnistettavia ja erotettavia.

Vaikka esittävät figut eivät ole aina yksi yhteen alkuperäisten figuurien kansa, on mahdollista säilyttää silti (minun) armeijani sisäinen yhtenäisyys. Knights of Chaokset ovat figuina saman kokoisia kuin Irong Fangit ja kuvaavat jo luonnostaan rajaseutujen villimpää joukkoa, olen tietysti myös conffaillut näille peitset. Kaiken lisäksi ne sopisivat teemaan rackhamin figujen kanssa, joita olen suunnitellut doom reavereiksi. Yhteiseksi nimittäjäksi alkaisi muodostua barbaarisuus ja karvaviitat, joita löytyy myös Khadorin vanhalta noidalta ja Butcherilta. Lisäksi en pysty perustelemaan itselleni miksi maksaisin tietyistä figuureista 17 euroa kpl, kun aivan vastaavat saan käytettyinä 5 eurolla kpl. Sen sijaan Iron Fang Pikemenit olisin mielelläni myös hankkinut joistain muista, mutta lopullinen projekti ei muotoutunut ja päätin hankkia alkuperäiset.

Figujani näkyy aina toisinaan turnauksissa, viimeksi BoGin turnauksessa Jyväskylässä.
Murhe
Valvoja

Nilarakh kirjoitti:
The Captain kirjoitti: Oletko joskus oikeasti antanut sitä kuuluisaa "rakentavaa kommenttia", vai kehutko vain aina ihmisten taitoa ottaa vastaan palautetta?
Hetken taas mietin, että mistä nyt tuulee.

Viesti oli lähinnä tarkoitettu Murheelle, joka varmasti tajusi, mistä oli kyse. Muistaakseni itse et tainnut olla paikalla kyseisen keskustelun ollessa ajankohtainen masiinan kannulla joskus viime keväänä, jolloin Runic mm. antoi neuvoja dippaamisesta herralle. Nyt vaan yritin potkia häntä eteenpäin, eikä siihen ainaiseen surkutteluun siitä, että ei ole niin kehittynyt maalaaja, mitä vaikkapa Ironman on.

En ihan odottanut sinun rupeavan vainoamaan minua jonkun puhtaasti omaan mielipiteeseeni vetoavan kommentin takia, josta ei nyt ihan normaali ihmisen luonne pitäisi horjua. Jos harmittaa, että joku ei tykännyt sinun tyylistäsi maalata nappeja, tai juurikin kyseisiä nappeja, niin ei voi mitään. Itse en kuitenkaan alkaisi kantamaan pitkäävihaa mokomasta.
Itseasiassa olen itse ihan tyytyväinen figuihini ja ne täyttävät oman tavoitteeni maalaukselle. Lähinnä jaksan yhä vittuilla Turkulaisille siitä, kun jakavat "turnauksin rumimman maalatun armeijan" tittelin julkisesti. Se on sen verta hieno (ja ainut) tunnustus armeijalleni, että sitä vaatii lämmöllä.

Itse käsittivät aikoinaan väärin sen, että arvostelin käytettyä maalauspisteytyksen tapaa, enkä heidän arvosteluaan ja vetivät herneet nokkaansa. Tiedän itse kyllä missä mutadivarissa ja puulaakissa painin maalauksen suhteen ja kiinnitän huomioni suosiolla figujen konvaukseen.
Nilarakh
Peliporukkavalvoja

Murhe kirjoitti: Itse käsittivät aikoinaan väärin sen, että arvostelin käytettyä maalauspisteytyksen tapaa, enkä heidän arvosteluaan ja vetivät herneet nokkaansa. Tiedän itse kyllä missä mutadivarissa ja puulaakissa painin maalauksen suhteen ja kiinnitän huomioni suosiolla figujen konvaukseen.
Tämä on hyvä kuulla nyt myöhään, kuin ei milloinkaan. Hieno juttu, että et tosissasi olekaan vaipunut alamaihin asian takia, vaikka sellainen vahva käsitys minulla ja varmasti monilla muillakin oli.

Editti//: Koska Grondi pelotteli minua moottorisahalla, tulin varmistamaan, ettet Murhe käsittänyt tätä aukomisena. Yritin vain vähän potkia pois angstista, joksi minä sitä todellakin luulin. :)
Viimeksi muokannut Nilarakh, Su 02.12.2007 12:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Cynae-aeaelioe
Sipuli2

Sen verran kun puhutaan maalamisesta tässä tuli mieleen kysyä mitä mieltä olette minun amreijan maalaus ideasta. Aijon tehdä Magnukselle ja kavereilleen semmoisen hieman weathered versio imperial fistien keltaisesta... Mitä mieltä ootte? Omalaatuista omasta mielestäni, koska en halua että löytyy samanlaista.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Nilarakh kirjoitti: En ihan odottanut sinun rupeavan vainoamaan minua jonkun puhtaasti omaan mielipiteeseeni vetoavan kommentin takia, josta ei nyt ihan normaali ihmisen luonne pitäisi horjua. Jos harmittaa, että joku ei tykännyt sinun tyylistäsi maalata nappeja, tai juurikin kyseisiä nappeja, niin ei voi mitään. Itse en kuitenkaan alkaisi kantamaan pitkäävihaa mokomasta.
Kommentoisitkin maalaamista. Kumminkin se, että käsket murhetta lopettamaan valittamisen tai vertaat minua (kielteiseen sävyyn) maddogiin, antaa kyllä sellaisen käsityksen, että sinulla on enemmän kommentoitavaa maalaajasta kuin maalauksesta.

