Epic: Armageddon turnaus la 16.2 Helsingissä (tulokset)

Ilmoitukset tulevista turnauksista.
Hena
Viesti:

Epic: Armageddon turnaus la 16.2 Helsingissä (tulokset)

Viesti Kirjoittaja Hena »

Suunnitelmat turnauksesta ennen vuoden loppua kaatuivat taas kerran. Mutta "vanhaan tapaan" (tein niin viime vuonna) paikkaan tilannetta aloittamalla turnausvuoden jo helmikuussa kun se aika lykkääntyi alkuperäisestä.

Aika: Lauantai 16.2, klo 10 -> 19.15
Paikka: Fantasiapelien Lohikäärmeenluola Helsingissä
Tilaa: 10 - 18 pelaajaa

10.00 - 10.30 Saapukaa paikalle
10.30 - 13.15 Kierros 1
13.15 - 13.45 Ruokailu & Maalausarvostelu
13.45 - 16.30 Kierros 2
16.30 - 19.15 kierros 3

Lauantai tarkoittaa sitä että paikka on normaalisti auki, joten ylimäääräisiä ihmisiä siellä tulee olemaan. Kiitos kuitenkin fantsulle, meidän sinne päästessä.

Armeijat 3000 pistettä. Kaikki pelit ovat normaaleja GT scenaarioita.

Pisteytyksestä (oekv = objektiivia enemmän kuin vastustajalla)
Tiebreaker piste-ero +-250 pistettä: 10-10
Tiebreaker pistero >250: 13-7
Voitto, 1 oekv: 15-5
Voitto, 2 oekv / 4+ kierros 3+ oekv: 17-3
Voitto, 3 oekv kierros 3: 20-0

Sen lisäksi maalausta arvostellaan asteikolla 0 - 10, mikäli saan tuomarin. Itse en osaa sitä tehdä.

Säännöt
Neal Huntin sääntömuutokset ovat voimassa.
http://www.tacticalwargames.net/wiki/ti ... alleryId=4
(Myös Marconzin Handbookkia voi käyttää, mutta Neal Huntin muutokset ovat pääasiallinen lähde).

Perus sääntöihin tulee sauraavat muutokset:
1. Lentokoneiden lisärajoitus
"Aircrafts cannot affect victory conditions on the turn they land."

2. Ei CAP vs CAP laatikkoa käytössä. Mutta CAPia voi käyttää Intercept komentoa vastaan.

Listat
(Armeijalista wiki).

Sauraavia listoja voi käyttää. Jos haluat käyttää listaa jota ei ole erikseen alla kielletty ja ei ole tässä, niin kysy ja pistän listan jompaan kumpaan osioon.
  • Kaikki Balaned listat
  • Kaikki Near listat
  • Chaos Variantit (Thousand Sons, Emperors Children, Death Guard)
  • Dark Eldar
  • Eldar variantit (Ulthwe, Saim-Hann, Iyanden ja Alaitoc)
  • Demiurg
  • AMTL
  • OGBM (2.1 WIP, minulla tällä hetkellä ja laitan verkkoon jos joku sitä haluaa käyttää)
Listoihin muutoksena
1. Demolisher kuten sääntökirjassa.
2. Orkeillä Oddboy 50 pistettä ja Flak Wagon rajoitusmuutosta ei ole.
3. Vindicator seuraavanlaisesti

Name/ Move/ Armour/ CC/ FF
Vindicator/ 25cm/ 4+/ 6+/ 4+
Weapons/ Range/ Firepower/ Notes
Vindicators Demolisher/ 30cm/ AP3+ AT4+/ Ignore Cover
AND/ (15cm)/ Small Arms/ Ignore Cover
Notes: Walker

4. Eldar
4.1 Eldarien Revenant pari on 650 pistettä (se 600 niissä Nealin dokuissa on virhe).
4.2 Biel-Tan saa myös seuraavan Troupen
0-1 Aspect troupes for Beil-tan (175 points for 4 stands with transport option of Wave serpents for 50 points or Falcons at 65 points, and 0-1 exarch for 25 points)

