YÄäääää!!!! ((uudet High Elffit)

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Re: YÄäääää!!!! ((uudet High Elffit)

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Eipä tehnyt ASF minua autuaaksi ainakaan kahdessa pelaamassani testipelissä 90% ratsastavaa/lentävää kaaosta vastaan. Onhan se ihan hyvä ominaisuus, mutta ei se yksinään tuonut voittoa. Ensimmäinen peli päättyi tasuriin ja toisella tuli minor victory helffeille ja sekin oikeastaan lähinnä kuukäärme prinssin ansiosta. Luojan kiitos, että jätin suosiolla star lancen pois ja panostin prinssin suojaamiseen. Kun se oli käytännössä se kärmes joka teki jotain, vaikkakin viimeisellä vuorolla itse prinssi löi tavallisella miekallaan kaaoksen Ilkeistä Ilkeimmän maahan (ei ollu tosin kaamoksen lordi kenraalina).

Lancelotilla olisi voinut tehdä jotain, mutta arvelin heittäväni yhtä paskasti osuessa kuin ensimmäisessäkin pelissä, jotan oli fiksumpi ottaa kunnon suojaus. Molemmissa peleissä pelko oli edelleen helffien pahin vihollinen kun ei tuo LD 8 tuntunut riittävän, tai se ja minun noppatuurini. ASF ei auta juuri mitään jos urheat leijonat päättävät paskantaa kriittisellä hetkellä housuihinsa sen sijaan, että tekisivät rynnäkön. Vihollinen meni sitten pois helpomman saaliin perään ja jätti ne itkemään yksinään.
Modern cars - they all look like electric shavers.
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

Dark Elf69 kirjoitti:Se on kamalaa ja kaiken lisäksi kavereiden otetaan kans 1500pointsin turnaus nyt keväällä. Ja yhellä on helffit ja se nytkin varmaan hyppii riemusta ympäri huonettaan uusi helffi kirja kädessään naureskellen mun delffeille.... On se kirous... Toivottavasti Delffit uudistuu lähiaikoina. Uudet cold onit on hienoja mutta pieni lohtu nyt.
*Boing boing mwahahaa delfn00b*

Mistä keksit että ASF on helffeille aihe josta sietää hyppiä ja nauraa epäreilusti?? Always Strike First paikkaa helffien viime kirjan puutteita aivan loistavasti, kun ennen mokomat ottivat turpiinsa melkein samankokoisilta Gobboyksiköiltäkin. Nyt niitä ei pakosta voita kaikella edestäpäin, vaan vastapelaaja joutuu pelatessa harkitsemaan hieman muutakin kuin miten pääsee nopeiten lähikseen.

Ei se siltikään tarkoita että se olisi se jumalallinen autowin-kyky. Swordmasterit ovat entistä kalliimpia ja yhäkin märkiä paperipusseja. Spearmenejen S on huimat kolme. Characterit maksavat niin maan p**keleesti ilman kamojakin, ja, kuten sanottu, useimpien yksiköiden LD on "vain" 8.

Pieni OT: Jos pelaa 1200pts pelissä kymmenen Cold One Knihdin yksikköä Full Commandilla ja taikalipulla heittäen sen täysin tukemattomana sinne missä kaikki pääsevät iskemään siihen takaisin, sietääkin hävitä ;)
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Jara

Viesti Kirjoittaja Jara »

I Ride in a Dragon kirjoitti:
Dark Elf69 kirjoitti:Se on kamalaa ja kaiken lisäksi kavereiden otetaan kans 1500pointsin turnaus nyt keväällä. Ja yhellä on helffit ja se nytkin varmaan hyppii riemusta ympäri huonettaan uusi helffi kirja kädessään naureskellen mun delffeille.... On se kirous... Toivottavasti Delffit uudistuu lähiaikoina. Uudet cold onit on hienoja mutta pieni lohtu nyt.
*Boing boing mwahahaa delfn00b*

