http://img137.imageshack.us/img137/9497 ... 800mz6.jpg
Tämä on siis serkulle joulu/syntymäpäivälahjaksi väännetty Chaos Lord ja ilkeä minioni. Soiluan on serkun itse luoma hahmo, jolla ei ole ollut omaa figuaan ennen kuin minä tartuin urheasti tehtävään. Pyssy ja keppi eivät näy kuvassa tarkasti, mutta lordista ei sen asennon vuoksi oikein pystynyt ottamaan kuvaa jossa koko miniatyyri olisi näkynyt aivan tarkasti.
Koska uuden kaaoslordiboksin päät olivat melko rumia eivätkä sopineet hahmon fluffiin, käytin Eldar Dire Avengerin päätä ja muovailin sille tummat, hulmuavat hiukset Green Stuffista.
Olkapanssariin lisäsin törröttämään yhdeksän (Tzceentchin pyhä luku) piikkiä, leikkailin keppikäden asentoa hieman paremmaksi ja lisäsin sauvaan kirjan roikkumaan. Mitään järkyttävän hankalaa konvausta ei tässä ole harrastettu, mutta hahmosta tuli silti mukavan persoonallinen.
Vihreässä kaavussaan heiluvaa minionia en jaksanut sen kummemmin muokkailla, leikkasin vain siitä tunkevan johdon irti ja pistin haahuilemaan omalle baselleen.
Baseissa käytin uuden 40K Urban Basing Kitin sisältöä, hiekkaa, kiviä pihamaalta ja tulitikkuja raudanpätkinä. Alustat onnistuivat mielestäni melko hyvin, ne näyttävät mutaisilta, lohduttomilta ja tuhruisilta, aivan kuten niiden kuuluukin.
Näiden kahden maalaaminen oli melko työlästä mutta silti mukavaa. Yksityiskohtia oli paljon ja aikaa niin vähän, kuten aina lahjafigujen kanssa.
Minionin vihreään kaapuun ja Soiluanin vihreään terminator armouriin olen erityisen tyytyväinen, samoin kuten punaiseen viittaankin. Soiluanin kasvotkin onnistuivat yli odotusteni, varsinkin tuimat silmät jotka eivät valitettavasti näy kuvassa niin hyvin kuin soisi.
Kullastakin koetin tehdä parempaa kuin muissa töissäni, ja korostinkin sitä aina Mithlir Silveriin asti.
Hauskoina (ainakin omasta mielestäni) yksityiskohtina voinen vielä mainita, että piikkiin isketty mariinikomentajan pää on maalattu toisen serkun marsuarmeijan väreihin, ja basella lojuva Witch Hunterin päästä roiskunut veri valuu muodikkaasti alustan reunan yli.
Valaistuneen kommentoinnin aika!
(Revin Galtsuun kirjoittamani höpötykset tähän, anteeksi laiskuuteni.)
Chaos Lord Soiluan
Chaos Lord Soiluan
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
Re: Chaos Lord Soiluan
Ihan kiva nappula. Plussaa tulee isoista pinnoista, etenkin viitan high light on mieleeni. Risuja tulee paikoin laiskoista yksityiskohdista (esim. hiukkasen laiska high light marinen päässä). Haarniska on myös hieman suttuinen, tarkemmat korostukset eri osien välillä olisi tehnyt ihmeitä.
Kokonaisvaikutelma on hieman suttuinen. Yhdeksän piikkiä on ihan hyvä ideana, mutta toteutus ei toimi noin pienelle figulle, ellet sitten olisi niitä tehnyt vaikka rautalangasta. Mielestäni liikaa väriä eikä pahuus tule figussa juurikaan esille. Kaaoksen lordi on ilkeä kaveri, joka syö kissanpentuja aamupalaksi, mutta vaikka ilme on tuima, ei mitään äärimmäistä pahuutta tuosta ilmene.
Keskity jatkossa kokonaisuuteen, maalauksen perusteet sinulla alkaa olla jo hallussa.
Kokonaisvaikutelma on hieman suttuinen. Yhdeksän piikkiä on ihan hyvä ideana, mutta toteutus ei toimi noin pienelle figulle, ellet sitten olisi niitä tehnyt vaikka rautalangasta. Mielestäni liikaa väriä eikä pahuus tule figussa juurikaan esille. Kaaoksen lordi on ilkeä kaveri, joka syö kissanpentuja aamupalaksi, mutta vaikka ilme on tuima, ei mitään äärimmäistä pahuutta tuosta ilmene.
Keskity jatkossa kokonaisuuteen, maalauksen perusteet sinulla alkaa olla jo hallussa.
Re: Chaos Lord Soiluan
Arvostan. Kaaoksen edustajia ei voi koskaan olla liikaa!
Hienosti maalattu ja hyviä konffauksia, mutta loppujen lopuksi ei hirveän kaaosmainen mun mielestä. Kirkkaat, puhtaat värit tuo mieleen jonkun todella hyvis-marine komentajan, ja musta pitkä fleda toi ekana mieleen itse Emperorin. Minioni on kyl lähes täydellinen. Viihdyttävän näklöinen.
Tiivistettynä: todella hyvää työtä, mutta enemmän lojalistin ku kaaos-duden näkönen.
Hienosti maalattu ja hyviä konffauksia, mutta loppujen lopuksi ei hirveän kaaosmainen mun mielestä. Kirkkaat, puhtaat värit tuo mieleen jonkun todella hyvis-marine komentajan, ja musta pitkä fleda toi ekana mieleen itse Emperorin. Minioni on kyl lähes täydellinen. Viihdyttävän näklöinen.
Tiivistettynä: todella hyvää työtä, mutta enemmän lojalistin ku kaaos-duden näkönen.