5. Banebladella on 3 Twin Heavy Bolteria (AP4+) 3 heavy Bolterin sijaan.

6. Kaaoksen lentokoneet

Hell Talon
Speed: Fighter-Bomber
Armour: 5+

Weapons
Twin Lascannon / 30cm / AT4+/AA4+ / Fixed Forward
Havoc Launcher / 45cm / AP4+ / Fixed Forward
Bombs / 15cm / 1BP / Ignore Cover, Fixed Forward

Price: 200 points for 2

Hell Blade
Speed: Fighter
Armour: -

Weapons
2x Twin-linked Autocannons / 30cm / AP4+/AT6+/AA6+ / Forward Arc

Price: 200 points for 3

7. AMTL changes
7.1. Carapace Landing Pad on Support Weapon luokassa
7.2. Melta Cannon statit muutettu
Melta Cannon / 30cm / 2 * MW4+ / TK(1)
AND / (15cm) / (small arms) / EA+1, TK(1)
7.3. Ordinatus is Auxilia Formation and not Legio Formation

Seuraavia listoja ei sallita
  • Gharmuls, Khazaks and Thurgrim Squats
  • Inquisition Task Force
  • Space Wolves
  • Necrons (jätetään nämä pois tällä kertaa)
  • Minervan Tank Regiment
  • Tyranids (säännöt on hiukan auki tällä hetkellä, jos joku todella haluaa ottaa yhteyttä)
Tuokaa mukana omat säännöt, Blast Markerit, objektivet jne mielellään. Tarvittaessa tuomareina toimin minä ja paikalla valittuna yksi tai kaksi muuta.

Kysymyksiä voi laittaa minulle. Ilmoittakaa mieluusti minulle etukäteen oletteko tulossa. Joko sähköpostilla hena (ät) iki.fi, postaamalla tähän threadiin tai laittamalla minulle YV:tä.

Osallistujat
  1. Hena
  2. rpr
  3. Pahvi
  4. asaura
  5. Warsmith
  6. Niblebitzer
  7. Team von Traube, Herr
  8. Team von Traube, Freu
  9. Crabowl
  10. Fysope
  11. Santtu Toivakka
  12. Otso
  13. Haddock
  14. Atte Roine
Turnaustulokset löytyvät alta
http://iki.fi/hena/gw/tournament/2008-0 ... sults.html
Viimeksi muokannut Hena, Su 17.02.2008 22:41. Yhteensä muokattu 32 kertaa.
Tooninki

Re: Epic: Armageddon turnaus tammi-, helmikuun vaihteessa

Viesti Kirjoittaja Tooninki »

Jos tuohon mennessä saisi nappeja maaliin niin parempi päivä minulle olisi toinen toista! (2.2.2008)
Mitenkäs Chaoksen flyer pistehinnat? siis HellTalon & HellBlade!?
Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without.
rpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rpr »

Warsmith kirjoitti:Mitenkäs Chaoksen flyer pistehinnat? siis HellTalon & HellBlade!?
Hitaasti liikkuvat rattaat tuon suhteen - toistaiseksi kai virallinen on se Swifthdeath ja Helltalon listalta. Itse olen kokeillut noita 200/3 hellbladeja joilla pyssyt 2x 30cm 4+/6+/6+ -versioita ja tuntuvat pelittävän. Helltaloneista kokeilisin sitä 125/2 -setuppia. (nämä siis olikos se Pixelgeekin postituksista, löytyvät myös http://iki.fi/rpr/gw/epica/chaos.html )
rpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rpr »

Hena kirjoitti: Säännöt.
Tämä on tärkein osio. Mitä sääntöjä käytetään? Itse olen tuon Neal Huntin sääntömuutoksien kannalla, lähes kokonaan.
http://www.tacticalwargames.net/wiki/ti ... alleryId=4

