"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pakkasessa sprayaus

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
Pate5

Re: Pakkasessa sprayaus

Viesti Kirjoittaja Pate5 »

Hovinarri kirjoitti:ainakin kun itse ulkona (n. -15-20celciusta)spreyasin aseeni runkoa niin se alkoi ihmeesti vaalenemaan se musta (maali oli justiinsa napattu mukaan huoneesta)
kuin se olisi ollut jotain harmaan ja mustan sekoitusta. olisiko mitään hyvää selitystä tälle kellään?
(ja ase oli ulkona kuivumassa ja lunta ei satanut koska olin liiterissä spreyaamassa)

Jester
Yleensä spraypurkeissa lukee, että alin käyttölämpötila noin. -6:sta -10:een. Sitä kylmemmässä ei kyllä kannata spreiata.

Kyllä pakkasessa muuten voi ihan hyvin spreiata, kunhan antaa niidem myös kuivua siellä.
m4ths

Viesti Kirjoittaja m4ths »

Metalli figuja en sprayaa alle 5 asteen pakkasella kun kerran karisivat pohjamaalit pois.
Live with the best, die like a rest.
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

maths kirjoitti:Metalli figuja en sprayaa alle 5 asteen pakkasella kun kerran karisivat pohjamaalit pois.
Olitko pessyt melallifiguista sen sössön pois?? Tämähän vahingoittaa tuota pohjamaalin "pitävyyttä"

Mutta asiaan. Itse aina pienellä pakkasella tullut spreijattua valkoisella noita helffejä, ja ainut ongelma minkä olen huomannut on se, että maali on hieman vetistä ja valuu, siis niinkuin se olisi hieman jotain inkin ja normaalin maalin väliltä. Mistään hikoilusta en ole ikinä kuullut, eikä tuossa mitään tuollaista ole koskaan tapahtunut. Tuo vetisyys on havaittavissa jo pohjamaalauksen aikana, ja sen jälkeen tuon napit yleensä sisälle ja annan kuivua noin 10min. Jos tuota vetisyyttä ei oteta huomioon (Mikä on ilmennyt tähän mennessä vain veljen entisissä bretonnialaisissa ja omassa Lion Chariotissani). Kesällä lämpimässä vetisyyttä ei ole havaittavissa.

Pohjamaalipinta on hyvä ja sielä jo pelkällä kahdella kerroksella ja 10 min kuivumisella. Tiedä sitten mikä siinä on.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”