Dippaamaan kehottaminen on melko herkästi tulkittavissa vittuiluksi toisen maalaustaidoista.

Ja oikein vainoamaan? Kaipa tuon edellsien viestini voi sellaiseksikin tulkita. Kuitenkaan se musta auto, joka seuraa sinua iltaisin, ei ole minun lähettämäni, vaan oman mielikuvituksesi tuotetta.

Ollaan kumminkin melko kaukana alkuperäisestä aiheesta, joten palataanpa siihenkin.

GW:n Urban basing kitin hartsimöykyt ovat enimmäkseen melko käyttökelvottomia niin 40K:ssa kuin Warmachinessakin, mutta jos tuntee niistä iloa saavansa, niin mikä ettei. Liuskekivi sen sijaan on hyvin kätevää beissaukseen, enkä ainakaan täkäläisestä askartelukaupasta löytänyt vastaavaa - kenties suuressa maailmassa on toisin. GW tosin tuskin on itse kyseisiä kiviä valmistanut, joten en usko kenenkään pystyvän niitä juuri GW:n kiviksi tunnistamaan. (Niitä kiviä on omienkin WM-figujeni alustoissa, tosin lähinnä soodalumen alla tuomaan pinannmuotoja.) Piikkilankakin näyttää kauempaa katsottuna piikkilangalta.

Hero basing kitissä tulevat kallokasat sopinevat enintään Cryxin baseihin, ja ruohoksi nimitettävä nöyhtä nyt on suunnilleen samanlaista kaikkialla.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Murhe
Valvoja

Sipuli2 kirjoitti:Sen verran kun puhutaan maalamisesta tässä tuli mieleen kysyä mitä mieltä olette minun amreijan maalaus ideasta. Aijon tehdä Magnukselle ja kavereilleen semmoisen hieman weathered versio imperial fistien keltaisesta... Mitä mieltä ootte? Omalaatuista omasta mielestäni, koska en halua että löytyy samanlaista.
Nopealla googlauksella imperial fistillä tuli esiin keltaisia mariineita, jotka tuovat mieleen Oskun keltaiset Cygnarit. Tosin varmaan mikään yksittäinen väri ei loppujen lopuksi ole kovin ainutlaatuinen tai innovatiivinen. Sen sijaan yhdistettynä säänpieksämiin palkkasotureihin, saadaan aina enemmän yksilöllisyyttä ja ilmeikkyyttä. Nuokin, kun voi tehdä niin monella tavalla.

Itse aloin haudata jaakkojani nietoskerrosten alle näin joulun kunniaksi. Eli Jovin kovettuvasta muovailumassasta teen päälle satanutta lunta, jota mokomat möhkäleet eivät ole osanneet ravistella pois.
Sipuli2

No siis lahinna kysyin nayttaiska keltainen millaan tavalla hyvalt niis?
Ideoita riittaa kyl... En varmaan tee mitaan kovin suuri konffauksia, kun en ole hyva siin metallin kanssa.
Nilarakh
Peliporukkavalvoja

The Captain kirjoitti: Kommentoisitkin maalaamista. Kumminkin se, että käsket murhetta lopettamaan valittamisen tai vertaat minua (kielteiseen sävyyn) maddogiin, antaa kyllä sellaisen käsityksen, että sinulla on enemmän kommentoitavaa maalaajasta kuin maalauksesta.

Dippaamaan kehottaminen on melko herkästi tulkittavissa vittuiluksi toisen maalaustaidoista.
Murheen juttu on jo selvää pässin lihaa minulle. Kuitenkin muistutan siitä, että et todellakaan kuuluisi tähän sivuaiheeseen, sillä asiantietämättömyys eri lähteistä on sinulla nyt liian alhaalla. Dippaamiseen kehottamista voidaan laskea vittuiluksi vain, jos sen laskee vittuiluksi. Nyt se oli ihan vain puhdas viittaus siihen, mitä Murhe oli mieltä tekniikoiden hiomisesta joskus aikoinaan ja tuli sanoneeksi, ettei jaksa/viitsi lopettaa kuivaharjausta tai siirtyä edistyneempää pensselinkäsittelytaitoa vaativimpiin tekniikoihin. Tällöin muutamat ihmiset ottivat puheeksi dippauksen ja neuvoivat muutamia niksejä aiheesta, joten yritin vain muistuttaa herraa kyseisen tekniikan olemassa olosta.

Ja anteeksi, jos todella loukkasin jompaa kumpaa näillä puheillani tai sillä, miten vertasin kapua hullukoiraan. Siinäkin taustalla oli ihan aidot syyt.

Cynae-aeaelioe
Murhe
Valvoja

Suoraan sanottuna minulle keltainen tuo ensimmäisenä mieleen tietyökoneet. Mutta en minä usko, että se sen huonompi väri on maalata jackeja. Kannattanee vähän katsella miten yhdistelee noita sooloja ja yksiköitä sitten niihin jackeihin. Ja todennäköisesti ne jaakotkin saavat jotain muuta väriä yllensä.

Nilarakh, ei, en ottanut hernettä nenääni. Saattan ehkäpä jopa harkita sitä lakkaamisen opettelua, jos aloitan joskus isomman projektin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”