Mikä on paras tapa poistaa maalit
Re: Mikä on paras tapa poistaa maalit
Ennen kuin putkimiestöhkien ym oikeiden myrkkyjen kanssa rupeatte leikkimään, niin kokeilkaa oikeasti sitä Power Spraytä. Säästytte paljolta. Jos Power Spray ei riitä, niin ehkä sitten annan vapaammin luvan itsensä myrkyttämiseen.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
kyl se power spray on parasta. se vaan että maalit ei AIVAN täydellisesti lähe pois mutta se ei ole kuin pieni kosmeettinen vika.
-Hovi
-Hovi
OMGZoneHands_of_blue kirjoitti: Varoituksen mukaan kyseinen työkalu nimittäin saattaa aiheuttaa syöpää ja lapsettomuutta Californian osavaltiossa
... ja silloinkin kannattaa tehdä FPS:llä ensin uusi käsittely.
Juu turvallisuus on tärkeää. Pitää AINA lukea ohjeet, mitä ainetta sitten käyttääkin. Itse käytän hengitysnaamaria kaasusuojalla sekä kumihanskat ja teen työt autotallissa.
-: Keep on believing, don't lose hope
He'll give you His grace enabling you to cope :-
FPS'ällä kun oon ottanu maalit nyt pois lämpimän veden alla niin on lähteny vähän paksummat ja vanhemmatkin maalikerrokset ihan täydellisesti
Vittuilun määrä maailmassa on muuttumaton vakio -The Captain
Onko mitään riskiä että muoviset sulaa Fairy Power Sprayn kaa?
Genestealerit ovat tyranidejaHuru-Ukko kirjoitti:Genestealerit eivät ole tyranidejaEivät ole koskaan olleet, eivätkä tule olemaan.
En usko, omat ollu fairyssä välillä kuukauden putkeen eikä mitään sulamista näkynyt.Broodlord kirjoitti:Onko mitään riskiä että muoviset sulaa Fairy Power Sprayn kaa?
Oma-aloitteisuutta.
- Guardsniper
Jos pelottaa mitä, jokin aine tekee figuille, niin voihan sitä tököttiä kokeilla ensin johonkin hukkpalaan esim. tyhjän spruen reunaan.
Ostan necromundaa, mordheimia, epicciä ja BFG:tä.
YV tavoittaa.
YV tavoittaa.
Itsekin testasin kysesitä ainetta figujen maalinpoistoon sen jälkeen kun olin sen avulla ikkunanpielistä maalit pois raapinut. Maalit lähti kyllä nopeasti pois, mutta kummallisena vaikutuksena huomasin sen ettei pohjamaali (spray) meinannut tarttua kunnolla, vaan pinnasta tuli röpelöinen ellei figua pessyt käsittelyn jälkeen erittäin äärimmäisen huolellisesti. Ja tosiaan sulattaa muovia joten niihin ei voi käyttää.Believer kirjoitti:Jos on kiire niin MP Maalinpoisto on ihme geeli peltipullossa (15€ / 0,5 litraa). Pari senttiä sitä lasipurkkiin ja metalliukot sinne ja kansi kiinni. 10-15 minuutin päästä figut pihdeillä (tai rautalangalla, ettei kosketa geeliä, se saa jäädä purkkiin uudelleen käytettäväksi) pois ja sitten huolellinen vedenhuuhtelu ja jos väriä vielä figuissa on niin vanhalla hammasharjalla / kynsiharjalla veks.
Harvemmin saa 10 metallifigua vartissa uudenveroisiksi.
Ainut haittapuoli hinnan jälkeen on että on käytettävä hengityssuojaimia ja kumikäsineitä. Muovifiguihin en ole testannut, mutta varmaan sulattaa niitäkin!?
Sivuhuomautuksena vielä että itse en hengityssuojaimen käyttöä ole katsonut tarpeelliseksi kunhan työn tekee hyvin ilmastoidussa paikassa eikä missään pienessä umpinaisessa kopissa. Ja ihmettelen kyllä minkälaisilla kumikäsineillä Believer on onnistunut itsensä suojaamaan, sillä maalinpoistoaineen tehoaine Dikloorimetaani tulee kyllä hyvin tehokaasti läpi kaikista hanskoista ellei niitä ole tehty fluorikumista. Ja sellaisia ei ihan joka kaupasta saa. Nahkahanskat pitävät aineen kuitenkin kohtuullisen tehokkaasti poissa iholta.
Tosin en itse millään onnistunut saamaan ainetta iholle poistaessani maalia figuista, ikkunoiden kanssa se enemmänkin oli ongelmana kun siinä hommassa sitä vähän enemmän roiskitaan
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-
En minä hanskoja sen takia käyttänyt että voisin sitä mömmöä koskettaa, vaan lähinnä varmuuden vuoksi jos roiskuisi tai jotain. Käytin itse palokuntamieheltä joskus ostetut paksut kumihanskat. Kestää 600 astetta tai mitä se sanoi. Figuja poimin lasipurkista mömmöstä pois pitkillä pihdeillä ja huuhtelen lämpimän veden alla (hanskat käsissä) ja harjaan huolellisesti vanhalla kynsiharjalla. En ole metallifiguissani huomannut minkäänlaisia pintamuutoksia.
Uusissa MP purkeissa lukee että "saattaa aiheuttaa syöpää", tai jtn vastaavaa, joten sen takia panin naamarin päälle, kun kerran löytyy (tehnyt tilauksesta Graffitteja laillisesti sisätiloissa).
