"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ruosteen tekeminen näyttävästi???

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
ogre bull

Ruosteen tekeminen näyttävästi???

Viesti Kirjoittaja ogre bull »

Tarkoitus olisi olisi tosiaan saada ruosteen teko tekniikoita, mielellään käytännössä kokeiltuja. Itse aloitan juuri death guardian maalaamisen, joten mms. aseisiin olisi ruostetta tarkoitus laittaa ja varmaan olkasuijien metalli reunoihin. Eli jakakaa viisautenne ruosteen teossa?
ogres are the best!!!!!
MetalliMursu

Re: Ruosteen tekeminen näyttävästi???

Viesti Kirjoittaja MetalliMursu »

Itse olen tehnyt ruostetta pari kertaa. Olen käyttänyt pohjalla yleensä bestial brownin ja Bloody redin sekoitusta. Ylempiin kerroksiin olen lisännyt mukaan myös keltaista ja oranssia, väriä sitten tuputellaan metallien päälle.

Esim.

Kuva

Tuossa voisi varmaan vielä kevyesti drybrushata metallia tuohon päälle.
Folk metal? Check out Tarvas!
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

itse olen huomannu erilaisten ohennettujen ruskeiden maalien melko satunnaisen ripottelun tummalle hilemetallimaalipinnalle olevan hyvä pohja. Sen jälkeen otetaan isohko pennsseli, levitetään hieman harjaksia päästä ja otetaan hieman laimennettua kirkasta oranssia harjasten päihin. Muutama "tökkäisy" tällä antaa mielestäni oivan ruosteen sävyn.
Jester

Viesti Kirjoittaja Jester »

öhöm... tässä on oma versioni tehdä ruostetta:
1. maalaat pinnan chainmail(GW)-maalilla 2. chaininmailin kuivuttua levität pinnalle ohennettua dark fleshtonea(Vallejo)
3. levittelet se verran kerroksia kun siltä tuntuu.
Täk sou mykkä
Hands_of_blue kirjoitti: Varoituksen mukaan kyseinen työkalu nimittäin saattaa aiheuttaa syöpää ja lapsettomuutta Californian osavaltiossa
OMGZone
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Mä teen paljon patinaa ja kulumaa metalleihin. Tässä pari näppärää linkkiä:

nopea tapa. Kolmas ylhäältä on suosikkini. Kannattaa käyttää kahta eri ruskeaa, aluksi roiskia tummaa ruskeaa ja sitten oranssinruskeaa sen päälle. Tämän jälkeen pinta pitää washata pariin-kolmeen kertaan ja korostaa kulmia ja reunoja, jonka jälkeen tulos on ihan kelvollinen.

Paras tapa. Samaa menetelmää voi tietysti soveltaa muillekin aineille, kuten kuparille, pronssille ja niin edelleen. Tällöin pitää vain ottaa selvää, miltä patina näyttää kunkin metallin pinnassa.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”