Mistä keksit että ASF on helffeille aihe josta sietää hyppiä ja nauraa epäreilusti?? Always Strike First paikkaa helffien viime kirjan puutteita aivan loistavasti, kun ennen mokomat ottivat turpiinsa melkein samankokoisilta Gobboyksiköiltäkin. Nyt niitä ei pakosta voita kaikella edestäpäin, vaan vastapelaaja joutuu pelatessa harkitsemaan hieman muutakin kuin miten pääsee nopeiten lähikseen.
Itse asiassa minä ainakin mietin ihan jokaista armeijaa vastaan miten pääsen nopeiten lähikseen (sillä tavalla, että siinä on jotain järkeä)
Ei se siltikään tarkoita että se olisi se jumalallinen autowin-kyky. Swordmasterit ovat entistä kalliimpia ja yhäkin märkiä paperipusseja. Spearmenejen S on huimat kolme. Characterit maksavat niin maan p**keleesti ilman kamojakin, ja, kuten sanottu, useimpien yksiköiden LD on "vain" 8.
Hyvin monella muullakin tämän pelin coren täyttö yksiköillä on s3 ja haltioilla niitä satelee enemmän ja ekana. Ei niillä edelleenkään pelejä voiteta (sitä varten on rivit), mutta se tekee näistä huomattavasti käyttökelpoisempia ja maksaakin vain 9p. Swordmastereita käytetään pienissä detachmentyksiköissä (7-14 toimii) jotka ryntäävät vastapalloon spearmanien avuksi. Kyllä, ne kuolevat helposti, mutta täytyyhän niilläkin jokin heikkous olla, mielestäni ne ovat tasapainoinen ja varteen otettava yksikkö. Niin ja helffeillä on valour of ages, joten ne ei helposti panikoi delffien edessä. Haltiat ovat vähälukuisia, joten sankaritkin ovat kalliita. Se meidän on hyväksyttävä. Ja tähän syy lienee armeijan tasapainoisuus.
Rizky

Viesti Kirjoittaja Rizky »

täytyy myöntää että tuo valour of ages on aika kova delffejä vastaan kun siellä on niitä kaiken maailman mörköjä causaamaan terroria ja fearia sekä aimo määrä tulitusta aiheuttamaan paniikkia.

Nyt myöhemmin ajatellen olen huomannut että se on ihan hyvä juttu ettei pure of hearttia enää ole. Jos miettii että pelatessa lohikäärmellä ja rullakuskilla niin se PoH olisi luultavasti rullakuskilla. Ja PoH taas vetää huomiota puoleensa kun siitä rullakuskista saa 240pts niin sitä on hyvä alkaa jahtaamaan
Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke »

Jara- kirjoitti:Haltiat ovat vähälukuisia, joten sankaritkin ovat kalliita. Se meidän on hyväksyttävä. Ja tähän syy lienee armeijan tasapainoisuus.
Tjaah, en ole peliäkään pelannut uudella kirjalla mutta voin jo listaa hyvin pitkälle kehittäneenä vannoa että elämäni ei ainakaan kokenut mitään muutoksia vaikka ne sankarit kallistuivat. Tuskin kukaan saa slaagia siitä että maget kallistuivat 5 pojoa. Eivät ne sillä säännöllä mitään tee, mutta ei sen pitäisi haitatakaan, coren halventuminen osittain tasapainottaa kokonaiskuvaa, ja vaikka eliitit kallistuivat, niitä tasapainottaa nykyään pienemmät, mutta hyvin toimivat koot.
Nobeli ja Prinsseli kans kallistuivat, mutta onhan sekin ASF ja tuttu Valour kuitenkin kuosissa ilman että menee magic itemien paikkaa. Tyytyväinen sietäisi tuohon olla. Kaiken kukkuraksi koko pelin idiooteinta sääntöä ei enää ole olemassa niin itselleni kelpaa uusi kirja paremmin kuin hyvin.
Peril of Warp
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Jara- kirjoitti: Itse asiassa minä ainakin mietin ihan jokaista armeijaa vastaan miten pääsen nopeiten lähikseen (sillä tavalla, että siinä on jotain järkeä)

Niin, sillä tavalla että siinä on sitä paljonpuhuttua järkeä. Pelikaverini käyttä pääasiassa pieniä, tukemattomia yksiköitä joilla ei kannata mennä Speareihin edestäpäin. Mieluusti kulutan sen vuoron tuossa tilanteessa jos pääsisin kylkeen (minkä ei pitäisi olla ongelma, oma taktiikkani kun on "Hakkaa päälle")
Hyvin monella muullakin tämän pelin coren täyttö yksiköillä on s3 ja haltioilla niitä satelee enemmän ja ekana. Ei niillä edelleenkään pelejä voiteta (sitä varten on rivit), mutta se tekee näistä huomattavasti käyttökelpoisempia ja maksaakin vain 9p. Swordmastereita käytetään pienissä detachmentyksiköissä (7-14 toimii) jotka ryntäävät vastapalloon spearmanien avuksi. Kyllä, ne kuolevat helposti, mutta täytyyhän niilläkin jokin heikkous olla, mielestäni ne ovat tasapainoinen ja varteen otettava yksikkö. Niin ja helffeillä on valour of ages, joten ne ei helposti panikoi delffien edessä. Haltiat ovat vähälukuisia, joten sankaritkin ovat kalliita. Se meidän on hyväksyttävä. Ja tähän syy lienee armeijan tasapainoisuus.

