Apua perussääntöihin aloittelijoille
- The Warmaster
Re: Apua perussääntöihin aloittelijoille
Semmonen kyssäri vielä, kuin että...
Tässä MoM-läpyskässä sivulla 19 on kohta "Splitting off fights". En löytänyt mitään tämmöistä sääntöä sääntökirjasta, kun nopeasti selasin. Onko sellainen sääntö siis oikeasti?
Tässä MoM-läpyskässä sivulla 19 on kohta "Splitting off fights". En löytänyt mitään tämmöistä sääntöä sääntökirjasta, kun nopeasti selasin. Onko sellainen sääntö siis oikeasti?
Onhan sellainen sääntö. Tarkoittaa, että kaikki taistelut pyritään jakamaan mahdollisimman moneen 1v1 tappeluun (tukijoita ei oteta mukaan tässä kohtaa). Joku muu voi varmasti selittää sen paremmin ja havainnollistaa sitä esimerkein, mutta minä nyt kiireessä en sitä ehdi tehdä.
- The Warmaster
Ei tarvitse selittää, osaan sen kyllä. Halusin vaan varmistaa, kun en heti löytänyt mokomaa, mutta nyt kun sanoit sen noin, muistin sen.
Tottakai on, se on vain tarkemmin selitetty siinä Morian läpyskässä. Rulebookissa se on upotettu johonkin multiple fights:eihin, muistaakseni. Siitä ei taida olla erikseen esimerkkiä, mutta kyllä se ihan oikea sääntö on.
Edit: Hitaat hämäläiset jäävät jälkeen.
Edit: Hitaat hämäläiset jäävät jälkeen.
- The Warmaster
Viiielä semmoinen juttu, että saahan keihään ja kilven kanssa sen +1 Defu bonuksen?
Kyllä. Keihään kanssa saa kilvestään +1 defeen.
- The Warmaster
riittääkö minulle mom:issa tullut sääntö kirja vai pitääkö hankkia se iso?
"The Darkness has begun. There will be no dawn"
-
Eorl Nuori
MoM:in kirja riittää.jampe kirjoitti:riittääkö minulle mom:issa tullut sääntö kirja vai pitääkö hankkia se iso?
kiitos tiedosta
"The Darkness has begun. There will be no dawn"
Tuli sitten aloitettu Lotr 14 kuukauden tauon jälkeen ja tarvisin hieman muistin virkistystä Volley firestä ja mahdista, willistä ja couragesta. Kyllä, omaan tuon sinisen sääntökirjan jos se on siitä kiinni.
Jos kerran sääntökirja löytyy, niin silloin ne säännöt voi kerrata sieltä. Jos asia jää epäselvaksi sääntökirjan lukemisen jälkeen, niin sitten kysymään täältä.
Phil Kelly says "No!"
Aukeama 34-35 sääntökirjasta.
Eli jos minulla on 10 tai vähemmän kuin kymmenen hahmoa kentällä, niin joudun suorittamaan tuon testin. Eli testi tehdään, niin että heitetään noppaa ja jos tuo luku on vähemmän kuin hahmoni courage niin hahmoni häviää testin.
Tuo Terrifying enemy- sääntö siis tarkoittaa, sitä että se pakottaa hahmot suoraan rohkeustestiin lukumäärästä riippumatta?
Eli jos minulla on 10 tai vähemmän kuin kymmenen hahmoa kentällä, niin joudun suorittamaan tuon testin. Eli testi tehdään, niin että heitetään noppaa ja jos tuo luku on vähemmän kuin hahmoni courage niin hahmoni häviää testin.
Tuo Terrifying enemy- sääntö siis tarkoittaa, sitä että se pakottaa hahmot suoraan rohkeustestiin lukumäärästä riippumatta?
Siis Courage Tests -kappale kertoo, miten testi tehdään. Luku 10 ei viittaa mitenkään ukkojen määrään kentällä, vaan se on tulos, joka Courage-testistä pitää saada, jotta testi menee läpi. Courage-testi figulle tehdään, kuten kappaleessa varsin selkeästi kerrotaan, heittämällä kahta noppaa ja lisäämällä tulokseen figun C-arvo.
When to Test-kappale taas kertoo, missä tilanteessa figu joutuu Courage-testin heittämään.
When to Test-kappale taas kertoo, missä tilanteessa figu joutuu Courage-testin heittämään.
Phil Kelly says "No!"
Sivu on 36.
.. eli mahdilla minä voin uusia heittovuoroni, tai helpommin sanottuna saan bonusnopat käyttöön.
.. willillä teen loitsuja ja jokainen loitsu maksaa tietyn määrän will-pisteitä.
.. fatella voin uusia esimerkiksi iskun tiettyä fate-maksua vastaan, ymv..?
.. eli mahdilla minä voin uusia heittovuoroni, tai helpommin sanottuna saan bonusnopat käyttöön.
.. willillä teen loitsuja ja jokainen loitsu maksaa tietyn määrän will-pisteitä.
-
Eorl Nuori
1. Et voi, vaan voit muuttaa nopan tulosta Mightilla. Ja lisäksi Mightilla saa tehtyä Heroic Actoineita. Lue lisää sieltä Heroic Actoins-otsikon alta.Lahti kirjoitti:Sivu on 36.
2. Jokainen loitsu vaatii tietyn noppaluvun onnistuakseen. Voit käyttää taikomiseen niin monta noppaa kuin käytät Williä (saat valita määrä, maksimi on Heron Willien määrä), mutta vain korkein tulos merkitsee. Lisäksi williä voi käyttää Mightin tavoin Courage-testejä läpäitessä ja taikojen torjumiseen.
3. Ei, vaan jos otat haavan voit käyttää yhden Fate-pisteen torjuaksesi ottamasi haavan. Jos heitit 4+ et ottanutkaan haavaa.
Vähän sekavasti selitin, mutta eiköhän silti auta :).
Pitääkö spell casterin nähdä taian kohde movement-vuoron alussa samalla lailla kuin esim. jousiampuja tai chargettaja??
Itse sanoisin kyllä, koska sääntökirjassa lukee "..the hero must be able to see the target as we have already discussed." Uskoisin, että tuolla viitataan juuri siihen sääntöön, ettei viholliseen voi kohdistaa mitään hyökkäystä jos ei sitä nää oman liikevuoron alussa.....
Itse sanoisin kyllä, koska sääntökirjassa lukee "..the hero must be able to see the target as we have already discussed." Uskoisin, että tuolla viitataan juuri siihen sääntöön, ettei viholliseen voi kohdistaa mitään hyökkäystä jos ei sitä nää oman liikevuoron alussa.....
Lisää rakentelusta/pelailusta, Mun blogi
Ei, vaan siihen osioon säännöissä missä kerrotaan miten LOS katsotaan. Eli voit kipittää nurkan taakse näkemään kohteesi, taikoa, ja juosta takaisin, jos vain liike riittää. Ammuttaessakaan ei tarvitse nähdä vuoron alussa, vaan siinä kohtaa ampumisvaihetta kun ammut juuri sillä jousimiehellä. Eli voit ampua ensin niillä muilla, ja "avata tien" sille yhdelle joka sitten näkee muiden autettua jonkun tyypin joka oli äsken vielä piilossa.
ok eli tulkitsin sääntöjä väärin. Tosin olemme kyllä aina pelanneet siis oikein, mutta näyttävästi yritin olla todellisuutta viisaampi..=)
Lisää rakentelusta/pelailusta, Mun blogi
-
Easterling