Ketkä lopulta ovat hyviksiä?
Re: Ketkä lopulta ovat hyviksiä?
Miten "hyvis" edes määritellään 40Kssa? Örkit ovat ainakin rehellisesti väkivaltaisia. Voit yleensä luottaa siihen että örkki haluaa tapella, joko heti tai sitten kun käännät selkäsi. Muut rodut selittävät miksi, mikä tekee koko hommasta jotenkin likaisemman.
Jos raaka voima ei toimi käytät sitä vain liian vähän.
-Vanha sananlasku IG:ssä
-Vanha sananlasku IG:ssä
No näin, mutta eivät ainakaan pyri tuhoamaan galaksia.Terminator Sergeant kirjoitti:eikä ala, kun se Ghargutzin pää halkeaa jo toisena päivänä jolloin pitää lähteä etsimään toista naapuria, jolla onkin koko kaveriporukka mukanaan, ja siitähän vasta rähinä alkaakin.
Eli periaattessa örkit ovat ainut ''hyvis'' rotu 40k:ssa.DaBandito kirjoitti:No näin, mutta eivät ainakaan pyri tuhoamaan galaksia.Terminator Sergeant kirjoitti:eikä ala, kun se Ghargutzin pää halkeaa jo toisena päivänä jolloin pitää lähteä etsimään toista naapuria, jolla onkin koko kaveriporukka mukanaan, ja siitähän vasta rähinä alkaakin.
Örkit hyviksiä, just joo. Thraka vaikuttaakin juuri tällaiselta pääsankari heebolta.
Crying out loud for the love of lard
Latex greased by sweat
Protein smoothies,
SHAKEN NOT STIRRED!
Latex greased by sweat
Protein smoothies,
SHAKEN NOT STIRRED!
- NorjanPaavi
Ei ei näin. Kuten jo monta kertaa tätä keskutelua on käyty niin 40k maailma ei ole mustavalkoinen kuten ei ole oikea maailmakaan. Ainoa paikka missä on hyviksiä ja pahiksia on muumilaakso, mutta ai niin se on satumaailma. Ai niin joo taisin myös unohtaa sen että pekka viis vee ei ole sisäistänyt miten maailma toimii, mutta toivottavasti minun tylsä viestini ei pilaa hänen kuvitelmaansa 40k universumista.
PS. joo no okei onhan se 40k maailmakin satumaailma. Pääsi jo unohtumaan.
PS. joo no okei onhan se 40k maailmakin satumaailma. Pääsi jo unohtumaan.
Jaa kuka muumilaaksossa muka on pahis? Mörkö on lähempänä luonnonvoimaa, sillä on aina kylmä, jonka vuoksi se etsii aina lämpöä, jonka olemuksellaan se taas tuhoaa. Hattivatit ovat vain vaarallisen sähköisiä, mutteivat mitenkään pahoja. Haisulikin on kujeilija, muttei sinänsä erityisen pahantahtoinen tai älyttömän kostonhimoinen.NorjanPaavi kirjoitti:Ainoa paikka missä on hyviksiä ja pahiksia on muumilaakso, mutta ai niin se on satumaailma.
40k:n maailmassa kaikki ajavat omaa vain agendaansa toisten agendoista välittäen vain silloin kun on pakko. Vähän niinkuin oikeassakin maailmassa. Kaaos on ehkä vähemmän hyvä lähtökohtaisesti kuin muut, mutta senkin pahuus on subjektiivisesti katsottuna veteen piirretty viiva. Taut ovat ehkä lähtökohtaisesti vähemmän pahoja ja suvaitsevaisempia kuin muut rodut, mutta sekin on kuitenkin imperialistinen rotu.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
... Joka harrastaa mielenhallintaa ja kaikenlaista alistusta silloin kun siltä tuntuu ja "suurempi hyvä" sitä vaatii. Taullakin on se oma pimeä puolensaSilveri kirjoitti: Taut ovat ehkä lähtökohtaisesti vähemmän pahoja ja suvaitsevaisempia kuin muut rodut, mutta sekin on kuitenkin imperialistinen rotu.
Join to the Chaos...and get a free cookie!
Tau kuulostaa vähän siltä, kuin Burns kuulosti Simpsoneissa jaksossa "Springfield Files"(Perjantai-illan aave): "I will bring you love"(piipittävällä äänellä.
Kyllä mielestäni kaikki Kaaosjumalat ovat läpeensä pahoja. Niiden julmuutta ei pysty edes vertaamaan johonkin komissaarinkäppänään, joka vain teloittaa omia psyykikkojaan, jos kyseinen hemmo läikyttää kahvia vahingossa komissaarin housuille. Inkvisitio niitä hyviksiä on, ei se tarkoita, että on pahis jos haluaa hallita galaxia, he vain haluavat pahan pois sieltä.