"Joku joskus" väitti että Speareista ei mennä läpi edestä enää millään, kun mokomalla on ASF. Pelasinpa hetken MatikkaHammeria ja laskin, että täysikokoiseen örkkiyksikköön saadaan tehtyä huimat 2 woundia ennen kuin ne iskevät takaisin. Tässä meinataan että ei se ASF yhäkään ole sellainen asia jonka takia kannattaa paskoa housuihinsa ja ulista "Luovutan, en mää voi voittaa". Helffit ovat helffit, paranneltuina ja Silver Helmit ja kärryt vaihtuivat jalkaväkeen. Ei ne yhäkään voittamattomia ole. Jos niin luulee, niin sitten on pelaajassa vika.
Jara- kirjoitti:Ei niillä edelleenkään pelejä voiteta
Tätähän minäkin olen koko ajan yrittänyt suoltaa. Ei itketä helffeistä, halitaan nalleja ja nuollaan mansikkatikkareita ^^
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Jara

"Joku joskus" väitti että Speareista ei mennä läpi edestä enää millään, kun mokomalla on ASF. Pelasinpa hetken MatikkaHammeria ja laskin, että täysikokoiseen örkkiyksikköön saadaan tehtyä huimat 2 woundia ennen kuin ne iskevät takaisin. Tässä meinataan että ei se ASF yhäkään ole sellainen asia jonka takia kannattaa paskoa housuihinsa ja ulista "Luovutan, en mää voi voittaa". Helffit ovat helffit, paranneltuina ja Silver Helmit ja kärryt vaihtuivat jalkaväkeen. Ei ne yhäkään voittamattomia ole. Jos niin luulee, niin sitten on pelaajassa vika.
Jos pidät vaan jotain random 15 yksikköä speareja fullcommandilla pöydällä niin IMO niistä ei koidu hyötyä sinulle tarpeeksi pisteisiinsä nähden. Olen itse todennut erittäin tehokkaaksi 20xspearmen + war banner + BSB great weaponilla ja armour of caledorilla. Kerran yksiköllinen bretonnian nihtejä ryntäsi näihin paladinin kanssa ja hävisivät combatin ja jäivät vieläpä alle. Kuvitteleppa sama keihäsyksikkö niitä samoja örkkejä vastaan kun staattista resoa on 6-7. Pointtini oli, että niistä tehtiin paljon parempia, sillä niillä pyritään voittamaan combatit staattisella resolla ja sehän onnistuu helpommin kun pisteet tulivat alas. ASF parantaa asiaa erittäin mukavasti sillä nyt niihin ei enää millään tahansa random gobboyksiköillä uskalleta hyökätä, eli se tekee niistä huomattavasti käyttökelpoisempia. Ja jos juuri esim. jotkut ritarit niihin chargaavat niin saattavatpa keihäät tiputtaa sieltä yhden ritarinkin puhumattakaan siitä s6 herosta.
Tätähän minäkin olen koko ajan yrittänyt suoltaa. Ei itketä helffeistä, halitaan nalleja ja nuollaan mansikkatikkareita ^^
Itseasiassa tuota en ole yrittänyt suoltaa.
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Jara- kirjoitti: Jos pidät vaan jotain random 15 yksikköä speareja fullcommandilla pöydällä niin IMO niistä ei koidu hyötyä sinulle tarpeeksi pisteisiinsä nähden. Olen itse todennut erittäin tehokkaaksi 20xspearmen + war banner + BSB great weaponilla ja armour of caledorilla.
Voi p...

Sinä sanot kokoajan että spearmenit voittavat resolla eivätkä tapoilla ja minä sanon että ASF ei takaa autovoittoa, koska ei ne spearmenit kumminkaan tapa huimalla S3 iskuillaan. Missä meillä meni ristiin?

