Kansikuvataide
Kansikuvataide
Onko kukaan kiinnittänyt huomiota siihen, miten GW on alkanut poistaa pakettien kansista niitä hienoja kuvia ja alkanut laittaa niihin tylsiä "figujen oikeita kuvia". Katoavatko kaikki nämä hienot kannet, kun armeijat uudistuvat? Vanhoista kansista löytyi monesti erittäin hienoja taideteoksia, joita voisi ripustaa vaikka seinälle!
Löytyykö muita näiden vanhojen kansien kannattajia?
Kansi ei ole nyt oikea sana, mutta ymmärätte mitä tarkoitan.
Löytyykö muita näiden vanhojen kansien kannattajia?
Kansi ei ole nyt oikea sana, mutta ymmärätte mitä tarkoitan.
Tätähän mä hain- Lord Kroak ei pelkää enää Zombeja!
- The Captain
- Valvoja
Re: Kansikuvataide
Kansikuvataiteilijoille piti maksaa. Valokuvaamisen ja fotoshoppaamisen voi pistää jonkin kesätyöntekijän vastuulle. Säästöä kai tuokin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- Lighthammer
- Peliporukkavalvoja
Kyllä ne taitavat nuo nykyisetkin "kannet" olla jonkun vähintään graafisen suunnittelijan tuotoksia, tuskin niitä mikään kesäharjoittelija pääsee vääntämään.
Taitaa olla kyse enemmänkin siitä, että haetaan yhtenäistä, GW:lle omaleimaista ulkoasua kaikkiin pakkauksiin (40'koossahan nuo photaroidut valokuvat kai ensimmäiseksi esiintyivät, nyttemmin näkyvät levinneen fabariinkin 7edikan uusien julkaisujen myötä), ja joku kovapalkkainen graafikko on sitten tuollaisen designin saanut myydyksi. Myönnettäköön, että itsekin pidän joistakin vanhoista arteista enemmän kuin nykytuotoksista, mutta kaipa noilla on pyrkimyksenä vaikuttaa modernilta. Lens flarea vaan kulmiin niin vanhakin jo nuortuu.
Taitaa olla kyse enemmänkin siitä, että haetaan yhtenäistä, GW:lle omaleimaista ulkoasua kaikkiin pakkauksiin (40'koossahan nuo photaroidut valokuvat kai ensimmäiseksi esiintyivät, nyttemmin näkyvät levinneen fabariinkin 7edikan uusien julkaisujen myötä), ja joku kovapalkkainen graafikko on sitten tuollaisen designin saanut myydyksi. Myönnettäköön, että itsekin pidän joistakin vanhoista arteista enemmän kuin nykytuotoksista, mutta kaipa noilla on pyrkimyksenä vaikuttaa modernilta. Lens flarea vaan kulmiin niin vanhakin jo nuortuu.
Viimeksi muokannut Lighthammer, Ke 05.12.2007 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Set fire to the family tree.
Kuvittelisin, että kansikuvataiteesta on viime aikoina luovuttu siksi, ettei Urmas-jalmarien (5v) tarvisi kääntää laatikkoa. Urmas-jalmari haluaa nähdä jo kannesta mitä laatikon sisältä löytyy. Pappa betalar.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Onko niitä vanhoja kansia nähtävillä missään? 6.edikan dwarffien warrupaketin kansi oli muistaakseni hieno. Siinä soturit astelivat hienossa talvisessa vuoristomaisemassa.
- Lord Mikke
Ei se taide ole mihinkään kadonnut, se on ikään kuin siirtynyt. Ainakin army bookien kannet ovat paljon hienompia kuin ennen.
Peril of Warp
Tuosta voidaan tietysti olla montaa mieltä. Ainakin empiren armybookin kansi näyttää hullunkurisine ilmeineen aika naurettavalta 6. ed. vastaavaan verrattuna. Toisaalta helffien kirjan kansi on loistava, joten aika vaihtelevaa tasoa nuo ovat.Lord Mikke kirjoitti:Ei se taide ole mihinkään kadonnut, se on ikään kuin siirtynyt. Ainakin army bookien kannet ovat paljon hienompia kuin ennen.
Awake O Dead, for there can be no rest for ye beneath the earth. - Spell of d00m
Empire jokes? Engineer with a halberd... Riding a robohorse... - Johan Willhelm, warhammerlord_soth
Empire jokes? Engineer with a halberd... Riding a robohorse... - Johan Willhelm, warhammerlord_soth
- hc_andersen
Varmaan kyseessä on ihan kohderyhmäratkaisu: GW lienee laskeskellut että nuorempiin puree paremmin siistit kuvat figuista maaleissa ja fotaritaustoissa. Sääli, kuvitukset ovat olleet perinteisesti hienoja ja inspiroivia - itse niitä nappejahan kyllä näkee tarpeeksi.
- Lord Mikke
Ennenmuinoin kun myytiin niitä 5 äijän bokseja niin en muista nähneeni yhdessäkään muuta kuin figujen kuvat. Eli ainakin jossain määrin ollaan paremmassa suunnassa.hc_andersen kirjoitti:Varmaan kyseessä on ihan kohderyhmäratkaisu: GW lienee laskeskellut että nuorempiin puree paremmin siistit kuvat figuista maaleissa ja fotaritaustoissa. Sääli, kuvitukset ovat olleet perinteisesti hienoja ja inspiroivia - itse niitä nappejahan kyllä näkee tarpeeksi.
