Lakkaongelma
Lakkaongelma
Voiko siveltävällä mattalakalla (GW:n) peittää kiiltolakan (GW:n) aiheuttamaa kiiltoa? Kun usein lakkaan figuni siveltävällä mattalakalla, ja inkkien kiillon se on peittänyt hyvin, mutta kiiltolakkaa se ei tunnu peittävän.
Re: Lakkaongelma
Mitä olen kuullut niin kyllä se peittää mutta erittäin vähän! ÄLÄ KÄYTÄ GLOSS VARNISHIA :-)
2
Kyllä se 'ardcoatin peittää, molempia pitää vain vähän ohentaa ja mattaa pistettävä useampi kerros.
Matta muuten syö inkkejä, kannattaa varoa. Jos laitat Gw:n mattaa raskaasti inkattuun figuun, lakka sekoittuu inkkiin (oli kuiva tai ei) ja sotkee figun. En tiedä mistä johtuu, mutta noin minulle on käynyt.
Lind: Miksei saisi käyttää? 'Ardcoat+pari kerrosta mattaa suojaa huomattavasti paremmin, kuin 3+kerrosta mattaa, eikä lakasta tule liian paksua.
Matta muuten syö inkkejä, kannattaa varoa. Jos laitat Gw:n mattaa raskaasti inkattuun figuun, lakka sekoittuu inkkiin (oli kuiva tai ei) ja sotkee figun. En tiedä mistä johtuu, mutta noin minulle on käynyt.
Lind: Miksei saisi käyttää? 'Ardcoat+pari kerrosta mattaa suojaa huomattavasti paremmin, kuin 3+kerrosta mattaa, eikä lakasta tule liian paksua.
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
Kiitos! Pitääpä kokeilla tuolla tavalla. Olen itsekin huomannut inkkien irtoavan mattalakan takia, siksi aionkin siirtyä laittamaan väliin kiiltolakkaa.