"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Taktiikoita orccejä, gobboja ja Gringorin ardpoikia vastaan

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
General Eurond

Taktiikoita orccejä, gobboja ja Gringorin ardpoikia vastaan

Viesti Kirjoittaja General Eurond »

Eli miten pärjätä Grimgor´s Ardboysin ja O&G:n liittoumaa (yht. 2000 pts.) vastaan. Saan avukseni kääpiöitä saman verran kun ittelläni on Metsähaltioita, eli 1 tonni molemmilta. Oma lista on seuraavanlainen:

Maedhros Beastdoomer (noble), Eternal kindred, Stone of Rebirth

Skaw the Falconer (Special Character, säännöt löytyy GW:n sivuilta, konvertoitu huom.)

12 Dryad

12 Dryad

5 Wild Rider, pakollinen Musicant ja Standard Bearer

Treeman

Auttakaa! Viimeksi ne sai massacren!
Minulla on haltian aistit.
Minulla on Kurnouksen voimat.
Minulla on Ihsan viisaus.
Minulla on Lorenin suojelus.

Enkä vieläkään ole täydellinen.
Half-breed

Re: Taktiikoita orccejä, gobboja ja Gringorin ardpoikia vastaan

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

1. Minkä kanssa on tullut ongelmia.
2. Mitä tarkalleen on vastassa.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
General Eurond

Ongelmia on tullut isojen yksiköiden kanssa sen takia, että omat yksiköt oli niin pieniä. Jos oikein muistan, niin DoW Ogre Leadbelchereitä on tulossa, 10 possua, 2 Chukkaa, possukärry...no muuta en muista. Noi Leadbelcherit pelottaa eniten, sillä niilä saa puumiehen alas nopsasti, eli miten ne saa hoidettua? Sitten ajattelin vaihtaa Maedhroksen Wild Rider Nobleen ja laittaa sen Wild Riderien mukaan ja Skawin vaihtaa Branchwraith Mageen.

Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

No Leadbelcherit menee helposti ammunnalla alas, joten niistä ei huolta, kun kääpät kaverilla, mutta jos eivät putoa, niin rynnkkö niihin esim Dryadeilta toimii myös hyvin (Stand&shoot ei näitä haittaa paljon. (Voiko Leadbelcherit S&S?)). Chukat eivät itsellesi ole ongelma, kuin puumiehelle, joten pidä puu näiltä suojassa tavalla, tai toisella. Ratsuväen taas voit jumittaa kääppien laatikoihin ja sitten flänkit Wild Ridereilla, niin ne on pelistä pois ja sama juttu peruspoikablokkeihin.

Eiköhän noilla neuvoilla jo mene paremmin.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Draich Master

Viesti Kirjoittaja Draich Master »

Half-breed kirjoitti:No Leadbelcherit menee helposti ammunnalla alas, joten niistä ei huolta, kun kääpät kaverilla, mutta jos eivät putoa, niin rynnkkö niihin esim Dryadeilta toimii myös hyvin (Stand&shoot ei näitä haittaa paljon. (Voiko Leadbelcherit S&S?)). Chukat eivät itsellesi ole ongelma, kuin puumiehelle, joten pidä puu näiltä suojassa tavalla, tai toisella. Ratsuväen taas voit jumittaa kääppien laatikoihin ja sitten flänkit Wild Ridereilla, niin ne on pelistä pois ja sama juttu peruspoikablokkeihin.

Eiköhän noilla neuvoilla jo mene paremmin.
Se chukka osuu treemaniin 5+:lla?

EDIT: Oo, niitä onkin 2.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Draich Master kirjoitti:Se chukka osuu treemaniin 5+:lla?
Puumiäshän on large? Vai pitääkö kamusi sitä pusikossa piilossa? Noh, kaksi sukkaa kun tuot kentälle niin eiköhän osumia tule ja pipi puulle.

