"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Vinkkejä kuvaamiseen? (Sister of Battle -kuva)

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Sami Jumppanen

Vinkkejä kuvaamiseen? (Sister of Battle -kuva)

Viesti Kirjoittaja Sami Jumppanen »

Tässäpä yksi kuva jonka ilkeän lähettää toisten nähtäväksi. Onko kellään neuvoja kuvaamiseen tai maalaamiseen?
Liitteet
Sister2.jpg
Sister2.jpg (64.33 KiB) Katsottu 1263 kertaa
Sami Jumppanen

Re: Vinkkejä kuvaamiseen? (Sister of Battle -kuva)

Onhan tuossa toinenkin:
Liitteet
Sister1.jpg
Sister1.jpg (60.16 KiB) Katsottu 1259 kertaa
teri

Viesti Kirjoittaja teri »

No jos saisit esimmerkiks jonkun valkosen taustan tohon ja pikkasen kauempaa kun otat kuvan nii vois tulla parempii ;)
Sitähän ne sukulaiset on sanonu et ei se järkevää oo! Terveys ja hampaat siinä menee!
Sami Jumppanen

teri kirjoitti:No jos saisit esimmerkiks jonkun valkosen taustan tohon ja pikkasen kauempaa kun otat kuvan nii vois tulla parempii ;)
Tuon etäisyyden kanssa jo tappelin ja nämä kuvat ovatkin otettu hieman kauempaa, koetan vielä kauempaa myöhemmin...
Mutta onko tuo valkea hyvä? Muistelen jonkun sanoneen että valkea tausta ei välttämättä ole se paras.
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Grimaldus

Viesti Kirjoittaja Grimaldus »

Maalauksesta vähän. Onko noissa punainen pohjamaali? Jos on, niin lopeta sen käyttö, käytä ennemmin mustaa. Käyttäisin vähän vähemmän kultaa ja vähän ohuempia maalikerroksia. Highlightkin olisi terää. Käyttäisit ihmeessä myös useampaa väriä.
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 42&t=74215
Miksi sä viestiä luet? Kaiken tarpeellisen saat tuolta^
Sami Jumppanen

Grimaldus kirjoitti:Maalauksesta vähän. Onko noissa punainen pohjamaali? Jos on, niin lopeta sen käyttö, käytä ennemmin mustaa. Käyttäisin vähän vähemmän kultaa ja vähän ohuempia maalikerroksia. Highlightkin olisi terää. Käyttäisit ihmeessä myös useampaa väriä.
Pohjana on musta, mutta siinä on aika paljon kokeilun luontoista pohjalla. Maali kerrokset on toki melko paksuja kun ei hermot tai niskat kestä montaa kerrosta. Siinä olen samaa mieltä että kultaa on ehkä liikaa, mutta ajattelin että se hoitaisi highlightien tehtävän ja toisi yksityiskohtia esille.

Väri teemasta sellaista että koetin saada aikaan jotakin sellaista kuten WH codexin sivulla 56 oleva =I=, mutta meni hieman metsään. Rupesin panssaria säätämään sävyittäin ja koetin hakea sopivaa sävyä ja viitta meni liian tummaksi kun käytin inkkiä noiden varjostuksien tekoon (no jaa, niitä nyt ei noissa kuvissa olekkaan kun ovat otettu edestä). Kulta värillä rupesin turaamaan sitten jälkeenpäin.
Hammarist

Viesti Kirjoittaja Hammarist »

No tässä muutama kuvaamisvinkki:
- jos kamerassa on erikoisasetus lähikuviin, käytä sitä.
- ota kuvat n.30cm päästä, zoomaa lähemmäs niin kauan kuin kamera tarkentaa terävästi.
- leikkaa tietokoneella kuvasta kuvan kohde erilleen (jos tarpeen) pienentääksesi kuvakokoa, kameran kuvat ovat n. 2000x1000 pikseliä (ainakin omani) joten niistä voi leikata ihan rauhassa ennen tuota 650 leveyttä.

Nämä tietenkin jos käytät oikeaa kameraa, kännykkäkameroista en osaa sanoa mitään
Hartman kirjoitti: Yhdestoista käsky:
"Sinun ei ole nöyhtää & pelimecanicaa toisiinsa sotceman. "
Sami Jumppanen

Hammarist kirjoitti: Nämä tietenkin jos käytät oikeaa kameraa, kännykkäkameroista en osaa sanoa mitään
En kai minä niin huono kuvaaja ole?
Hammarist

Viesti Kirjoittaja Hammarist »

En tarkoittanut että olet huono kuvaaja, kerroin vain miten itse kuvaan miniatyyrejäni. Tuolla lainaamallasi tarkoitin etten tiedä paljoakaan kännykkäkameralla kuvaamisesta. :) Ihan hyvältähän nuo kuvat näyttävät, vähän epätarkkoja vain.
Hartman kirjoitti: Yhdestoista käsky:
"Sinun ei ole nöyhtää & pelimecanicaa toisiinsa sotceman. "
Sami Jumppanen

Ok, myönnetään nyt että tuo oli lähinnä läppä, jonka heitin kun mainitsit kännykkä kameran tässä yhteydessä. Auttaako tälläinen tieto että kamera on Canon PowerShot 570? Löysin taannoin kaverien avulla nappulan, josta saa salaman pois ja toisen, jolla saa "makro kuvauksen" päälle. Onko kellään mitään vinkkiä miten sillä pitäisi kuvata, minä kokeilin ja sutta tuli. Nuo lähettämäni kuvat olivat parempia kuin ne.
Tuhis

Viesti Kirjoittaja Tuhis »

Pistä vain makromode päälle ja tarkenna figuun sopivan läheltä äläkä käytä zoomia tai menee pieleen. Otat kuvan kunnon valaistuksessa ja pistät aukon mahdollisimman pieneksi, eli F(suurin luku minkä saat) ja valotusaika joku 1/50 jos et käytä jalustaa. Salamaa ei kannata käyttää. Taustalle kannatta laittaa joku yksivärinen/hieno paperi kaarelle niin ei näe missä menee takaseinä ja missä lattia. Tai sitten kuvan voi ottaa sopivan kankaan päällä vaikka sängyllä, tulee siitäkin ihan hieno.
Alle kirjoitus on yhdys sana.
BOOM!
Marathon!
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Mainittakoon, että zoomin käytölle ei ole kieltoja, kunhan zoomi on optinen. Digitaaliseen ei kannata koskea pitkällä tikullakaan. Hanki jalusta jos sellaista ei vielä ole, tarkennus pistetarkennukseksi (arvioivan sijaan), säädä valkotasapaino manuaalisesti (kalibroi valkoisella paperilla)... nämä siis edellämainittujen lisäksi.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”