Ja kyllä, pelaan random 15 yksikköä speareja fullcommandilla, koska ihan joka yksikköön ei saa BSB:tä. Valitan, mutta niin se vain on.
Jara- kirjoitti:
Ah, mitä tämä on:
Hyvin monella muullakin tämän pelin coren täyttö yksiköillä on s3 ja haltioilla niitä satelee enemmän ja ekana. Ei niillä edelleenkään pelejä voiteta (sitä varten on rivit)
Aivan, samaa mieltä. Ei niillä S3 tapoilla pelejä voiteta.
Rizky

Ehkä jara viittasi niihin puheisiin nalleista ja tikkareista :)
abcdefg

Viesti Kirjoittaja abcdefg »

S3 iskut ovat kovia (vähä niiku vitsi)! 15X spearmanii iskee vaikka Bretsejen lanceen! Osuu 7.5, woundaa 3.75 ja max 1 kuolee huonoon tuuriin, kun siellä on se wardi. Sama vaikka siellä olisi se BSB mutta siltikään et voita sitä combattia! Joko siulla oli hyvää tuuria tai vastustajalla huonoa. mutta tartteet oikeesti sitä tuuria jos voitat nuo!BSB saattaa tappaa yhen lisää, SAATTAA.

Eli mie oon sitä mieltä että ei niillä PITÄISI tappaa paljoa ratsuja, eikä mitään millä on WS4+ ja AS4 tai parempi! Mutta hevosten S3 iskut taas tekevät oikesti kovaa jälkeä, mutta tuurillahan tapat vaikka kenet!
2
Blue_Hill

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill »

Tänään pelasin ensimmäisen pelini uusilla Helffeillä. Sanotaan näin, että pelin tulos ei kerro ihan koko totuutta Helffeistä, ehkä paremminkin omasta tuuristani. Joukot eivät edelleen kestä mitään, keihäsblokkit todella saavat aikaiseksi jtn vain ASF:n avulla, muuten väkeä kuolee ihan liikaa. Tämän päivän peli oli kaverin hyvin yllättävää örkkilistaa vastaan: täysmagiat, 6 chukkaa, jätti, röllejä, 2*arrereita, 1 ryhmä perusörkkejä, Savage örkkejä ryhmä ja n-goppoja ryhmä.. Eka kierros jo näytti mitä tuleman piti: Warpath&Foot of Gork tuhoavat AIVAN liikaa väkeä, omat dispellit eivät millään riittäneet rajoittamaan loitsintaa. Loppujen lopuksi omasta armeijasta jäi kentälle vain prinssi ja 5 shadow warrioria. hävisin massacrella (joku 33pts vähemmän ja olisi ollut öö major?).. Osa syyksi voin laittaa järjettömän huonon noppatuurini ja savage örkkien warpaintin joka pelasti aina yhden örkin.. Kuitenkin kaverini vei liskoja massacrella, pelaten puoli-jalkaväki haltioilla..

Viestini eksyi vähän raiteilta.. noh siis. Helffit voitetaan siis ihan samalla lailla kuin aina ennenkin. Vaikka ASF tuo pieni etuja, se ei suojaa ampumiselta eikä taikuudelta, johon oma armeijani tuntui tänään kaatuvan. Prinssi kestää, vaikka yksin tiettyjä unitteja vastaan, jopa useampaa (15 n-goppoa edestä ja kylkeen 3 trollia; ei lähtenyt pakoon millään). Joukot olisi tärkeää saada nopeasti taisteluun, jalkaväki ei todellakaan kestä ampumista. Special joukkojen saamat ylimääräiset iskut tasapainoittavat kivasti, 3 swordmasteria voi saada vielä jtn aikaiseksi taistelussa. Maageille oikeiden esineiden valitseminen on elintärkeää, koska 2pikkumaagin tuomat dispellit eivät riitä "täydet tai lähes täydet magialevelit"-armeijoita vastaan. Tämä ei tietenkään ole vain helffien ongelma mutta olin vähän järkyttynyt kun örkit dominoivat magiaa :D

Siinä jtn ajatuksia mitä testipelin jälkeen on mielessä.
Half-Breed kirjoitti:Täällä annetaan neuvoja 40k:hon, ei lassipalloon.
Never Play Poker with GM
Nimimerkki vaihtui 5.1.-12; elfman -> Blue_Hill
Rizky

elfman kirjoitti: Prinssi kestää, vaikka yksin tiettyjä unitteja vastaan, jopa useampaa (15 n-goppoa edestä ja kylkeen 3 trollia; ei lähtenyt pakoon millään).
Ai tuliko muka insane couragea heiteltyä parikin kertaa?
Blue_Hill