Ainoat asiat mitä en henk. koht. haluaisi on Demolisher muutos ja Ork Oddboy hintamuutos. Sen lisäksi ottaisin mukaan tuon aina olleen lentokoneiden lisärajoituksen
Rok, hyvä Hena! Kumpi päivä kai ok, parempi tammikuun..
Noista muutoksista: pääosin ok (hitto kun on karmeita lukea nuo nealin dokut), helpointa ois jos voisi sanoa, että "käyttäkää Handbook 2.0" (tai mikä onkaan tuorein) pl. typot ja sitten jos muutetaan jotain - ainakin tuo landerimuutos, sitten oddboy/demolisher voi olla puolestani eri lailla.. (lisäksi minä heikentäisin fearlessiä mutta tunnun olevan yksin sen kanssa)
Ghe'dahlg

Viesti Kirjoittaja Ghe'dahlg »

Eipä ole pitkään aikaan tullut mitään pikku-ukkoilua väännettyä, joten tässä voisi olla taas hyvää saumaa kokeilla pitkästä aikaa miten noppa pyörii ja mitta valehtelee. En lupaa mitään(varsinkin kun alkaa noin aikaisin. Huh huh. Nukkumaan noihin aikoihin mennään), mutta pistetään korvan taakse.
Tätä viestiä ei ole testattu kasviksilla eikä siinä mahdollisesti näkyviä perunoita ole vahingoitettu.
Hena
Viesti:

rpr kirjoitti:Noista muutoksista: pääosin ok (hitto kun on karmeita lukea nuo nealin dokut), helpointa ois jos voisi sanoa, että "käyttäkää Handbook 2.0" (tai mikä onkaan tuorein) pl. typot ja sitten jos muutetaan jotain - ainakin tuo landerimuutos, sitten oddboy/demolisher voi olla puolestani eri lailla.. (lisäksi minä heikentäisin fearlessiä mutta tunnun olevan yksin sen kanssa)
Ne pitäisi olla samat, joten sitä voi käyttää kanssa. Mutta jos eroa on, niin Nealin dokut menee edelle (koska en jaksa itse lukea sitä handbookkia kokonaan läpi) :). Ainoa typo minkä tiedän Nealin dokuissa on tuo Revenanttien hinta (pitäisi olla 650 vaikka on 600).
rpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rpr »

Hena kirjoitti:
rpr kirjoitti:Noista muutoksista: pääosin ok (hitto kun on karmeita lukea nuo nealin dokut), helpointa ois jos voisi sanoa, että "käyttäkää Handbook 2.0" (tai mikä onkaan tuorein) pl. typot ja sitten jos muutetaan jotain - ainakin tuo landerimuutos, sitten oddboy/demolisher voi olla puolestani eri lailla.. (lisäksi minä heikentäisin fearlessiä mutta tunnun olevan yksin sen kanssa)
Ne pitäisi olla samat, joten sitä voi käyttää kanssa. Mutta jos eroa on, niin Nealin dokut menee edelle (koska en jaksa itse lukea sitä handbookkia kokonaan läpi) :). Ainoa typo minkä tiedän Nealin dokuissa on tuo Revenanttien hinta (pitäisi olla 650 vaikka on 600).
Oikeastaan se handbook on helpompi lukea läpi - muutokset perussääntöihin kuitenkin kauniilla sinisellä fontilla :]
(eikä tartte jotain wööördiä)
rpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rpr »

Hena kirjoitti: Ainoat asiat mitä en henk. koht. haluaisi on Demolisher muutos ja Ork Oddboy hintamuutos. Sen lisäksi ottaisin mukaan tuon aina olleen lentokoneiden lisärajoituksen
Oddboyz-muutos tosiaan voisi jäädä pois.
Demolisherin voisi muuttaa antamaan FF MW (ei EA paitsi Banebladella) asemuutoksen sijaan.
Kaaoksen lentäjät voisivat olla pixelgeekin jonkun ehtouksen mukaan (itse kannattamani on sivuillani).