Peril of Warp
Sitä 6.edikan empire kantta kyllä kaipaan. Se oli hieno. Sateessa vaeltavat ritarit vasaraa heiluttelevan johtajansan kanssa. Nykyinen on todellakin ihan outo. Taistelivatko ne jotain demoneja vastaan?hing kirjoitti:Tuosta voidaan tietysti olla montaa mieltä. Ainakin empiren armybookin kansi näyttää hullunkurisine ilmeineen aika naurettavalta 6. ed. vastaavaan verrattuna. Toisaalta helffien kirjan kansi on loistava, joten aika vaihtelevaa tasoa nuo ovat.Lord Mikke kirjoitti:Ei se taide ole mihinkään kadonnut, se on ikään kuin siirtynyt. Ainakin army bookien kannet ovat paljon hienompia kuin ennen.
Miksi haluaisin katsella jotain random piirrettyä kuvaa, kun ostan miniatyyreja? Kansikuva, jossa figut näkyvät toimii eräänlaisena tuoteselosteena. Nuo photoshop kikkailut nyt ovat tietty turhia. Parhaita ovat esim. ne 5. edikan aikaiset kuvat, kun oli figut kuvassa eikä ylimääräistä tilpehööriä. Taidetta näkee niissä kirjoissa aivan riittämiin.
Itse en ole viisivuotias, enkä nimeltäni Ville, mutta siitä huolimatta uusi linja on mielestäni parempi. Ei kaikessa ole välttämättä taustalla GW:n suuri salaliitto lasten miellyttämiseksi. Kyllä minä näen uuden linjan käytännöllisenä ja miellyttävänä, enkä mitenkään ikään sidotusti.
Itse en ole viisivuotias, enkä nimeltäni Ville, mutta siitä huolimatta uusi linja on mielestäni parempi. Ei kaikessa ole välttämättä taustalla GW:n suuri salaliitto lasten miellyttämiseksi. Kyllä minä näen uuden linjan käytännöllisenä ja miellyttävänä, enkä mitenkään ikään sidotusti.
"Concrete is heavy ; iron is hard - but the grass will prevail."
-Edward Abbey
-Edward Abbey
Epäilen että Keisarikunnan uuden kirjan kanteen on haettu sellaista vanhojen taiteilijoiden tyyliä. Ya know, sellasta että kaikki ilmeet on ylinäytelty ja aseet ovat ylipitkiä ym. Jotta sankarit näyttäisivät kovemmilta. Mie ainakin diggaan sikana.hing kirjoitti: Tuosta voidaan tietysti olla montaa mieltä. Ainakin empiren armybookin kansi näyttää hullunkurisine ilmeineen aika naurettavalta 6. ed. vastaavaan verrattuna. Toisaalta helffien kirjan kansi on loistava, joten aika vaihtelevaa tasoa nuo ovat.
What's going on here? Back from the grave and crap.
- Slave of Yesterday
Minä pidän paljon enemmän niistä vanhoista taidekansista, esim. kun vertaa vanhaa ja nykyistä örkkiboksia, kaadun vakaaasti vanhan puolelle. Se nyt vain on hienompi/houkuttelevampi.
Toki tämä on ihmisestä kiinni, mutta itse pidän enemmän vanhasta kannesta.
uusi:
vanha:
Toki tämä on ihmisestä kiinni, mutta itse pidän enemmän vanhasta kannesta.
uusi:

vanha:

Ei sitä surulla eletä sanoi spurgu, kun naurulokkia grillasi.
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Itseäni ei ole tämä asia hirveästi vaivannut. Pääasia on se, mitä niistä laatikoista löytyy. Tuo kansitaidekin on vaihdellut maalatuista kansista valokuviin jo vaikka kuinka monta kertaa. Ehkä 8. laitoksen paketeissa on taas maalattuja kuvia, jollei GW ole mennyt konkurssiin.
Modern cars - they all look like electric shavers.
-
Sir_Jacolo
Kansikuvataiteesta siirtyminen photoshopattuihin kuviin on ollut laadultaan varsin ristiriitaista. Juurikin nuo örkkien uudet boksit ovat omasta mielestäni aivan hirveitä verrattuina alkuperäisiin. Sen sijaan uudet empiren boksit ovat yllättäneet minut varsin iloisesti. Jos uusien boksien kuviin jaksettaisiin nähdä tarpeeksi vaivaa, niin mitään suurempaa valittamisen aihetta ei ainakaan minulla olisi...
- Lord Mikke
Mutta miinustakaapa noista kansista nostalgiapisteet niin katsotaan sitten mikä mielipide jää käteen.
Peril of Warp
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Ihan sama, ainakin minulla kuten varmaan monella muullakin. Uudet photosopatut on aivan rumia.Lord Mikke kirjoitti:Mutta miinustakaapa noista kansista nostalgiapisteet niin katsotaan sitten mikä mielipide jää käteen.
El edit: Äh kun aivot pätkii.....
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Älä nyt pilaa hyvää hetkeä tarpeettomaan itkuun. Vaikka eipä ne hetket tunnu joiltain koskaan loppuvan.Gorkiporki kirjoitti:Itseäni ei ole tämä asia hirveästi vaivannut. Pääasia on se, mitä niistä laatikoista löytyy.
Muistetaanpa, että ennen maalauksellisia paketteja niissä oli nykyisen kaltaiset kuoret (paitsi heikkomman laatuiset) ja ennenhän kaikki oli aina paremmin?
edit: ei hitsi pimpulat. Eihän Pertti 13v. ollut silloin syntynyt. Mun moka.