Tau kuulostaa vähän siltä, kuin Burns kuulosti Simpsoneissa jaksossa "Springfield Files"(Perjantai-illan aave): "I will bring you love"(piipittävällä äänellä.
Kyllä mielestäni kaikki Kaaosjumalat ovat läpeensä pahoja. Niiden julmuutta ei pysty edes vertaamaan johonkin komissaarinkäppänään, joka vain teloittaa omia psyykikkojaan, jos kyseinen hemmo läikyttää kahvia vahingossa komissaarin housuille. Inkvisitio niitä hyviksiä on, ei se tarkoita, että on pahis jos haluaa hallita galaxia, he vain haluavat pahan pois sieltä.
Latex greased by sweat
Protein smoothies,
SHAKEN NOT STIRRED!
Latex greased by sweat
Protein smoothies,
SHAKEN NOT STIRRED!
Tietäisit vaan, miten "pahoja" inkvisitiostakin löytyy... Ihan kokonaisia oppisuuntia, joita voisi pitää "pahoina". Monodominantit tulee ekana mieleen, vaikkeivat ihan ääripäästä olekkaan. ja monodominantit on PURITAANEJA!
Täytyy myöntää, etten ole tyyppeihin pahemmin tutustunut, mutta vaikuttaa kyllä vähemmän evileiltä kuin vaikkapa Khorne.Oberon_ kirjoitti:Tietäisit vaan, miten "pahoja" inkvisitiostakin löytyy... Ihan kokonaisia oppisuuntia, joita voisi pitää "pahoina". Monodominantit tulee ekana mieleen, vaikkeivat ihan ääripäästä olekkaan. ja monodominantit on PURITAANEJA!
Latex greased by sweat
Protein smoothies,
SHAKEN NOT STIRRED!
Latex greased by sweat
Protein smoothies,
SHAKEN NOT STIRRED!
Ei kaaos ole paha. Kaoos koostuu täysin sielullisten olentojen tunteist, Eli se tasan niin paha kuin sielulliset sen kuvittelevat. Johtopäätös: Kaaos on kaiken moraalin, kuten hyvän ja pahan yläpuolella.
...örkkien ihon väri johtuu fotosynteesistä.
Jakezuku
Jakezuku
Khorne ei edes tiedä mitä moraali tarkoittaa! Has the whole world gone crazy?? Kaaosjumalat...tai no... antaa olla.Ax kirjoitti:Ei kaaos ole paha. Kaoos koostuu täysin sielullisten olentojen tunteist, Eli se tasan niin paha kuin sielulliset sen kuvittelevat. Johtopäätös: Kaaos on kaiken moraalin, kuten hyvän ja pahan yläpuolella.
Latex greased by sweat
Protein smoothies,
SHAKEN NOT STIRRED!
Latex greased by sweat
Protein smoothies,
SHAKEN NOT STIRRED!
Varmasti tietää, Khornen moraalitaju on vain hiukan erillainen. Totta kai Khorne tappaa, tappaa ja tappaa, mutta ei koskaan hiipisi selän takaa tappamaan.Khorne ei edes tiedä mitä moraali tarkoittaa!
Kaoos on luonnonvoima, kuten tuuli, tuli tai tulva. Hyökyaalto ei ajattele olevansa paha kun pyyhkii kaupungin kartalta, ei Khornekaan ajattele olevansa paha (tai ehkä ajattelee) se haluaa vain sotaa, tuhoa ja vihaa.
...örkkien ihon väri johtuu fotosynteesistä.
Jakezuku
Jakezuku
Jos tuolla tavalla ajatellaan, niin sittenhän ei olisi olemassa pahaa missään asiassa. Kukaan tuskin ajattelee(no otetaan nyt vaikka tuo Ernst Stavro Blofeld) että "Minä olen paha!"
Latex greased by sweat
Protein smoothies,
SHAKEN NOT STIRRED!
Latex greased by sweat
Protein smoothies,
SHAKEN NOT STIRRED!
Pahuus on vain näkökulmasta kiinni. Vielä jokin aika sitten Khornekin edusti myös soturin kunniaa, eikä vaan KALLOJA, ja Tzeentchilläkin oli ihan oikeasti jokin suuri suunnitelma, nykyisen "suunnittelun ilosta suunnittelun" tilalla...Abaddon71 kirjoitti:Jos tuolla tavalla ajatellaan, niin sittenhän ei olisi olemassa pahaa missään asiassa. Kukaan tuskin ajattelee(no otetaan nyt vaikka tuo Ernst Stavro Blofeld) että "Minä olen paha!"
