Vallejo maalit

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Nosiis VGC (game color) on tavallaan tehty Citadelin maalien käyttäjien kalasteluun; Nimet ja sävyt on hyvin lähellä toisiaan, maalien koostumukset tosin eroavat. Nämä ovat ainakin ohempia, kun VMC-sarja, joten ei ihan niin paljoa tartte ohentaa. MAalit myös pysyvät maaleina, ei tartte ravistella niinku VMC:tä.

VMC taas on ihan eri tavaraa. Maaleja & aineitahan setissä on 210 tjsp, jossa mukana mm. historiallisia värejä aimo kasa. Maaleja siis tosiaan saa ravistaa jokseenkin perkeleesti, mut vastaavasti peittävyys on IMO hemmetin hyvä. Tarttee ohentaakin paljon, maali purkista tuntui melko paksulta.

Molemmat kuitenkin hyviä, se on fakta, jota ei käy kiistäminen. Pipettinokka on äärettömän hyvä keksintö varsinkin heille, jotka maalaavat paletilta. Ja ei - tämä nokka ei haaskaa maalia. Itse olen maalannut nyt yli 300 figua viimeisen vuoden aikana, enkä ole saanut vakioväreistä (musta, valkonen, ruskea) kulumaan kuin suunnilleen puoli purkkia. Kustannuksen figua kohden ovat siis melkein olemattomat. Maalia ei ole kuivunut kierteisiin, sillä putsaan nokan aina kun suljen purkin, enkä ole tavannut, kuin yhden purkkiin kuivaneen maalin. Tämäkin johtui siitä, että purkissa oli reikä, josta neste haihtui pois. Muutoin kaikki maalit ovat vielä täysin käyttökelpoisia.
Shaikujin

hmmmm?

Viesti Kirjoittaja Shaikujin »

kiitoksia vastauksistanne!! :D
Emperor ei välitä pohja sakasta... Emperor katsoo hengityskoneessaan Onnenpyörää...
Mutta mikäs meillä Daemonhuntereilla on Emperorin kultapojuina...
Yazkamaniac

Re: Vallejo maalit

Viesti Kirjoittaja Yazkamaniac »

Siirryin tässä äskettäin GW:n Citadel maaleista käyttämään Vallejon Game Coloreita ja olen tykännyt niistä tähän asti, mutta kohtasin järkytyksen kun tajusin, ettei "Bloody Red" ollutkaan samansävyistä kuin Citadelin "Blood Red".
(Se oli minun silmääni jotenkin tumman vaaleanpunaista eikä kirkkaanpunaista kuten odotin.)

Kysynkin neuvoa nyt kokeneemmilta: Onko Game Colorin tai edes Model Colorin valikoimassa mitään, joka olisi kirkkaamman punaista ja lähellä "Blood Redin" sävyä, kuin VGC:n "Bloody Red"?

Neuvoja otetaan kiitollisina vastaan!
:)
Sometimes you're the statue,
sometimes you're the pidgeon.
-Bruce Dickinson-
hyytsi

Viesti Kirjoittaja hyytsi »

Hadorf kirjoitti:Siirryin tässä äskettäin GW:n Citadel maaleista käyttämään Vallejon Game Coloreita ja olen tykännyt niistä tähän asti, mutta kohtasin järkytyksen kun tajusin, ettei "Bloody Red" ollutkaan samansävyistä kuin Citadelin "Blood Red".
(Se oli minun silmääni jotenkin tumman vaaleanpunaista eikä kirkkaanpunaista kuten odotin.)

Kysynkin neuvoa nyt kokeneemmilta: Onko Game Colorin tai edes Model Colorin valikoimassa mitään, joka olisi kirkkaamman punaista ja lähellä "Blood Redin" sävyä, kuin VGC:n "Bloody Red"?

Neuvoja otetaan kiitollisina vastaan!
:)
Tätä taulukkoa käyttämällä voit löytää model coloreista vastaavan. Game colorin bloody red on kyllä aika huonon sävyistä, ja itse käytän punaisen maalaukseen Vallejo Model Colorin Flat Redia, joka taitaa olla vähän tummempi kuin blood red.
en tunne kipua
Jarva

Viesti Kirjoittaja Jarva »

Ihan vain varmistaakseni, että ravistitko kyseistä purkkia tarpeeksi, jotta maali sekoittui kunnolla? Itsekkin ihmettelin aikoinaan että onko Charred Brown todellakin niin mustahkoa, kunnes ymmärsin ravistella purkkia oikein olan takaa ja takomalla purkin pohjaa, sillä se "oikea" pigmentti olikin jämähtänyt tiivisti purkin pohjalle, ja ulos tuli vain tummempaa sävytyslitkua.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”