El edit: Njahas, katos kummaa, että aivot ei toimi tuohon kellon aikaan + elää karkilla pari päivää. Jotenkin tuli sellainen fiilis, että olet se örkkipelaaja eikä toisinpäin. My bad, mutta eipä tuo kuitenkaan paljoa haittaa puumies vs bolttis juttua.
Viimeksi muokannut El Capitan, Ti 01.01.2008 10:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Kääpänä

Viesti Kirjoittaja Kääpänä »

Katsotaanpa: Puumiehellä on T6, 6 woundia ja 5+ wardi ja pitäisi vielä osuakkin. Jotenkin en jaksa uskoa, että huimat kaksi chukkaa voisivat aiheuttaa puulle ihan hirmuista vahinkoa. Tietenkin jos sen saa jotenkin järkevästi suojattua matkalla kohti vihollisen linjoja ilman, että se hidastaisi puumiehen rymistystä niin aina vain parempi, mutta en minä jäisi sitä omalle puoliskolle jemmailemaan ihan vain siksi, että kaksi chukkaa voivat yrittää ampua sitä.
Draich Master

El Capitan kirjoitti:Puumiäshän on large? Vai pitääkö kamusi sitä pusikossa piilossa? Noh, kaksi sukkaa kun tuot kentälle niin eiköhän osumia tule ja pipi puulle.
Chukalla on BS2? Kaukaselta kantamalta 5+ ja lyhyeltä 4+?

EDIT: Kääpänän kommenttiin vielä puu-ukon all mighty 3+ AV.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Draich Master kirjoitti:
El Capitan kirjoitti:Puumiäshän on large? Vai pitääkö kamusi sitä pusikossa piilossa? Noh, kaksi sukkaa kun tuot kentälle niin eiköhän osumia tule ja pipi puulle.
Chukalla on BS2? Kaukaselta kantamalta 5+ ja lyhyeltä 4+?
Ihan kolomonen sillä on.

Niin ja metsähän voi Welffeillä liikkua kääppänä, että kyllä se siellä voi piileksiä vaikka maailman tappiin asti. Muutenkin, T6 ei paljoa suojaa S6:lta, mutta wardi kyllä voi pysäyttää aika kivasti osumia. Kyllä se kuitenkin voi ottaa osumaa ihan kivasti, jos metästä poistuu ja lämääkin sitten kun hyvin nopat pyörii (silloinhan muutenkin kaikki onnistuu ;)).
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Kalis

Viesti Kirjoittaja Kalis »

Draich Master kirjoitti:EDIT: Kääpänän kommenttiin vielä puu-ukon all mighty 3+ AV.
Ja pulttiksia vastaan auttaa erittäin paljon.
Mut anyway, ei niistä sukista nyt paljoo haittaa oo kun pidät puu-ukkos pois niiden näkyvistä (tai ainakin toisen). Se miten selviät isosta blokista, niin koitat kikkailla dryadit eteen ja puumies sivuun (ei kyllä pakosti onnistu, mutta aina saa yrittää). Jos ei onnaa, niin... tee jotain.
Praise Helix!
Rizky

Viesti Kirjoittaja Rizky »

El Capitan kirjoitti: Vai pitääkö kamusi sitä pusikossa piilossa? Noh, kaksi sukkaa kun tuot kentälle niin eiköhän osumia tule ja pipi puulle.
Eurond tarkoitti että pelaa itse woodeilla ja hänen kamunsa örkeillä
General Eurond

Siis minä ja mun Wood Elffit ja mun kaverin kääpiöt VASTAAN kahden muun kaverin örkit, gobbot ja Grimgor´s Ardboyz.
Katsokaa se meidän edellinen tonnin peli Taisteluraportit-osiosta, jos vielä jäi epäselväksi.

Kiitos muuten kaikista vinkeistä.

Draich Master

Kalis kirjoitti:
Draich Master kirjoitti:EDIT: Kääpänän kommenttiin vielä puu-ukon all mighty 3+ AV.
Ja sitten voidaan miettiä, laskinko mä todella sen varaan.
Rizky

Viesti Kirjoittaja Rizky »

Draich Master kirjoitti:
Kalis kirjoitti:
Ja sitten voidaan miettiä, laskinko mä todella sen varaan.
No kyllä luulisi jos lisäät sen listaan jossa lasketaan boltterin hankaluuksia haavoittaa puumiestä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Taktiikat”