^
yhden ainoan kerran, kaverin viimeisellä vuorolla. Gobboja prinssi pidättelikin kierroksen ennen kuin peikot saapuivat. :) Muutenkin noppatuurini oli hyvin ihmeellistä (jos saa offata); joko kaikki alle kolmosia tai että tyyliin 12 osumasta vain yksi woundasi... En vain osaa heittää noppaa ^^"
//OFF
Never Play Poker with GM
Jara

I Ride in a Dragon kirjoitti:
Jara- kirjoitti: Jos pidät vaan jotain random 15 yksikköä speareja fullcommandilla pöydällä niin IMO niistä ei koidu hyötyä sinulle tarpeeksi pisteisiinsä nähden. Olen itse todennut erittäin tehokkaaksi 20xspearmen + war banner + BSB great weaponilla ja armour of caledorilla.
Voi p...

Sinä sanot kokoajan että spearmenit voittavat resolla eivätkä tapoilla ja minä sanon että ASF ei takaa autovoittoa, koska ei ne spearmenit kumminkaan tapa huimalla S3 iskuillaan. Missä meillä meni ristiin?

Ja kyllä, pelaan random 15 yksikköä speareja fullcommandilla, koska ihan joka yksikköön ei saa BSB:tä. Valitan, mutta niin se vain on.
Jara- kirjoitti:
Ah, mitä tämä on:
Hyvin monella muullakin tämän pelin coren täyttö yksiköillä on s3 ja haltioilla niitä satelee enemmän ja ekana. Ei niillä edelleenkään pelejä voiteta (sitä varten on rivit)
Aivan, samaa mieltä. Ei niillä S3 tapoilla pelejä voiteta.
Rauhoitutaan vaan siellä päässä.
Pointtini oli, että ASF + martial prowess tekee niistä roimasti paremman yksikön. Itse näytät olevan sitä mieltä, että on aivan sama heitetäänkö niitä strena kolmosia ollenkaan. Minä taas olen eri mieltä. Ymmärsitkö? Vai riidelläänkö lisää?

Mihin muualle laitat BSB:n jos et keihäsmiehiin? Swordmastereihinko? BSB kannattaa laittaa armeijan keskus yksikköön joka sattuu minulla olemaan keihäsmiehet. Keskus yksikön ympärille ripotellaan ympärille joko tukemaan sitä tai hakemaan oma vastuksensa.

Ja edelleen olen sitä mieltä, että 15 spearmania pelkällä fullcommandilla ei ole pisteidensä arvoinen. Et saa tarpeeksi staattista resoa.
Ehkä Jara viittasi niihin puheisiin nallesta ja tikkareista :D
Rizky ymmärsi oikein :D
Jara

Lind The ChessMaster kirjoitti:S3 iskut ovat kovia (vähä niiku vitsi)! 15X spearmanii iskee vaikka Bretsejen lanceen! Osuu 7.5, woundaa 3.75 ja max 1 kuolee huonoon tuuriin, kun siellä on se wardi. Sama vaikka siellä olisi se BSB mutta siltikään et voita sitä combattia! Joko siulla oli hyvää tuuria tai vastustajalla huonoa. mutta tartteet oikeesti sitä tuuria jos voitat nuo!BSB saattaa tappaa yhen lisää, SAATTAA.

Eli mie oon sitä mieltä että ei niillä PITÄISI tappaa paljoa ratsuja, eikä mitään millä on WS4+ ja AS4 tai parempi! Mutta hevosten S3 iskut taas tekevät oikesti kovaa jälkeä, mutta tuurillahan tapat vaikka kenet!
No kyllä minä vaan voitin sen combatin. 3 riviä, ylivoima, lippu, warbanner, bsb = 7 + se 2-3 tappoa jotka siinä tein en muista kumpi noista. Eli minulla oli resoa 8 tai 9. Ritareita oli siis 8 kappaletta vastassa + hero. Vastapelaajan yksikkö tiputti muistaaksen 5 tai 6. Minulla siis 8 resoa ja breteillä 7. Eikö muka ole mahdollista?