Uusissa MP purkeissa lukee että "saattaa aiheuttaa syöpää", tai jtn vastaavaa, joten sen takia panin naamarin päälle, kun kerran löytyy (tehnyt tilauksesta Graffitteja laillisesti sisätiloissa).
-: Keep on believing, don't lose hope
haluaisin tietää että lähteekö FPS kanssa vanhat liimatkin sitten helpommin irti ? ( näin toivoisin tapahtuvan)vai kannattaako niitä sitten jynssätä hammasharjalla pois ?
Mitkä liimat? Erikeepper nyt ainakin lähtee kylvyssä. Jotkun muoviliimaukset on mulla heikontuneet. Tuo riippuu aikapaljon liimasta.JinxsD kirjoitti:haluaisin tietää että lähteekö FPS kanssa vanhat liimatkin sitten helpommin irti ? ( näin toivoisin tapahtuvan)vai kannattaako niitä sitten jynssätä hammasharjalla pois ?
Oma-aloitteisuutta.
Mitkä liimat? Erikeepper nyt ainakin lähtee kylvyssä. Jotkun muoviliimaukset on mulla heikontuneet. Tuo riippuu aikapaljon liimasta.JinxsD kirjoitti:haluaisin tietää että lähteekö FPS kanssa vanhat liimatkin sitten helpommin irti ? ( näin toivoisin tapahtuvan)vai kannattaako niitä sitten jynssätä hammasharjalla pois ?
Tuplaposti...
Oma-aloitteisuutta.
- Hands_of_blue
Pikaliima ei lähde joten metallifigut uitan ensin vähän aikaa asetonissa ja heitän sieltä sitten hanan ali suoraan fps kylpyyn. Muovisissa heikentää yleensä liimausta, mutta sen joutuu silti ihan perinteisellä leikkaa/hio menetelmällä poistamaan.
Yks hyvä tapa on liottaa denaturoidussa alkoholissa. Maalit lähtee ja nopeasti mutta muovi ei kärsi yhtään. Sen lisäksi sitä saa aika halvalla 3-4€ per litran pullo. Haihtuu tosin nopeasti että kannattaa käyttää jotain isoa astiaa. Latoa figut siihen. Kaada pirtu päälle ja sulje kansi. Sitten odota.
En takaa että toimii. Olen kokeillut vain hinkata alkoholissa kastetulla paperilla. Se auttoi joten luulisis liottamisenkin. Minulla oikeastaan on juuri nyt nidejä hillopurkissa ja päälle kaadettu pirtua.
Ps: pese kätesi hyvin! Jos denaturointiainetta joutuu ruokaan niin sitä ei syö susikaan.
Pps: jos ei lähde pelkällä liottamisella niin pyyhkikää/hangatkaa jollakin niin ainakin lähtee!
En takaa että toimii. Olen kokeillut vain hinkata alkoholissa kastetulla paperilla. Se auttoi joten luulisis liottamisenkin. Minulla oikeastaan on juuri nyt nidejä hillopurkissa ja päälle kaadettu pirtua.
Ps: pese kätesi hyvin! Jos denaturointiainetta joutuu ruokaan niin sitä ei syö susikaan.
Pps: jos ei lähde pelkällä liottamisella niin pyyhkikää/hangatkaa jollakin niin ainakin lähtee!
Genestealerit ovat tyranidejaHuru-Ukko kirjoitti:Genestealerit eivät ole tyranidejaEivät ole koskaan olleet, eivätkä tule olemaan.
Tuosta Fairy Power Spraysta vielä kysymys. Eli suihkutetaanko neste figuun ja sen jälkeen jynssätään vanhalla hammasharjalla, vai tehdäänkö se jotenkin toisin?
No itse käytän siten, että suihkutan figun FPS:sällä, annan vaikuttaa sen 10-30 min, ja huuhtelen juoksevan veden alla, tarvittaessa jynssään hammasharjalla. Uusintakäsittely mikäli ensimmäinen otos ei riitä.
Kohde: 6 perusogrea ja 1 irongut. Muovisia kaikki. Maalattuja, mutta ei pohjamaalattuja.
Ongelma: pitäisi saada maalit pois. Liotin melkein 24h vahvassa powerfairyssa ja nothing. Vaikka harjasin. Nyt likoavat kynsilakanpoistonesteessä ja ei tahdo vaikuttaa sekään. Teräsvillalla pientä tulosta, mutta pieniltä alueilta ei mitään tsänssiä.
Millähän ihmeellä tuo maali lähtisi :O Keittämin rupesi ajatuksena kiinnostamaan, mutta kun muovisia ovat..
Ideoita otetaan innolla vastaan.
Ongelma: pitäisi saada maalit pois. Liotin melkein 24h vahvassa powerfairyssa ja nothing. Vaikka harjasin. Nyt likoavat kynsilakanpoistonesteessä ja ei tahdo vaikuttaa sekään. Teräsvillalla pientä tulosta, mutta pieniltä alueilta ei mitään tsänssiä.
Millähän ihmeellä tuo maali lähtisi :O Keittämin rupesi ajatuksena kiinnostamaan, mutta kun muovisia ovat..
Ideoita otetaan innolla vastaan.
Sweat saves blood.
mäntysuopa on ihan hyvä maalin poisto aine muovissa.
en tiedä toimiikos hartsissa tämä
jfb324 milläs maalilla olet maalannut jos ei lähde pois? :D
En ole itse maalannut. Ostin käytettynä. No, nyt uivat tärpätissä.waloks kirjoitti:mäntysuopa on ihan hyvä maalin poisto aine muovissa.
Sweat saves blood.