(pari muutakin voisin säätää mutta ne on pikkuasioita)
Hena
Viesti:

Itse en halua Demolisheria muuttaa. Se ei tee mitään muuta kuin rikkoo listoja. Banebladelle saa hyvät statit jo muutenkin Nealin ehdotuksista (varsinkin jos ne Bolterit on twin). Ja Leman Russ Demolisher ei tarvitse mitään muutosta. Joten ainoa jolle tarvitsee tehdä jotain on Vindicator.
niblebitzer
Chaosboyz Crew

Viesti Kirjoittaja niblebitzer »

Hena kirjoitti:Itse en halua Demolisheria muuttaa. Se ei tee mitään muuta kuin rikkoo listoja. Banebladelle saa hyvät statit jo muutenkin Nealin ehdotuksista (varsinkin jos ne Bolterit on twin). Ja Leman Russ Demolisher ei tarvitse mitään muutosta. Joten ainoa jolle tarvitsee tehdä jotain on Vindicator.
Vindicator toimisi ihan hyvin antaisi mahdollisuuden vindicator upgradeen ja siten mahdollistaisi 6 tankin formaatio kokoa, kuten muilla marine tankki formaatioilla. Tehollista puutetta voisi korvata nopeuden nostolla, walkerillz ja lisämällä small arms IC.
- The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your action.

http://lunatix.epixx.org/
niblebitzer
Chaosboyz Crew

Mitään uutta tietoa päivämäärästä tai muusta?
- The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your action.

Hena
Viesti:

Tarkennusta tulossa vielä tällä viikolla, pitää vielä varmistaa Fantsun kaverin kanssa aikataulu.
rpr
Viesti:

Re: Epic: Armageddon turnaus la 9.2 Helsingissä

Viesti Kirjoittaja rpr »

Hena kirjoitti: Listoista samalla tavalla kuin aikaisemmin (Armeijalista wiki). Lähes kaikki sallitaan ja minulta voi kysyä tarkennuksia.
Mitkäs noista siis oli sallittuja? Nuo merkinnät noissa ei ole ihan kaikken parhaimpia, "Not Readyja" on nähty turnauksissa ja toisaalta osassa ei ole ollenkaan merkintää kohdassa 'balance' mutta toiset ovat täysin tuntemattomia fanilistoja, toiset tyyliin Biel-Tan....
Hena
Viesti:

Suoraan voi sanoa että kaikki Balanced ja Near listat on suoraan sallittuja. Muista voi kysyä... mutta voisi sitä kait tehdä listauksen tuohon alkuun, mitkä ainakin kelpuutetaan (edellisten turnausten perusteella).
Tooninki

Ei pääse, menee viikolla yli... :(
Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without.
rpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rpr »

Hena kirjoitti:Suoraan voi sanoa että kaikki Balanced ja Near listat on suoraan sallittuja. Muista voi kysyä... mutta voisi sitä kait tehdä listauksen tuohon alkuun, mitkä ainakin kelpuutetaan (edellisten turnausten perusteella).
Saakos Biel-Tania käyttää? ;] (entäs muut eldar-variaatiot? Lähinnä alaitoc/Iayenden/Saim-Hainn)
Charad

Viesti Kirjoittaja Charad »

Uskoisin jokaisen eldar listan olevan pelikunnossa, ainakin jos niitä vertaa chaokseen tai necroneihin.:)

Minä olen siis mukana pelailemassa.
Rats keep running!
Hena
Viesti:

Eiköhän noi Eldar variantit ole sallittuja.

Muuten. Joudun ikävä kyllä lykkäämään turnausta (nyt johtuu tälläkertaa minusta, pahoittelen). Todennäköinen pelipäivä on la 16.2, kunhan saan luolalta varmistuksen.
Tooninki

16.2 Kävis kyl mulle, näillä näkymin...
Ehtiikö joku pitään demo/testipelejä ennen sitä?
Kun tuli pelattua Conissa viimeks...
niblebitzer
Chaosboyz Crew

Re: Epic: Armageddon turnaus la 16.2 Helsingissä

Ilmottaudun mukaan.

Elämäntehtäväni on auttaa avaruushipit kuolemaan sukupuuttoon.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turnaukset”