Anteeksi, että vaihdan nyt puheenaihetta, mutta mikä on Tzeentchin lopullinen päämäärä?Oberon_ kirjoitti:Pahuus on vain näkökulmasta kiinni. Vielä jokin aika sitten Khornekin edusti myös soturin kunniaa, eikä vaan KALLOJA, ja Tzeentchilläkin oli ihan oikeasti jokin suuri suunnitelma, nykyisen "suunnittelun ilosta suunnittelun" tilalla...Abaddon71 kirjoitti:Jos tuolla tavalla ajatellaan, niin sittenhän ei olisi olemassa pahaa missään asiassa. Kukaan tuskin ajattelee(no otetaan nyt vaikka tuo Ernst Stavro Blofeld) että "Minä olen paha!"
Latex greased by sweat
Protein smoothies,
SHAKEN NOT STIRRED!
Latex greased by sweat
Protein smoothies,
SHAKEN NOT STIRRED!
Hänellä ei ole päämäärää. Hän on kunnianhimon ilmentymä, ja mitä kunnianhimolla enää tekee, kun määränpää on saavutettu? Hän juonittelee ja pistää palvojansa juonittelemaan, koska itse juonittelu ja sitä pyörittävät tunteet, toivo ja kunnianhimo ruokkivat häntä ja antavat hänelle hänen olemuksensa ja käsittämättömät voimansa.Abaddon71 kirjoitti:Anteeksi, että vaihdan nyt puheenaihetta, mutta mikä on Tzeentchin lopullinen päämäärä?Oberon_ kirjoitti:Pahuus on vain näkökulmasta kiinni. Vielä jokin aika sitten Khornekin edusti myös soturin kunniaa, eikä vaan KALLOJA, ja Tzeentchilläkin oli ihan oikeasti jokin suuri suunnitelma, nykyisen "suunnittelun ilosta suunnittelun" tilalla...Abaddon71 kirjoitti:Jos tuolla tavalla ajatellaan, niin sittenhän ei olisi olemassa pahaa missään asiassa. Kukaan tuskin ajattelee(no otetaan nyt vaikka tuo Ernst Stavro Blofeld) että "Minä olen paha!"
Ja käytin edellisessä kappaleess pronominia ´hän´ ihan sujuvuuden vuoksi, parempi muoto olisi ´se´
Ja Oberon puhuu asiaa. Pahuus on veteen piirreety viiva. Ja tuo kaaosjumalten vertaaminen normaaleihin, ajatteleviin olentoihin on tuomittu epäonnistumaan, ne ovat, kuten joku jo mainitsi, eräänlaisia luonnonvoimia.
Viimeksi muokannut Hartman, Pe 07.12.2007 13:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Näitä kaaosjumalia voisi verrata siihen että ne olisivat myrskyjä tai hurrikaaneja. Ne tuhoavat, mutta eivät pahaa tahtoaan, mutta jos ihminen menisi tekemään saman hän olisi paha koska hänen ajattelutapansa pohja ei eroaisi. Tuhoamiensa ajattelutavasta. Johtopäätös. Kaaosjumalat eivät välttämättä ole pahoja, mutta niiden seuraajat useimmiten ovat.
Genestealerit ovat tyranidejaHuru-Ukko kirjoitti:Genestealerit eivät ole tyranidejaEivät ole koskaan olleet, eivätkä tule olemaan.
Hyvä pointti, mutta tuokaan ei ole täysin yksiselitteistä. Word Bearerit ja Lorgar ajattelevat vieläkin olevansa ihmiskunnan ainoa toivo, koska vain kaaosjumalat ovat heidän mielestään tarpeeksi vahvoja suojelijoita galaksin muita otuksia vastaan. Lorgarin pääajatus oli aina, että ihmiskunta voisi kukoistaa ainoastaan uskonnollisella dominoinnilla, ja kun keisari ei tähän suostunut, jätkä etsi palvomisen kohteita muualta.Broodlord kirjoitti:Näitä kaaosjumalia voisi verrata siihen että ne olisivat myrskyjä tai hurrikaaneja. Ne tuhoavat, mutta eivät pahaa tahtoaan, mutta jos ihminen menisi tekemään saman hän olisi paha koska hänen ajattelutapansa pohja ei eroaisi. Tuhoamiensa ajattelutavasta. Johtopäätös. Kaaosjumalat eivät välttämättä ole pahoja, mutta niiden seuraajat useimmiten ovat.
-
the imperium
kaaos edustaa todellista hyvyyttä. Joopa joo. Onko teidän mielestänne hyvyyttä uhrata kokonainen planeetta kaaosjumalille. Ristiin naulitaan koko väki ja veret khornelle. Todellista hyvyyttä eikö:)