Ja eikä tarvitse joka sanan väliin laittaa huutomerkkiä.
Viimeksi muokannut Jara, Su 06.01.2008 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Jara- kirjoitti: Rauhoitutaan vaan siellä päässä.
Pointtini oli, että ASF + martial prowess tekee niistä roimasti paremman yksikön. Itse näytät olevan sitä mieltä, että on aivan sama heitetäänkö niitä strena kolmosia ollenkaan. Minä taas olen eri mieltä. Ymmärsitkö? Vai riidelläänkö lisää?

Mihin muualle laitat BSB:n jos et keihäsmiehiin? Swordmastereihinko? BSB kannattaa laittaa armeijan keskus yksikköön joka sattuu minulla olemaan keihäsmiehet. Keskus yksikön ympärille ripotellaan ympärille joko tukemaan sitä tai hakemaan oma vastuksensa.

Ja edelleen olen sitä mieltä, että 15 spearmania pelkällä fullcommandilla ei ole pisteidensä arvoinen. Et saa tarpeeksi staattista resoa.
Ehkä Jara viittasi niihin puheisiin nallesta ja tikkareista :D
Rizky ymmärsi oikein :D
Ei sitten jos ei nallet ja tikkarit kelpaa :( Kyllä minä ainakin halin miun pehmolohikäärmettä ^^

Joo, rauhoitutaan vaan, kyllä minäkin speareja käytän. BSB on meikällä useimmissa listoissa Swordmastereissa, joiden kummallakin puolella on nuo 15 Spearin yksiköt vahtimassa sen flankkeja.

Ja hyvin nuo 15 napin yksiköt on suorittanut, mutta vastaan onkin käytännössä tullut uusilla helffeillä vain delffilista, jossa oli 10 CoKin yksikkö, 10 Spearin hupiyksikkö, kaksi repsua, kaksi sorsaa ja 10 corsairia noblella. Massacre. Minulle.
Jara

Ei sitten jos ei nallet ja tikkarit kelpaa :( Kyllä minä ainakin halin miun pehmolohikäärmettä ^^
lol?
Joo, rauhoitutaan vaan, kyllä minäkin speareja käytän. BSB on meikällä useimmissa listoissa Swordmastereissa, joiden kummallakin puolella on nuo 15 Spearin yksiköt vahtimassa sen flankkeja.
No sinnulla on näköjään yksiköt päinvastaisesti. Olen vaan sitä mieltä, että ne on ne swordmasterit ovat parempia tukiyksiköitä. Pidän näitä 14 kokoisina 7 riveissä jolloin ne saattavat mennä myös hutkimaan yksikseen.
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Jara- kirjoitti:
lol?
Ei lol. Tosi homma :P Katso nikkiin ja koet "aah"-elämyksen.
Joo, rauhoitutaan vaan, kyllä minäkin speareja käytän. BSB on meikällä useimmissa listoissa wordmastereissa, joiden kummallakin puolella on nuo 15 Spearin yksiköt vahtimassa sen flankkeja.
No sinnulla on näköjään yksiköt päinvastaisesti. Olen vaan sitä mieltä, että ne on ne swordmasterit ovat parempia tukiyksiköitä. Pidän näitä 14 kokoisina 7 riveissä jolloin ne saattavat mennä myös hutkimaan yksikseen.
14 kokoisina minullakin, yleensä viiden riveissä.
Blue_Hill

^
btw Sword Mastereita kannattaa kokeilla kahdessa kuuden rivissä. Itse tykkäsin niistä tuollaisessa yksikössä, sääli ettei ole figuja kahteen ryhmään. Ja siis keihästontut ovat nyt vahvoja ottamaan chargeja vastaan, ei niillä juuri kannata chargeilla kun menettävät sen yhden rivin . Kun ottaa chargea vastaan saa lyödä kolmesta rivistä mutta tämähän on kaikille ihan selvää, eikös :) ?
Never Play Poker with GM
IRiaD
Peliporukkavalvoja

elfman kirjoitti:^
btw Sword Mastereita kannattaa kokeilla kahdessa kuuden rivissä. Itse tykkäsin niistä tuollaisessa yksikössä, sääli ettei ole figuja kahteen ryhmään. Ja siis keihästontut ovat nyt vahvoja ottamaan chargeja vastaan, ei niillä juuri kannata chargeilla kun menettävät sen yhden rivin . Kun ottaa chargea vastaan saa lyödä kolmesta rivistä mutta tämähän on kaikille ihan selvää, eikös :) ?
Ei ne mulla lyö kun yhdestä rivistä, ne on katsos aina 15 levyisessä rivissä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”